Borsodi RC Modell Fórum

Autómodellezés => Robbanómotoros autók => Off-road Robbanómotoros autók => A témát indította: BK_Attis - 2009. November 14. - 13:39:24

Cím: Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2009. November 14. - 13:39:24
Kíváncsian várjuk, ki melyik típus vagy gyártó mellett teszi le a voksát?  ???
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: pubi33 - 2009. November 27. - 18:52:17
2 tipusban gondolkodtam vagy fg baja buggy vagy pedig baja5b sok gondolkodás és noszogatás után úgy döntöttem hogy fg baja sokan mondták hogy nem volt rossz választás igaz nem nagyon tszett maga a modell de mostmár beleszerettem:D
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2009. November 27. - 19:08:52
Képet, képet!  ;)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: pubi33 - 2009. November 28. - 09:00:06
na itt is van most csak ez az 1 kép van róla de még teszek fel :  (http://kepfeltoltes.hu/thumb/091128/K_p014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/091128/K_p014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: pubi33 - 2009. December 04. - 18:50:50
hoztam még pár képet ;D:
       (http://kep.diablotorrent.hu/images/P1010357.JPG)
        (http://kep.diablotorrent.hu/images/P1010359.JPG)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2009. December 04. - 19:40:31
Szuper az autód!  :o
Videód van róla?  ::)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: muka - 2010. Február 27. - 20:40:49
Üdv!

Nekem egy ilyen autóm is van. De ez a legjobb szerintem a képek nem a saját autómról készült de ugyan ilyen mivel vadi új.
 
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_20100227202521559.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272025253996.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272025281035.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272025313355.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_20100227202534460.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272025379079.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272025407205.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_20100227202543907.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272025459659.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272025487429.jpg

és ilyen motor van benne Motor Z21R Spec2
3.49ccm
Startbox-al indítható
2.57PS
Fordulatszám: 2.000-32.000
Súly: 350g
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272036276644.jpg

evvel a motorral nagyon megy.
      
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Február 27. - 20:49:19
Valami van a képekkel , csak nekem?  ??? ??? ???
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: muka - 2010. Február 27. - 21:00:05
most?
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054268809.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054292201.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054337334.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054364624.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054397329.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054423706.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054454709.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054485774.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054504016.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054539703.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/322/2339/b_201002272054566256.jpg

      
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Február 27. - 21:01:10
Most már jók, köszi!  ;)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: - 2010. Március 16. - 18:15:26
1:8as buggy? van valakinek? ki milyet ajánl?
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2010. Március 16. - 20:13:26
Nekem van! Eladó is!  ;D Mit szeretnél tudni?
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: - 2010. Március 16. - 20:20:42
Igen, látam! Ajánlottad is, köszönöm. A többiek véleményére lettem volna kiváncsi, meg arra, hogy van-e miskolcon társaság aki 1:8as robbanóssal nyomná. Én egymagam hamar elunnám a körözgetést
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2010. Március 16. - 20:24:06
7-8 ember van 1/8 autokkal! Minden hétvégén nyomják nyáron a Martin telepi off-road pályán!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: kisg325 - 2010. Április 06. - 18:55:07
Sziasztok!

Nekem többek közt van egy Kyosho Inferno MP7.5-ös 1/8-as buggym,de az Inferno GT onroad motorjával szerelve,vagyis a 3,5 LE-s GXR28-as mocival.
Igazából sok tapasztalat nincs vele,mert pont szezonon kívüli időben vettem és csak most kezdtem el vele szórakozni. Maga az autó hobbi célra szerintem megfelelő,bár versenyzésre már inkább komolyabb kéne,nem hiába hozták ki belőle a verseny változatot. A motorja szintén használtan került hozzám,amivel szívtam,illetve szívok is.  ;D Természetesen beállítás gondokkal küzdök,habár erős volt bennem a gyanu,hogy fals levegő gondja is van. Nagyjából már sikerült belőni a mocit és elég komolyan viszi a buggy alvázat.  :o
A sorozatos hétvégi tesztek után,ha bármi egyéb infó felmerül,akkor azt közlöm veletek.

Üdv. kisg325
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: 3del - 2010. Május 03. - 15:39:03
Sziasztok!

Kezdésnek egy fűnyírót ajánlanék, azzal lehet ismerkedni. Utána egy önjárós tipust. Mindenképp benzinest mert a nitróshoz jobban kell érteni. Ha apukám gazdag lenne, Hpi baját követelnék. Többek közt savage-om van és imádom ütni vágni de a szerelés-átalakítás-építés az én világom.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2010. Május 03. - 15:57:31
Sziasztok!

