Borsodi RC Modell Fórum

Autómodellezés => Elektromotoros autók => Off-road Elektromotoros autók => A témát indította: BK_Attis - 2009. November 29. - 10:57:43

Cím: Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2009. November 29. - 10:57:43
Kíváncsian várjuk, ki melyik típus vagy gyártó mellett teszi le a voksát?   ::)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Január 15. - 15:40:02
Kíváncsian várjuk, ki melyik típus vagy gyártó mellett teszi le a voksát?   ::)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2010. Március 15. - 10:28:05
Sziasztok!

Kezdésnek személy szerint a Tamiya DF-02 Buggyt választanám (választottam) ;).  Olcsó (akár használtan vagy újonnan), egyszerű mint a faék, tartós, fillérekért van hozzá alkatrész pl. a Modellzónán. Már lassan egy éve gyilkolom a Carson 12 körös BL készletemmel, és nagyon jól bírja.

Itt egy video az egyik hétvégi ökörködésünkről. A kék-fehér-piros Buggy a DF-02. Azért elég jól megy ;):

http://www.youtube.com/watch?v=LRJPjfPPYq8
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Március 16. - 17:19:49
Szia Balu!

Ezek az autók milyen áron futnak használtban? Lehet-e újat kapni táv és vevő nélkül?  ???
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2010. Március 16. - 17:27:10
Halihó!

Használtan is jól tartja a DF-02 az árát (15-20-at elkérnek érte valami gagyi távval). Viszont ahogy kijött a DF-03, az ÚJ DF-02-nek zuhant az ára.
Érdemes ezt böngészni (Modellzonát akartam linkelni, mert még meggyanúsítotok, hogy Modellfutár reklámember vagyok  ;D ;D ;D, de valahogy most az oldaluk nem jön be).
Szóval:
http://modellfutar.hu/catalogsearch/result/?q=DF-02

Háromféle kasznival készült: Plasma Edge, Rising Storm, Gravel Hound. A tecnika mindegyik alatt ugyanaz.
Talán a Rising Storm kaszni kicsit több helyet hagy az elektronikának.

Az építőkészlet is tartalmazza a teljes golyóscsapágyat és a teljesen fém diffiket! És mai napig ütőképes autó!

Táv és vevő nélkül: 26900- az ára. Szerintem baráti. ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: rc petike - 2010. Március 16. - 17:30:34
Sziasztok!
Én ezzel az autóval kezdtem,meg vagyok vele elégedve!
http://modellfutar.hu/modell/rc-auto/elektromos-auto/himoto-z-3-rtr.html
Eddig,csak egy mocit cseréltem,benne,mert a gyári 2 hónapig bírta.
Vettem hozzá még egy 3000 ni-mh akkut,és tökéletes.
Tőlem 5 csillagot kap az autó,mindenkinek ajánlom.
Üdv:Péter.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2010. Március 16. - 17:35:21
A Himoto is nagyon jó kis autó! Szinte elképesztő, hogy mennyi alu tuningot adnak hozzá alapból!
Talán a motor és szabi a leggyengébb pontja.
De tényleg durva, hogy mit ki nem bírt a haveromnak ez a gépe. (kb 1m magas ugratások aszfalton!Nem vicc ;)!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Március 16. - 18:03:30
Ha jól értettelek akkor egy használt már 12-15 eFt-ból kijön rádió, vevő és akku nélkül? 
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2010. Március 16. - 18:15:11
Ha szerencséd van, és találsz eladó példányt akkor kb. annyiba fájna maga a gép.
De várjunk csak egy pillanatot!
Aki elad ilyen kocsit, az általában ragaszkodik hozzá, hogy szettben adja el. Miért?
Mert tudják az eladók hogy a kocsi jó, és olcsó. Ez így általában nem éri meg nekik.
Tehát az emberünk adja hozzá valamely leharcolt távját ( amiről kiderül, hogy kb. 50m-ig jó :D), meg kapsz hozzá mondjuk két 3000-es akkut amiből az egyik cellazárlatos, a másik meg már csak 1400Mah-t vesz föl. ;D ;D.
Tisztelet a kivételnek! ;)
Szóval meglehetősen nehéz ilyen gépet üresen találni!

