Borsodi RC Modell Fórum

Rc modell repülőgépek => Sugárhajtóműves, impelleres, tolómotoros gépek => A témát indította: BK_Attis - 2009. Szeptember 16. - 13:35:28

Cím: Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2009. Szeptember 16. - 13:35:28
Na ez az a téma szerintem amiben nem sokan tudnak nyilatkozni! :o
De én nagyon remélem, hogy lesz olyan szerencsénk hogy van közöttünk
egy ilyen tapasztalatokkal és géppel rendelkező kolléga!  ;)

Addig:

http://www.youtube.com/watch?v=1IXQVh5IbHc

http://www.youtube.com/watch?v=-WsZuVkt06g&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=013XccLByEw&feature=related
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2009. Október 16. - 09:02:41
Ez sem gyenge!  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-Xop7iTAMXE

És szépen is repülnek vele!
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2010. Január 10. - 22:04:02
Sajna, úgy látom mifelénk nincs ilyen géppel rendelkező modellező kolléga, aki érdemben írna pár infót ezekről!  :'(
Attól függetlenül még bárki beleszerethet és épít vagy vesz egyet.  ::)  ;D
De, az igazsághoz hozzá tartozik nem olcsó!  :o
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2010. Január 15. - 15:27:47
Senki nem kísérletezett ilyennel még ??? ??? ???
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2010. Március 03. - 20:45:47
Link a klubbom honlapján levö képekhez:
http://www.ahusmfk.net/galleri/index.php
Ha valami érdekesnek tünik, infóval szolgálok.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2010. Március 04. - 11:58:55
Péter!

Ha megosztanád velünk a tapasztalataid, tudásod ezekkel kapcsolatban megköszönnénk!  ;)
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2010. Március 04. - 15:52:59
Elöször is leszögezem hogy nekem nincs JET gépem és nem is lessz.
Szeretek modellezni de túl izgalmas 3-5 ezer eurót kockáztatni minden repülés alkalmával, arról nem is beszélve hogy fel-leszállás +1-2 orsó vagy looping amit repülsz.
Sok kollágámnak van és eléggé témában vagyok tehát aránylag sok kérdésre tudok vállaszt adni.
Tehát ha kérdeztek tudásom szerint felelek, esetleg dokumentálodok a jet tulaj kollégáktól.
Az árral kapcsolatban.
Már 12-1800 euróért is lehet Jet motort vásárolni, modellt akár aprópénzért is lehet épiteni, viszont a biztonsági berendezés (dupla akumulator dupla vevö, minöségi (néha megduplázott szervók) igencsak növelik a kiadásokat.
A sebesség nem túl veszélyes, vannak Jet modellek amelyek nem sokkal gyorsabbak mint egy robbanós mürepülö.
Ja és amit még hozzátennék a gázturbina topikban olvasottakhoz az hogy a kompresszor által bepréselt levegö nagy része az égéskamra külsö felületén áramlik ezáltal hütvén a motort de ugyanakkor a hötágulás hatására fokozza a telyesitményt.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: compcenter - 2010. Május 25. - 07:05:53
Na ez az a téma szerintem amiben nem sokan tudnak nyilatkozni! :o
De én nagyon remélem, hogy lesz olyan szerencsénk hogy van közöttünk
egy ilyen tapasztalatokkal és géppel rendelkező kolléga!  ;)

Addig:

http://www.youtube.com/watch?v=1IXQVh5IbHc

http://www.youtube.com/watch?v=-WsZuVkt06g&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=013XccLByEw&feature=related
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2010. Október 30. - 23:07:52
Kis bemutató!  :o

