Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Robbanómotoros autók => On-road Robbanómotoros autók => A témát indította: tubi - 2010. Április 11. - 16:50:32
-
Üdvözlet!
Engem is elkapott ismét a modellautó láz! ::)
Főként polc dísznek szánom, de időközönként meg kel mozgatni kicsit. ;D
Az alap autó egy HPI Nitro 3 Evo+ volt.
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10055
Egy kicsit egyedivé alakítottam az autót. Került bele néhány alumínium alkatrész és pár dolgot átépítettem , pl. megemeltem a hasmagasságot és hátravezettem a kipufogó nyílást.
Pár kép:
(http://www.rcpilot.hu/users/873/3249/b_201004111640191264.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/3249/b_20100411164019448.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/3249/b_201004111640195465.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/3249/b_201004111640204276.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/3249/b_201004111640207154.jpg)
Ma volt egy teszt autózás is, de elég rövidre sikerült, mert az utcában nem nagyon bírták a szomszédok! ;D
Végül is az alatt a pár perc alatt jól vizsgázott!
Röviden ennyi!
-
miért lenne ez polcdísz? azért a hpi nem egy gagyi kategória. szépen sikerült a gép. Ez a hátravezetett kipufogó nagyon fain lett. Bár levett kasznival kicsit bizarul néz ki, de úgy is kasznival autózol. Max addig lesz ez az autód polcdísz, amíg el nem kap engem is a gépszíj, mert akkor pályaépítés és verseny minden héten ;)
-
Szia Tubi!
Kiváncsi vagyok,hogy a rezódobból felfelé távozó kipufogógáz kiviszi az olajos dzsúzt is?
Üdv. kisg325
-
Bár lenne Miskolcon egy on-road pálya ::)
A kipuff igen elég fura, de jobb megoldás mint az eredeti! Nem kell kivágni a kasznit és nem nyomja végig az oldalát és a kereket olajjal!
Jobban is néz ki, viszont sérülékenyebb!
A kipuff-ban lévő olajjal nincs probléma! Van egy 1mm-es lyuk a rezonátoron a gumicső mögött! Én fúrtam! ;D Ott mindent kifúj és az autót sem koszolja össze! Elképzelhető, hogy valamennyit lefolyt a rendszer, de még így is idegbeteg! ;D
Itt egy kép egy régebbi autóm kipuff megoldásáról:
http://www.rcpilot.hu/gall/auto/873/2010031285801/110_on_road_kipufogorendszer_otikai_tuning.html
-
Hát ez nagyon komolyan néz ki. De nem sok ez a folytás már kicsit? én annak idején sok helyen olvastam, mikor megoldást kerestem, hogy hogyan dugjam el a gép rooában a kipufogót esztétikusan, hogy a flexibilis cső önmagában elég dob helyett, mert folyt rajta annyit.
-
Persze valamennyit fojtott rajta, de nem sokat. Bőven megérte az esztétikai élményért cserébe! Hobbi autó volt, nem számított a teljesítmény annyira!
-
Zsír a verda! mind a kettő nagyot ütött!! ;D ;D
-
Király a gép!
A kipuff divergens kúpja rövidnek tűnik, lehet hogy több kakaót kapna egy hosszabb kipuffal. A hosszabb divergens kúp szélesebb fordulatszám tartományban dolgozik, ellensúlyozhatná a hosszított stingert.
-
divergens kúpja
hosszított stingert
Ezek micsodák? ;D
Jól gondolom, hogy ez a rezonátor elemei?
Én nem vagyok méricskélős műszaki ember! Megcsinálom és vagy jó, vagy nem! ;D
Ez jó lett így!
70m mértünk időre. Az eredeti megoldással és a hátravezető csővel!
Elismerem, hogy a stopperes mérés nem pontos, de nem észleltünk különbséget!
Biztosan nagyobb a veszteség, de megérte, mert sokkal tisztább az autó és sokat dob a látványon is!
Az első verziókban én is nagy hátsó dobot csináltam! A hátránya az, hogy nagyon sérülékeny. A másik, hogy nagyon hátra vitte a súlypontot!
-
divergens kúpja
hosszított stingert
Ezek micsodák? ;D
Jól gondolom, hogy ez a rezonátor elemei?
Én nem vagyok méricskélős műszaki ember! Megcsinálom és vagy jó, vagy nem! ;D
Ez jó lett így!
70m mértünk időre. Az eredeti megoldással és a hátravezető csővel!
Elismerem, hogy a stopperes mérés nem pontos, de nem észleltünk különbséget!
Biztosan nagyobb a veszteség, de megérte, mert sokkal tisztább az autó és sokat dob a látványon is!
Az első verziókban én is nagy hátsó dobot csináltam! A hátránya az, hogy nagyon sérülékeny. A másik, hogy nagyon hátra vitte a súlypontot!
Hmm lehet hogy meg kéne tanulnom magyarul... Bocsi félig-meddig angolból veszem a szakszavakat. A divergens kúp a kipuff kiszélesedő része, ez felelős a gázok lelassítására, de a nyomáshullámot továbbengedi. Az elmélet szerint a szemben lévő falról és a nagyon rövid konvergens kúpos részről visszaverődve a nyomáshullám visszaszorítja a kipufogó rendszerbe kijutott keverék nagy részét. Az egyenes rész időzíti hogy az ütem mely részén érejen vissza a nyomáshullám. Ez csak a fordulattartomány egy bizonyos szűk részén működik tökéletesen, egy rezonancia tartományban, innen a "rezo" elnevezés. A stinger (fullánk) a kis csődarab amin kijut a kipufogógáz a szabadba, ennek a mérete és elhelyezése is befolyásolja a motor működését :)
-
Hopp, majd elfelejtettem, nem érdekel A281 lengőkar tengely (flange shaft)? 3x36mm-es, eredetileg a rövid RS4 Nitro 3 Evo-hoz jó meg az RS4 MT-hez a hosszabb 3x42mm-es. Így maradt 2 pár rövid ami nekem nem kell.