Borsodi RC Modell Fórum
Modellépítés, szépítés => Ötletek, tippek-trükkök => A témát indította: Pé - 2010. Június 29. - 15:50:55
-
Sziasztok.
Lassan kész a MAJA és mivel ez egy teherhordó öszvér, a távlati tervekben szerepelt egy bombarekesz kialakítása, amely ejtőernyős csomag kidobására elhivatott.
A gép a hasára száll le, de a törzsben van elég hely a sűlyesztett rekesznek. az alját most kartonplaszt borítja, ebbe szerettem volna belevágni (H alakban) az ajtót.
A fantáziátokat, tapasztalatotokat kölcsönözném, amennyiben lehetséges, konkrétan az ajtó nyitás mechanizmusának kidolgozásában. A csomag súlya akár 1kg is lehet, szóval valami strapabíró megoldást keresnék.
Előre is kössz a tippeket.
-
Az S.örösi repnapon aki a Canáryval kente annak sirály volt a a doboz az alján! ;)
T
-
Az S.örösi repnapon aki a Canáryval kente annak sirály volt a a doboz az alján! ;)
T
pittyu kolléga volt, szerintem is jól elvolt készítve rekesz! ::) ::) ::)
-
Hy
Én is gondolkodom ilyesmibe az Antonov aljára. Arra gondoltam, hogy stílusosan szórhatna kis ejtőernyősöket... ;D
-
Csapóajtó amelyet rugó zár és a csomag sulya nyitt, a szervó elhuzza a blokáló pöcköt (zárat) hasonlóan mint az ajtózáron a kilincs.
-
(http://img196.imageshack.us/img196/8243/94604313.jpg) (http://img196.imageshack.us/i/94604313.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
(http://img196.imageshack.us/img196/8243/94604313.jpg) (http://img196.imageshack.us/i/94604313.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ez nem a legjobb megoldás! Sok vele a probléma!
Mi van ha a teher súlya kevés hogy kinyissa az ajtót?
Mindig állítgatni kell a rúgó erőt.
Arról nem is beszélve, hogy a légellenállás változó erejét is figyelembe kell venni!
-
(http://www.rcpilot.hu/users/873/5806/b_201101051652083966.jpg)
A kép nem teljesen arányos, de szerintem érthető.
Egy erős normál szervó kell és kész! 5. csatornán vagy nyit, vagy zár!
-
Én csináltam ilyen csomagteret, vagyis hát semmi köze nem volt ezekhez ;D, de működött!
Én mivel csak arra akartam használni, hogy a cessnám tetejére szerelt dobozba rejtett ejtőernyőt kioldjam!
Abba lehet rakni rengeteg mindent, és variálható a konstrukció!
Éz csak kifelé nyílt, befelé nem bírtam zárni!
Majd csinálok róla rajzot. kép az van, csak nem tudom a telómról áttenni, mert elromlott az USB csatlakozója :(
(http://www.rcpilot.hu/users/873/5806/b_201101051652083966.jpg)
A kép nem teljesen arányos, de szerintem érthető.
Egy erős normál szervó kell és kész! 5. csatornán vagy nyit, vagy zár!
Ezt szerintem annyi lenne megoldani(szerintem), hogy a rugót kifelé, és a mozgatható részt az ajtó alá, csak hát azzal is az lenne a baj, hogy befelé komplikált lenne zárni :(
Na majd valamit kiügyködök, nem mint ha nagyobb esélyem lenne, mint nektek ;D
Szép időt, jó repülést!
-
A zárásra besegit a rugó és a légáramlás is, természetesen a zsanér a repülés irány elején kell legyen.
Szinte magátol csukodik (akár rugó nélkül is). Ha véletlenül nem zárodik be automatikusan az sem baj mert minimális a légellenállása azaz a kormány vagy fék hatás és azonkivül be lehet segiteni a szervó mozgatásával, azaz a rugó felhuzza de az ajtó nem képes hátranyomni a zár nyelvét. Ebben az esetben a szervóval nyitani majd zárni kell.