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cKoVk_Irvwk&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-1-HM[/youtube]
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 13. - 20:57:33
Azért itthon is működik a sugárhajtómű! ;) 8)
A következő linken rögtön 3-at is láthatunk.....:
http://www.youtube.com/watch?v=y2XU_Mko4ck
A második az enyém......képes az igazi 3D-s műveletekre! Csak, jelenleg a kezemnek vannak "starthiányai" ;)   http://www.youtube.com/watch?v=ZpNnf7gXnYk
ez pedig SEBA, Akitől ezt a modellt megvettem......később kicsit át lett építve...
http://www.youtube.com/watch?v=sFypnPK1dPU&feature=related
Itt pedig....igazi unicum! Ez egy közel 3m es MIG29......és megáll a sugárnyalábon.
Ez a modell azért jó, mert nem pont a 3D-re tervezték, mint az Eurosportot, vagy a 3D-s J10-et...
ez szinte scale.....teljesen....mégis gyönyörűen repüli a 3D-s, (turbinás) figurákat.
http://www.youtube.com/watch?v=sFypnPK1dPU&feature=related
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2011. Szeptember 13. - 21:03:29
Nagyon szép gépek!  :o
Sokunk azzal sincs tisztában, vajon milyen üzemanyag hajtja és mi van beleépítve.  ::)
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: gzax - 2011. Szeptember 14. - 06:26:10
Igazán impozáns darabok...
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 14. - 08:12:32
Köszönik a modellek(is) ;)
Hát....Aki eddig inkább a propelleresekkel repült......nehezen találkozhatott volna azzal a 6-7 emberrel, Akik turbináznak.
Horváth Jani, Dekor, Kövi, ScaleRudiKiss Tibi, esetleg jómagam, aztán, talán van még 1-2 modellozó,Akiket
nem nevesítettem, ezért elnézést kérek. De....ennyi van....itthon. Nekem is sokkal több ismerősöm van szanaszét
külföldön, mint itthon, Akik repülnek turbinással.......de majy leszünk többen is.
Egy 2.6, 3 m-es, propelleres modell árából simán kijön egy turbinás modell.....igaz....kicsit többet esznek kerozinból, mint
benzines társaik. A motorok, már szinte azonos árban vannak.......s egyben sokkal megbízhatóbbak, tartósabbak. 50 óra alatt, ha minden rendben van, nem igazán kell "hozzájuk nyúlni"! Az 50 óra az elég sok, nem ?  Repülésük pedig impozáns. Érdemes spórolni erre a kategóriára. Természetesen, el kell kerülni a lestrapált, erőssen elhasznált, bizonytalan múltú modell megvételét, megfelelő(!)
tanácsadó segítsége nélkül!!!!!
Meg is lehet építeni, de csak nagy(!) gyakorlattal!
A súly ebben a kategóriában igen lényeges! Sokkal lényegesebb, mint a 90-130 gr-os felületi terhelésű
propelleres modelleknél. Főleg leszálláskor látszik, érződik, ha egy modell nagyon nehéz.
Még egy nagyon fontos dolog: mivel minden sokkal gyorsabban történik, mint a benzineseknél....ezért a
JÓ rutin(sok repülés, szimulátor) elengedhetetlen. Megfelelő gyakorlat (nem csak turbinás) nélkül nem érdemes felszállni! Több lehet a veszteség, mint az megérné!
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: compcenter - 2011. Szeptember 16. - 05:42:34
raidflyerf16

