Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: tubi - 2010. Május 10. - 09:27:15
-
Üdvözlet!
Nos, most ez az új projekt!
(http://www.sussex-model-centre.co.uk/uploads/Seagul-Yak-54.jpg)
- Wing span - (63.4ins) 161cm
- Length - (61.4ins) 156cm
- Wing area - (846sq.ins) 54.6sq.dm
- Requires 91 - 120 size engine
- Approximate flying weight (8.4 - 9.9Ibs) 3.8 - 4.5kg
Számolgattam kicsit. És az eredmény a következő:
A gép üresen, motor és elektronika nélkül 2867g
Szervók, 2db Bac, 2db akku stb.:570g
Légcsavar, apróságok: 100g
26ccm benzines motor: 920g
Összesen ez 4457g üzemanyag nélkül.
Ez a motor linkje:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6462&Product_Name=26cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_1.45PS
Szóval lenne pár kérdésem.
Az egyik, hogy a motor linkjén mit számoltak bele a 920g-ba? A gyújtás, kipufogódob és a gyertya is benne van?
A másik az, hogy a fenti számítás szerint, a felszálló súly legalább 4800g körül lesz.
Nem sok ez egy kicsit?
A segítséget előre is köszönöm.
-
Ettől én szebb képetcsináltam a hétvégén róla, nem ilyen összemontírozott valamit. ;)
Felszálni felfog 4800al is. csak szebben fog repülni ha kevesebb. szerintem.
-
Láttam a jobb képet, csak nem lehet ide belinkelni azt az egy képet.
Felszálni felfog 4800al is. csak szebben fog repülni ha kevesebb. szerintem.
Nem mondod ;D
-
(http://img9.indafoto.hu/10/7/96817_720ffec5852678aec80107be5bf5f637/7764631_fbbe3478e0a153aaf7f4d749d5a2e841_l.jpg)
-
Nagyon szép ez a Yak! :o
Mikor kezded összeépíteni? ???
-
Köszönöm a képet pé!
A mai nap kicsomagolom. aztán hozzá lehet kezdeni :)
-
Valakinek valami vélemény, ötlet ???
-
Digi szervó semmi más
-
Na az ami nem lesz! ;D
Ami van az a futaba S3003! Zoli szerint is el kell bírnia! Nincs ott akkora terhelés.
-
Az igaz 4db 5200ft
-
10-20g ilyen sokat számítanak? ???
Tettike
-
10-20g ilyen sokat számítanak? ???
Tettike
Mire gondolsz?
-
A neten bóklászva találtam ezt a fórumot:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_8530850/anchors_8530850/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#8530850
Ugyan ez a Yak-ot építik benzinesre.
Hasonló képen fogom én is megépíteni.
-
Még a motor is 26ccm mondtam én ;D ;D ;D
-
10-20g ilyen sokat számítanak? ???
Tettike
Mire gondolsz?
A gépnél ez a kis súly, a robbanósnál olyan nagyot számít? ???
Tettike
-
a 26ccm bezinmotor és a 15ccm alkoholos motor közt 460g a különbség! Nem kevés az!
A gép maximális terhelésének 10 százaléka!
-
Üdvözlet!
Nos, most ez az új projekt!
(http://www.sussex-model-centre.co.uk/uploads/Seagul-Yak-54.jpg)
- Wing area - (846sq.ins) 54.6sq.dm
A másik az, hogy a fenti számítás szerint, a felszálló súly legalább 4800g körül lesz.
Nem sok ez egy kicsit?
Hogy az ördögbe lenne sok? Még a 90 gramos felületi terhést sem éri el. Egy ekkora benzinesnél a 100-140 gram sem sok.
-
Köszönöm ez megnyugtató. :)
A kérdésem még az lenne, hogy 3D-hez is 2-2 fok elhúzatást kell állítani a motornál?
Még arra is kíváncsi lennék, hogy az alkoholos tankon mit kell átalakítani, hogy jó legyen a benzinhez?
Előre is köszönöm a választ.
-
3D-hez ezért ne legyen 100 gram. A tankba a szilikoncsövet és a gumidugót ki kell cserélni benzinallóra.
