Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Vitorlázórepülés => A témát indította: rc petike - 2010. Július 04. - 23:26:58
-
Sziasztok.
Altima hatására vettem meg eme gépcsodát,mely az első repülőmodellem.
Körülbelül fél éve van meg,és imádom.
RTF szettben vettem lassan fél éve,az alkatrészek minőségében kellemesen csalódtam.
A rádió hatótávja is 1 km felett van,távolabb is biztosan irányítható.
A hangja is eszméletlen,nagy sebességnél fütyül.
Sajnos a Sátoraljaújhelyi árvízviszonyok miatt az a terület is víz alatt van,ahol repülni szoktam.
Eddíg egy új akkumulátorra volt szükségem hozzá,mert túlmerítettem egy lapgépben.
Az új akku egy 1300mAh-s Dualsky, ezzel többet lehetek a levegőben.
Egyszer elcsíptem vele egy kicsi emelést,de nem tudtam benne maradni.(Saját hibámból.) :( .
A gyári dekorral nem mindíg látszott,hogy milyen pozícióban van,ezért átfestettem.
Íme a képek: http://img684.imageshack.us/img684/8817/p040710102602.jpg
Lajstromot is kapott: http://img17.imageshack.us/img17/7294/p0407101026.jpg
Mindkét oldalon: http://img824.imageshack.us/img824/1567/p040710102601.jpg
http://img697.imageshack.us/img697/8720/p040710102501.jpg
A képeken motor nincs benne,a festés idejére kiszereltem a gépből.
Bátrabb kezdőknek is ajánlom.
Az alapvető műrepülő figurákat tudja (persze csak jó magasan.)
Ha más is repüli ezt a típust,kérem ne fogja vissza magát,írja le tapasztalatait.
Elnézést,hogy hosszúra sikeredett.
Mindenkinek jó repülést kívánok.
Tisztelettel:Péter.
-
Ezt el is felejtettem, ilyen a gyári:
Ilyen volt: http://img641.imageshack.us/img641/6169/81781009.jpg
-
Nekem mindig is tetszettek a vitorlázó gépek, szép! :o :o :o
Berepülés megvolt már? ??? ??? ???
-
Szia.
Persze már régen berepültem,március közepétől van meg kb.
Nagyon szeretem,jó gép.
Tisztelettel.
-
Videód nincs róla?
-
Videót még nem csináltam,de youtube-n sok található.
-
Videót még nem csináltam,de youtube-n sok található.
Szia!
Már több mint egy éve nyúzom az azonos típúsú testvérét... :-) Ez a repülő is a mindígrepülő repülő jollyjoker gépem :-) A hátonrepülésen kívül más kunsztot nem tudok vele... ellenben gyönyörűen siklik. A gyári csűrőmegoldás és az összes bowdenezése, rudazat.. feszülős kicsit és így némi késlekedés mutatkozik a botmozdulat és a kitérések között.. ellenben ehhez hozzászokva jól lehet vele repülni.. már 40 percet is sikerült egyben kifolyatni a szemem vele :-D Ha ügyesebben lovagolnám meg a termiket tovább is menne, DE a negyven perc végén a fáradság miatt jöttem le... és nagy MÁK volt hogy lejöttem, mert annyira lemerült az aksi, hogy már leszállás közben "megálltak" a szervók is..
Róla még nem, de vele már csináltam légifelvételeket. Szerintem jó kis gép.
-
Én is nagyon szeretem,de most muszály csere tárgyaként meghirdetni a másik 2 lapgépemmel együtt,mert reptér hiánya miatt nem tudok vele repülni.
Gondolom,hogy egy 1:8 nitrós autónak nemkell annyi hely.
De nem akarom szétoffolni a topicot,jó "kis" gép,nagyon szeretem.
A 30-50 perc repidő gyakori volt nálam is.
Üdv.
-
Üdv.
Nagyon kihalt ez a topic,más valakinek nincs ilyen gépe?
Nekem nincs szívem eladni :D
Szerintem megmarad,csak most vevő hiányában vagyok,tehát most csak az építés és szervízelés marad.
Üdv:Péter.
-
Na most ez így ebben a formában nem igaz! ::)
Pár nappal ezelőtt csatlakozott hozzánk egy kolléga akinek hasonló segédmotoros vitorlása van. :D
Kért a repüléséhez tanácsot de, igazából köztünk még nem nagyon repült ilyen géppel. :-[
Írhatnál neki egy két hasznos tanácsot. ;)
(http://img697.imageshack.us/img697/8720/p040710102501.jpg)
-
Szia.
A csűrők kitérése elég kicsi,tehát elég nyugdíjasan fordul a "kicsike".
Fordulóknál erősen igényli az oldalkormány használatát,így kisebbre lehet a forduló ívét venni.
Leszállásnál elég messziről el kell kezdeni behelyezkedni (ha jól van beállítva),különben túlsiklik,bár ez a leszálló nagyságától is függ.
A gép igényli a sebességet,tehát nem szabad túllassítani,különben átesik,tapasztaltam,erre különösen leszállásnál kell figyelni.