kiváncsi lennnék az a sok elektronika minek kell a hajtó műhöz
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 16. - 07:45:57
 ;) Nem olyan sok az!... ;)
Bár a benzinesnek "csak" egy gyújtása van meg a "leállító" elektronika....esetleg.
A hajtómű fordulatszámát egy "agy" vezérli: figyeli a hőmérsékletet, látja a fordulatszámot,
ennek megfelelően vezérli a kerozin-pumpát. Indításkor pedig felizzítja vagy az izzító gyertyát, vagy a szénrudacskát,
majd propánt, vagy kerozint fecskendez a már forgó turbinára......az önindító motort is ő vezérli, ugyanezzel a motorral
végzi a turbina visszahűtését , leállítás után. A két üza. szelep közül az egyik akkor nyit, amikor szükség van a beindításhoz a gázra, vagy a kerozinra.......a másik a fő kerozinszelep.....ez nyit, vagy zár. Nyit amikor már a turbina "beindult" és lezár, ha parancsot kap a turbina megállítására. Az üza mennyiséget a pumpa szabályozza.
Ezen kívül van még egy külső "kiolvasó"....ezzel meg tudjuk nézni a "múltat": üzemidő,hőmérsékletek, hibák, max, min fordulatszám stb, stb. Valamint, ha valamit állítani kell a turbina elektronikáján....ezzel tudjuk megoldani, természetesen nem minden paramétert lehet "szabályozni".
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 16. - 22:20:13
Kissé egyszerü leirás volt de naggyábol tartalmazza a lényeget, talán kitérhettél volna arra is inditáskor figyelembe veszi a gáz trim(alapjárat) pozicióját a rádión, egy termósenzor ellenörzi a kiáramló gáz hömérsékletét és automatikusan inditja a kerozin pumpát miután a propán-b.......n gáz inditással elérte a megfelelö hömérsékletet és fordulatot. Mint irtad de nem részletezted leállás után szintén aktiv a temoszenzor, figyeli a mutor hömérséklétet, idönként be és ki kapcsolja a start motort amely megpörgeti a turbinát ezáltal hütti és ugyanakkor egyenletes höelosztást biztositt az esetleges deformációk elkerülése véget.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 17. - 00:08:00
Igen!
Először egyszerűen......aztán "belemegyünk" a pontosabb leírásba is!
A lényeg, ahogy írtad...ott van. Kell hozzá a kíváncsi "tömeg", remélhetően, sokan
tesznek még fel kérdéseket.
Aki pedig egyáltalán nem ismeri a turbinát......annak, kezgésnek.....szerintem,
untig elég......
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: gzax - 2011. Szeptember 17. - 05:58:18
Sajnos a közeljövőben nem lesz rá módom, hogy ilyen gépet vegyek de ettől függetlenül szívesen magamba szívnám a tudást amivel tapasztaltabb modellező társaim rendelkeznek.  ;)
Meg hát emelné a fórum szinvonalát is egy alaposan kitárgyalt ilyen téma. Mint egy tudástárként az utánunk érkezőkenek is.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: fbrungel - 2011. Szeptember 17. - 07:01:39

 Üdv. RAID!
 Akit ez a téma érdekel az biztosan fog kérdezni.
 Emil apu műhelyében láttam szerelés közben a grippent.
 Van benne motyó bőven.
 
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: compcenter - 2011. Szeptember 17. - 18:36:15
raidflyerf16

kicsit bolygassuk a témát

üzemanyag?
fogyasztás?
üzemanyag árak beszerzési forrás?
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 17. - 19:21:23
raidflyerf16

kicsit bolygassuk a témát

üzemanyag?
fogyasztás?
üzemanyag árak beszerzési forrás?
Üzemanyag; kerozin+ olaj(csapágyak kenésére) de üzemeltehetö jobb minöségü diessel olajjal is.
Fogyasztás? 1-1,5 liter/5 perc motorméret függvényében.
üzemanyag árak beszerzési forrás? Kinek milyen kapcsolata van, a kerozinon nincs ÁFA (legalábbis nálunk) tehát ólcsó viszont jó kapcsolatok kellenek az áfa nélküli beszerzéshez.
A turbinák aránylag sokat fogyasztanak de az üzemanyag egységára lényegasebben kisebb mint a gyári nitrós metilalkohol üzemanyagé.
Bocs hogy Raid helyett irtam, talán Ö majd pontositt.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: compcenter - 2011. Szeptember 18. - 07:27:30
akkor mekkora üzemanyag tartály kell egy ilyen gépbe a biztonságos repüléshez
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 18. - 09:39:59
3-5 liter
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 18. - 09:41:09
kisebbeknél 2-3 liter
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Tettike - 2011. Szeptember 18. - 12:22:48
Hy!

Na azzal a mennyiséggel lehet egy félórát is repülni biztos!?  ::)

Ez , hogy is van, gázolajjal?  ::)
de üzemeltehetö jobb minöségü diessel olajjal is.

Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 18. - 14:25:43
Minden "beszédnél" többet ér egy kis szétnézés a tech. adatok között!
Itt van két oldal....a Behotec(én ezt preferálom, az ár és a minőség miatt),
valamint a JetCat-é.....össze is lehet hasonlítani.....őket.
Itt meg lehet nézni, hogy tolóerő kilónként hogyan változik az elméleti fogyasztás.
http://www.behotec.de/xtcommerce/index.php?cat=c22_Turbines.html&XTCsid=fc6133b3d7f8a6225223a10928b2cd98
http://www.jetcat.de/jetcatturbinen/strahlturbinen.htm
Azárakat....egyenlőre ne nézzétek, majd később kitérünk erre is.
üdv.:raid
jó "szétnézést"
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: vadász - 2011. Szeptember 19. - 10:46:34
Sziasztok!
Csodálatos gépek, talán pár fényév elmúlásával én is eljutok erre a szintre!
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 19. - 13:19:00
Ha azt mondod, hogy "pár fényév után"....akkor így lesz, ha pedig azt mondod,
hogy ezt a célt 2 éven belül (akár korábban is) el AKAROD érni.....akkor ez fog
megvalósulni!
rajtad áll !!
üdv.: raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: vadász - 2011. Szeptember 19. - 18:25:01
Köszi a bátorítást! Remélem igazad van.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: krisz-O - 2011. Szeptember 19. - 19:36:30
Helo! A következő kérdésem lenne,hogy inditjátok be ezeket a gépeket,milyen eszközökkel?

K
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 21. - 20:16:35
Helo! A következő kérdésem lenne,hogy inditjátok be ezeket a gépeket,milyen eszközökkel?

K
Tankolnakl,eveszik a gázt minimumra reacsatlakoztatják a propán-bután palackot,  gázt adnak majd visszaveszik, innen tovább az elektronika dolga az az inditás. Megindul a startmotor, kinyillik a gáz szelep és felizzik a gyertya. Beindul a motor gáz üzemmódban és gázzal müködik mindaddig amig eléri az üzem hömérsékletet.Miután elérte az üzemhömérsékletet beindul a kerozin pumpa, áttér kerozin özemmodra, leveszik a gázpalack csatlakozóját, reateszik a kabint vagy a más záró idomot lekapcsolják az extera kerozin tartályt (( repülés idö növelése érdekében általában egy extra külsö kerozin tank van az inditási periodusra(nincs beépitve a modellbe) kigurulnak és repülnek. Leszálláskor leállitják a motort és megint az elektronika veszi át a szerepet, pontosabban mondva idöközönként a startmotorral megpörgeti a turbinát, ezáltal gyorsitja a hüttést és ugyanakkor védi a tengelyt a nyugalmi pozicióban felléphetö elgörbüléstöl.
Valószinü vannak más inditási módok is (például a németek nagyon gyakran inditanak süritett levegövel megfujva a turbinát és kiiktatják a startmotort.) viszont nálunk a fent leirt inditást alkalmazzák legtöbben.
Létezik propán-bután gáz nélküli inditás is (elönye hogy repülés közben is újra inditható a motor) de ez még nem nagyon terjedt el.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 21. - 20:23:50
akkor mekkora üzemanyag tartály kell egy ilyen gépbe a biztonságos repüléshez
[/quote
(http://img8.imageshack.us/img8/4484/38047328.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/8/38047328.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ebben a gépben 2 arányag kis motor van, motoronként 3 liter tank(2 darab 1.5 literes Kólás palack egy kis carbon bevonattal)
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: totka - 2011. Szeptember 22. - 14:36:44
        Hy Raid és többiek!


 Engem az érdekelne,hogy a kifúvócsövek méretét ti válasszátok egy adott géphez vagy van valamilyen számítási mód erre.
Gondolom a különböző átmérők és alakúak befolyásolják a tolóerőt!?
 Ezzel az áramlási sebességet tudom befolyásolni vagy...?

