Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Elektromotoros autók => Drift Elektromos autók => A témát indította: compcenter - 2011. Január 12. - 19:54:06
-
Ki milyet használ vagy mit javasol
-
Vélemények erről
http://modellzona.com/termek/tamiya-58420-tb03d-drift-spec-modellauto-akcio_2212
-
Mi van józsi? ;D Csak nem? Elkapott a gépszíj, akarom mondani a drift láz? ;D
Amit linkeltél az tökéletes!
Ez a legolcsóbb onroad, ami jó erre a célra:
http://www.sylkamodell.hu/HBX-TC-03-1-10-4WD-RTR-p-lyaut-Piros-KAR-CSONYI-AKCIO.html
A lényeg, hogy le kell ültetni az autót, ki kell keményíteni a futóművet, össze kell zárni a hátsó difit, esetleg 3-4 fokos kerékdőlés, de nem fontos és egy garnitúra drift kerék!
Ennyi és lehet csapatni! ;)
Ja, és kacska kezűeknek drift box! ;D De ez hanyagolható kellő gyakorlással!
Nekem ez van és egész jó kis autó:
http://rcrulez.hu/termek.php?product=ansmannracing_122000012_touringcarep110are-2kit
-
Hello.
TL-01-et és HPI E-10-et használunk, sokak szerint a két legrosszabb választás, de mindkettőt nagyon bevált, igaz hobbi célokra. Az alap hibákat kijavítva, átalakítva jól autózhatók, a többi úgyis gyakorlás kérdése. Olcsón fenntarthatók, ami a mai benzinárak mellett nem elhanyagolható körülmény. ;D Szerintem kicsit drága az általad mutatott autó, akkor inkább egy reely+egy kis meló.
Üdv Tapsi
-
Jaja a Conrados Reely alváz Nekem is nagyon bevált Driftre. ;)
-
tubi
Megvan a terem nem sokára indul a meghívásos drift bajnokság ;)
-
Je!!!!!! Meg leszek híva? ::)
-
Üdv !!!
Én két kocsit haszálok tt-01 és egy xray t1 szíly hajtású autót mind a kettő nagyonalkalmas driftre !!!
Üdv
-
Azt mar tobbszor olvastam, hogy hatra fix hajtas kell.
De elore mit?
Diffi, fix, vagy szabadonfuto?
-
Kinek mi áll jobban a kezére!
Nincs tuti recept! Próbálgatni kell!
-
Hali !
Kinek mi nekem tt-01 az alapdifi van nincs lezárva el tud diferáli csak a hátsó difi van lezárva az xray t1-be ai csak a hátsó golyósdifi van lezárva elől gyárilag szabadonfutó van ahoz nem nyultam !
Ha elől szabadon futóvan akkor azt tapasztalhatod h ha nemadsz gázt akkora kocsi beforog !
HA a difi előlle van zárva akkor ha bemsz egy kanyarba és nemadsz elegendő gázt akkororrtolós lessz a akocsid !!
Üdv geri
-
Imadom a szabadonfutot, de akkor driftre nem lesz eppen tokeletes.
-
Imadom a szabadonfutot, de akkor driftre nem lesz eppen tokeletes.
De tökéletes !
Az xraytt1 autm isigyvan gyárilag szabadon futoval szerintemzebben lehet vele driftelni !!!
Csak tudod ha tt-01-ed van álltalában ha szabadonfutot raksz ellőre akkor van aki a cs modod rakhátra !!
http://www.youtube.com/watch?v=GOsjPfj6aGs nézd meg ilyen a szabdon futós kocsim kaszninélkül !
Üdv
-
Hello.
A HPI E-10-nek csak a hátsó van lezárva, a TL-01-nek mindkettő, és ez tényleg orrtolós, valóban sokat kell kísérletezni.
Ismerek olyat aki az első és a hátsó keréken különböző drift ˝kereket használ.
-
Nekem a drift TA-04-esemben két szabadonfutó is volt.
Az egyik a középső szíjkerékben, a másik az első difiben.
Nagyon jókat letehett menni vele, mert ha a kanyarív közepén picit belefékezett az ember, az olyan volt mintha berántottad volna a kéziféket egy igazi kocsin.
Oda ment ahova akartam, ott fordultam el vele ahol akartam. ;)
Hatalmas élmény az tuti!
(http://www.rcpilot.hu/users/727/3752/b_20100517916116004.jpg)
-
Tegnap kaptam egyik kedves barátuntól egy TT01 rollert :D
mit csináljak vele,h driftre használható legyen ?
-
Egyensúlyozd ki az alvázat hossztengely mentén alufelnisúlyokkal (természetesen akku legyen benne a súlyozásnál).
Zárd le teljesen a hátsó difit, részlegesen az elsőt. Tegyél rá KPE csőből esztergált driftkereket, hátra pedig 2 fokos összetartást biztosító kerékagyakat.
Gyors szervót szerelj be, és teljesen alap, 27 körös motort.
Az áttételnél a legnagyobb fogaskereket tedd a kardánra, és legkisebbet a motorra.
Nagyjából ennyi kell, hogy élveztesesen és könnyen autózható drifmasina legyen a TT01-ből. ;)
-
Esetleg még az első-fölső lengőkarokat meg lehet fordítani -hogy hátrafelé nézzenek- és akkor kapsz egy jó kis csapdőlést a keréknél.
Nemcsak hogy jól néz ki, hanem a kerékutánfutásban is segít, ergo jobb lesz a kocsi egyenesfutása, és könnyebben stabilizálódik a csúszás után.
-
kefe nélküli cuccom nincs, de most barátkozok egy 2400kv- BL mocival. Autós szabim van, szervó akad, KPE-s gumi nemkell mert már az van rajta :D köszi az ötleteket, majd megmutatom misül ki belőle!