-
tubi
ebben a modelbe elven huzatva gyárilag a motor nehogy hozzá nyuj
-
3D-hez ezért ne legyen 100 gram. A tankba a szilikoncsövet és a gumidugót ki kell cserélni benzinallóra.
Ez igy nem igaz a tankot is cserélni kell benzinesre nitróst meg eszi a benzin
-
Nem tudom milyen tankot használtok? A nálunk forgalomba levö tankok polietilenböl vannak és lehet kapni hozzá benzinesnek megfelelö dugót. Itt senki sem cserél tankot /nem is található külön benzinesnek való) és senkinek sem ment tönkre. Egyébként a fükasza tankja is polietilen.
-
Gyárilag be van állítva? Eddig nem vettem észre!
A tank anyagát nem eszi a benzin! Kipróbáltam.
Józsi, a szervó karokat intézed? :)
-
Üzemanyagtank 1000 ml BENZIN
[0051] 4.270Ft.
Nagyobb kép
Üzemanyagtank 1000 ml (http://shop.modell.hu/images/modellhu/TC0051.jpg)
BENZINES
tartozékokkal együtt csomagolva
http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_68_76_383&products_id=40175
-
Próbáltuk mi is 6nap mulva el kezd nyulni
-
Az enyém 4 év után sem kezdett el nyúlni, valószinü valami borzasztó szar miöságü tantkoat árilnak felétek.
-
Az enyém 4 év után sem kezdett el nyúlni, valószinü valami borzasztó szar miöságü tantkoat árilnak felétek.
Ugyanazt a kinai szart mint nálatok mert a gépekkel együtt jön
-
Nekem ugyan nem jön a gépekkel mert azokat én épitem és föképp Kavan tartályt használok.
-
Ezennel ezt a vitát lezárom mert értelmetlen buta versenygéznek érzem. Azt hogy neked a polietilen tank nyulni kezd a benzintöl azt el kell fogadjan függetlenül attól hogy az enyémek benzinállók függetlenül attól hogy azonos anyagból vannak (valószinü szerencsés csillagzat alatt születtem/tünk)Valószinü hogy a benzines Istenek politikai érzésektöl vezérelve a nyugati modellezöknek kedveznek és védö rétggel látják el a tankot. Az is elöfordulhat hogy a golfáramlat van kedvezö hatással a polietilenre de az is elöfordulhat hogy kettönk közül valaki hülye elméleteket akar elfogadtani.
Ez az elsö vitám ezen a forumon és valószonü hogy az utlsó is.
Nem látom értelmét vitatni a többéves tapasztalatot. Harag nincs, de ha van akkor..... A kinaiak hibája mert a kinai polietilen nem olyan mint a Tibeti.
-
Mindenhol gyártanak selejtet, vannak kivételek! ;)
A TOYOTA is ezt mondta. ;D ;D ;D
-
Nem szeretnék vitatkozni ez nem arról szól ez csak az én személyes tapasztalatom
Szakmai tudásod nem akartam megkérdőjelezni ha számodra ez sértő akkar elnézést kérek
-
Nem szeretnék vitatkozni ez nem arról szól ez csak az én személyes tapasztalatom
Szakmai tudásod nem akartam megkérdőjelezni ha számodra ez sértő akkar elnézést kérek
Senkivel sem akarok személyes vitát és a szakmai tudásom sem becsülöm különösen sokra( lévén hogy nem szakmám a benzin/polietilem.) Viszont sok éves tepasztalatból tudom hogy a benzin nem támadja a polietilent, és ha námileg megteszi is akkor sok évek után lehet elképzelhetö változás az anyag strukturájában.
Lévén hogy sem nekem sem neked nem szakmám a vegyészet felteszem a kérdést egy modellezök által ismert vegyésznek és fogadjuk el az általa kiadott verdikumot. addig is tarsunk szünetet, mint mondtam, nam akarok senktit sem megsérteni de ha véletlenül igazam van akkor ragaszkodok ahhoz.