üdv,totka
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 23. - 13:13:25
Egy bizonyos(gyártóktól függő) procedúra után indul a turbina start!
Pl: Behotec: a gáz trimm és bot a minimumon van......ekkor kapcsoljuk be az adó után a vevőt. Ekkor a turbina elektronika is "bekapcsol". Trimm maximumra- első lépés, Gázkar maximumra- második lépés, Gázkar minimumra-harmadik lépés, gázkar maximumra- negyedik lépés.....ekkor indul az izzítás, vagy az izzítógyertya a gázstarthoz, vagy a kerozinhoz a "szénrúd" izzítás (kb 30 mp). Izzítás után......indul a starter motor, felpörgeti a turbinát 5-6000 fordulatra......ekkor jön a  pb gáz, vagy a kerozin.....viszonyleg kis mennyiség.....ezzel beindul a "folyamat", üzemi hőmérsékletet, csak a fő kerozinszelep kinyitása után tudja elérni a turbina....680 fok környékén, kalibrálódik a turbina, alapjáratról 65 000-re emeli a fordulatot....itt az elektronika mindent ellenőriz:akku, hőmérséklet, pumpa feszültség stb. Ekkor, ha minden "kész" vissza állítja a fordulatot pl 35000-re, és jelzi a kiolvasón, hogy alapjáraton van, ami azt jelenti, hogy a gázkart újra a minimumra kell állítanod. Csak ekkor adja át a ford. vezérlést az adódnak. Innen szabad a pálya.....gázt neki és irány a levegő!
Leszállás után, a gázkar alapon van, ha a trimmet letolod a minimumig, kezdődik a leállási procedúra. Az elektronika lezárja a fő szelepet, ezzel egyidőben megállítja a keropumpát, majd a starter motorral, többszöri 4-5 ezres felpörgetéssel, lehűti a turbinát legalább 100 fok alá. Amikor a turbina a száraz felpörgetésekkel eléri a 99 fokot, a rendszer leáll, megy "pihenni"!  ;) 8)
Kifúvócsövek:
Az a legjobb, ha figyelembe vesszük a gyártók ajánlását, ebben a dologban. Pl: Behotec JB 180 Gold Edition(19-20 kg tolóerő, a lefúvócső belső átmérője 90 mm, a mostani B300F-esnek (32 kg tolóerő) 100 mm a belső átmérője. Itt márt nem érdemes kisérletezni, megrendeljük a gyári ajánlású és a szükséges hosszúságú csövet, beépítjük és repülünk. Vannak modellezők Akik kisérleteznek, variálnak....kisebb nagyobb csövekkel....nem biztos, hogy nagy eredményeket érnek el, de jól elfoglalják magukat. a magam részéről, még nem csalódtam a csőválasztást illetőleg. Max. arra kellett figyelnem, hogy a külső héjj(0.15-0.20 mm alulemez) körül jól elforduljon a velktor egységem
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 23. - 13:35:22
Kicsit lehet, sokat írtam......az előbb lezáródott a levelem... >:(
Tehát nem kell semmiféle számítási mód, be kell építeni az ajánlott csövet.....és kész.
Ha majd később esetleg, pont az a 0.3 kg-nyi tolóerő hiányozna.......csak oda kell tolni, vagy húzni a gázt......már ott is van. Ez azt jelenti, hogy ha a súlyviszony engedi, inkább nagyobb turbinát kell beépíteni......(meg persze, ha a pénztárca is bírja), mert az nagy igazság: ha van plusz gázlehetőséged, akkor csak oda kell tolni, de ha nincs, akkor nincs mit odatolni! A nagy gázból el lehet venni de a kevéshez nem tudsz mit hozzáadni! A fogyasztás pedig nem fog változni, csak nagyon kicsit, mivel a fogyasztást Te szabályozod! Az én F16 osom, semmivel(!) sem fogyaszt többet ezzel a 32 kilós erőművel, mint az előző 20 kilós turbinám!!!! Ugyanazt a gépet viszi ugyanazzal a sebességgel, stb. Tehát változás csak akkor van, ha forszírozom a teljes gázt, pl felszálláskor, valamint az elkövetkező időkben a 3D repülésnél, amikor pl a "helyben" bukfencekhez szinte max. gáz kell, valamint a tervezett lebegésnél, amikor kb 75-80 %-nyi tolóerőre lesz szükségem, valamint a teljes tolóerőre, amikor abbahagyom a lebegést. Nos, itt még nem tartok, de hamarosan, erről is be tudok majd számolni.
üdv.: raid
ui.: A propán nélküli indítás, már nagyon elterjedt, sőtt: Kerozinstart, nagyon bevált!! De az úraindítás csak akkor "fontods", ha van rá időd.....pl. vitorlázó gépeknél, harci gépeknél, esélyed sincs erre, már a sebesség miatt is.....
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: totka - 2011. Szeptember 23. - 15:27:46
     Hy Raid!