-
A 2 fokos összetartást hátulra pályaautózásnál használják szerintem,pont azért,hogy egyenesbe álljon a fara,illetve kevésbé törjön ki. Én nem driftelek,de ennél az oknál fogva szerintem felesleges,nem? A hátsó diffit is pont azért kell lezárni,hogy kitörjön az autó fara,a 2 fokos összetartás meg pont ez ellen dolgozna. A súlyokkal való kiegyensúlyozás biztos jó dolog,hiszen akkor egyenletesen csúszik az autó az egyenletesen elosztott tömegerők miatt. A nagyobb utánfutás modell szinten szintén felesleges lehet,mivel úgyis oda és olyan gyorsan tér vissza a kormány,ahová azt a szervó engedi.
-
A TA-04-en is 2 fokossal drifteltem, könnyebben lehet vele csúszás után stabilizálni "megfogni" az autót és egyenesbe állni.
Már próbáltam azzal is, és a nélkül is. Nekem bejött.
-
Végülis próbálgatni kell kinek mi jön be,van aki az első diffit is lezárja és van,aki nem.
-
Egyensúlyozd ki az alvázat hossztengely mentén alufelnisúlyokkal (természetesen akku legyen benne a súlyozásnál).
Zárd le teljesen a hátsó difit, részlegesen az elsőt. Tegyél rá KPE csőből esztergált driftkereket, hátra pedig 2 fokos összetartást biztosító kerékagyakat.
Gyors szervót szerelj be, és teljesen alap, 27 körös motort.
Az áttételnél a legnagyobb fogaskereket tedd a kardánra, és legkisebbet a motorra.
Nagyjából ennyi kell, hogy élveztesesen és könnyen autózható drifmasina legyen a TT01-ből. ;)
Üdv Balu !
Ezt még nem is hallotam h az első lengőkarokat megkell fordítani ez nekem új !!!
A lengőkarmegfordítást csak a tt-01-nél lehetalkamazni vagy lehet minden típusnál azrt kérdezem mert nekem van egy xray-t1 autóm és h azon lehet-e ????
-
Szerintam az xray-nal alapbol van csaphatradoles. A C-elemre ra szoktak irni, hogy hany fokos.
-
Szerintam az xray-nal alapbol van csaphatradoles. A C-elemre ra szoktak irni, hogy hany fokos.
Értem !
Köszi az infót !!!
-
nah... lehet van 1 mocim a vasba... anno megmaradt egy repülőből egy impeller moci, 3900KV-s 130gr. szerintetek elvinné a vasat? ill milyen spur kéne hozzá? ill van valakinek ilyen spurja ?!
-
Nemtudom milyen moci ez, de a KV-bol kiindulva 6-os vegattetel megfelelo lesz.
Es pinion lesz az, mert a spur a kardant hajtja.
Itt egy tablazat, ami megadja a lehetseges kombinaciokat:
(http://gamma.www.actel.hu/tt01gearing.jpg)
Mekkora spur van most a kocsiban?
Gyarilag 61 fogut raknak bele, de azthiszem mindenki kidobalja es 55 fogura cserelik.
Ha jol emlekszem 0.6M-es fogas kell bele. Ebbol csak 25T-s van nekem. A tablazat szerint az 58T-s es az 55T-s spur passzol hozza. Ez pedig megfelelo lesz a motorodhoz.
-
hát... fingom sincs :D az van ráírva hogy 70T... szereztem ma egy kis fogaskereket, este rápróbázom!
Pinion :D azaz az kén nekem :D majd megszámolom a fogakat rajta!
-
hát csöcs... a mocinak nincs akkora furattávja, mint a gyári felfogatásnak... marad a moci vételezés. a pinion 18 fogas a spurra meg 70 van írva... a 2400kv-s moci jó lesz hozzá 165gr?
-
Ezzel a parositassal 10.11 lesz a vegattetel. A 4.5 koros motoromhoz 8-as koruli vegattetelt hasznaltam.
Tegyuk fel, hogy az attetelhez kellene motort valasztanom, akkor egy 3.5 korost raknek bele (9800KV).
Ha az elso gazadasra nem szaggatna szet az autot, akkor bizony hasitana rendesen.
Lenyegeben azt akarom mondani, hogy ezzel az attetellel csak vanszorogni fogsz, miatta pedig felesleges beletenni egy 1 loeros vadallatot.
Azthiszem, hogy komboban aruljak a 25/55-os fogaskerekpart. Tessek beszerezni. Emelle frankon passzol egy 10.5 koros moci amivel szedni fogja a labat rendesen.
remelem tudtam valamit segiteni :)
-
Nem is nezem, hogy hova irkalok.
Szoval driftrol van szo.
Lehet, hogy ide jo lesz a vanszorgos tempo is. Sot, BaluGTV is a legnagyobb attetelt javasolja.
-
Idokozben kivalasztottam, mibol is lesz nekem driftauto.
Van hozza fix hajtasom, es egeszen jo kaszni. A legnagyobb baja, hogy ez egy 1:10-es mini.
Letezik hozza kis driftkerek?
-
Én TT-01 driftre mindig a 19/61-es gyári áttételt használtam.
Az alapmocival is kellő nyomaték van (tempó nem is kell drifthez) és az akku is jó sokáig bírja. ;)
-
Idokozben kivalasztottam, mibol is lesz nekem driftauto.
Van hozza fix hajtasom, es egeszen jo kaszni. A legnagyobb baja, hogy ez egy 1:10-es mini.
Letezik hozza kis driftkerek?
Sokan driftelnek Tamiya Mini / HPI Cup Racer mini alvázakkal. Mivel a KPE cső sokféle méretben van, biztos rá lehet valamelyket esztergálni a felnijére.
-
a lényeg,h ezt a nevezetes 165gr-os 2400kv-ss (16T talán) sikerült beszerezni baráti áron a sárkányellátótól... ehez kellene áttételt számolni. ebben segítsetek légyszíves... nemtudom,h a moci fogja-e bírni,de lehet,h 3S-el is lenne hajtva ;D 8)
-
Dirftnél nem kell nagy teljesítmény. Elég az alapmotor, alapszabályzó és 7.2-es Nimh aksi.