Nehéz öregemberekkel vitatkozni mert az ÖREGEMBER NEM VÈNEMBER, de az telyesen mindegy :-[
-
Ezt a privát levelet küldtem a sokunk által ismert és tisztelt Vegyész kollégánknak, természetesen a válasszát is becsültesen felteszem ide mihelyt megjö. Nem az én igazamat akarom bizonyitani, csupán a mitoszokat tartom elkerülendönek.
Szervusz
Bocsánatot kérek azért hogy egy idióta vitának az eldöntésében irok.
Egy más forumon kis nézetteltérésem volt egy kollégával a polietlen tank benzin türésével kapcsolatban. Szerinte az ismert polietilen tank amit metanolos motoroknál használunk nem megfelelelö a benzinnek mert szerinte elnyúlik( olvad vagy mittudom mi) Nem a gomidigóról van szó.
A kis vita után megirtam hogy kikérem a véleményét egy más forumon aktiváló vegyésznek akinek szakmája a téma és Ö majd kimondja a verdiktumot.
Tehát ha vállaszolsz azt majd szó szerint fel fogom használni és beirom abban a bizonyos forumban.
Ezt a privátot is felteszem oda a félreértések elkerülése végett. Nem az igazamat (elképzelésemet)akarom kisztázni, csupán jó lenne ha egy szakember öntene tisztvizet a pohárba a mitoszok elkerülése végett. Tehát a kérdés?: A metanolosoknál használt polietilen tank (csupán a tank) használható-e benzines motorok esetében.
Elnézést hogy ki akarlak használmi mint döntö birót de a szakember véleményét remélem mindenki elfogadja.
Üdv. Péter
-
Kedves Péter!
Fantasztikusan aktív vagy. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi fórumon osztod bölcs tanácsaidat. Remélem, hogy az elvetett mag mindenütt kicsirázik.
A fenolgyanták és az erős oxidálószerek ártanak a polietilénnek, ezen kívül hajlamos a feszültségkorrózióra. (A feszültségkorrózió azt jelenti, hogy a termék gyártása során befagyott belső feszültségek idővel lehetnek nagyobbak, mint a terméket összetartó erők, ilyenkor a termék megreped. (Zsurkov szabály – öregedés).) A polipropilén nem hajlamos a feszültségkorrózióra, és hőállóbb is.
A polietilén vegyszerállósága a fenti kivételektől eltekintve kitűnő, ellenáll az acetonnak, metanolnak, benzinnek, gázolajnak, savaknak, lúgoknak, stb. Ha egy flakon nyúlik (duzzad) az üzemanyagban, akkor vagy nem polietilén, vagy valamilyen kopolimer. A flakon alján lévő recikling jelben kell feltüntetni a flakon anyagát.
Egyébként a modell tankjában lévő üzemanyagot illik kivenni akkor, amikor befejeztük a repülést (hajózást, autózást).
Ránéztem a fórumra, és meglepődtem az árakon. Az a néhány vacak a flakon mellett biztosan nem ér négyezer forintot. A többi nyilván a doboz ára.
Üdvözlettel:
Molnár József
(Vegyész)
-
tubi
fényképet akarunk a motorrol ??? ??? ???
-
Holnap meg lesz! ;D
-
Üdv!
Haladok lassan.
Itt vannak a képek:
Egy kicsit kupis a pince, de még nem rendezkedtünk vissza az árvíz után.
http://www.rcpilot.hu/gall/repulo/873/20100521214048/yak_54_1610mm_26ccm_benzines_2t_motor.html
Pár kérdésem lenne.
1. A karbin két üzemanyag cső van,. Az egyik a tetején, a másik az alján. A képeken is jól látszik. A kérdés az, hogyan kel bekötni az üzemanyag csöveket?
A tankon három cső van! Tankoló, túlnyomás, üzemanyag.
2. A tank helyzete miatt, amire a súlyelosztás miatt volt szükség, az üzemanyag cső hossza 20cm. Számít ez, vagy hogyan befolyásolya a motor stabil működését?