Üdv
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: rc petike - 2010. Március 16. - 19:18:03
Heli.
Én nagyobbat is ugrattam vele mint 1 méter,mert skate-parkba járok vele.
ÉN NAGYON SZERETEM
A szabizójával nekem semmi baj.
már lassan 2 éve hajtom az eredetivel.
első autóm,nagyon megszerettem,eszem ágában sincs eladni ;D .
Na hello.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2010. Március 16. - 20:29:25
RC petike!

Természetes, jó gépet nem is szabad eladni!
Én azon lepődtem meg, hogy Attlia Himotoja, már lassan 6 hónapja kapja a kiképzést, mindennaposak az ugrajtások (5 fok alatti hőmérsékleten is),nagyobb repülések és a dagonyázás. Komolyabb törése nem volt még, egyszer a szabályzó füstölt ki, de semmi egyéb. Mechanikailag nagyon egyben van.

Tényleg ideális autó kezdésnek!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2010. Március 16. - 20:40:32
Ezek az az autók mennyire bírják a vízet?  ???  Hogyan teszitek vízhatlanná?    ???
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: ZS - 2010. Március 17. - 15:19:47
Üdv minden Kedves olvasónak!

Nekem is egy DF-02-es "szekerem" van kb. 4-5 éve nyüstölöm. Az első évben kétszer is sikeresen megúsztattam az Égei tenger kristálytiszta vizében  >:( szépen lebegett a felszínene). A szabályosó a második után megadta magát  :'(, de a mechanikának semi baja nem lett.
Temészetesen a fürdés után egy alapos és minden alkatrészre kiterjedő takarításon esett át a szerkezet.
Azóta is kifogástalanul működik  ;D.
Képeket lehet látni az alábbi linken:
http://www.rcpilot.hu/gall/auto/404/20091020150031/fodorteam.html

További jó olvasást Mindenkinek: ZS
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: ZS - 2010. Március 17. - 15:31:09
Bocsi de rossz linket adtam meg, azon az összes autónk látható, az alábbiakon pedig csak a DF-02-esek:
http://www.rcpilot.hu/users/404/989/b_200910201502109271.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/404/989/b_200910201502191498.jpg
Na Ő úszot:
http://www.rcpilot.hu/users/404/989/b_200910201502336709.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/404/989/b_200910201502365994.jpg
http://www.rcpilot.hu/users/404/989/b_200910201502428963.jpg
Üdv:ZS
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2010. Március 17. - 16:58:34
...azon az összes autónk látható:

Szép gyűjtemény, gratula!

Én úgy találtam, hogy a DF-02 vízes csapatáshoz elég a következő: -Szabályzót, akkut belufizni, kocsi alját széles ragasztószalaggal bevonni.
Hóban, esőben mindig így küldtem. Természetesen  veretések után a kocsit szétszedni, csapágyakat kimosni és WD40-el befújni kötelező.
Esetleg a rutinosabb emberek építhetnek egy "vizes" autót is, amiben csupa műanyag siklócsapágy van a golyósak helyett ;).
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: compcenter - 2010. Augusztus 31. - 06:03:07
Ha jól értettelek akkor egy használt már 12-15 eFt-ból kijön rádió, vevő és akku nélkül? 
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 01. - 19:06:53
Üdv Mindenkinek!

Kezdő modellező lennék.Nemrég vettem Maverick Strada buggyt.eredetileg 22 körös kefés moci van benne.
Most vennék bele a következő Brushless szettet:


http://rcnet.hu/rc/index.php/hn-brushless-motor-4500kv-set/reszletes-termeklap.html


Szerintetek, ez jó választás?

Hol lehet hozzá olcsó lipo akksit venni?

Köszi a válaszokat!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 01. - 19:12:49
Nem ismerem ezt a BL szettet, de a 4500KV jól hangzik. ;)

Az olcsó Lipo akkut próbáld meg beszerezni a Hobbykingtől. Ha van RC repülős emberke a környékeden, akkor ő biztos tud rendelni onnan (ha nem, akkor nem is igazi pilóta).  ;D
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 02. - 11:09:58
Sziasztok!