A cuccok, amiket leírtál azok egy nagyteljesítményű pályaautóhoz valók.
Nem kell számolgatni, ehhez a konfighoz a leghosszabb áttétel kell. Névszerint:
http://modellzona.com/termek/tamiya-53665-gyorsito-attetel-tt01-5558z_3319
És ezekhez kell minél nagyobb motorfogaskereket tenni (persze, amit a motortartó még elbír)
-
Halihó.
Én most szereztem be egy driftre igen alkalmas autót elég olcsón. A típusa HBX TC-03 annyit kell róla tudni hogy: golyóscsapágyazott, olajos telók, gömbcsuklós féltengelyek elől/hátul (acél), titánium kihajtások, fém kardán, állítható kerékdőlés, összetartás stb. és ez mind gyárilag.
Mikor megérkezett első dolgom volt lezárni a hátsó difit, keményíteni a fellfüggesztést. + némi "tuning" Alu mocihűtő, alu antenna tartó.
És kész is egy elég jó drift autó. Szerencsém volt kipróbálni több típust drift téren, de szerintem még a sprint 2 -nél is jobban vezethető.
Majd csinálok képet is. De addig is ilyen kocsiról van szó:
(http://www.sylkamodell.hu/images/D/hbx_onroad_big-03.jpg)
Csak én nem ilyen (szuty.k) kasznival.
Üdv.: Martin
-
Hello.
Ha nem titkos, mibe került ez az autó? RTR-ben adták?
Üdv.
-
Halihó.
Én most szereztem be egy driftre igen alkalmas autót elég olcsón. A típusa HBX TC-03 annyit kell róla tudni hogy: golyóscsapágyazott, olajos telók, gömbcsuklós féltengelyek elől/hátul (acél), titánium kihajtások, fém kardán, állítható kerékdőlés, összetartás stb. és ez mind gyárilag.
Mikor megérkezett első dolgom volt lezárni a hátsó difit, keményíteni a fellfüggesztést. + némi "tuning" Alu mocihűtő, alu antenna tartó.
És kész is egy elég jó drift autó. Szerencsém volt kipróbálni több típust drift téren, de szerintem még a sprint 2 -nél is jobban vezethető.
Majd csinálok képet is. De addig is ilyen kocsiról van szó:
A váz hasonló a TT-01 hez, tepsinek néz ki ez is. ;)
-
A HBX a tamiyat másolja, a távos a bonzer és a crosstiger távirányítójára hasonlít. Mindíg meglep, hogy alapból annyi tuning elemet raknak az autóikba, hogy nagyon megéri megvenni. És a minőség sem sokkal rosszabb. Van tamiya tl-01 autóm és ugyanaz hbx kivitelben. Alig van diferencia.
Üdv.
-
Hello.
Ha nem titkos, mibe került ez az autó? RTR-ben adták?
Üdv.
Én 10-ért vettem motorral szervóval, kerekekkel, kaszni nélkül. De van a sylkánál 30-körül rtr-ben.
Halihó.
Én most szereztem be egy driftre igen alkalmas autót elég olcsón. A típusa HBX TC-03 annyit kell róla tudni hogy: golyóscsapágyazott, olajos telók, gömbcsuklós féltengelyek elől/hátul (acél), titánium kihajtások, fém kardán, állítható kerékdőlés, összetartás stb. és ez mind gyárilag.
Mikor megérkezett első dolgom volt lezárni a hátsó difit, keményíteni a fellfüggesztést. + némi "tuning" Alu mocihűtő, alu antenna tartó.
És kész is egy elég jó drift autó. Szerencsém volt kipróbálni több típust drift téren, de szerintem még a sprint 2 -nél is jobban vezethető.
Majd csinálok képet is. De addig is ilyen kocsiról van szó:
A váz hasonló a TT-01 hez, tepsinek néz ki ez is. ;)
Igen hasonlít, de ezerszer jobb mint a tt-01....
-
Egy modell csak annyira jó mint az azt irányító modellező! :-* ;)
Ezek között az autók között nincs nagy különbség! Hasonló megoldások, anyagok..
-
Ez részben igaz. De azért nem mindegy hogy egy kotyogós kerekű, szoruló, kiegyensúlyozatlan alvázzal mész vagy egy stabil jól beállított kiegyensúlyozott.
-
Elfelejtettem. De történt motorcsere is. Az eredeti moci kb 25000-et forog( http://www.morfars.dk/rc/onroad-motor-p-3988.html (http://www.morfars.dk/rc/onroad-motor-p-3988.html) )
Ezért kicseréltem egy hpi alapmocira. Így viszont kicsit lassú drifthez ezért lecseréltem a gyári 23-as piniont 25-ösre és így már jobb a tempo.
Ezeket azért írom mert ha esetleg vkinek megjött a kedve egy ilyen autóhoz akkor ne kelljen sokat kísérleteznie. De ezek csak jó tanácsok nekem ez jött be..
-
Elkészült a szekér...
Tamiya TT01 :o nikko 1:16-os Subaru kaszni :o 45A Aelorian BL ESC :o EZ-run 165gr 2400KV :o 4000mAh 3S 25C
És beszéljenek a képek 8)
(http://img1.indafoto.hu/2/1/110401_d25293804e795b5a5e249f9a0e70010c/10560795_11df4cd87ea6eb3939ea4d3cb370785e_m.jpg)
(http://img6.indafoto.hu/2/1/110401_d25293804e795b5a5e249f9a0e70010c/10560793_07f913cdfb35cfff3c1016d35cf5dfcd_m.jpg)
(http://img2.indafoto.hu/2/1/110401_d25293804e795b5a5e249f9a0e70010c/10560791_f6b7d1f2806f20898172e5fdd8d187c5_m.jpg)
A kaszni tutning részemről volt muszáj, mert így egy régi játékot éleszthettem újjá! De a lényeg,h nekem tetszik ;D
-
Szegény keménykasztni...és a 3 cella...már szinte látom szilánkosra törve. :'(
-
Hello.