3. Kérdésem még az, hogy a kipufogó nagyon kilóg! Szeretném átalakítani. Tehetem ezt bárhogy, vagy számít a kialakítás?
4. A kapcsolót a BEC és az akku, vagy a BEC és az elektronika (vevő, gyujtás) közé kell bekötni?
5. Az utolsó egyenlőre!
Hol lehet a súlypont, 1/3?
Előre is köszönöm a választ.
-
nem akarok beleugatni a dolgokba, csak egy - illetve kettő - valami: ;)
én az egyik benzines gépembe a benzintankot egy fél literes Ice Tee flakonból csináltam, rendkívül megbízható, a kocsim súlyát is kibírja, a csavaros tető teljesen megbízható, és évekig bírja a benzint, meg bármit. Az átvezető csöveket egyszerűen megvettem olcsón kis hazánk bármelyik modellboltjában.
Más, sokkal fontosabb: láttam az egyik képen, hogy a bukóhümér olyan szűrőt tartalmaz, ami filcből (préselt) van. Nekem ez dugulást okozott, szépen lassan leváltak a szöszök a filcről, és a karburátor szűrőjénél megakadtak. -------motorleállás.
Ledobtam a filcet a hümérről, vettem sima 6 cm hosszú átfolyós benzinszűrőre, amit a kisgépcentrumban bármelyikben lehet kapni. Ezt beiktattam a karbi és a tank közé.
Kordaz
-
A 20 cm-es csőhossz nem jelent problémát.
A tankon valóban 3 nyílás van, ahogy írtad. A túlnyomás csövet tekerd 1-2-szer körbe a tankon, és úgy vezesd ki oldalra, hogy amikor figurázol a géppel, ne folyjon ki a benzin.
Szerintem a kipuffhoz ne nyúlj, ha gyári, akkor az jó. Legfeljebb a kilógó hosszú csövekből vághatsz, ha zavar, de inkább azt se bántsd. A fiam Katanájában lévő 45 ccm-es Moki azért nem ment rendesen, mert nem volt megfelelő hozzá a kipufogó. Fontos hogy megfelelő öblös legyen, ne törjön meg a gáz iránya (könyök pl.), és még sok összetevő van. Elvileg 20-szorosának kéne lennie a motor térfogathoz képest a kipufftérfogatnak.
A súlypont valószínűleg 1/3-nál jó, de első repüléskor érdemes kicsit előrébb tenni, a biztonság kedvéért. Aztán ha már ismered a gépet, tedd hátrébb, ha akarod.
-
A 3. képen látható kis fekete "csöcs"-re kell kötni a tankot, ott kapja a benzint.
A másik csöcsöt kösd össze a hengeren lévő csöccsel. Azon nem fog folyni üzemanyag.
Ezt nem igazán értem. :(
A karbin van két üzemanyag kivezetés, vagy legalább is annak néz ki, máshol a motoron nincs!
A tankon üzemanyag cső és túlnyomás. Akkor alúl a feketére kötöm az üzemanyagot, a felsőre a túlnyomást?
-
próbálj csinálni egy olyan kéopet, ahol látszik az általad leírt két csöcs a karbin.
Az én MVVS mocimon a hengeren is van egy nyílás, oda kell kötni a karbi egyik csöcsét. A másikon jön a benzin.
-
Tubi!
A fekete derékszögű kimenettel ne foglalkozz, hagyd úgy, ahogy van. A rézkimenetű csöcsre kösd rá a tankból kijövő csövet.
A korábbi hozzászólásomban nem volt jó, hogy a feketére a benzint. Azt a kimenetet akkor kell használni, ha olyan motorra teszed rá, ami a túlnyomást a hengerből kapja.
A sárgák is beindították már egyszer a gépet, most is menni fog.
Kordaz
-
Köszönöm a segítséget.
Akkor a réz az üzemanyag cső.
A fekete meg valami túlfolyó?
Honnan kapja a tank a túlnyomást? Valami túlnyomásnak lenni kell nem?
-
A benzinesnél nem kell túlnyomás a tankba, mert nem azon az elven működik, mint az alkoholos. Ott a kipuff adja a nyomást, és fújja föl a tankot.
A benzinesnél egy membrán van a karbiban, az szívja a tankból az üzemanyagot.
