Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Vitorlázórepülés => A témát indította: Pé - 2010. Október 06. - 09:22:58
-
Az Easy Glider után egy fokkal komolyabb, univerzális felhasználhatóságú vitorlás gépre vágytam. Beszereztem egy ilyen gépet ARF kit formályában az MH-ból.
Ilyen lesz, ha kész lesz:
(http://static.rcgroups.net/forums/attachments/7/5/4/a2053982-199-genesis1.jpg?d=1220863906)
(http://static.rcgroups.net/forums/attachments/7/5/4/a2053983-6-ian%26amp%3Bglider.jpg?d=1220863906)
Motorosra építem. Kerül bele:
4db Hitec HS-82MG szervó a szárnyba
2db Hitec HS-81 szervó a farkába
PowerHD 3542/6 moci + 50A PowerHD szabályzó 4A SBEC-el
13,5x7-es
az egészet egy 3cellás 2200es turnigy vagy 2150es Rhino fogja ellátni feszejjel.
Jó volna, ha a súlyát 2-2,2kg körülire kihozni.
teszek fel képeket az építésről.
-
Ez igen !
Ez már nem a hátsókertbe való gép... ;D
-
Szép madár ;)
-
(http://img8.indafoto.hu/10/7/96817_720ffec5852678aec80107be5bf5f637/9579143_b178d0f126a5394199c3dc00e091d903_m.jpg) (http://img8.indafoto.hu/10/7/96817_720ffec5852678aec80107be5bf5f637/9579143_b178d0f126a5394199c3dc00e091d903_xl.jpg)
Így nem is tűnik nagynak, nem? pedig az.
Ma levágtuk az orrát és beleraktam a mocit. Emilbá köszi a segítséget.
-
Tegnap késő éjjel végeztem vele végre. brutális mérete van. a lakásbe nehéz vele megfordulni :)
Azért volt vele mit faragni. sose hittem, hogy ezt mondom, de most egy kis ideig nem akarok repülőt szerelni. :)
Ma berepüljük.
-
Hát én is néha egy egy nagyobb építkezés után így érzek de hamar elmúlik... És mint a drogok hatása ha kezd múlni hiányzik... ;D ;D ;D
Videót csinálj !!! ;)
-
Na mi van repült?
-
Én is csak nézegetem a topikod de nem látom repülni a madarad ;) ;D
-
Na mi van repült?
-
Na mi van repült?
-
Nagyon jól sikerült a berepülés. Álomszépen repül. Olyan jól fordul, hogy szinte képes úgy eltekerni, hogy a szárnya vége egyhelyben áll, miközben szinte semmit se sűlyed.
sajnos csak a mobilommal tudtam egy elég semmilyen videót csinálni, nemsokára feltöltöm.
A motor amit választottam bele, versenyezni kevés, de nekem teljesen elég lesz. Amúgy bőven elférne bele nagyobb motor is, 2db 2150es akksi kelett az orrába, hogy kijöjjön a súlypontja. a 2 akival így 1900g ami bőven belefér a gyártó által megadott 2200g súlyhatárba. ha könyebb lenne, nem repülne ilyen szépen.
szombaton egyből ki is tudtam élesben próbálni, Dedinky-ben jártunk kicsit lejtőzni. Hihetetlen élmény volt, bár erősebb szél is lehetett volna.
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,1110.0.html
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Hm2j6eEkwF4[/youtube]
-
:o
-
Nagyon klasszul siklik... :D
-
Nagyon szépen repül! ;)
-
Köszi, én is nagyon reméltem. Szeri Bandi beszélt rá, nem bántam meg.
-
Sziasztok.
Egy súlypontot tudna nekem valaki mondani?
jano
-
a gépkönyve 67-73mm -t ír, nekem 73 környékén van.
-
Nagyon szépen köszönöm.
jano
-
Esetleg megírnád milyen konfig van benne?Motor hány gramm stb.?Köszönöm.
jano
-
Ma sikerült berepülnöm.
http://youtu.be/TtOAkxUSUOQ
jano
-
Ma sikerült berepülnöm.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TtOAkxUSUOQ&feature=youtu.be[/youtube]
jano
Pazar, nagyon szép! :o
Gratula! ;D
-
Köszönöm.Volt vele munka az biztos.
jano
-
Szia!
Szép kis madárka.
Nem tudom mennyire vagy jártas a beállításban,csűrőnek adtál differenciálás?
Ha lehet ne használj csűrő oldalkormány mixet.
V vezérsíknál hajlamos a modell fordulóban lenyomni az orrát, oldalkormány használatakor.
A V állás miatt bedöntéskor magasságiként is működik.
Érdemes ilyenkor a forduló irányába eső / bal fordulónál a bal oldali / oldalkormány kitérését változtatni ennek kiküszöbölésére.
-
Szia!
Szép kis madárka.
Nem tudom mennyire vagy jártas a beállításban,csűrőnek adtál differenciálás?
Ha lehet ne használj csűrő oldalkormány mixet.