Ezt a HBX-et az rc modell fórumon vetted? Mert ha igen, akkor csak kicsivel előztél meg. ;D
Üdv.
-
Szegény keménykasztni...és a 3 cella...már szinte látom szilánkosra törve. :'(
Na azért annyira nem játék :D Lexánból van !!!! :)
-
Pedig teljesen keménynek tűnt. :o :o :o
Egyébként a keménykasztni nekem nem a "játék" kategóriát képviseli.
A legigényesebb (és legdrágább) RC kocsik mind keménykasztnisok. ;)
-
Hello.
Ezt a HBX-et az rc modell fórumon vetted? Mert ha igen, akkor csak kicsivel előztél meg. ;D
Üdv.
Igen és lehet de én nyertem! ;D Bocsi amúgy szerencsém volt. Kb fél órával azután írtam neki pü.t mint hogy felrakta. ::)
-
Elkészült a szekér...
Tamiya TT01 :o nikko 1:16-os Subaru kaszni :o 45A Aelorian BL ESC :o EZ-run 165gr 2400KV :o 4000mAh 3S 25C
És beszéljenek a képek 8)
(http://img1.indafoto.hu/2/1/110401_d25293804e795b5a5e249f9a0e70010c/10560795_11df4cd87ea6eb3939ea4d3cb370785e_m.jpg)
...
En ugy latom, hogy ez egy df-02.
-
Farki07-nek.
Szerintem nagyon jó autó, remélem egyszer élőben is megsasolhatom ;D
Üdv
-
Farki07-nek.
Szerintem nagyon jó autó, remélem egyszer élőben is megsasolhatom ;D
Üdv
Kerítünk rá időt ;)
-
Köszönöm én is a dícsérő szavakat 8)
ma leteszteltem a vasat, gyakorlatilag álló helyből képes kilincsel előre tolni :D
-
Német tervezés! Német minőség! ;D A sofőröm neve Jürgen! ;D
(http://www.rcpilot.hu/users/873/7225/b_201101162106492986.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/7225/b_201101162106532392.jpg)
-
... A sofőröm neve Jürgen! ;D
Az én autóim sofőre általában én szoktam lenni... :P :P :P :P (csak vicc akart lenni. :-X)
Am ütős lett grat.
-
Vicces lehet mikor megpróbálsz beszállni egy 1/10-es autóba! ;D
A kaszni még sapkának is kicsi! ;D Persze csak vicceltem!
-
Nekem van egy Hpi Sprint 2 túra autóm. Nem igazán érdekel a driftelés, de ha valakit érdekel, donorautónak kitűnő. Kerekek kellenek, meg a hátsó difit kell lezárni. A szükséges alvázátalakításokat elvégeztem rajta, így nem kell tartani attól hogy egy kavics beszorulna és megenné a szíjat. Az Adok-Veszek rovatban megtaláljátok.
-
1. Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Van egy driftes rc autó, ami 40000 Ft körüli áron van hagyományos motorral, és egy másik brushless motorral 55 000 Ft körül. Szerintetek megér ennyi különbséget a brushless? Miért?
2. Ha hagyományos motorral veszem, akkor ha utólag veszek bele egy brushless motort az elég? Vagy kell más is hozzá, hogy működjön? Mennyibe kerül ez a megoldás?
-
Milyen motor és milyen autó?
Az hogy megéri-e az árkülömbség érdekes kérdés, főleg annak a fényében hogy 12e Ft körül ÚJ Bl szettet (10.5T EzRun)lehet venni.
Driftre meg minek a BL? Kefés alap oszt' had mennyen. ;)
-
Hello.
Ha utólag cseréled a motort kefe nélkülire, akkor a szabályzót is cserélned kell. Szerintem is alap motor és jó autó kell. Legalábbis kezdetben.
-
Köszönöm! Sokat segítettetek!
-
hello
döntés elött állok és kéne egy kis segitség
mit tudtok a tamiya tb 03 d kitt röl?
most jo árban van de látam egykét érdekes videot tube on
-
Hello.
Elég jónak tűnik a leírások alapján. Sajnos saját tapasztalatom nincs. A képek alapján a súlyelosztás jónak látszik, a videókon szépen csúszik.
Mondjuk brushless szettel.
Mire gondolsz a érdekes videókkal kapcsolatban?
-
hay tube on a hajtás akadozását mutogatta + a kormány teljes kitekerésénél beragadt neki az egyik kerék
elöre hátra mozgo lengökar
bár lehet rosszul rakta össze mert 1 embertöl van 2 felvétel
-
Sajnos a legjobb modelleket is össze lehet rosszul rakni. ;D Saját tapasztalat.
A karbantartással kapcsolatban Tek kolléga kimerítően taglalja a témát. Keresd meg fotókkal dokumentált hozzászólását.
Én nagyon sokat tanultam tőle.
-
:D köszi az infot ma érkezik a gép holnap meg a szive remélem jol rakom majd össze
-
Hát akkor ilyen könnyen nem úszod meg, mert szeretnénk majd egy beszámolót az autóról.
Saját észrevételeidet megoszthatnád velünk. ;)
-
;D elég tetszetős a kicsike szépeket sodrodtam vele
bár mintha a kormányzásnál a kerék nem fordulna ki anyira bár lehet csak nekem uj
majd megoldom enyi baj legyen
Gyárilag müanyag difi golyos fém kihajtások kemény alváz
a 12 t carson szabival pont befér + 2075 ös traxi szervo tetején a vevö
jobb oldalra kerül ugyogy a motort kábelt át kellet forasztani
a 3 cellás lipo nem fér be kilog a tartobol majdnem1 cm hoszban a 15 böl széle jo 5 cm
majd megoldom de igy se rosz ;D
-
hello
van aki használ 12 t carson set et?
nem e tudja v ki hogy használják e 3 cellás lipo val mert nekem mintha nem birná
gyárilag tudja de nekem csak egyideig utána megál
-
Valószinüleg a szabályzód túlmelegszik. Próbáld meg egy kisebb hajtó/nagyobb hajtott fogaskerékpárral lejjebb venni a terhelést, vagy vegyél egy nagyobb teljesítményű szabályzót.