Éppen ezért nem szabad repüléskor a túlnyomás csövet elzárni (én is csak akkor szoktam egy csavarral eldugaszolni, ha otthon a szobában van a gép, hogy ne bűzölögjön a benzinszag)
Úgy képzeld el, mint egy nyitott fűtésrendszer.
-
A karbin lévő fekete csövecske nem túlfolyó, hanem abban az esetben lehet beüzemelni, ha a hengeren is van egy kis nyílás, akkor azzal kell összekötni.
Viszont van olyan karbi is, amin ez a kis derékszögben megtört cső valóban túlfolyóként funkcionál.
Utánanézek, hogy ezen a motoron mi lehet a funkciója. Majd írok.
Kordaz
-
A tankon három cső van.
Túlnyomás, üzemanyag, tankoló.
Ha nincs túlnyomás behorpad a tank. ha szabadon hagyom, a túlnyomáscsőnél fog kifolyni.
Tehát mindenképpen kell a túlnyomás csöve! Vagy elzárom, de az nem jó mert vákum keletkezik, vagy szabadon hagyom, de akkor ott fog kifolyni az üzemanyag. Vagy a levegőztetéshez kel egy egyirányúsító szelep, vagy kell az a túlnyomás.
-
Pár kérdésem lenne.
1. A karbin két üzemanyag cső van,. Az egyik a tetején, a másik az alján. A képeken is jól látszik. A kérdés az, hogyan kel bekötni az üzemanyag csöveket?
A tankon három cső van! Tankoló, túlnyomás, üzemanyag.
2. A tank helyzete miatt, amire a súlyelosztás miatt volt szükség, az üzemanyag cső hossza 20cm. Számít ez, vagy hogyan befolyásolya a motor stabil működését?
3. Kérdésem még az, hogy a kipufogó nagyon kilóg! Szeretném átalakítani. Tehetem ezt bárhogy, vagy számít a kialakítás?
4. A kapcsolót a BEC és az akku, vagy a BEC és az elektronika (vevő, gyujtás) közé kell bekötni?
5. Az utolsó egyenlőre!
Hol lehet a súlypont, 1/3?
Előre is köszönöm a választ.
-
Olvastad a válaszaimat?
A benzinesnél nem kell túlnyomás a tankba, mert nem azon az elven működik, mint az alkoholos. Ott a kipuff adja a nyomást, és fújja föl a tankot.
A benzinesnél egy membrán van a karbiban, az szívja a tankból az üzemanyagot.
Éppen ezért nem szabad repüléskor a túlnyomás csövet elzárni (én is csak akkor szoktam egy csavarral eldugaszolni, ha otthon a szobában van a gép, hogy ne bűzölögjön a benzinszag)
Úgy képzeld el, mint egy nyitott fűtésrendszer.
A 20 cm-es csőhossz nem jelent problémát.
A tankon valóban 3 nyílás van, ahogy írtad. A túlnyomás csövet tekerd 1-2-szer körbe a tankon, és úgy vezesd ki oldalra, hogy amikor figurázol a géppel, ne folyjon ki a benzin.
Szerintem a kipuffhoz ne nyúlj, ha gyári, akkor az jó. Legfeljebb a kilógó hosszú csövekből vághatsz, ha zavar, de inkább azt se bántsd. A fiam Katanájában lévő 45 ccm-es Moki azért nem ment rendesen, mert nem volt megfelelő hozzá a kipufogó. Fontos hogy megfelelő öblös legyen, ne törjön meg a gáz iránya (könyök pl.), és még sok összetevő van. Elvileg 20-szorosának kéne lennie a motor térfogathoz képest a kipufftérfogatnak.
A súlypont valószínűleg 1/3-nál jó, de első repüléskor érdemes kicsit előrébb tenni, a biztonság kedvéért. Aztán ha már ismered a gépet, tedd hátrébb, ha akarod.
nem akarok beleugatni a dolgokba, csak egy - illetve kettő - valami: ;)
én az egyik benzines gépembe a benzintankot egy fél literes Ice Tee flakonból csináltam, rendkívül megbízható, a kocsim súlyát is kibírja, a csavaros tető teljesen megbízható, és évekig bírja a benzint, meg bármit. Az átvezető csöveket egyszerűen megvettem olcsón kis hazánk bármelyik modellboltjában.