 Dehogy is írtál sokat! ;) Sőőőőt.... én iszom szavaid és köszönöm a kimerítő válaszokat.Sokat megtudtam ismét a turbinákról.

Hogy állsz a 3D vektoros repüléssel? Mikor kezded ill. mivel,milyen manőverrel kezded "eteni" a RaidBull-t?


üdv,totka
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: compcenter - 2011. Szeptember 24. - 08:41:15
     Hy Raid!


 Dehogy is írtál sokat! ;) Sőőőőt.... én iszom szavaid és köszönöm a kimerítő válaszokat.Sokat megtudtam ismét a turbinákról.

Hogy állsz a 3D vektoros repüléssel? Mikor kezded ill. mivel,milyen manőverrel kezded "eteni" a RaidBull-t?


üdv,totka

ezzel így vagyok én is szeretnék még többet megtudni
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: compcenter - 2011. Szeptember 24. - 15:46:24
raidflyerf16

köszönjük neked a mai oktatást

(http://www.rcpilot.hu/users/185/10966/b_201109241531286886.jpg)

http://www.rcpilot.hu/gall/repuleseink_osszejoveteleink/185/20110924152317/f_16.html
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: compcenter - 2011. Szeptember 24. - 16:47:33
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FYna_Zy5eCc[/youtube]
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2011. Szeptember 24. - 19:33:39
Sziasztok!

Gratulálok az F16-hoz raid!  :o
Nagyon szép a madár, látszik a képeken is hozzá értő ember aki összerakta és repüli.  ;)
A hangjáról ne is beszéljek, ez a hang is olyan amibe bele szerethet egy modellező!  ;)
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 24. - 22:26:22
Hello Fiúk!
Köszi, hogy megmutattátok a jó "kis" repteret!
Bár nem próbáltam ki, de ami késik, nem múlik.
Köszönöm a dícséretet is! Ez mindig jól esik.....előttetek is nyitva az út,
nem olyan nagy ördöngősség ez! :D 8)
A legfontosabb: nem kell ettől a kategóriától félni, csak pozitív gondolatok "kérdése" ez az egész!
Az összes felmerülő kérdésre....megvan a válasz, főleg, ha az elkezdésről van szó.
Bárki (!) képes összerakni egy jól repülő, technikailag is biztonságos gépet.
"Csak" ki kell tűzni a célt. Jó, rendben.....a repülési gyakorlat azért nagyon kell!
Ez lehet bármilyen repülővel......de főleg propelleres, nagyobb masinákkal.
A nagy felületi terhelés miatt, főleg a leszállás igényel nagyobb gyakorlatot és rutint, valamint nem utolsó sorban
kemény, koncentrálós odafigyelést.
Majd erre még visszatérünk.
Jó lenne, ha egy kis idő múlva, nálunk is népes lenne a turbinás kategória.
Higgyétek el, nem csak pénz kérdés!
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2011. Szeptember 25. - 09:22:47
Szia raid!

Egy lényeges hozzá valót, saját magadat kifelejteted, egy jó tanár is kell még!  ;)
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Nyafi - 2011. Szeptember 25. - 16:42:18
Tiszteletem!

Megszeretném kérdezni az uraktól mennyire nehezebb ezt a fajta modell vezetni mint egy hagyományost?
Még egy kérdés, számomra nem elhanyagolható.
Mennyibe kerül egy ilyen modell?