-
BETEG KÓRLAP
-Név: SUBARU IMPREZA 2004
-Alváz: Satex Miskolc 3mm alumínium ötvözet
-Futómű: Hpi Sprint 2 Flux a héltengely végén T-Drift gumikkal (vagy kpe csö) szerelt 6mm ofset kerekek
-Motor és szabályzó: -terheléses vizsgálaton- Speed passion 10,5R Sporsman és Speed passion Granturismo Gt v2.1
-nyugodt körülmény- Robitronic Speedstar 2 12T és Tamiya RS 540
-Energia:2x4000 Plazma Lipo
-Forrás:Thunder AC6
-Vezérlés: DX3C Spektrum 2,4Ghz
-Pot váz http://shop.modell.hu/lrp-120201-s10-tc-clubracer-rc-modellauto.html Bmw e39kasznival
-Pot táv TF-40 2.4 Ghz
-
az álmom egy Nissan Silvia S15 kaszni belámpázva és legalább 2 hónap élettartama legyen ez is tetszik nagyon
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21136__1_10_S15_Carbon_Fiber_Style_Car_Body_Shell_190mm_.html
-
Én is Sprint 2 sport -al driftelek mint feroguru kolléga.
Nagyon jó kis alváz annyi , hogy sokan félnek tőle mert szíjas , de egy kis átalakítással megoldható hogy ne sérüljön a szíj és a kis apró kavicsok ne egyék meg. Ha valakit érdekel írjon és rakok fel képeket.
Nekem még bent van egy Counter Steer módosítás is. Így a hátsó kerék többet forog az elsőnél és az autó hátulja folyamatosan ki akar törni ezáltal folyamatos ellenkormányzás kell a drifteléshez. Így jobban hasonlít az autó mozgása az 1:1 autókéhoz. (kezdésnek nem ajánlom)
Ha most ismerkedsz a driftel akkor tt-01 bármelyik szériája vagy ansmann are2 is alkalmas kezdéshez. Lezárod a hátsó difit és már mehet is a móka :) Én spec egy HPI E10-el kezdtem.
-
Én TT-01-el koptatom a műanyag karikákat. Igazság szerint volt némi gondom az első diffivel (valami más probléma lehetett, nem a diffivel volt a gond), de már megoldódott.
Jelenleg tervben egy 44%-os Counter Steering mod hátra valamint egy multi diffi előre. Kezdésnek stock 540-es motor, későbbiekben 10T körüli BL szett.
Kezdésnek ideális driftre, elég masszív, nehezen törik, kopások kis ügyeskedéssel áthidalhatók, alkatrész olcsó és van dögivel. Tunning cuccot nagy mértékben nem érdemes beszerelni, csak tényleg a nagyon kötelező darabokat (csapágyazás, állítható kormányösszekötő, alu kardán, esetleg fém kihajtás, állítható lengőkarok).
Szóval ár/érték arányban jó kezdő járgány, ha valaki újban gondolkodik akkor a Drift változatot ajánlom, abban már sok minden benne és elvileg nem kerül annyival többe mint amennyiért ezeket be lehet szerezni.
Egy biztos nagyon leharcolt használt járgánytól óva intek mindenkit, mert könnyen meg lehet utálni egy rossz vétellel a modellezést :o
-
A tapasztalatom ezidáig az hogy nem minden esetben előnyös a bl motor , ha túl hosszú az ív akkor látszik előnyösnek mert egy megcsúszásból vissza lehet jönni az ívre , de viszont technikás pályán ahol elkel fordulni és a kigyorsítás meg ívre állások követik egymást nem biztos hogy jó az aszfalt szaggató Bl motor pláne 10T alatt , szenzormentes motorral pedig vigyázni kell mert az alacsony fordulaton dadog és hamar elveszítjük az irányt illetve megpördülünk , a Bl szett mellé vásároltam egy kefés szettet is teszt céljából
http://modellfutar.hu/modell/elektronika/szabalyzo/robitronic-speedstar-2-12t.html
és egy
http://modellzona.com/rc/tamiya/motor-rs-540-sport_p008575
ahol idáig a sprint 2 irányíthatatlan volt a sebesség miatt (fizikát meghazudtolni nem lehet) ott most még manőverezgetésre is van lehetőségem a kefés motorral mert ha kisebb piniont például 23 helyett 19 est teszek 90 es spurhoz kis területen nagyon látványos mutatványra képes a járgány .
Végül pedig azt tudom mondani közel egy hét teszt után hogy a driftpálya nagysága határoz abban hogy Bl vagy szénkefés illetve spur és pinion méretek változása
között mit használjunk illetve sokat segít nekünk a súly elosztás és a futómű beállítás és persze ehez a témához még várom a modolt cs hajtásláncot használó kolegák hozászolásait is.
-
Szemely szerint nem a motor tipusat vagy erosseget tartom proble mas tenyezonek, hanem a hibas ESC beallitast (vagy futomu)
-
Én leszek a legboldogabb ember ha neked beválna a bl szettem , és azért főleg mert tudom hogy boldoggá tettem egy sporttársat , én meg nem fogok árulgatni senkinek nekem nem bevált cuccokat , inkább én fizetek.
-
az van hogy a távról az erejét és minden más paraméterét tudtam állítani a bl szettnek de nekem nem jó a szenzormentes motor , nekem nagyon jó a fentebb felsorolt szett , ha tüzetesebben átnéztem volna a fórumot megspórolom egy drift pálya árát , de háll istennek ara is maradt.
-
Azt azért tegyük hozzá, hogy a távon nem tudsz minden olyan gyorsításra, lassításra ható paramétert állítani amit a szabályzóval igen. Ergo, ha a szabályzót optimálisan beállítod akkor a távod lehet tök fapados is. Én ennek a híve vagyok, szerintem aki teheti inkább a szabályzót hangolja.