Más, sokkal fontosabb: láttam az egyik képen, hogy a bukóhümér olyan szűrőt tartalmaz, ami filcből (préselt) van. Nekem ez dugulást okozott, szépen lassan leváltak a szöszök a filcről, és a karburátor szűrőjénél megakadtak. -------motorleállás.
Ledobtam a filcet a hümérről, vettem sima 6 cm hosszú átfolyós benzinszűrőre, amit a kisgépcentrumban bármelyikben lehet kapni. Ezt beiktattam a karbi és a tank közé.
Kordaz
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
-
De ha nem elég hihető, akkor tényleg kösd be a túlnyomást a kipufogóba valahogy. :'(
Alakítsd át a kipufogót.
Még egyszer mondom, a tank nem túlnyomáson alapszik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hagyjuk.................
-
???
-
tubi
kész van?
-
Ha igen, remélem képeket és videót csinálsz róla! ;D ;D ;D
-
A hétvégén elvileg repül a madár. Videót teszek fel.
-
A hétvégén elvileg repül a madár. Videót teszek fel.
Na, örömmel olvasom! ;) ;) ;)
-
Hy Tubi
Én is szívesen látnék egy videót róla. Nekem is bejön ez a típus.... :)
-
tubi
Nagyon szépen repül ez a gép
-
Videó még nincs. Lesz hamarosan, de állandóan úton a kamera.
-
Mikor rakod fel a videót?
-
Ha össze rakom a másikat és csinálok! ;D
-
Videó még nincs. Lesz hamarosan, de állandóan úton a kamera.
Csak egy kis mobilost légysz légyszi légyszííí :D
-
Sajnos az 1.0-ás Yak54 már a múlté :-\ Ami a képeken van, elhalálozott :'(
Végül is a gép egészen jól repült, csak mi voltunk marhák :(
A 2.0 készül lassan. az 1.0 pontos mása lesz, csak jelenleg várat magára egy másik projekt miatt.
Most ez a feladat, négy éve készítem! Az alváz kész, már csak a kaszni van hátra:
http://www.rcpilot.hu/gall/gepek/873/2010082881113/vw_bogar_epitese.html
Ez a másik hobbim ::)
-
Sajnos az 1.0-ás Yak54 már a múlté :-\ Ami a képeken van, elhalálozott :'(
Végül is a gép egészen jól repült, csak mi voltunk marhák :(
A 2.0 készül lassan. az 1.0 pontos mása lesz, csak jelenleg várat magára egy másik projekt miatt.
Most ez a feladat, négy éve készítem! Az alváz kész, már csak a kaszni van hátra:
http://www.rcpilot.hu/gall/gepek/873/2010082881113/vw_bogar_epitese.html
Ez a másik hobbim ::)
Csináld gyorsan ;)
-
A 2.0-ás Yak 54 elkészült! :)
Lényegesen jobban összeszerelt gép mint az előző!
A berepülés sajnos csak tavasszal.
Képek ma este!
-
Várjuk sok szeretettel.... :D
-
Szóval a motor egy Moki G140 18X8 csavaral. A max. fordulat így 8200-8300 között van.
Annyi változás van, hogy a leállítás nem elektromos, hanem az üzemanyag elfojtásával történik.
A kipufogót én csináltam! 185g lett a súlya.
A többit mondják a képek:
(http://www.rcpilot.hu/users/873/6483/b_201012012040393015.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/6483/b_201012012041488080.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/6483/b_201012012040393015.jpg)
Többi kép:
http://www.rcpilot.hu/gall/repulo/873/20101201203914/yak_54_1610mm_23ccm_benzines_20.html
:)
-
Nagyon király !!! :D :D :D
-
Csak ne add oda senkinek ;)
-
Nagyon szép! ;)
Mikor lehet majd megcsodálni repülés közben? :o :o :o
-
Majd becsinálok, hogy berepülhessem már! ;D
Egy fél éve nézegetem már... :-\