Borsodi RC Modell Fórum
Modellépítés, szépítés => Ötletek, tippek-trükkök => A témát indította: devilart - 2010. Február 09. - 20:07:31
-
NÁLAM ;D
Az elromlott elkopott alkatrészeket ki kell cserélni !!!
Ennyi!!!
Hihi
-
És melyiket, és hogyan? ::)
Ez szokott lenni mindig a kérdés! :o
-
Sziasztok!
Két motoromnak(hpi) is olyn baja van, hogy a főtengely vége amibe a kis rugó és pöcök van eltörött. Úgy gondolom meg lehetne csinálni. Kifúrnám és egy rossz szelepből vagy valami keményebb anyagból esztergáltatnék bele egy ugyanolyan pöcköt. Vagy melegen öszenyomva vagy a végét megcsípve rögzíteném. Szerintetek???? Még 1: A dugattyúkon van bevonat?
Köszöntem!
-
Üdv!
A főtengely csapja ha letört, nem lehet pótolni!
Az egész főtengely egy darabból van!
Fúrni nem tudod, mert elég kemény, de ha még is, a csap nem lesz tartós.
A hegesztést szintén felejtsd el.
Sajnos a főtengely csere! Nem érdemes vele vesződni! Nagy a fordulatszám, a hőingadozás és a terhelés.
A dugón nincs bevonat.
-
Szia!
Akkor nem szarozok ezzel a részével. Volt egy szétszedett 21-es REX motorom és tegnap elkezdtem összekombinálni. Lehet ki leszek nevetve de hpi dugót kissatuba befogva tv-sör-cigi közben polírpapírral kb 0,02mm-t leszedtem és így belement a rexi hüvelyébe. De romantikus!
Tükörfényes és látszólag tökéletesen illeszkedik. Paraszthónolással össze kellett azért csiszolni. Szépen jár benne. Hülyeség az, hogy egy kicsit kúpos? Teljesen úgy éreztem és a csiszolást is úgy kívánta! Eddig talán jó lessz. A főtengelynek van furat a végén de kissebb és nem olyan mély. Következő megfontolandó dolog, hogy rányomjam e az fúrót (kisgagyioszlopost) vagy ne! Savage-ba kéne nincs mód a startpadre. :(
-
Hát nem tudom, hogy az a motor mennyire lesz tartós ??? ;D
Őszinte leszek!
10% -ra tippelem, hogy a motor hibátlan lesz!
30% a tippem arra, hogy beindúl, de használhatatlan lesz.
60% adok arra, hogy a sok munka és a sok óra indítás után dühösen a kukába vágod a motort. ;D
Viccet félretéve!
Ezek a motorok közel 40000Rpm-en is üzemelnek! Nem lehet ezeket a munkákat egy satuban a sufniban megcsinálni.
Ami szemmel pontos, az még valójában lehet pontatlan.
Minden esetre, ha be is indúl, egyáltalán nem lesz tartós motor.
Bár kitudja, lehet, hogy elsült a kezed és a végén jó lesz.
Részemről kissé közelebb áll ez a tákoláshoz, mint a precíz szakmunkához.
Remélem nincs harag. :)
-
Persze, hogy nincs! Adtál 10%-ot, ami így ismeretlenűl nem kevés! Két kuka motorból nincs sok veszteni valom. Kemény munkaóra nincs benne.
Eddig csak a kísérletezés öröme. És tényleg nagyon bizalomgerjető! Esztergányosnak ha odaadnám, hogy szeggy le 0,02-őt 1: biztos elbaszná, 2:be se tudja fogni. Azért ez nem a samuval való óraszerelés esete! Így szinte ezredekben haladtam a méret felé és jó technikával megmaradt a kör keresztmetszet. Paraszthónolással (kb fél óra marokerősítés ;D) befejezve abszolult életképes. Kíványcsi vagyok nagyon mi lessz belőle. Elvileg minden van ami egy hétvégi próbát kilátásba helyeztet.
Köszi a 10%-ot! Ez plussz erő! ;)
-
Erre én is kíváncsi lettem! ::)
Majd a próbánál minden kiderül. ;)
-
Sziasztokk!
Itt a három moci amiknek menniük kell! Addig nem nyugszok!
Hpi21, 25 és rex 21.
http://kepfeltoltes.hu/view/100506/P4250284_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100506/P4250283_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Segítség! Kellene:25ös főtengely!
-
Hali!
Ha kompressziót mérek, mekkora az elfogadható nyomás?
-
Nem mérünk kompressziót viszont enyhén olajosan 10-20 másadpercig is tartja a nyomást, azaz felviszed a felsö holtpontra és 10-20 másadperc után ha kibillented a holtpontról kel lökjön a dugattyun. Ha 1-2 masadpercig sem tartja akkor tökrossz. Csiszolópapir helyett leppelni kellet volna egy bzonzból esztergált hengerben csiszoló pasztával és tökéletes eredményt is el lehetett volna érni.