Fero, majd meglátod, hogy a jól belőtt szabályzóval ez a motor sem lesz rosszabb mint bármi más (azt nem mondom hogy nem lesz ide sok, de nyilván butítani lehet, tuningolni nem)
-
Szenzoros és szenzormentes és kefés motorok elvét vitassuk akkor már meg , persze tapasztalatból írok mindhárom fajtával próbálkoztam a szenzoros motor alacsony fordulaton dadog emiatt egy kezdő mint én hamar elveszíti a gép irányítását a szenzor hiánya miatt, a szenzoros azt viszont érzem és szinte akadálytalanul fordulok vele mert alacsony tartományban nem dadog a motor és egyenletesen is pörög fel kigyorsításnál , a kefés motor alacsonyabb fordulatszáma miatt és kevesebb dinamika miatt driftbe biztonságosabban vezethető persze ha az ív már nem olyan hosszú hogy elfogyjon rajta a fordulat és erő a motorból , én szerintem velősen ennyi , persze vannak más tényezők is a difibeállítástól a futóműbeállitásig és a súlyponttól az aerodinamikáig amiknek természetesen egy jó működéshez elengedhetetlen a kiváló beálitás.
-
bocs az elírásért /a szenzormentes motor alacsony fordulaton dadog emiatt egy kezdő mint én hamar elveszíti a gép irányítását/
-
A szenzormentes motor alacsony fordulaton történő "dadogását", kicsit másképp fogalmaznám.
Én inkább azt mondanám, hogy kis jelnél (nagyon picit behúzott gázkar) a motor még nem indul el, csak zúg, de miután elindult és fordulaton tartod alacsony fordulaton sincs vele gond. Annyit kell megszokni, hogy kicsit határozottabb mozdulattal kell megindítani az autót, de nyilván drift esetén senki nem megy lassan és egyenesen a pályán, mert az amúgy is hülyeség ;D
-
Nekem nemrég került be egy szenzormentes BL motor az alvázba és semmilyen dadogást se rángatást nem tapasztaltam. Viszont a szoboszlói talin volt egy 9T ami produkálta az általatok leírtakat. Nem tudom mi a különbség a két BL között. Én személy szerint annyit tapasztaltam, hogy kis gázadásra is viszonylag nagy fordulattal indul az autó de utána beáll az alacsony fordulat mindenféle rángatás és dadogás nélkül.
-
kis gázadásra is viszonylag nagy fordulattal indul az autó de utána beáll az alacsony fordulat mindenféle rángatás és dadogás nélkül.
Az általam tesztelt 5900kv-s Flux-al is hasonló tapasztalataim voltak. Véleményem szerint a gáz trim beállítása is elég fontos, mert ha nagyon vissza van véve akkor lehet az, hogy egy viszonylag nagy gázhúzásra (mondjuk 1/5) még a motor nem kap elég feszt (az ESC elég jelet) és így még nem indul el rendesen.
-
és ha a piniont kisebbre cserélitek ;)
-
Én úgy érzem sikerültek a beállitások , így a majd 20 százalékkal kisebb pinionnal sajnos hamarabb fogynak az aksik de viszont van nyomaték és mivel eltűnt a horribilis végsebbésség így az ívek elérhetöbbek nem riszál és íven marad a vas , ha majd úgy érzem hogy kellene gyorsitani visza a nagyobb pinion meg a cs-t is beteszem.
Jelenleg a difik könyitésén töröm az agyam vagyis sujnak tartom a lezárt difit , meg kacsintok a 29mm es kerekekre
http://www.r2hobbies.com/1-10-rc-car-14-spoke-3mm-offset-drift-29mm-wheel-rim-set.html
http://www.r2hobbies.com/1-10-rc-car-lp29-t-drift-bridgestone-potenza-re-11-drift-tyres-tires-4pcs.html
-
Lehet kapni hátra olyan tengelyt ami alapból csak egy cső ként funkcionál amibe belemennek a kihajtások plusz rámegy egy tányérkerék ami átviszi a hajtást.
De lehet csinálni is ilyet esztergályos ember csak megoldja ;)
-
;D már tiszta ideg vagyok , mikor eszterga sikkőszőrű vagy marógépet hallok cnc röl ne is beszéljek ;D ;)
-
Beállítások kapcsán eszembe jutott (azt hiszem még nem írtam), hogy cserélve lett az első telón a rugó keményebbre és nekem sokkal barátságosabban kezdett el viselkedni az autó terhelésváltásoknál, gondoltam megosztom veletek ;)
-
Sziasztok!Nemrég vettem egy maverick strada dc evo s-t.A gyári kerekeket lecseréltem ansmann-ra,de egy kicsit orrtolos a gép
.Annyi féle beállitást javasolnak,hogy elég nehéz eldönteni... >:( Általában aszfalton haszálom,ha volna valakinek valami tipp azt megköszönném.
-
Személyesen az a véleményem hogy az általad használt kerék ha rendesen igénybe van véve néhány kör után / nekem melegen megnőtt a tapadása, a Tomike társunk adott egy szétkoptatott kereket és avval lapoltam tovább semmi gond nélkül , de ugyan ez a szindróma volt.
-
Esetleg tudnál ajánlani v.mi olyan kereket amit az ebay-en is be lehet szerezni
mert én angliában lakom és a kpe csö nem igazán megvalosithato...:s
-
Szia,
orrtolás az lehet más probléma is.
Például nem differál olyan könnyel az eleje, mivel van benne valamilyen kenőanyag (elképzelhető hogy zárt az első diffid is, de ilyenkor ez normális) vagy túl kicsi a kormányszöged. Gondolom a hátulja zárva van.
KPE cső lehet hogy nincs, de ABS-t lehet találsz, ami még jobb is mint a KPE, mivel a kínai driftkarikák is hasonló anyagból készülnek.