Kezdésnek egy fűnyírót ajánlanék, azzal lehet ismerkedni. Utána egy önjárós tipust. Mindenképp benzinest mert a nitróshoz jobban kell érteni. Ha apukám gazdag lenne, Hpi baját követelnék. Többek közt savage-om van és imádom ütni vágni de a szerelés-átalakítás-építés az én világom.

Félre ne értsd  ;) de ezt jól megaszontad  ;D Miről is van szó? ::)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: 3del - 2010. Május 04. - 09:51:15
Hali!

A témára humorizáltam! Elsdő robbanós offnak mindenképpen egy jó nagy benzinest!!!! Én baját vennék (Fogok mert KELL!).
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2010. Május 04. - 09:57:58
200.000Ft-ért?  ;D
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: 3del - 2010. Május 04. - 12:12:35
200=használt baja+cspatós2101 ;D
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: pubi33 - 2010. Május 05. - 12:34:44
most néztem 90000-ért 1 fg baja buggyt ha érdekel valakit az expresszen van hirdetve
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: kisg325 - 2010. Május 05. - 16:54:37
Sziasztok!

Megtolhatnánk kicsit a robbanós topikot,lemaradtunk "kicsit" a trolisokhoz képest! Képek,videók,stb-stb.

A kétütemű benyás tényleg annak való,aki nem szeret germózni a nitrós motorokkal,viszont az 1/5 kategóriához már nem kis pálya kell!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: 3del - 2010. Május 25. - 08:13:51
Hali!

Motorvásárlás előtt állok.
SH PT2802A-P3 4.57 ccm berántós motor 25-é.
Szerintetek????
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: kisg325 - 2010. Május 25. - 17:55:48
Vajon miért ilyen olcsók ezek a mocik? Semmi irónia nincs bennem,csak kérdezem!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: 3del - 2010. Május 26. - 15:24:50
Ezaz! Sylkáék akkor csak a jóárat látják benne, és semmi lelkiismeret? Vajon megér 1 próbát? Persze így egyből szétszedném, csapágycsere az biztos, meg lesorjáznám :D :D :D
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: kisg325 - 2010. Május 26. - 16:20:52
Végülis ennyiért egy próbát lehet megér,meg ha annyira sz@r lenne,akkor gondolom nem forgalmaznák tovább.  ::)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: dasz - 2010. Szeptember 10. - 17:17:10
Az első rc autómat (off-road) szeretném megvenni de nem tudom mi lenne jó elsőnek szeretnék segítséget kérni tőletek a választásban. :)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Szeptember 10. - 17:22:17
Az első rc autómat (off-road) szeretném megvenni de nem tudom mi lenne jó elsőnek szeretnék segítséget kérni tőletek a választásban. :)

A kérdés az mennyi pénzt szánsz rá?  ???
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: dasz - 2010. Szeptember 10. - 18:14:09
hát 150 ezer körűl (+/-30 ezer) az autóra.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Szeptember 10. - 18:37:41
hát 150 ezer körűl (+/-30 ezer) az autóra.

Ajánlom figyelmedbe itt nézz körül:

http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,703.0.html

vagy

http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,1031.0.html

Ha rám hallgatsz egyenlőre elektromosban gondolkodsz.  ;)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: dasz - 2010. Szeptember 10. - 18:45:35
oké megnézem de, volt már 2 elktromos nagy teljesítményüvel de nem ogazán tetszettek igaz hogy on-road-ok voltak.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Szeptember 10. - 19:00:30
oké megnézem de, volt már 2 elktromos nagy teljesítményüvel de nem ogazán tetszettek igaz hogy on-road-ok voltak.

Hidd el ennyi pénzért már elektromosban is veszel olyat amire azt mondod hűha!   ;) ;) ;)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: dasz - 2010. Szeptember 11. - 11:05:09
Attis neked milyenek vannak mert, lehet hogy megnézném hogy, tudjam mit is akkarok pontosan mert, eddig rc-ket csak képen meg videón láttam
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Szeptember 11. - 17:29:12
Attis neked milyenek vannak mert, lehet hogy megnézném hogy, tudjam mit is akkarok pontosan mert, eddig rc-ket csak képen meg videón láttam

Én nekem autóm nincs, én ínkább repülőzöm, helizem és hajózom.  ;D
Ha megakarsz nézni autókat akkor egyszer be kell nézned Miskolcra a reptérre.  ::)
A Miskolci modellezők között több autós is van.  ;)
Vagy kettőről láthatsz fényképeket ami a bogrács partyn készült.   :o
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: dasz - 2010. Szeptember 11. - 19:20:28
Oké köszi majd benézek egyszer oda.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2010. Október 12. - 14:56:19
Ahogy látom a profilodban 14 éves vagy.