Ha a gyári szabályzóval használja,akkor vigyázzon,nehogy túlmerítse a lipot,nem kapcsol le a szabályzó(nekem).
Hirtelen ennyi jutott az eszembe,örülök,hogy többeknek tetszik ez a gépezet.
Tisztelettel:Péter.
-
Szia Attis!
Hogy "diplomázott" a kollégánál a gép?
Remélem tudtam segíteni előző hozzászólásommal,de ha van még valamilyen kérdése,akkor ha tudok,szívesen válaszolok.
Tisztelettel:Péter.
-
Szia rc petike!
A kollégának már volt egy földközeli élménye a géppel most javítja! :o
-
Hát az nem jó...
Mi történt?
Gép hiba?
-
Hát az nem jó...
Mi történt?
Gép hiba?
Nem, a kolléga azt hitte elsőre magától repül. :'( :'( :'(
-
Hát igen...
Nem egy Easy Star és Easy Glider...
Ezt vezetni kell végig,viszont a törődést és az odafigyelést meghálálja...
Cserében viszont jó pár perc repidő.
Kék eget!
-
Sziasztok!
Megdöntöttem az egyéni csúcsomat a kis asw-mel :). 36 perc egyhuzamban :D. Azután egy 31 perces repülésem volt, nem akartam csontra meríteni az aksiját. Azért még gyakorolnom kell vele, de már egész jól megy. Csak a felszállás megy még nehezen. Bugdácsolva emelkedik, de majd rájövök, hogyan kell szépen magasra felvinni.
Üdv: Kendy
-
Újabb egyéni csúcs 42 és 1/2 perc :D. A felszállás még mindig nehézkes, meredeken bugdácsolva viszem fel.
-
Hát az már elég húzos....
-
Íme az én kis madárkám:
Cessna:
http://picasaweb.google.hu/kendyys/Cessnam#
asw-28:
http://picasaweb.google.hu/kendyys/Asw28#
Videó a cessnámról:
http://www.youtube.com/watch?v=hlQvE68Lbmc
asw-28-om:
http://www.youtube.com/watch?v=IJUEaPppfcs
-
Eléggé leült a topik.
Senki nem repül ilyen géppel?
Jó leszállást.
Üdv:Péter.
-
Dehogy nem, múlt vasárnap repültem be egy új kollégának! ;D
Aki még nem nagyon fórumozik de majd biztos fog kérdezni! ;)
-
Én most szeretném lecserélni egy "komolyabb" motor nélküli lejtőző gépre.
Amióta lejtőztem vele,azóta nagyon megtetszett.
13 km/h-s szélbe szépen lehetett vele lejtőzni.
Nem a gép hibája miatt akarom lecserélni,a gép hibátlan.
Jó szelet!
Üdv.
-
Sziasztok!
Sztem, azért van most itt csend, mivel vége van a vitorla szezonnak.
Most az enyém is pihen, annyi változtatást azért csináltam rajta, hogy a magasságira ragasztottam hosszában ketté vágót metrókártyát, ettől sokkal tovább siklik és ezáltal nem hat rá oly erősen a gravitáció. :)
Most "jegelve van" szegény. Épp téli álmát alussza.
-
itt egy kis bemutatóvideó a madárkámról!
http://www.youtube.com/watch?v=IJUEaPppfcs&NR=1
-
Mért csücsül a fa alatt? A levegőbe való nem a fűbe! ;D
-
Mért csücsül a fa alatt? A levegőbe való nem a fűbe! ;D
Muszáj kipihenni a repülés fáradalmait 42 perc után. Könyörgött, hogy hadd pihenjen meg egy kicsit a fa alatt. :D
-
Jön a vitorlázós idő!!!
Emberek,ASW-re fel!
Vagyis ASW-t fel! ;D
Jó időt Mindenkinek!
-
Sziasztok.
Nem tudja valaki az asw gyári légcsavarjának méretét?
Tegnap repülés közben leesett,és nem találtam meg.
Köszi a segítséget.
Üdv.
-
petike az asw28 légcsavar méret 8x6 de ezzel melegszik a szabi talán 8x5 jobb lenne?
-
Egyszerűbb lenne egy Pentium vagy Turnigy 30A-es szabit betenni és 3 cellával meghajtani. A gyári motor elbírja, csak az orrkúp alaplapjába kell 6 lyukat fúrni hogy szellőzést adjon. Így az orrkúp mint egy centrifugál ventilátor elszívja a meleg levegőt a motortól.
-
petike az asw28 légcsavar méret 8x6 de ezzel melegszik a szabi talán 8x5 jobb lenne?
köszönöm,nekem nem melegszik,de sajnos most egy fix légcsavarral muszály repülni,elég ronda szegény
-
petike az asw28 légcsavar méret 8x6 de ezzel melegszik a szabi talán 8x5 jobb lenne?
köszönöm,nekem nem melegszik,de sajnos most egy fix légcsavarral muszály repülni,elég ronda szegény
1 év után az én kis asw-m is életre kelt. :D
Hamarosan újra szántani fogja az eget