Üdvözlettel: Nyafi
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 25. - 21:15:36
Tiszteletem!

Megszeretném kérdezni az uraktól mennyire nehezebb ezt a fajta modell vezetni mint egy hagyományost?
Még egy kérdés, számomra nem elhanyagolható.
Mennyibe kerül egy ilyen modell?

Üdvözlettel: Nyafi
1.: Gyors, tehát gyorsabb leflexeket igényel( vagy legalábbis nagyobb gyakorlatot)
 2. Sokba, de nem sokkal drágább mint egy  jó karban levö Trabant vagy egy öreg BMV. ;D
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 25. - 21:19:30
Tiszteletem!


Még egy kérdés, számomra nem elhanyagolható.
Mennyibe kerül egy ilyen modell?

Üdvözlettel: Nyafi
Kb. 10 X anyiba mint egy klasszikus középméretü robbanómotoros.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 26. - 07:07:43
Péter!
Túlzás, amit leírtál! Nem a legnagyobb gépekről kell beszélni!
Főleg, nem kell elriasztani a nagy összegekkel a modellezőket!
Többiek!
Valóban túlzás az ilyen összeg, majd leírok egy két lehetőséget.......
sokkal kellemesebb árakkal.......
üdv..raid
ui.: Főleg az ilyen "elterjesztett" ijesztő összegek miatt "néptelen" ez a kategória.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 26. - 09:23:45
Nem akarok senkit elijeszteni és lehet hogy nálatok ólcsóbban lehet beszerezni a dolgokat de nálunk egy turbina 15000 svédkoronánál kezdödik, a modell is 10 körül van, rádió 2-3000, a szervók darabja 3-400 és általában megduplázzák a kényes helyeken tehát kb 8 darabbal lehet számolni, fékezhetö futómü stb.
Tehát megközelitti a 25- 30000 koronát (20000 korona =626028.14forint 30000 =939042.21forint.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 26. - 09:37:08
http://www.altecare.com/behotecturbinescdn.htm
A képekre keccintve olvashatóak az árak.
http://www.skymasterjet.com/dragon.htm
Itt meg a modell árak.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 26. - 11:57:17
Ha lehet, ne is teddddd!
Nálatok más az élet.......itt meg nem mindenki szalad a boltba és veszi, ami a keze ügyébe kerül....
kerül amibe kerül!!
A rádióval nem kell számolni, mert az már van....nem csak a turbináshoz kell!
Régen(!)lehet, hogy megduplázták a szervókat.......de ez már nem divat. (2011)
A fékezett futómű, pedig már sztenderd felszerelés! Idejét múlt dolgokkal ne traktáld a kollégákatT
Köszönöm!
Ha gondolod....Te vedd meg ezeket a cuccokat ezeken az árakon.......(Van egyébként turbinás modelled???)
Mi pedig majd kitaláljuk, hogyan kell jobb áron vásárolni.
Itt most ezt nem részletezem! Ha nem gond.
Egyébként nem tudom Ti hallottatok é használt turbinákról?
Nem tudom, Ti hallottatok é használt, repült modellekről?
Annyi fajta turbinás modellt lehet "szerezni", hogy csak na!
Péter!
Bízdd ide, megoldjuk. Sohasem az ár az, ami a leglényegesebb!
Ha szándék, beszerzési szándék van, azt okosan kell megoldani.
Szokták mondani: A sok pénzzel, a "hülye" is tud vásárolni.
De okosan is lehet vásárolni első osztályú dolgokat, sokkal kevesebb pénzből!
A know how-t kell a legtöbbször megfizetni, meg a kufárokat!
A Know-how nagyjából megvan....... :D 8)
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: krisz-O - 2011. Szeptember 26. - 19:44:41
Es milyen a gazreakcio? Pl egy sima metiles motorhoz kepest?
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 26. - 20:25:04
Ebbn a témában nem irok többet mert ugy érzem hogy vita lessz és én ebben a forumban nem akarok vitakozni és föképp nem akarom szét offolni a topicot.
Nekem nincs Jet modellem és nem is lessz mert  részben nem az én stilusom, azonkivül kiöregegtem és az anyagi helyzetem sem engedi meg  (használtat viszont nem veszek mert nem szervizelni hanem repülni szeretek)de talán ennek semi köze a támához (csupán a Te kedvedért irtam) viszont a klubbunkban ( http://www.ahusmfk.net/galleri/index.php )nagyon soknak van és egyeseknek én is segitettem belszerelni a modellt tehát eltekintve attól hogy a tulajdonomban van vagy nincs Jet némi belátásom van a dologba.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Szeptember 26. - 20:28:34