Idézet
hát 150 ezer körűl (+/-30 ezer) az autóra.

Ha nem haragszol, eben kicsit kételkedem. Bár nem tartom kizártnak.

A lényeg, hogy ennyi pénzből versenyszintű robbanó motoros buggy-t lehet építeni!

Attilának igaza van! Kezd elektromossal, mert meg fogod szívni!
Tapasztalat hiányában egy robbanó motoros modellt semmi perc alatt tönkrevágsz!

Én ezt javaslom:
http://modellfutar.hu/modell/rc-auto/elektromos-auto/tamiya-df-02-plasma-edge-rtr.html

Egyszerű, van alkatrész utánpótlás, jól megtervezett, strapabíró modell!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 02. - 08:46:36
Üdvözletem!

Előre is elnézést kérek az esetleges triviális kérdésekért!Szeretnék segítséget kérni, még kezdő modellező lenék:

1. Nemrég vettem Cen Premier 4 nitrós truggyt.A gyertya hőértékeit nem értem.Adtak hozzá 6-os és 4-es értékűt.Ez mit takar?

2.Szereztem bele micro fail safet, ami AM-es. A távom viszont FM 27-es...Ennek ellenére belepakoltam, és kb 30 méterig működik, utána elveszti a kapcsolatot és leáll a gép. Lehet, h fm-eset kellett volna vennem, vagy rosszul programoztam be?/Fail sefe nélkül kb 100-150m ig jó a táv./
Van egy másik buggym is, ami AM-es. Át lehet cserélni a kristályokat?

3. 30 perces járatás után már nem bír menni az autó.Érdekessé válik a hangja és leáll. Nem túl régi a gép, kompresszió van benne.Lehetséges, h túlmelegedett, mert ha leveszem a kasztnit füstölög a motor?

Köszönöm a válaszokat!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2011. Március 02. - 09:12:35

Idézet
1. Nemrég vettem Cen Premier 4 nitrós truggyt.A gyertya hőértékeit nem értem.Adtak hozzá 6-os és 4-es értékűt.Ez mit takar?

"Meleg" hőértékű gyertya, általában kisebb számmal jelölik:
Vékony izzószál, ami magasabb hőmérsékleten izzik, korábbi gyújtási időpontot ad.
Általában télen használjuk, mert a környezeti hőmérséklet átlag 20 fokkal alacsonyabb, és így jobb az izzás!

"Hideg" hőértékű gyertya, általában nagyobb számmal jelölik:
Vastag izzószál, ami kisebb hőmérsékleten izzik, későbbi gyújtási időpontot ad.
Általában Nyáron használjuk, mert a környezeti hőmérséklet magasabb és a túl vékony szálú gyertya hamar átéghet!

Idézet
2.Szereztem bele micro fail safet, ami AM-es. A távom viszont FM 27-es...Ennek ellenére belepakoltam, és kb 30 méterig működik, utána elveszti a kapcsolatot és leáll a gép. Lehet, h fm-eset kellett volna vennem, vagy rosszul programoztam be?/Fail sefe nélkül kb 100-150m ig jó a táv./
Ez egy jó kérdés! Nem tudok róla, hogy a fail safe vevő frekvencia függő lenne!

Idézet
Van egy másik buggym is, ami AM-es. Át lehet cserélni a kristályokat?
Nem lehet az AM-et FM-el felcserélni!

Idézet
3. 30 perces járatás után már nem bír menni az autó.Érdekessé válik a hangja és leáll. Nem túl régi a gép, kompresszió van benne.Lehetséges, h túlmelegedett, mert ha leveszem a kasztnit füstölög a motor?

Szerintem elszegényítetted a motort! Melegszik és megszorul! Nem jó, nagyon káros a motornak!
Eszerint a nagyon jó leírás szerint állítsd be a motorod!

http://www.rcoffroad.hu/cikkek/motor-beallitas.php
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 02. - 09:46:26
Köszönöm gyors, precíz válaszát!!! Apropó, akkor a fail safem, lehet, j ó, csak rosszul programoztam be?
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2011. Március 02. - 10:45:57
Köszönöm gyors, precíz válaszát!!! Apropó, akkor a fail safem, lehet, j ó, csak rosszul programoztam be?