Érdemes olvasgatnod nemzetközi (akár angol drift oldalakat, biztos van). Ebay-en még nem vettem kereket, de az r2hobbies.com, vagy a hobbyking.com kiszállít bárhová, az árai is jók. Mi a kerekeket ha nem KPE akkor innen szerezzük be.
Driftre ami szerintem kell, az a lehető legnagyobb kormányszög, szimmetrikus összetartás előre, zárt diffi hátra, előre keményebb hátra puhább rugó, egy gyors szervó és kb minden adott ahhoz hogy elkezdj tanulni.
Strada egyébként jó lesz neked míg nem akarsz szintet lépni és counter steering modot tenni a gépbe (mert ahhoz sajna nincs). Rendben tartva, jól beállítva egész jól kezelhető szerkezet. Tanuló gépnek kiváló!
-
Megprobáltam áttenni a kormányösszekötöt a másik furatba,nagyobb is lett a kormányszög csak elkezdte darálni az egyik féltengelyt ugyhogy inkább visszaraktam...Az elsö difi nem zárt és ha kézzel forgatom a kereket elöl egész könnyen differál.
Azt vettem észre,hogy a hátso összetartás kicsit nagy,de ezen nem lehet állitani csak a dölést.Erre valami tipp?A CS modositás egyelöre tervbe sincs mert kb.két hete kezdtem el ezt az egész hobbit :)Ez az elsö rc autom,de nagyon tetszik.Szeptemberben megyek haza remélem lesz valami jo kis találkozo mert szivesen részt vennék majd :)Addig marad a gyakorlás.Köszönöm a segitséget és a tanácsokat mindenkinek!
-
A hátsó összetartás nem gond, a kormányszög módosítás esetén a darálás igen :( Meg kell nézni, azzal nem nyersz kicsit, ha átrakod az összekötőt és a távon visszaveszed annyira a szöget, hogy még pont ne daráljon?! Egyéb iránt lehet másik kihajtás kell vagy féltengely (CVD biztos jó lenne), de nem tudom ehhez az autóhoz milyen alkatrészeket lehet kapni.
Összetartás amúgy úgy állítható, hogy veszel másik C-hub-ot hátra aminek kisebb az összetartása (azt hiszem himoto-t lehet venni és jó hozzá).
Az ország mely részére jössz haza?
Miskolcon szoktunk rendezni összejöveteleket -mint itt a fórumon olvashatod is- itt szeretettel várunk :)
Addig is jó gyakorlást ;)
-
Törzsgyökeres miskolci vagyok ugyhogy megfojuk találni egymást ;DMegprobálom beállitani amit mondtál a távon(erre nem is gondoltam).Ez a cvd dolog nagyon tetszik csak le kelkesz mérnem az enyém hosszát.Amugy azt olvastam,hogy az összes himoto alkatrész (gyári és tuning) jo hozzá.Nem gondoltam volna,hogy ennyi minden szükséges ahhoz,hogy élvezhetö legyen alapolás,de nembaj nagyon tetszik mindennek ellenére :)
-
Nem kell, de nyugodj meg ha komolyabban gondolod, akkor mindig lesz valami ami új, amit ki kell próbálni, vagy amire azt mondod, hogy ezzel majd jobb lesz ;D
A hobby az ilyen! :)
-
Jött egy kérdés kicsit arrébb :)
...Valami jó kis autó, kezdő sofőrnek!
Aki akar az egy deszkával is tud driftelni! ;D
De véleményem szerint ha bizonytalan vagy akkor olcsó konstrukció, amivel kipróbálod, hogy milyen is ez, vagy teszel hozzá egy picit többet és olyan autót veszel amivel már tuti nem lesz gond, akkor sem ha már szeretnéd profin állítani, moddolni(CS), stb (arról nem beszélve, hogy ez az opció a bizonytalan driftereknek igazán jó lehet, mert ha nem adja a drift - bár ilyen elképzelhetetlen :D - , akkor pályaautózni is profin tudsz majd vele).
Ha bármilyen konkrét modell szóbajön, érdemes benézni a http://forum.hdsteam.hu/ (http://forum.hdsteam.hu/) oldalra, szinte az összes elterjedt típusnak van külön topic-ja és releváns tapasztalatokkal rendelkező csókák írkálnak ;)
-
Íme egy zsír "diftelős" ótó:
Alacsony alváz, minimális légrés a talaj és az alváz között a jobb szívóhatás érdekében. Igényes, karbonnal erősített motorháztető belépő él ;D.
A motorháztető az "érodinamika" javítása végett enyhén emelésre került a szélvédő előtt.
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/427691_474827322576276_7840662_n.jpg)
-
Vajon kihajt tavaszra :)
Viszont ha mar itt jarok, szeretnek gratulalni minden TA05 tulajnak, remek jarganyuk van.
Volt szetencsem a hetvegen kiprobalni egy driftre jol beallitott peldanyt. Elvezet volt vele menni.
Alkatresz van dogivel, tunnuing is, szoval aki nem belepo szintu autoban gondolkodik csak ajanlani tudom!
-
Áthelyezve:
Sziasztok.
Itt hozzáértő szavakra találhatok.
Erről mi lenne a véleményetek ? Eléggé játéknak tünik, de...
(http://i875.photobucket.com/albums/ab314/youkeshu/YOUKESHU-8/QH635_01_ALL.jpg)
(http://i875.photobucket.com/albums/ab314/youkeshu/YOUKESHU-8/QH635_13.jpg)
(http://i875.photobucket.com/albums/ab314/youkeshu/YOUKESHU-8/QH635_09.jpg)
(http://i875.photobucket.com/albums/ab314/youkeshu/YOUKESHU-8/QH635_14_ALL.jpg)
(http://i875.photobucket.com/albums/ab314/youkeshu/YOUKESHU-8/QH635_07.jpg)
Adatok !
