Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: BK_Attis - 2009. November 27. - 09:38:22
-
Csak felmerült bennem a kérdés.
Télen hogyan repülnek a ezekkel a gépekkel?
-
Vannak íratlan szabályok? ???
-
Biztos, hogy vannak ott is olyan dolgok a hidegben indításnál amit jó ha tud az ember! :)
Azért lenne jó, ha valaki a robbanósok közül leírná nekünk. ???
-
Nincs egy robbanos sem, aki leírná? :'(
-
Télen hogyan repülnek a ezekkel a gépekkel?
Lehetőleg csak lassan és alacsonyan mert úgy biztonságos ;D
Metilesnél nagyon hidegben óvakodni kell a sok ricinus olaj használatától mert a ricinus nagyon megdermed mézszerű katyvaz lesz belőle.
A boltban kapható üzemanyagokkal nincs ilyen probléma (túlnyomórészt szintetikus olajat használnak)
A motor indítása nehézkesebb, de ha jól be van állítva akkor ezt starterral nem veszed észre.
A nagyobb nitro % (elég az 5%) ilyenkor is sokat segíthet, de nélküle is működik.
A nyári beállítás nem jó a főtün állítani kell (metiles motoroknál) ugyan úgy mint nyáron fülre.
Ha már nagyon hidegben is ellenállhatatlan a vágy előfordulhat hogy gyertyát is cserélni kell ez elődetonáció elkerülése miatt.
Nekem még nem kellett. A hidróval szoktam télen hóban repkedni -4-5 fokban gond nélkül üzemel.
Nagyobb gond az állítgatásnál a légcsavar szél miatt elfagyó kezek, ne-adj isten ha még egy kis metil is csöppent rá akkor az kellemetlen.
-
Szia altima!
Itt ezeknél a motoroknál hogy történik a hideg indítás? ???
Üdv.: Tettike
-
Szia altima!
Itt ezeknél a motoroknál hogy történik a hideg indítás? ???
Üdv.: Tettike
Mint nyáron.
Teligáz, majd karbit befogod kézzel átfordítod párszor (amíg meg nem jelenik a metil).
Ha nem hozzáférhető helyen van a karbi, akkor a kipufogót is be lehet fogni, a hatás ugyan az.
Gáz visszavesz (egy kicsit lehet magasabban mint az alapjárat)
Majd starterral had szóljon.
Indulnia kell. (nekem ma is sikerült ;) )
-
Csak felmerült bennem a kérdés.
Télen hogyan repülnek a ezekkel a gépekkel?
Kesztyüs kézzel és reszketve
Na de persze van aki nyáron is reszket (idövel elmullik)
-
Csak felmerült bennem a kérdés.
Télen hogyan repülnek a ezekkel a gépekkel?
-
HC féle izzitás ilyenkor jól jön ;)
-
Két napja rámjött a robbanos gép megjáratása.
Udvarra kipakol,izzito rá, starter .4-et nem fordult a főtengely és be indult.( super tiger 8.5ccm )
Semmi gond nem volt ,,kitaxiztam az uton kb 1.5 dl üzit.
Repülni nem merek vele ( hidegbe ) ugyanis a gondom a következő,nem csak én vagyok vele igy:
8 cs. corona vevő van a gépbe és nem szereti a hideget,vagyis a csürők,magassági,oldal.kormányok nem állnak vissza alapra. ( nyáron semmi gondom nincs vele ) és nem szeretném törni.ezért inkább kivárom a jóidőt.
Már uton van a 2.4
-
Én ma is beindítottam mindegyiket a pincében! ;D ;D ;D
-
Elektromost minek?
-
;D ;D ;D
-
Elektromost minek?
Azt nem is kell indítgatni! ;D ;D ;D
-
Nem a motor hanem mi fázunk, télen is be lehet inditani a motort épugy mint az autót és bemelgedés után tökéletesen müködik(talán jobban mint nyáron) viszont a mancsaink reafagygynak a rádióra és a lábaink jobban reszketnek mint egy kezdö modellezönek az elsö start alatt.
-
Sziasztok!
Szükséges 1%-üzemanyagról áttérni mondjuk 5%-osra, vagy ez egyáltalán nem befolyásolja a hidegben való repülést?
-
Vagy lehet jobb a nitró nélküli?
-
Amit én tudok- más hőértékű izzító gyertya és alu lemez bilincs - lefedni pár hűtőbordát a motoron.
Kicsit bizonytalan vagyok.- Vagy nem?
-
Amit én tudok- más hőértékű izzító gyertya és alu lemez bilincs - lefedni pár hűtőbordát a motoron.
Kicsit bizonytalan vagyok.- Vagy nem?
Na és az üzemanyagról mi a véleményes?
-
ÉN a Canarimba csak 1% nitrósat használtam mindig. Az ötven kettedik után már elmúlt a fiatalos hév és csak elektromossal repülök télen.
Öcsipilcsinek most lett berepülve a NAGY Extrája , a beállítások után szépen ment a motorja.
-
Sziasztok!
Kipróbáltam az 5%-ost és sokkal könnyebben indul és jobb a motor hatásfoka.
-
Szerintem hidegben nem a motorral van a baj hanem a mancsunkal. :)
Miután a motor bemelegedett tökéletesen üzemel minusz 5- 10 fokon is standard üzemanyaggal, viszont az ujaink nem igazán szeretik a - fokot. Saját üzemanyagnak megfelel 40% etilalkohol, 58%viz, 1,8% cukor és 0,2% köménymag. Ez a keverék növeli a a saját gyertya höfokát, viszont csökkenti a reflexeket. :D
-
A minap egy hasonló keveréket próbálgattam....
A repülésnél kevésbé mutatkozott a probléma mint inkább a leszállás közeledtével.
Talán az arányokkal volt a baj.... Vagy a mennyiséggel? ::)
-
Szia Gzax!
Ha dolgozik az üzi leszállásnál is dolgozik!!!!!!!!!
Nagyon kezdő vagyok, de hidd el sok mindent ki próbáltam! Orbán Józsi is segített!!!!!!!!!!
Nekem is volt ilyen bajom és a kipúf tömítés volt kiégve:mint most és, de az adrenalint valahogy le kell vezetni.
Baráti üdvözlettel:Peti
-
Nálam nem a kipuf tömítéssel volt gond.... ;D ;D ;D
;)
-
Nálam sem ha nem a kipúfogó gáz "megszédített"
Pedig köménymag sem volt, benne annál inkább saját fehér eper 50 fokra párolva!
-
Sziasztok!
Szükséges 1%-üzemanyagról áttérni mondjuk 5%-osra, vagy ez egyáltalán nem befolyásolja a hidegben való repülést?
NEM
-
OK!
-
Nekem egy őskövület Webra 20-asom van a Spit-emen. Ezek a mocik még a nitro nélküli üzemanyagot eszik.
Legalábbis nekem ezt állították a boltosok.
A minap beröffentettem.
Jelenten a napjainkban tapasztalható hideg nem befolyásolta a működését... ::)
-
Persze hogy nem, a motor nem tudja hogy hideg van viszont a körmeink reafagynak a kormányokra :)
-
Persze hogy nem, a motor nem tudja hogy hideg van viszont a körmeink reafagynak a kormányokra :)
:D
-
;D ;D ;D