-
Értem, köszönöm!
Nem a fentebb említett mociról van szó. Az még várja a csapágyat. Az a legfinomabb polírpapírral és műszerolaj kombójával alakúlt.
Abból még bármi lehet. Lankadt a lelkesedésem iránta, az esélyeit alábbminősítettem. Azért mindenféleképpen összerakom, gondolom
nem csak én vagyok kiváncsi és már amúgyis besztároltam.
-
Szia!
Mi lett a sorsa a "sufni" motorodnak?
Mindent leírtál csak a végét nem.
;D
-
Heló!
Mert még nincs vége!
Le vagyok kicsit terhelve, meló után meló és modellezés ügyben minden pihen.
Nem is tudom mit csináltam vele a múltkor, de úgy emlékszem haladtam.
Főtengelyt próbálgattam meg az összecsiszolt hüvely-dugót másik testbe kókányolni mert a rexibe lehetetlen csapágyat szerezni.
Speciális méret mert a csapágyboltos csak pislogott. Még jó hogy nálam volt így Ő lett a hülye.
-
:D ;D :D
-
Ha 2 kükömbözö mororból kivett(túl szoross henger dugattyú párost) akarunk összedolgozni akkok nem csiszolópapir hanem 2 specialis (házilag könyen elöálitható(nem éppen házilag de majdnem) leppelö szerszám kell. A dugattyunak egy bronz henger (esetleg hasitva hogy rugalmasan szoritsa) ebben polirpasztával egy hajtókarra szerelt dugattyut jobbra-balra csavarva elöre-hátra taszitva polirozunk.
(túl nagy méret eltérés estén esetleg Moricka modón lehet csiszolópapiral is elöcsiszolni. A lényege az hogy a valószínüség számitás szerint tökéletesen párhuzamosra és hengeresre kopjon.
A henger leppelésére egy bronz rudat kell esztergálni/esztergálttni amely talál a hengerbe, középen hosszirányban 3-4 Cm hoszan be van vágva és az egyik felében egy csavar helyezkedik el amelyel konuszusan lehet növelni az átméröjét.
ezzel a szerszámmal szintén polir(csiszoló pasztával) leppeljük a hangert ugy hogy a kisebbik átmérö a hegerfej felöl legyel. A leppelés akkor kész amikor a dugattyut nehézkes alulról benyomni a hengerbe és a felsö holtponton épp csak átforditható a motor. Utána esetleg egy bö olajos hidegjáratás valamilyen starter megoldással majd üzemanyag és bejáratás. Az igy eökészitett hengerpáror jobb lehet mint a gyári.
Figyelmeztetés
ABC vagy AAC motorok hengerét ne polirozzuk mert lekotatjuk a krom vagy nikkel felületet, ebben az esetben csupán a dugattyut szabad leppelni.
-
Sok motort javitottam az életemben tehát tudok adni 1-2 tanácsot.
Viszont a mai világban kissé más a helyzet, legtöbb alkatrészt meg lehet kapni a kereskedelemben, tehát nem igazán kijövedelmezö a barkácsolás. Az anyag amiket használunk nem mindig a legmegfelelöbb a célnak és csupán motor javitás miatt sem igen veszünk esztergapadot, viszont ha már hányodik 1 eszterga a sufniban akkor érdemes foglalkozni a javitással. Ha másért nem is de legalább kiéled a hobbydat és ha idöben elmagyarázod hogy félkilós patkányok szaladgálnak a lábaid közt és az egerek a zsebedben gyüléseznek akkor lehet hogy az asszony sem zavar. :D
-
Nagyon szépen köszönjük a jó tanácsodat Péter, én biztos betartom a motorost. ;)
-
Speciális méret mert a csapágyboltos csak pislogott. Még jó hogy nálam volt így Ő lett a hülye.
Szia!
Ilyen méret kellene? 14 x 25.4 x 6 mm
Üdv: SYL
-
Hy!
Semmi új sufni tuning?
A motorok jók lettek vagy kuka?
-
Segítsetek nekem, nem tudom megmozdítani egy 20 ccm 4T OS Max Series motor porlasztójában a perselyt, ami ugye a 'gázadásnál' - fordulatszám növelésnél nélkülözhetetlen!
ÖSSZEGYÓGYULT TÖBB ÉV ALATT! De nem kicsit, eddig ázott már benzinben, talán a nitróhígító lesz a következő lépésem?!
Ti hogy oldjátok ki a sok-sok év alatt beszáradt vszínűleg ugye ricinust a porlasztóból??
Köszönöm előre is a tippeket, de a megoldásokat pláne! ;-)
-
Szia!
Esetleg 96% alkohol? ::)