Ehhez a lipo akksihoz mit szóltok? Lehetne ezzel veretni a verdát? 4500kv BL szett, Strada buggy.


http://www.rcmodell.com/shop/product_info.php/cPath/66_308/products_id/6189

Más:

az eredeti 3 kg szervó elbírja a Bl szettet?
Van talonban, 10 kg, leégett elektronikás fém fogas szervóm, átrakjam bele a 3 kg-osnak az elektronikáját, hogy erősebb legyen?

Köszi a választ!


Üdv!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 02. - 18:25:04
Nem kell aggódni, a szabályzó úgyis lecsökkenti a vevő / szervó felé kimenő áramot.
Csomó ember tolja alapszervóval és LIPO-val a sportot!  ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Tapsi - 2011. Május 02. - 22:27:46
Hello.
Viszont a két szervó összeépítése jó ötlet, erősebb nem lesz, de tartósabb.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 05. - 07:28:05
Üdv!


Ezek közül a BL szettek közül melyiket javasoljátok, Maverick Strada XB buggy 1:10 -es autóba?
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: nagyne1223 - 2011. Május 05. - 08:28:14
 Tehát ezek közül melyiket javasoljátok?

Strada XB Buggyba? /ugyanaz, mint a Himoto 1:10 -es buggy/ a bl szettet?

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=AdvSearch


Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2011. Május 05. - 08:58:35
Üdv!


Ezek közül a BL szettek közül melyiket javasoljátok, Maverick Strada XB buggy 1:10 -es autóba?

Tehát ezek közül melyiket javasoljátok?

Strada XB Buggyba? /ugyanaz, mint a Himoto 1:10 -es buggy/ a bl szettet?

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=AdvSearch


Sziasztok!

Csak óvatosan a BL szettekkel, nehogy túl lőjetek a teljesítménnyel és utána szétszaggassa a hajtásláncot!  ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 05. - 09:10:27
Ok, óvatosak leszünk:) de mégis melyiket javaslod az alábbiak közül?


http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=1203111


Van 12T, 5 T, 16T???
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 05. - 10:05:41
Esetleg ez?



http://rcnet.hu/rc/index.php/hn-brushless-motor-3500kv-set/reszletes-termeklap.html
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2011. Május 05. - 10:18:23
Esetleg ez?



http://rcnet.hu/rc/index.php/hn-brushless-motor-3500kv-set/reszletes-termeklap.html

Szia!

Én ebben nem adhatok tanácsot, mivel én nem vagyok nagy autós, attól függetlenül hogy van autóm.
Szerintem erre hamarosan megkapjátok a választ.  ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 05. - 19:29:59
Sziasztok!

Véleményem szerint 3500 KV-nál erősebb moci fölösleges RC autóba. Jó hogy megy, mint állat de előbb-utóbb megsínyli a hajtáslánc.

A Strada ebből a szempontból jó választás, az alukardán, a fémkihajtások jól bírják a kiképzést.

Egy 10-12 körös mocinál szerintem nem kell bele nagyobb. ::)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 05. - 19:33:16
Offroad autóba viszont egy picit nagyobb körszámra törekedjetek (12-16 körülire), jó ha terepen van egy kis nyomaték is, nem csak fordulatszám agyba-főbe. ;)

Én 12-eset vennék, az egykori Carson 12T-s szettemről nagyon jó tapasztalataim vannak (egy vadállat volt... ;D)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 06. - 21:47:17
Üdv!


Már megrendeltem egy Hurricane 8 T-s BL szettet.Remélem nem túlzottan sok ez a nyolckörös brusi motor. Ha sok lenne, akkor az eredeti 18-as piniont lecserélem 14-esre. Apropó, rendeljek mellé később ventilátoros motorhűtést, vagy a sima hűtőbordákkal is menni fog a moci, nem fog túlmelegedni?