Több mint valószínű!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 02. - 12:42:56
Még 1 röpke kérdés:)

Ugye úgy kell programozni a fail sefe-t, hogy berakom vevőhöz.Aztán féket nyomok a távirányítónon, s közben megnyomom a safen található kis gombot?
Korábban is így csináltam , és mégis kb 30 méterig ment az autó, ha meg kiszedtem, akkor ameddig elláttam, addig ment az irányítás.
Köszönet a válaszért!

Üdv!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2011. Március 02. - 12:57:52
Meg mondom őszintén, hogy nekem sosem volt fail sefe-m!
Gyakorlatilag az elmúlt 5 év alatt még nem volt rá szükségem, pontosabban még nem indokolta semmi!
Egy típus, vagy egy link jó lenne róla! Hátha van valami info a neten!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 02. - 13:54:57
Köszönöm válaszát. Rájöttem a problémára. Ez a fail safe     AM -es távhoz jó, FM-hez másikat kell vennem.Ezt meg megpróbálom eladni.

http://forum.rcoffroad.hu/viewtopic.php?p=57246&sid=f952a24c7ca8b21b4d5e5b28026262df

Itt találtam az oldal felénél az infot!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 03. - 15:07:18
Nekem egy Hpi Nitro Rush-om van. Harmadik gazdája vagyok, de állítom hogy többet költöttem rá mint az eddigi két gazdája. Új motor, új kipuff könyök, új alkatrészek a felfüggesztéshez, új kuplungharang. Előző gazdája egy ugratásnál becsukta az alvázlemezt, ez erősítve van, de lehet hogy idővel szerzek hozzá új alvázlemezt+motortartó lemezt. Egy ideig elgondolkodtam rajta hogy egy short course truck-ot csinálok belőle, de így szép stadium truck-ként.

(http://img600.imageshack.us/img600/6793/1001975.th.jpg) (http://img600.imageshack.us/i/1001975.jpg/)

Ja, az új motor egy LRP Z.18 Pro spec 2, igencsak szedi a lábát, főleg 20%-os naftával. Ez az első nitrós járgányom, egyben az egyetlen, mondhatni a szivem csücske.
Kellene rá egy új kasztni, a mostaniról erősen elkezdett peregni a festék :-\
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 07. - 20:22:28
ÜDV Kollégák!

Még kezdő lennék, ezért is kérdezek:

Motortisztításhoz külsőleg,/ mivel olajos és poros a motor/ WD 40-et használjak, vagy inkább féktisztító sprayt?
A féktisztító állítólag árt a műanyag alkatrészeknek.

Illetve korábban mivel szorult a kormányzás, a gömbcsuklókat és a kormányműt, wd-40-nem fújtam be, de most meg tiszta trutyi a gömbcsukló...

Ezeket is féktisztítóval kezeljem s utána mehet a wd 40? Muszály a csuklókat szétszedni, vagy csak elég, ha simán befújom, s közben mozgatom?

Köszönöm a választ!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 08. - 01:17:54
A legegyszerűbb kivenni a motort és lefújni külön erre való motor tisztítóval, ajánlatos egy használaton kívüli fogkefét is használni. Nem csak por és olaj van rajta, hanem nitró maradványok ami összességében egy igen makacs dolog. A kocsi többi részét lehet egy másik fogkefe és WD-40 használatával pucolni, a maradékot pedig sűrített levegővel lefújni. Legalábbis ez az én módszerem.
Ha nagyon retkes (márpedig miért ne lenne az  ;) ) akkor nem úszod meg a szétszedést. Szépen odafigyelve leveszed a kerekeket, a felfüggesztést, a motort, az elektronikát, külön odafigyelve a teleszkópokra szépen lekeféled a sarat, lefújod WD-40-el, lefuvatod vagy letörlöd, és nagyon-nagyon odafigyelve visszacsavarozod az alkatrészeket még véletlenül sem megtépve, nehogy a műanyagban megszakadjon a menet. A WD-40 annyiban is jó, hogy utána könnyebb leszedni róla a sarat, mert mindig marad rajta egy vékony réteg. Nálam egy teljes karbantartás fél napot is elvehet, mondjuk két autóra.
Egy kis tipp: rakj egy 5mm-es üzemanyagvezetéket a teleszkópszárakra, akkor nem fog olyan csúnyán felütni. Ha nagyon óvni akarod a teleszkópot, akkor a legegyszerűbb belufizni, viszont havonta le kell cserélni a lufit mert elérik.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 08. - 07:56:11
Köszönöm gyors, és pontos válaszodat!Megfogadom!

