Borsodi RC Modell Fórum

Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: Graphx-34 - 2011. Május 04. - 21:18:24

Cím: Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2011. Május 04. - 21:18:24
Sziasztok!

Már egy ideje porosodik a polcomon egy 260-as extra.
Kompozit törzs , 2 méteres fesztáv, szebb napokat látott valamikor.
Csak kerülgettem évek óta, mert tudtam nagyon sokat fogok vele dolgozni, hogy legyen valami pofás dolog belőle.
Ez volt a kezdet:
 (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251842297970.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251842297970.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_20110425184231432.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_20110425184231432.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251842369726.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251842369726.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251842396039.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251842396039.jpg)
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2011. Május 04. - 21:18:59
Aztán lassan-ahogy időm engedte-haladt a projekt.
Szétbontottam , amit feleslegesnek találtam kidobáltam belőle.
Nem nagyon voltam kibékülve az orrburkolattal.
Elkezdtem kicsit megherélni,ez lett belőle:
 (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251856144505.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251856144505.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251856383899.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251856383899.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251856431827.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251856431827.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_20110425185649667.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_20110425185649667.jpg)

Kapott egy kis keményhabot a bendőjébe, faragás csiszolás, üvegezés.
Majd egy kis/sok/ glettelés ,szórógitt,végtelennek tűnő csiszolás után testet öltött:  
 (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251843121602.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251843121602.jpg)
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2011. Május 04. - 21:19:32
Közben haladt a többi részlet is.
A törzs is átalakult a kabinnál, kivágtam és rákerült a hosszú 300-as kabin.
Futórögzítés, tűzfal, motortartó.
Kezdett testet ölteni a a madárka:
 (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251842473920.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251842473920.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251842521054.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251842521054.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251843059477.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251843059477.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251842573584.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251842573584.jpg)

És ilyen az eredeti 260-as burkolattal ahonnan elindultam:
 (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201104251843084083.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201104251843084083.jpg)
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2011. Május 04. - 21:20:13
Ezután következett a festés előtti végtelennek tűnő és soha véget nem érő csiszolás, csiszolás,csiszolás.
A festés előtti maszkolás egy felüdülés volt, és már látszott a fény az alagút végén. ;D ;D
Ez lett belőle:
 (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201105032039045938.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201105032039045938.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201105032039011125.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201105032039011125.jpg) (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_20110503203912694.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_20110503203912694.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_20110503203921250.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_20110503203921250.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201105032039074108.jpg)  (http://www.rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201105032039074108.jpg)
 
Most szárad, levezetésként kap egy gyöngyház lakkozást és lassan lehet feldobni. ;D ;D
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: eduardo - 2011. Május 04. - 21:25:14
Döfi ;)
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: BK_Attis - 2011. Május 04. - 21:53:40
Szia!

Nagyon szép lett!  :o :o :o
Az orrbucit hogyan készítettétek?  ???
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2011. Május 04. - 22:19:38
Az orbucinál mint  a képeken látszik megheréltem az eredetit, ki lett vágva az oda nem illő eleje.
Majd belefaragtam rózsaszín  habot a keményebbik fajtából-expandált polisztirol- és bele ragaszottam ideiglenesen  takonypisztollyal / melegregacs/.
A megfelelő alakra csiszoltam, a tetején és az alján a dudor utólag van felragasztva.
Nem kell törekedni , hogy csili vili legyen a csiszolás, a szövet úgyis elfedi a kis hibákat.
Kisebb folytonossági hibákat kis darab habok befaragásával pótoltam.
 SR8500-as epoxi lamináló gyantával van betaknyolva és ment rá három réteg 120-150 gr-os üvegszövet.
Miután megszáradt egy laza mozdulattal beleborítottam egy kis nitróhigítót.
Ez jót tett a habnak és le is lépett bentről, a maradék melegragacsot egy hőlégfúvó segítségével kikapartam.
Ügyelve arra, hogy csak óvatosan melegítsük a gyantát mert 80-100 fok környékén kezd kilágyulni
és elveszti a tartását.
Ez lehülés után rendbe jön.
Miután kinyertem a nyers burkolatot, kis csiszilgatás , gittelés autógittel,csiszolás,autós szórógitt, csiszolás-ez 2-3-szor.
Festés előtt 280 papír, csiszolás , 400-as papír , csiszolás, 600-as papír csiszolás, ha marad még kedved egy vízpapírral is végig lehet szaladni rajta.
Nekem addigra már nem szokott lenni. ;D ;D
Így nem lesz karcos festés után.
Festék:
Autofesték- én mobihel-t használok , aránylag olcsó , vegyszerálló, így a metil se rágja le a festéket.
Egy 1 dl es szett 1200-1500 ft- kb annyit felületet fed mint egy spréfesték , csak keményebb és szebben lehet fújni-festékszóróval.
Ami egy spréfestéknél köztudott.