Sajnos csak 7.2-es 3000mah-s nimh akksim van.Gondolom a lipo ezen segítene.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 07. - 10:03:05
Ezzel kapcsolatban egy aranyos sztori; jómúltkorában vettem a másik fórumon egy 10,5T-s EzRUN BL szettet. Úgy hirdette emberünk, hogy a szabályzó hibás, rángat és akadozik a motor padlógáznál.
6e Ft-ért adta, megvolt mindene a szettnek; programkártya, (elvileg) hibás szabályzó, motor és gyári doboz.
Megvettem, mert a programkátya és a motor önmagában is ér ennyit. ::)


Megjött a szett, kipróbáltam (4200 Lipo, és 5000 Nimh). Hibátlan működés, nagy teljesítmény. Nem tapasztaltam a rángatást. Gondolkodtam egy sort, eszembe jutottak a kezdeti Carson 12T-s próbálgatásaim a 3800-as és 3000-es Nimh akkukkal. Az is rángatott.
Aztán írtam egy püt emberünknek, hogy milyen akkuval próbálta. Jött a válasz; egy 2800-as Nimh és 3600-as Nimh-el.  
Jaaaaa.....

Válaszoltam is rögtön; nem tudom hogy mi a hiba a szabályzóban, de a motor és programkártya ok, köszönöm. (végül is igazat mondtam)  ;D ;D ;D ;D

A szett azóta is kapar a Slashben.  8)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 07. - 10:10:10
A lényeg; a 3000 akku kevés lesz egy 8T-s mocinak, hisz már a 12T-s nek is kevés.

Minél hamarabb újíts 5000 Körüli Lipokat, mert a nyolc körös moci "kifordítja" a 3000 Nimh akkudat. Nekem 4.5T-s EzRunnal 6-7 perc játékidő volt egy 5000 LRP Nimh aksival.  ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 11. - 07:47:02
Szia!


Ehhez a lipo-hoz, mit szólsz? 

http://www.rcmodell.com/shop/product_info.php/cPath/66_308/products_id/6189

Ugye elbírná a 8T BL moci?


http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=235263


Tudom, h ez triviális kérdés!  de a motor melletti amperszámokat, /max. terhelhetőség,/ meg az akksik coulombszámát, és a többi adatot nem értem?Légy szíves segítsetek nekem, még kezdő vagyok, most térnék át nitrósról    ,BL-re!

Köszi!

Üdv!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 11. - 18:21:04
Nem kell sokat számolgatni, a honlapon írják hogy 208A-el lehet folyamtosan terhelni az aksit!

De ki is tudod számolni; 5.2A szorozva az akku terhelhetőségével, ami esetünkben 40C.  
5.2x40=208A

Az általad linkelt moci és szabályzó kombó 120A-t vesz fel max.  Az aksi bőven bírni fogja! ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 12. - 09:07:38
Köszi! S körül-belül mennyi ideig tudnék vele csapatni?

Az eredeti 18-as piniont lecseréljem 14-esre, vagy a régi is jó, nehogy leégessem a mocit?

Egyáltalán változtassak a pinionon? Érdemes venni ventilátoros moci hűtést?
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 12. - 18:51:36
Próbálgasd, hogy a nagyobb pinionnal melegszik-e a moci! Hűtőbordát applikálj rá mindenképpen! Nekem anno 25-30 percet ment a DF-02-m az 5000-es akkuval és 12T-s mocival.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 15. - 07:39:49
Beszereltem a 8T bl szettet+4000mah-s 2s lipot!
Hát ez vmi elképesztő brutál!!! A nitrós előző autómat simán kiüti, ezt nem hittem volna, őrület!

Más:Turnigy digitális töltőm van és még nem nagyon tudom, hogyan kell vele lipot tölteni, mert eddig csak nimh akksijaim voltak.

Légyszi adjatok segítséget, hogyan töltsek és merítsek vele?
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 15. - 10:58:41
El is hiszem hogy a 8T büntet! Sokkal előrébb jár már ez a tecnika mint a nitrós.

Kapacitással töltsd az akkut mindenképpen! Ez azt jelenti, hogy a 4000mah-s Lipo-t 4A-ral, 5000-eset 5A-ral, stb...!  

És mindig balanszolj. Ne érdekeljen ki mit mond, mindig balanszolva töltsd föl az akkut.  Úgy biztosítható a leghosszabb élettartam.

Sokan írják, hogy ők csak minden 5. v. 10. töltést csinálják balanszolva.  De miért? Türelmetlenek? Kb. 5 percig tart tovább a balanszos töltés...  ;)

Nem ismerem a Turnigy töltőt, de valami ilyesmit kellene a menüben keresned: Lipo balance, utána 4.0A-t megadni és utána start.