Üdv!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 15. - 14:33:11
Üdv!

Cen Premier 1:10 es truggym van. Használtan vettem. Az iránt érdeklődnék, hogy jó-e a 6-os gyertya használata, vagy inkább még 4-eset használjak hűvösebb időben?
Illetve mi a teendő, ha pár tank autózás után alig tudom beindítani a motort.Van hogy magától leáll, nem tudom miért?

Ismerősöm rendesen beállította a karburátort.Szerinte nincs benne elég kompresszió, illetve 4es gyertyát kellene használnom a mostani 6-os helyett. Köszönöm a választ!

Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 15. - 17:14:28
Illetve még egy banális kérdés:

Milyen időközönként kell pihentetni az autót?
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 15. - 17:45:33
Érzésre mekkora ellenállása van indításnál? Berántós vagy indítódobozos?
Nekem van egy régi NitroStar T15-ös mocim ami agyig van koptatva, és hidegen is simán átfordul, alig van ellenállása.
Pihentetés mint olyan esetleg ha nagyon melegedne, de akkor inkább érdemes állítani a keveréken, bővebb naftát adni neki hogy legyen több kenése. Nekem a Rush (ha rendesen be van állítva) csak annyi időre áll meg hogy tankoljak, aztán mehet tovább. Valószínű hogy még sincs teljesen beállítva a géped, de ez az alacsony kompresszió hatása is lehet. Ha kopott a persely, akkor bizony lehetetlen eltalálni a beállítást, és csak frusztráció lesz a vége. Ha nincs elég kompresszió, akkor új javítószett kell hozzá (dugó/persely/esetleg hajtókar) ill. csapágyak, ha nincs a szettben. Ez a művelet viszont már némi hozzáértést igényel, inkább keress valakit aki meg tudja neked csinálni. Utána újra bejáratási procedúra.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 15. - 20:37:38
Köszönöm precíz válaszát!

Nos elég nehéz indítani a mocit, /mármint a startert rángatni/van ellenálása bőven.....Mondjuk, ha melegszik akkor már könnyebb. Adtak hozzá 3 db új dugattyú gyűrűt, de még azt 1 darabig nem cserélném le.Megkíméltem vettem a kocsit. Ez az első nitrós autóm. Sztem inkább a beállítással van a gond.Illetve a 6-os gyertyával.Rendben, több üzemanyagot adok neki a következő alkalomkor, h jobban hüljön a motor.

Üdv!

ui.:volna esetleg elektromos mocihoz 20 -as és 14 -es pinionja?
a másik autóm 1 Maverick Strada buggy, ahhoz kellene, mert tettem bele 20 TSaturnt, de még nem elég gyors. Ezért szereztem hozzá 15T mocit, de annak meg sok a z eredeti 18aspinion
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 16. - 11:05:49
Ugyanaz a hobbink, nyugodtan tegeződhetünk.
Ha van ellenállása a motornak, akkor a kompresszió rendben van. Feltételezem hogy kéttűs karbi van rajta. Első próbának érdemes a magas fordulatin nyitni egy keveset, olyan 10°-ot. Apránként állítgatva és próbálva beállítható a gép. Először mindig a magas fordulatit kell állítani, és utána az alacsonyt. Ne lepődj meg, karburálás közben hajlamos lefulladni a motor. Ha nem indul, akkor vissza kezdő pozícióba és lehet újra próbálgatni. Ezen minden nitrósnak át kell esni, a karburálás egy monoton lassú munka, türelemjáték, de egy idő után hang után könnyen be lehet állítani.

Az elektromoshoz: Ha sok a 15T-nek a 18-as pinion, akkor ne erőltesd, én nemrég olvasztottam le a 15T motorom armatúráját. 15-16-os pinion, esetleg egy nagyobb spur párban, de a 15T-t tartsd meg, jó leosztással bika gép lesz belőle. Sajnos nincs fölösleges 48p-s fogaskerekemt.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 16. - 12:27:47
Köszi! Nos igen két tűs karburátora van+ az alapjárati csavar. Haverom, sztem az alacsonyfordulati csavart állította el.De korrigálni fogom!
Rendben megfogadom a tanácsodat a 15 T-s motort meghagyom tartaléknak, szerzek hozzá 16os piniont.


