Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Elektromotoros autók => Drift Elektromos autók => A témát indította: BK_Attis - 2011. Január 26. - 20:34:41
-
Sziasztok!
Én mint Drift analfabéta, felmerült bennem a kérdés. ::)
Vannak különböző pálya talajok, ki mire milyen gumit használ, ki mit ajánl? ???
Itt legalább ezt is megtanuljuk! ;)
Üdv.: BK
-
Sok gyártó van, szinte mindegyik kínálatában kapható RC autóra Drift kerék.
Az eddigi tapasztalataim:
A Carson gyári driftkerékszettje nem rossz, de tapadósabb az átlagnál, nitrós vagy erősebb elektronyos gépre való.
(http://www.vezess.hu/shop/_/250/998/998250.w380.h300.jpg)
A Tamiya 54020 Driftec Tires nem rossz, de picit drága.
(http://rcecho.com/productimages/wheels_tires/car/tamiya/wt545/tamiya54020tire01.jpg)
A legjobb a házilag készült. Szerelvényboltban az ember vásárol 50-52mm-es KPE gázcsövet (fillérekért méterét) és levágja 24mm széles darabokra. Forró vízben felpuhul és ráhúzható az RC felnire.
Esetleg esztergálni is lehet, sőt szépen lekerekíteni a széleit hogy gumiabroncs-szerűbbnek látszódjon.
Hogy ne legyen ilyen egyszerű az élet, két féle KPE cső létezik. A kék és a sárga csíkos. A kék csúszósabb, a sárga tapadósabb keverék (szerintem direkt az RC-seknek csinálták ilyenre ;D ;D ;D).
Nekem "kék" garnitúráim vannak, de még egész nyár alatt nem kopott el egy szett sem teljesen.
-
A lakkozott parkettán pályagumit használunk, egy total slick hpi-t és egy esőmintás nemtommilyet. A kemény drift gumi, vagy a kpe kerék aszfaltra nagyon ok, de parkettán csak vánszorgás. Az autó teljesítménye és a gumi tapadása dönti el mekkora ívet lehet szépen kilincsel előre autózni. Érdemes egy palyamot, egy keményebb és egy lágyabb pályagumit beszerezni, és nincs olyan pálya amin ne lehetne jókat csuszni.
-
Nagyon korrekt a leírásod!
De gondolom ezeket a kereket csakis aszfaltra vagy betonra ajánlod. ::)
Milyen típusú kereket ajánlanál lakozott felületre? ???
-
Tapsi olyan gyors, hogy meg fel sem tettek a kerdest, mar valaszolt is ra :)
-
Bocs, volt egy sejtésem, hogy a parketta szóba kerül.
Nem akartam beleugatni, csak a témát illetően rögeszmés vagyok. ;D
-
Nem szemrehanyas akart lenni, csak megmosolyogtam, hogy Attis olyat kerdez, amire pont ott a valasz.
-
Gondoltam.
Ami még nagyon tetszett nekem /az ismert megoldások-payamo stb./ mellett, azok a házilagos megoldások, amelyekről olvasni, hallani lehet.
A találékonyság mindíg lenyűgöz.
A szokásos kpe csöves kerekek tapadását úgy csökkentik tovább, hogy a futófelűletbe furatokat képeznek. Esetleg ezeket meleg ragasztóval kitöltik, vagy éppen a tapadást növelendő gumipogácsákat ragasztanak bele, amelyek éppen szinelnek a felülettel.
A másik megoldás a futófelületbe hosszanti vájatokat esztergálni, ezekbe pedig gumigyűrűket ragasztani, szintén szinelve a kpe felülettel.
Persze a legjobb a gyári drift kerék, aminek az anyaga gumi-műanyag keverék, de mint Balu említette, nem olcsók.
Nekem van egy gyári hpi és egy saját gyártású kpe garnitúrám. Ez utóbbinál meghagytam a teljes átmérőt, mert az autó hasmagassága, amin használom, alacsony. Meg igy egy kicsit gyorsabb is.
-
Tapsi olyan gyors, hogy meg fel sem tettek a kerdest, mar valaszolt is ra :)
Ez azért lehet mert szinte egyszerre írtuk az üzenetet! ;D ;D ;D
-
A felnik adata között szerepel egy offset paraméter is.
Ez mit jelent és milyen értékűt érdemes választani ?
-
Olyan értékűt kell választani, ami jol néz ki az autón. ;D
Ez az érték a felni felülete /a kerék középvonala/ és a kerékagyra felfekvő felület távolsága mm-ben.
-
Egyszerubben, ennyivel szelesebb nyomtavot kapsz a normal felnihez kepest. :)
-
További kezdő kérdés ::)
Azt értem, hogy KPE cső de milyet?
Nézegettem a neten a méreteket és az alábbi jelölteket találtam:
- 63*5,8 (2"-os), ennek jó a külső átmérője, de a belső mérete 51.5mm ami túl nagy
- 50*3-as, aminek belső átmérője 44mm, ez túl szűknek tűnik. Ha viszont mégis felerőltethető a felnire, a kerék külső átmérője csak kb 56mm, ami nem túl sok
Szóval a kérdés az, hogy gyakorlatban melyik méret lesz a megfelelő?
-
Hello.
http://forum.hdsteam.hu/viewtopic.php?f=14&t=1893
Eszterga nélkül is megoldható, én egy asztali köszörűn körbeköszörültem a felnit, azután belepaszíroztam a 26mm széles kpe karikába.
A széleit lesarkaltam köszörűvel, és kész. Kicsit nagyobb a külső átmérője, de nem zavar. Ha van egy oszlopos fúrógép, még egyszerűbb.
-
elvileg ma érkezik a T-drift garnitúrám ... kiprobálom és írom milyen ... és nem horror áz ára sem egy garniturát ujonnan 3000-ért sikerült megkaparintani :)
-
elvileg ma érkezik a T-drift garnitúrám ... kiprobálom és írom milyen ... és nem horror áz ára sem egy garniturát ujonnan 3000-ért sikerült megkaparintani :)
a T-Drift aszfalton király !!!! KPE csövet veri !!!! és 3000Ft egy garnitura külhonbol ... a felnire szerelés az viszont elég durva móka...
linóleumon probáltam ott hasonlóan jók a tapasztalatok mint az aszfalton .. viszont a parketta nem az ő területe .. oda muszály volt egy kis bandázsszalagot használni :)
-
;D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mOP10HK_vQ8[/youtube]