1:14
Tulajdonságok:
Brand New eredeti csomagolásban Box
1:14 Scale
Ready To Run
Sport Car Series
Ajánlott Drift
Négy kerék hajtás (4WD)
Kerék Lightning
Állítható Body Shell
Cserélhető Body Shell
Monocoque Type Frame For Hard Crash Endurance
Legutóbbi Korszerűsített Motor
Semi-gumiabroncsok
Car Specifikáció:
Szín: Kék
Hossz: 395 mm
Szélesség: 150 mm
Magasság: 170 mm
Súly: 1256g
Akkumulátor: Ni-CD tölthető (tartozék)
Semi-penumatikus gumiabroncsok
Sealed Gear Box és elektronikus Box
Távirányító:
Full Funkcióvezérlés
Jobb és bal oldali Kormány
Előre, hátra, Bal, Jobb
Szükséges 9V elem (tartozék)
Feszültség: 110V (Megjegyzés: nem vonatkozik az EU, AUS)
Plug Típus: US PLUG
Megjegyzés: Csak küld US Plug töltő neked, pls nézd meg időjárási alkalmas az Ön számára.
műszaki adatok:
Eredeti doboz: Igen
Szín: Kék
Cikk Méret: 330 * 120 * 98mm
Kiszerelés: 390 * 150 * 168mm
Nettó súly: 1259g
Csomag súlya: 1309g
Üdv: DreamsT
-
Első megjegyzésem, a google translate úgy látom megint a toppon van ;D
"Megjegyzés: Csak küld US Plug töltő neked, pls nézd meg időjárási alkalmas az Ön számára."
Vannak aggájaim:
1:14 Scale - ez nem a mi kategóriánk
Feszültség: 110V (Megjegyzés: nem vonatkozik az EU, AUS) - gondolom ezt érted :)
Full Funkcióvezérlés - az nem derül ki hogy proporcionális-e a kormányzás
Nem derül ki hogy független-e a felfügestés, diffi van/nincs, zárható-e
Alkatrészek ha kell mi lesz, stb, stb
Szóval igen, eléggé játék :)
Ha tényleg akarsz driftelni akkor vegyél egy olcsó szekeret, amibe jók lehetnek a kamionos akksik is, akkor már arra nem kell költeni. Kezdetnek jó egy stock kefés motor is, szabályzód úgy is van ;)
Szóval kell egy roller, egy bódé, táv ha úgy van 2-3 HUF-ért beszerezhető használtan 27-40 MHz-s. Kezdésnek kiválló.
Maga a roller lesz neked költség, mondok 10-20e HUF-ból már ki lehet hozni a kezdőtől a haladóig szinte bármit használtan.
Nézelődj az RC fórumon (http://forum.rcmodell.hu) vagy az RC Apron (http://rcapro.hu/), de az Express-re se árt felnézni néha.
(Amúgy lesz egy eladó TT01-em 1-2 héten belül ;) )
-
Szia.
A 110V az nem gond, szerintem ezt te is tudod.
A gyári akksikat úgy se szeretem, jönne bele lipo...
A proporcionális, az se nagyon, mert van szervo, szabi is, táv meg akad.
Difi meg nem hiszem hogy van benne, de ha meg még is, akkor le zárom ;D
Az 1:14 az nem számít, az olcsó ár kárpótol....
De ha nem ez, akkor egy HBX TC-03 lenne, ezek miatt:
golyóscsapágyazott, olajos telók, gömbcsuklós féltengelyek elől/hátul (acél), titánium kihajtások, fém kardán, állítható kerékdőlés, összetartás stb. és ez mind gyárilag.
Jónak tűnik, meg újonnan se vészes az ára.
Üdv DreamsT
-
Szia.
A 110V az nem gond, szerintem ezt te is tudod.
A gyári akksikat úgy se szeretem, jönne bele lipo...
A proporcionális, az se nagyon, mert van szervo, szabi is, táv meg akad.
Difi meg nem hiszem hogy van benne, de ha meg még is, akkor le zárom ;D
Az 1:14 az nem számít, az olcsó ár kárpótol....
De ha nem ez, akkor egy HBX TC-03 lenne, ezek miatt:
golyóscsapágyazott, olajos telók, gömbcsuklós féltengelyek elől/hátul (acél), titánium kihajtások, fém kardán, állítható kerékdőlés, összetartás stb. és ez mind gyárilag.
Jónak tűnik, meg újonnan se vészes az ára.
Üdv DreamsT
Nem megmondani akarom mit vegyél, a véleményemet kérdezted ;)
HBX-et nem ismerem, se az alkatrész ellátottságát, se a minőségét, de én nem túl jó áron találtam.
Az előzőre az 1:14-et azért mondtam "bajnak", mert - már bocs, de - eléggé hülyén nézne ki a többi 1:10-es között :) Arról nem beszélve, hogy ebbe nem tudom honnan lenne alkatrészed, fejlesztés?!, stb.
Ha bele akarsz fogni én még mindig a használtat ajánlanám kb 15-25e HUF között akár üresen is. Nyilván ezt ki kell fogni, nincs azonnal, de 20-25 körül már elég jó verdákat lehet venni (nem TT-ket).
Ha meg nagyon újat akarsz és állíthatót akkor pl:
http://managertoys.hu/termek/1365/ (http://managertoys.hu/termek/1365/)
Ez egy elég jó konstrukció, alkatrész nem túl vészes hozzá, meg vagy 3 néven fut még ez az alváz, van egy csomó kompatibilis alkatrész. Igazán nagyon fejleszteni nem lehet, CS, szabadonfutó, stb nincs hozzá.
-
Vagy megvárom a te tt- det. ;D
-
Vagy megvárom a te tt- det. ;D
Ezt is megteheted, nem kell már sokat várni rá :)
Ha komolyabban érdekel írj privátban.
-
Igaz, most megnézve, ez a hbx már nem 30.000 hanem simán 60.000 ért is kapni. Így ez már tárgytalan.
-
Ha szíjra lenne szükséged, ajánlani tudom ezt itt:
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,3187.0.html (http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,3187.0.html)