Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Vitorlázórepülés => A témát indította: BK_Attis - 2010. Február 06. - 15:57:14
-
Erre kérdésre tudom, sokan kapásból tudják a választ! 8)
De, mi valójában hogy zajlanak a vitorlázó versenyek, mit és hogyan kell? ??? ??? ???
-
Konkrétan az F3J-ről tudok írni.
Az F3B verseny kategória egyszerűsített változata itt "csak" az időtartam repülést kell teljesíteni (az F3B-ben, ezen kívül van még sebességi és táv feladat).
Szépen összejön 30-40 ember és repked egy kicsit baráti hangulatban, és összemérik a tudásukat.
Egy startban 8-10 modellező indul egyszerre, kb 5-10 méterre egymástól.
Szóval nagyon egyszerűen hangzik van 150m damilhossz (elektromos csörlő esetén a fordítócsiga miatt a duplája) sípszóra csörlés sípszó előtt leszállás. 10 perc áll rendelkezésre (döntőben 15). A bíró mögötted méri a repült időt nyilván a csörlési idő ebbe nem számít bele. Majd a 10 percen belül (sípszó már túlrepülésnek számít) egy megadott helyre kell leszállni. A megadott ponttól megmérik a repülő orrát és pontozzák. Ha 20cm-es körön belül vagy akkor adnak 100 pontot 90 ig 10 centinként egyesével lefele a utána méterenként.
A repült időt pontra váltják (pl 6 perc 18 másodperc az 618pont) és összeadják a leszállásért kapottal.
Megnézik kié volt a legmagasabb pontszám ebben a startban és annak adnak 1000 pontot a többiek arányosan kevesebbet.
Röviden ennyi!
Látványnak tuti a csörlés és a leszállási pillanatok hihetetlenek amikor egyszerre jön le az összes gép és szinte csak a tized másodpercek döntenek.
(http://www.rcpilot.hu/users/645/1952/b_201002061915172857.jpg)
-
Milyen felszerelés és eszközök kellenek még az alapokon és egy szép vitorlázó repülőn kívül? ???
-
Milyen felszerelés és eszközök kellenek még az alapokon és egy szép vitorlázó repülőn kívül? ???
Modelltől függ. Segédmotorosnál nem sok minden ;D
Motor nélkülinél:
a:, nagy szél és a széliránnyal merőleges domb (lejtővitorlázás)
b:, DLG-nél erős kar és jó dobó technika
c:, csörlőlhetőnél 50m gumikötél és 100m damil vagy csörlő vagy csak erős gumi és kilövöd (erre ezért más csak komoly gép alkalmas)
d:, Vontatórepülő (nem kell nagy dolgokra gondolni 80-as FIK-et alakítottam át rc-re és sima habgép is felhúzott ;D)
-
:Mi a Vitorlázó repülés? Üdv mindenkinek , hát az a kérdés szerintem elég sok választ rejt magában . Ha nem zavarok senkit megosztanám az én kis történetem és véleményem. Kb 3 éve kezdtem egy piaci két motoros 1m kis kínai gagyival, ami kb két hét múlva olyan magasra repült amit már tapasztalat nélkül szinte nem tudtam lehozni, és át repülte a falut egy lovardába kötött ki a dió fán. Ezt követően építettem egy toló motorost szintén gagyit , amivel már 50 perc volt a levegőben .Ezt követően szintén sok sok vitorlázott ki próbáltam ,a legutóbbi szerzeményem amit Miskolcról szereztem Proxima 2 amit szintén nem bántam meg .Maga az hogy repülsz mert igen is te repülsz egy gép segítségével, kihasználod a szelet a levegőt és mindent amit a természet adott ,és ezzel szárnyalni tudsz elfelejted gondod bajod és ki kapcsolsz. Amikor csatlakozik néhány madár, utánad ered nem szálnak le rólad na az már igen. Ma kb 20 perces madár kísérettel repkedtem . Hú de sokat tudnék írni de szerintem aki ezt a módját választotta a modellezésnek az nem rakja le soha . ;) ;)
-
egy kérdésem lenne, lehet hogy hülyén hangzik, de nekem nagy segítség lenne ha tudnátok rá válaszolni. Hogyan célszerű felvinni úgy a vitorlást hogy viszonylag gyorsan minél magasabbra és minnél kevesebb gázzal. Én meredeken viszem fel az asw-28-at de eddig mindig bugdácsolva megy fel. Jó ez így van másképp kell felvinni? A másik kérdésem, hogy hogyan tudok termikelni, honnan veszem észre ha termikbe vagyok és hogyan tudom azt minnél jobban meglovagolni?
Köszönöm a választ
kendy