De okosan is lehet vásárolni első osztályú dolgokat, sokkal kevesebb pénzből!

üdv.:raid
Ha találsz valami olcsó megoldást kérlek dobj fel egy privátot, talán én is hajlandó leszek vásárolni.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Szeptember 26. - 20:44:32
Péter!
Jó a döntés! Tetszik! Én is vita nélkül akarom intézni a hozzászólásaimat!
Minden tapasztalatomat megosztom....az itteni kollégákkal is!
Majd az idő eldönti.......és....a fiúk majd számonkérik rajtam.......a történetet.
Persze, akkor, ha nem az igazságot mondanám Nekik.
Krisz-O!
A legújabb turbinák, és főleg a vezérlésük, már képesek nagyon jó flexibilitásra!
Pl.: behotec JB180 GoldEdition.......65000 ről 125 000 re 1 azaz egy ms alatt gyorsul fel!
Ez már megfelel egy közepesnél jobb benzinmotornak.......!!
Ez tolóerőben kb 8-8.5 kg ról 18 - 19 kg ra emeli a tolóerőt!
Az alsó fordulatszámoknál is már sokkal jobb a "gyorsulás" szinte.....gázfröccsökkel lehet bejönni a leszállás alatt!!
Kipróbálva!!! Nagyon jó érzés!!!
Egyre több vezérlésben van ez a program.......Még a nagy B300F-em is hasonlóan műkszik.
A napokban pedig megkapom hozzá a legújabb progit, amivel pont olyan lesz mint az előző
Gold Editionom, 19 kg tolóerővel..........Ez meg a 32-t fogja "fröccsönként" adagolni!
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: BK_Attis - 2011. Szeptember 28. - 22:57:00
Szia raid!

Én. nem szégyenlősködöm.  ;D
Az egész sugárhajtóműnek a működési elvét nem értem.  :-[
Hogy is van ez?  ???

Üdv.: BK
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Október 01. - 10:46:28
(http://img585.imageshack.us/img585/82/jetq.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/585/jetq.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Sebtiben öszecsapott rajz de remélem érthetö a rajz és a müködés is.
Elnézést a rajz minösége miatt.
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: Péter - 2011. Október 01. - 10:51:34
(http://img593.imageshack.us/img593/4763/jet2c.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/jet2c.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: aksi - 2011. Október 02. - 10:12:10
Nem gyenge : http://www.youtube.com/watch?v=gIsvW_yhhjs
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. Október 03. - 07:35:54
Hi Urak!

Egyébként, ez a folyamat, már szépen le lett írva:
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,493.0.html
Sok kiegészítésre már nincs szükség!
Horváth Jani szépen összefoglalta, BK_Attis jóvoltából pedig olvasható!
üdv.:raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: ati - 2011. November 19. - 12:28:18

De okosan is lehet vásárolni első osztályú dolgokat, sokkal kevesebb pénzből!

üdv.:raid
Ha találsz valami olcsó megoldást kérlek dobj fel egy privátot, talán én is hajlandó leszek vásárolni.

Egy gázturbina engem is érdekelne.
ati@net.info.hu
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. November 19. - 14:57:36
ez sem semmi! :o :D ;)
http://www.youtube.com/watch?v=qQ9dSrrBN28&feature=related
raid
Cím: Re:Sugárhajtóműves gépek!
Írta: raidflyerf16 - 2011. December 05. - 13:09:46
Jó reggelt Urak!
Téli álomra hajtottátok fejeteket?
üdv.:Raid