V vezérsíknál hajlamos a modell fordulóban lenyomni az orrát, oldalkormány használatakor.
A V állás miatt bedöntéskor magasságiként is működik.
Érdemes ilyenkor a forduló irányába eső / bal fordulónál a bal oldali / oldalkormány kitérését változtatni ennek kiküszöbölésére.
Differenciálás kell neki, nem is keveés. a gyári értékhez képest 30%-al több kell legalább.
Ez a V vezérsíknál csűrő-oldalkormány mix probléma teljsesen jogos, de azért ezt a kompenzálást elég ütős dolog beállítani. ötletem sincs, hol kéne ezt beállítanom.
-
Szia!
Milyen rádiód van?
A V-mixnél két szervó kombinált kitérése mozgatja a magasságit és az oldalkormányt.
Elvileg ha az adó tudja kezelni külön külön a magassági és oldalkormányként a szervók végkitérését
a kitérés változtatásával lehet kompenzálni a nem kívánt hatásokat.
Mivel elméletben -és gyakorlatban is- a forduló kivitelezéséhez kellene használni együttesen mind a három kormányt, de legalább kettőt - csűrő és oldalkormány- nekem az Xplorer fordulóban nyomta lefele az orrát az oldalkormány belépésére.
A bedöntött modell V-vezérsíkjának forduló középpontja felé eső oldalának dőlésszöge közelít a nullához,a kitérített oldalkormány nyomott magasságiként viselkedik.
Ezt a kitérést csökkentve lehet kompenzálni a bólintó hatást.
Fokozatosan, kis lépésekben változtatva a kitérést , utánna próba, csodákra képes ez az apró trükk.
És még egy:
Meg kell tanulni az oldalkormány használatát a csűrővel egyetemben,enélkül nagyon sok magasságot vesztünk fordulóban.
-
Szia.Kipróbálom amit írtál.Nem használok semmilyen mixet.Minden 100% kitérésen van.
jano
-
Sziasztok!
A kitéréseket nyugodtan leveheted, nem 3D-hez kellenek hanem vitorlázáshoz. ;D ;D
Addig visszaveheted , hogy még dinamikus maradjon a reagálás ,végkitéréseknél.
Minél kisebb kitérésekkel vezetjük a modellt, annál kisebb lesz a kitérített kormányfelületek által generált ellenállás, ez nem a bot kitérítésére vonatkozik. :D
Így növelhetjük az egységnyi magasságra jutó, levegőben töltött percek számát. ;D
Expózni nem kell.
A levegőben törekedni kell arra , hogy ne szűk fordulókkal operáljunk , nagyon látványos , de így süllyed a legjobban modellünk.
Ha nem találunk emelést , utazzunk hosszú egyeneseket és nagy ívben , kis bedöntéssel forduljunk.
-
Ez megoldható nagy kitérésekkel is és ha baj van több az esély a mentésre.De lényegében igazad van elismerem.
jano
-
Szia!
Ezt a beidegződést el kell felejteni hogy, majd jó lesz mentéshez.
Akkor addig egy egyszerű kezdő modellel kell gyakorolni, amíg nem érzi biztonságban magát az ember a levegőben
és nem szerez annyi rutint , hogy sokkolja a 100-nál kisebb kitérés. ;D ;D ;D ;D ;D
Ilyen kitérésekkel nem élvezet, hanem egy kín repülni , ugrál, bukdácsol a modell még akkor is ha rá gondolsz , hogy megmozdítod a botot.
A nagy kitéréseket egy dual rate kapcsolóval megoldhatod, így lehet egy csendesebb időre kisebb, és egy dobálósra egy nagyobb kitérést programozni.
A mentésre sem kell 100 százalékos szervó kitérés , van egy optimális ami elég a manőverezéshez minden helyzetben.
Magassági: + - 20 fok
Oldalkormány : + - 30-35 fok
Csűrők: le 10-15 fok
fel 20-35 fok a differenciálás és a modell tulajdonságaihoz igazítva.
Fék: le 50-70 fok - madárfékkel kombinálva- csűrők fel 25-35 fok .
Ezek az alap 100 százalék kitérések.
Ami lehet a rádiódon csak 40 % .
-
Sziasztok!
Al Boldo kollegámhoz került egy Genessis.
A kezébe így repül a madárka.
Ez volt az első felszálás-második ;D-, még lehet finomitgatni a beállításokon de egész szépen repül.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7dD2IxP5dX8[/youtube]
-
Ez annyira szép! ;)
-
Sziasztok!
Al Boldo kollegámhoz került egy Genessis.
A kezébe így repül a madárka.
Ez volt az első felszálás-második ;D-, még lehet finomitgatni a beállításokon de egész szépen repül.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7dD2IxP5dX8[/youtube]
Szerintem ez az én gépem volt.Ha igen a szervókat cserélje ki valami erősebbre.Csak jó tanács.Amúgy jó kis gép.Sok szép repülést és leszállást vele.
jano