Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Autóelektronika, vezérlés => A témát indította: tubi - 2010. December 26. - 11:54:29
-
Üdv!
Feltennék egy biztosan buta kérdést! ;D
A ( teu101bk) szabályzó müködik 3 cellával?
Itt nem arra vagyok kíváncsi hogy lekapcsol-e ha alámerűl az akku,vagy nem bírja-e a maotor hanem, hogy nem füstöl-e el a szabályzó, vagy nem-e ad túl nagy feszt a vevőnek!
Előre is köszönöm! Sos-be kéne, mert szakad a hó és csak 3 cella li-pom van! ;D
-
Hy tubi
Én is foglalkoztam a gondolattal egy hasonló tamyás szabival de Pintyöke óvva intett a dologtól.
Nekem egy 540 es 21T mocihoz van...
-
Szerintem NE próbáljátok ki! vagy forrasszátok át a vezetéket,h csak 2 cellát használjon, vagy egy nagyobb BEC-el vegyétek le a feszt!
-
Most már tudom, hogy biztosan nem bírja! ;D
Nem én próbáltam ki, hanem más! :P
Egy kis mellék infó a tuningolóknak:
Tegnap bent volt nálam ZS és beszélgettünk.
Tapasztalataink alapján arra jutottunk, hogy ez a szabi 19T motorig elvileg használható!
Neki 19T motorokat, nekem 21T motort hajt már egy ideje!
Amit meg kell oldani az a hűtés! Nagy hűtőbordákat kell megfelelően rögzíteni rájuk ahhoz, hogy a melegedés ne nyírja ki a szabályzót!
A szabályzóban egyébként van védelem! Túlmelegedés esetén lekapcsol!
-
Teu101-ből is ki kell fogni a jót.
Van olyan, ami elfüstöl egy 23 körös LRP Rally mocival (mint az enyém anno... ;D), de léteznek 21 körrel sokáig hajtott példányok is.
A 101-es a 27 körös Mabuchi / Johnson mocikhoz van tervezve, a 25 körös Tamiya Sport Tunedet is gond nélkül viszi, még az RZ / TZ / BZ 23 köröseit is (néha... ::))
-
Szombaton kipróbáltam Pestszentlőrincen a Gulner iskolában tartott szőnyeges edzésen a TEU101BK-Superstock RZ kombinációt.
Nagyon nem akart menni, és melegedett. A helyi profik nagyon segítőkészek voltak, így a gyári 19:61 áttétel helyett 22:61-et használva már marha jól ment, és kevésbé melegedett a motor! Viszont a szabályzó 15-20 percenként letiltott. :(
Hagytam lehűlni, aztán újra negyed óra játék.
Otthon előjött belőlem a kíváncsi gyerek, és lepattintottam a szabályzó fedelét. Kifújtam, mert tele volt szeméttel. Láttam, hogy a hűtés csak egy feketére festett alulemez, ami pár cm2 felületű. Miért nem csinálják nagyobbra? Vagy legalább bordákat rá?
Nem baj, kiegyenesítettem a lemezt, és rácsavaroztam egy hűtőbordát. Még kipróbálni nem tudtam, de reménykedek a sikerben.
Készítettem pár képet a műtét előttről, látszik, hogy milyen egyszerű a felépítése:
http://www.rcpilot.hu/gall/auto/2510/20130311184717/teu_101bk_hutes.html (http://www.rcpilot.hu/gall/auto/2510/20130311184717/teu_101bk_hutes.html)
Valaki csinált már ilyet?
-
Szia csancsi!
Szerintem azzal, hogy megnövelted a hütőfelületét nem rontottad a szabályzó működését, sőt inkább. ;)
-
Hello.
A tamiya alapszabik jó esetben még 21 körig bírják a gyűrődést. A megnövelt hűtőfelület jó ötlet, de csak késlelteti a letiltás időpontját.
Tegyél rá egy mini ventillátort, az sem baj, ha videokártya coolere és 12v-ról megy. De mindenképp aktív hűtés kell erre az összeállításra.
Vagy a fetek cseréje nagyobb áramúra.
-
A szombati szőnyegezésen jól szerepelt a hűtőborda, egyszer sem tiltott le a szabályzóm! ;D
Viszont rettentő sz@rul mentem. Próbálom az autóra fogni, de gyanús, hogy a sofőr sem remekelt. ;)
Maradni fog a sufnituningos TEU101BK a TT01-ben, amíg hibátlanul működik. Ha majd megérdemlek egy jobb autót, abban már más lesz.
-
Örülök, hogy bevált, még ha nem is volt igazam.
Viszont pontosan erre a következtetésre jutottam szombaton én is szőnyeges versenyen.
TT-01, a motor-szabályzó... azt inkább nem is írom le. És egy béna sofőr, aki én vagyok. ;D