Üdv Nyafi!
Gondolktam rá. Attival megbeszélem.
Üdv.
Szia Attila!
Jó a meglátásod!!!!!
A főtengely kissé túlméretezett. Karcsúbb is lehetne.
Két szélső nyugvó csapágy részére a tengely átm.:5 mm. /695Z/
Középső nyugvó sikló-persely átm.: 9 mm. Módosítva !
Hajtókar csapok átm.: 6 mm.
Sonka felső csapmérete : 4x9 mm.
A hajtókar csapok eltolása 90 fok.
Kicsi esztergákon 2 féleképpen lehet elkészíteni. Normál tokmány/keskeny tokmány .
Üdv: tljanko !
A főtengely középvonala és a hajtókarcsapok középvonala között
a távolság 6 mm. Ez a lökethossz fele. Korábbi összeállítási rajzon
ezt jeleztem. Ezen a rajzon valóban nem adtam meg.
Tokmánytárcsa normál esetben / 100-s/ kb. 50 mm széles,
tokmánypofa kiállása 20 mm.
Lapos tokmánynál a szélesség kb. 25 mm, ha jól emlékszem AT125 gépnek ez a mérete.
Műszerész esztergákon jobbára 80-100 as tokmány van. Ez 250-500 mm csúcstáv.
A síktárcsa az többnyire 4 pofás. Jelen esetben nem javaslom a használatát.
Esztergák fontos mérete a főorsó furata. Ez a méret egy 350 mm csúcstávon 18 mm.
100-as tokmány furata kb. 20 mm. A méretek gépenként változnak.
Eltolást mindkét módszernél 21x27x20 mm-s gyűrűcikkel lehet megoldani /3 pofás tokmány esetén/.
Természetesen számos megoldás létezik. Excenter esztergálás.
Köszönöm az észrevételt.