Hát röviden ennyi a történet, ha valami nem egyértelmű segítek .
 
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: BK_Attis - 2011. Május 04. - 22:23:25
Nagyon szépen köszönöm az értékes infót!  ;)
Nagyon pazar gép lett.  ;D
Milyen moci kerül majd bele?
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2011. Május 04. - 22:37:57
Szívesen!

Valami féldecis benzines lesz benne ,kici occó DLE vagy Turnyigi. ;D ;D
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: BK_Attis - 2011. Május 08. - 10:56:16
Szívesen!

Valami féldecis benzines lesz benne ,kici occó DLE vagy Turnyigi. ;D ;D

Az kitűnő választás!  ;)
De, nem lesz azért annyira occó.  ::)
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Tettike - 2011. Június 12. - 09:37:29
Nincs tovább?  ???
Képek, videó, leírás?  ???

T
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: eduardo - 2012. Január 04. - 20:23:19
Üdv régen nem írtak ide... lenne egy olcsó kérdésem, mi volt a baj a 260-al, vagy miért kellett átalakítani...
A 260 nem olyan elterjedt, keresgéltem a buktatókat a neten, de nem igazán találtam okot.
Előre is köszönöm!
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2012. Január 17. - 20:23:48
Sziasztok!

A történetnek vége...eladódott a háztól. ;D

Nincs semmi baja a 260-asnak.
Van belőle pedig, de mivel egy régebbi  típus, már kifutóban van,
Lényegében az eredeti repülő kétszemélyes változata a 300,330 , meg más motor stb,ha jól tudom.
Ezzel a modellel csak annyi baj volt , hogy nem tetszett a 260-as rövid kabinnal, meg a nagy kivágással az orrán.
Így kezdődött el az építés, illetve az átalakítás.Ahogy a képeken is látszik egy kicsit pofásabb lett a fizimiskája.

Ami buktató lehet az annyi -és ez minden scale modellre igaz -ha tervezéskor csak annyit csinálnak , hogy lekicsinyítik az eredetit és megtartják az arányokat akkor igen rövid lesz a törzshossz.
Ebből kifolyólag hajlamos lesz a dugózásra szűk fordulókban.


Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: eduardo - 2012. Január 17. - 22:32:17
Köszönöm, és remélem lesz még hasonló szép munkád amit megnézhetek :)
Cím: Re:Egy átváltozás története:Extra260-ból 300-as
Írta: Graphx-34 - 2012. Január 21. - 00:43:23
És ez a vég-e: ;D ;D


 (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201106082113131582.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201106082113131582.jpg) (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201106082113173065.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201106082113173065.jpg) (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201106082113201109.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201106082113201109.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201106082113231836.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201106082113231836.jpg) (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201106082113276167.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201106082113276167.jpg)

És elárulom a titkot: itt a nagytesó amiről lopikáltam a dizájnt:
 (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201106082113292391.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201106082113292391.jpg) (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/s_201106082113099753.jpg)  (http://rcpilot.hu/users/1784/8972/b_201106082113099753.jpg)