Apropó....eddig 2 szervót tettem tönkre..a gáz-fékről volna szó. Lakásban próbálgattam a féket beállígatni, behúzva nézegettem, húzogattam, h erősen fog-e...nos ezek után ki a szabadba és 10 perc mulva füstölgött a szervó! :)
Vettem bele másikat, az is dettó, persze megint fékezgettem vele üres járatban.
No, erre rendeltem a sylkáról szervó elektronikát, beleraktam, most működik.Gondolom, ha erősen fog a fékem, akkor a szervó és a gumi is jobban kopik, melegszik. Milyenre állítsam be a féket?Most már nem tudok vele satufékezni, gondolom, így megfelelő!?

Láttam az autódat fényképen, bivaly kis gép! Tetszik a kasznija, hátul üres, nem kell mindig levenni, behúzáskor.

Másik: Vannak kisebb méretű kerekeim, azt ha rápakolom remélem gyorsabb lesz a gép!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 16. - 15:03:42
Tudnál mellékelni képet az említett szervóról? Mechanikával, mindennel, úgy ahogy benne van az autóban. Lehet hogy a gázkar és a fékkar nincs jól beállítva. A szervó tipusa is érdekelne, ilyen elfüstölésről még nem is hallottam. Remélem nem valami olcsó digitális vacak van benne, azoknál sokkal jobbak és megbízhatóbbak a régebbi analóg szervók mint pl. Futaba S3003, S3004.
Még egy hasznos tipp: a fékkar rugója helyett érdemes üzemanyagvezetéket használni, keményebben húzza a féket és gyorsabban vissza is rántja.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 16. - 15:40:51
Rendben küldök képet, csak most van egy kis influenza a-m:(
Analóg mindkét szervóm, a digitális drága, meg ezek szerint rossz is.Holnap ha javulok küldök képet!Köszi  a sok tippet. Vannak barátaim akik ezt űzik évek óta, de tippeket, no azt egyet se mondanának.Csakhogy "majd rájössz mindenre", na okosnak hiszik magukat.Apropó, esetleg 1:10 es offroad használt kasznit tudnál vkinek.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 16. - 15:43:27
Most jut eszembe a fékkel kapcsolatban!!! Annyira lehet, erős volt a fékem, hogy a rajta lévő kis üzemanyagcső/kb 5mm/ elszakdt, a sok fékezés miatt, azt ki is cseréltem!!!Egyébként ismerőseim sem hiszik el, hogyan tudtam 2 szervót leégetni:(
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 16. - 17:09:50
A digitális szervók nagyon jók, de azoknak borsos ára van. Az olcsók vagy nagyon lassúak, vagy gyengék, mindkét esetben oda a gázreakció. Azokra mondtam hogy vacak, amik most vannak helyileg divatban, párezer forintos csodák.
Ha a szilikoncső elszakadt, akkor bizony a mechanika beállítása rossz. Addig erőlködött a szervó fékállapotban, amíg leégett. Nullpozícióban állítsd be a rudak rögzítését, majd teljes kitérésnél nézd meg mennyire erőlködik. Addig kell ezekkel játszani amíg el nem találod, a távirányítón is lehet állítani a kitéréslimitet (már amelyiken lehet). Eddig kép nélkül kb. ennyit tudok mondani.
Mindezekre nekem is magamtól kellett rájönnöm, ill. van egy köteg 2001-2003-as RC Car Action újságom, teli vannak jó tippekkel és ötletekkel. Az elektromos rovatban leközöltem pár linket az újabb újságokról, érdemes olvasgatni.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 17. - 12:58:39
Ilyen üresben: (http://img12.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img12/7117/dsc01834gc.jpg&via=mupload)

Fékezéskor: (http://img7.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img7/1093/dsc01839pm.jpg&via=mupload)

Gázadáskor:

(http://img88.imageshack.us/i/dsc01841t.jpg/)

ismét fék:

(http://img97.imageshack.us/i/dsc01842hq.jpg/)
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 17. - 13:02:55
http://img12.imageshack.us/i/dsc01834gc.jpg/

http://img7.imageshack.us/i/dsc01839pm.jpg/

http://img88.imageshack.us/i/dsc01841t.jpg/

http://img97.imageshack.us/i/dsc01842hq.jpg/
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 17. - 19:18:53
1. Le kéne takarítani azt a szegény autót
2. A fékhez sokkal hosszabb szilikoncső kell, kb 3-4cm, így csak erőlteted a szervót. Ezenkívül érdemes berakni egy hőterelő vagy hőszigetelő lapot a szervó és a motor közé hogy kevésbé fűtse fel.
3. Tényleg le kéne takarítani az autót. A nitrós retek megeszi a fémet, akár féktisztítóval, de le kell szedni azt a cuccot róla. Utána azonnal WD-40, nem tudni mit csinál a féktisztító a karbi gumi részeivel. A beszívó nyílásból ne felejtsd ki a rongyot.
Legközelebb használat után mindig ápold le, az autó is jobban fog menni, és magadat is megkíméled a hasonló suvickolásoktól. A friss kosz sokkal könnyebben lejön mint a régi érett retek.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 19. - 11:41:43
Köszi, letakarítottam az autót.Kicsit retkes volt.

Raktam bele hosszabb szilikoncsőt a féknél, így kimélem a szervót. Rendesen belőttem a gáz-fék dolgot!Alaphelyzetbe tettem, majd finoman beállítottam. Most már jó./jó 1 óra kellett hozzá:P/ Ma ki is próbálom. Tettem be új kormányszervót, régi nek eléggé csikorgós, nehézkes hangja volt.  Bal kanyarnál nem állt visza egyenesbe, bármit csináltam vele. Szerintem zsír hiányzik belőle, azért is recseg? Van itthon csapágyzsírom, jó az rá? Azt hiszem a szervó motorjával nincs gond.

Plussz a gáz-fék szervót leszigeteltem alufóliával, hogy a motortól ne melegedjen.

Üdv!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 19. - 12:04:16
Ha a szervó recseg, és főleg ha nem áll vissza alaphelyzetbe, akkor bizony megdarálta a fogaskerekeket. Állítsd be lágyabbra a szervóvédőt és (ha adnak a szervódhoz) vegyél fogaskerékszettet. A csere kicsit trükkös, ugyanazok a csavarok tartják az alját és a tetejét. Alul ragasztószalaggal meg kell fogni, mert ha az alja kipereg bizony törheted rajta a fejed hogyan is kell összerakni. Ha levetted a tetejét, jegyezd meg milyen fajta fogaskerekek hol vannak, akár le is fényképezheted, és cseréld ki mindet.
Az ép kerekeket érdemes elrakni ínségesebb időkre.
Ha nincs fogaskerékszett, akkor bizony csere. Kormányhoz érdemes fém fogaskerekes (metal gear) szervót rakni.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 22. - 07:36:10
Köszönöm a sok ötletet, tippet! Nos, szétkaptam a recsegő szervót, ami kiderült metal gear...eléggé kevés és koszos zsír volt a fogaskerekeken. Kivettem utána féktisztító spray, lezsíroztam aztán visszatettem őket. Most is recseg,. de már nem annyira. Tartaléknak jó lesz.


Más: Nekem nincs after run olajam.Helyette wd40 -et használok. Szükséges minden menet után befújni a karbin keresztül és gyertya nélkül ködölni vele? Vagy néha is elég, vagy inkább használjak after runt?

Üdv!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Graphx-34 - 2011. Március 22. - 09:10:32
Szia!

Nem kell minden este after run-ozni ,ha hosszabb időre leteszed akkor érdemes.
Egy hétig nyugodtan elvan nélküle is.
Én after run helyett 0%-os üzemanyaggal átjáratom hétvégék után- repülős ricinusos "házikoszt"üzemanyag.
Kimossa a nitromentánt belőle, a ricinus meg "lekonzerválja" utána meg elvan mint a befőtt.

Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 22. - 10:22:54
Én a magam részéről minden használat után lekezelem. Fontos megemlítenem a leállítás menetét, sok módszer van rá, pl. csavarhúzó nyelével megbökni a lendkereket, vagy befogni a kipufogót. Ez utóbbi a legrosszabb, mert a nyomáscsövön keresztül telenyomja a motort üzemanyaggal. Én az üzemanyagcsövet szoktam a karbi előtt összenyomni, ezzel az alacsony tű beállítását is tudom ellenőrizni. Ha 3-5 másodpercig tart amíg leáll, akkor jó, ha több, akkor kicsit zárni kell rajta, ha gyorsabban leáll akkor szegény a keverék. Gyertya ki, after run olajból 6-7 csepp a karbiba, 4-5 csepp az égéstérbe és párszor jól megrángatom a zsinórt. Gyertya vissza és mehet a polcra. A WD-40 sem rossz megoldás, a Traxxas pl. hivatalosan ajánlja a motorjai kezelésére. Páran ATF-et, automata váltó folyadékot használnak after run olajként. Mellesleg mindegy milyen olajat használsz, a lényeg hogy vékony legyen, és a nitró könnyebben oxidálja mint a bronz perselyeket.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2011. Március 22. - 14:30:06
Én mindig a kipuff cső végét fogom be! És pont azért amit említettél! Megszívja magát és legközelebb sokkal könnyeben indul! Persze ha elcsomagolom az autót, akkor mindig megvárom, hogy a motor kijárja az utolsó cseppig az üzemanyagot. Így biztosan nem marad benne nitro.
A WD40 hibátlan! Nekem az elmúlt 4 év alatt mindig megfelelt! Sosem korrodált a motor és nem észleltem semmi változást, pedig elégettem több mint 50L üzemanyagot már!
Biztos van nála jobb, de megfelel ez is.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: SYL - 2011. Március 24. - 09:19:16
Sziasztok,

kezdő modellezők részére készítettem egy részletes cikket a motorok konzerválásáról, After Run és hasonlók használatáról.

A cikket itt találjátok:
http://sylkamodell.hu/hirek/?p=2330

Üdv: SYL
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: tubi - 2011. Március 24. - 09:23:58
Korrekt leírás! Köszönjük!
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 29. - 21:14:30
Sziasztok!

Tettem cen premier autómba az eddigi 6-os helyett, / a 6-ossal jól ment/ 5 gyertyát...nos hát szinte lehetetlen bekarburálni.
Az igaz, h elötte a karbinál az o gyűrű engedte az üzemanyagot, ezért azt bekentem szilikonragasztóval.Így már nem engedi  el, nem fröcsköli a nitrót.

Viszont most 5-ös gyertyát pakoltam az eddigi 6-os helyett és melegszik a motor, lehetetlen bekarburálni, pedig kompresszió van benne.
Nem tudom mitévő legyek....

Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 30. - 01:04:31
Szigetelésnek a hozzávaló réz alátétet kell használni. Ha bekened valami ragaccsal, csak ki fogja fújni a helyéről. A réz jól ráalakul a gyertyára és az ülékre is, csak meg kell húzni rendesen, de nem megtépve! Azt hiszem a legtöbb gyertyához adnak ilyen alátétet, ez azt is megakadályozza, hogy a gyertya túlságosan belógjon az égéstérbe, lehet hogy emiatt nem tudod rendesen bekarburálni. Először próbáld ki réz alátéttel, ha nem megy, akkor 6-os gyertya.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Március 30. - 10:08:51
Szia!


Igen adtak hozzá réz alátétet.Ezzel raktam be. Ez az 5-ös gyertya vmi r5 Glow plug, fekete színű .A 6-os csak sima 6-os, szürke normál színű. Nem a gyertyanyilást ragasztottam be, hanem a karbi és a motor csatlakozást. Már nem fröcsköl. Más:

Milyen időközönként ajánlatos gyertyát cserélni? Tájékoztató szerint , ha a szál mattul, vagy ha indokolatlanul leáll, akkor kell.
Ismerősöm szerint, ha izzitóval megnézve ég a szál , még lehet használni?
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Március 30. - 11:04:49
Igazán a motor járásán fogod észrevenni hogy a gyertya elhasználódott. Lehet hogy a szál még ép és izzik, de a szükséges hatásfokot már nem éri el. Nekem egy egész rakat elhasznált gyertyám van, mindegyik felizzik ha rárakom az izzítóra de motorban már nem használható. Tipikus tünet hogy a motor leáll röviddel azután hogy leveszed az izzítót.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Graphx-34 - 2011. Április 02. - 22:06:20
Sziasztok!

Ha leáll a motorod izzítás nélkül , az annak is lehet a jele hogy sokat kap alapjáraton.
A gyertyát meg addig használjuk amíg nem szakad meg a szál benne-legtöbb esetben.
Cím: Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
Írta: Szepi - 2014. December 04. - 20:10:56
Sajnálom ,hogy az összes videót és képet törölték.
Sok mindenre lettem volna kiváncsi!