-
(http://www.rcpilot.hu/users/873/5806/b_201101051652083966.jpg)
A kép nem teljesen arányos, de szerintem érthető.
Egy erős normál szervó kell és kész! 5. csatornán vagy nyit, vagy zár!
Ez nem rosz de szerintem a hátránya az hogy erös szervót igényel, viszont ha a szervóval csupán a zárat mozgatjuk akkor egy mikroszervó is képes több kilogramos terü kidobására.
-
No igen .
El kell dönteni, hogy mit is akarunk kidobni a gépből. Üllő vasat vagy csak negrót.... ;D
Mind két megoldás nagyon jó!
Hasonlóban gondolkodtam én is....
-
No igen .
El kell dönteni, hogy mit is akarunk kidobni a gépből. Üllő vasat vagy csak negrót.... ;D
Mind két megoldás nagyon jó!
Hasonlóban gondolkodtam én is....
Háát a negrót, mármint a szokásosnál sötétebb szinü akármiket ugy kell kidobni a repülöböl hogy legyen egy biztonsági zsinor a veszteségek csökkentése érdekében. Tehát egy 10-20 méteres zsinor rögzitve a gép egyensulyközpontjában és a mások vége reahurkolva a negró nevezetü ballaszt atlasz-axisz találkozó pontjára. Igy nem vesz el a negró és a kidobás is látványos és hasznos lessz. 20 - 50 méteres zsinor esetében fentáll a veszély hogy a negy fellépö eröknek köszönhetöen a negró fej nélkül zuhan a mélybe de ez nem egy nagy gond hisz lehet pótólni elvégre nyersanyag van böven.
Jó kidobást és szebb jövöt.
-
én a majára olyat csináltam, ami nagyon hasonlított a Péter megoldásához, annyi különbségge, hogy a rugó az ajtó kinyitását segítette, így a szervót és a rugót lehetett úgy méretezni, hogy független legyen a csomag súlyától. Csak annyi volt a baja, hoigy nyitva maradt. a bombarekesz a súlypotban volt, így a gép irányítható maradt.
-
én a majára olyat csináltam, ami nagyon hasonlított a Péter megoldásához, annyi különbségge, hogy a rugó az ajtó kinyitását segítette, így a szervót és a rugót lehetett úgy méretezni, hogy független legyen a csomag súlyától. Csak annyi volt a baja, hoigy nyitva maradt. a bombarekesz a súlypotban volt, így a gép irányítható maradt.
Az én rajzom szerint a rugó felhuzza az ajtót tehát nem befolyásolja a repülést eltekintva attol a rövid idötöl amig kinyillik. A szervót nem kell segiteni mert egy zárószerkezetet huz el és csupán a surlodás okoz ellenállást. Egy 1 kiló huzóerejü szervóval akár 10-20 kiló terhelésü lappancsot lehet blokálni vagy kioldani.
-
A nyagyobb gépeken szoktam a motortér mögötti kamrára szervíz ajtót tenni. Méghozzá úgy hogy a motor felöl van a "zsanér". Ennek az a jelentősége ha véletlenül kinyítna nem tud mert a menet illetve a propeller szele becsukja. Persze egy pirinyó mágnest és egy darabka lemezt szoktam zárnak alkalmazni így álló helyzetben sem nyílik ki.
Persze ha nagy az ajtó akkor könnyű dolgokat nem lehet így kidobni mert nem nyitja ki az ajtót a súlya.
Max ha motor leáll. vagy vissza veszem a fordulatot rendesen. Ha próbálta valaki kinyitni menetközben az autó ajtaját az tudja hogy nem is kicsit nehéz még kisswebb sebességnél is... De ha hátrébb van a bombarekesz ott már nem nyomja annyira a propszél. Persze csak ésszerű határok között lehet hátratolni.