Én sohasem merítettem (sütöttem ki) akkut töltővel, megteszi az autó ;D. Arra figyelj, hogy a kocsi szabályzóján legyen beállítva az automata lekapcsolás, ha merülne az aksi.  ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: csikitomi - 2011. Május 15. - 20:01:18
Sziasztok.segitséget szeretnék kérni tőletek.Volna két tipus,de nem igazán tudok róluk valamit..érdekelne a teljesitménye,taróssága,mennyire kapható hozzá alkatrész,van e mód tuningolni meg ugy összességében melyket lenne érdemes megvenni,vagy ki mit ajánl.

köszönöm előre is a segitségetek és ime a két link:

http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_30_34_36&products_id=49885


http://shop.modell.hu/product_info.php?cPath=14_30_34_36&products_id=60935

üdv
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Május 15. - 21:08:55
OFF
Azt azért hozzátenném hogy nem ildomos összehasonlítani a robbanós autókat az elektromosokkal. Mindkettő négy keréken gurul de teljesen más kategória. A nitrós gépet állítgatni kell, variálni lehet az üzemanyagot, pocsolyákat sokkal jobban bírják, és főleg a hang és a szag ami megfogja az embert. Egész más egy robbanómotor karakterisztikája, más a nyomaték és teljesítmény leadása szemben az elektromos motorokkal. Persze itt is vannak különbségek, egy szenzor nélküli brushless alsó fordulattartományban meglehetősen szegényes, darabos, a szenzoros sokkal simább, a kefés szintúgy. Kanyarokban jobban kiütközik a különbség, tapadási határon autózva az elektromos könnyebben megcsúszik, megpördül a hajtott kerék. A robbanómotor ütemes nyomatékleadása bizonyos esetekben jobb tapadást eredményez, mivel az ütemek közt van ideje a keréknek megtapadni. Jó példa erre a valós motorversenyek, a kéthengeres V motoros gépek mindig jobban teljesítenek kanyarokban mint a négyhengeresek, a kevesebb ütem több időt ad a kerék megtapadásához.
Az elektromos motor ezzel szemben állandó egyenletes nyomatékot ad, ezt figyelembe is kell venni vezetés közben.
Az eszmefuttatásnak ezennel vége, most már foglalkozzunk a témával ;)
ON
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: csikitomi - 2011. Május 15. - 21:36:01
lehengerlő válsz:)köszi a véleményt.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Május 15. - 22:07:58
A kérdésedre: A Savage egy 4 kerék meghajtású Monster Truck, a Firestorm pedig egy hátsókerekes Stadium Truck. Megint külön kategória.
Ha imádod ahogy a gép átszálguld a bukkanókon enyhén emelgetve az elejét aztán kanyarban a hátsó kerék kapar mint az állat miközben az első kerekek bordái próbálnak belekapaszkodni a talajba és az autó keresztben csúszik de még mindig irányítható, akkor a Firestorm-ot ajánlom.
Ha inkább az vonz hogy átugratsz a dolgokon aztán egy elöl beszorult kavics miatt a hátsó felfüggesztést is le kell bontanod, akkor Savage. De ez csak egy magánvélemény ;D
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 16. - 07:14:59
...Volna két tipus,de nem igazán tudok róluk valamit..

Az dupla kefés motorral szerelt E-Savage egy akkugyilkos állat. Volt már hozzá szerencsém. A gyárilag hozzá adott 2 db 3000-es akkut lemeríti 6-8 perc alatt, de 2x 5000-es Nimh akkuval sem sikerült 12 percet menni vele.

Egyszerűen túl nagy a súlya, a kefés motorjai meg gazdaságtalanok. Megoldást jelentene 2x4000- v. 2x5000 Lipo aksi beszerzése, de ahhoz a kocsi akkutartóit át kell alakítani.
Az meg hogy néz ki, hogy egy óra játékhoz kb. 6 db Lipoval vonulunk ki a pályára...  ;D
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 16. - 07:20:53
A Firestorm az egyszerűbb (kisebb ellenállású) hajtáslánca miatt egy akkuval jóval többet elmegy, ráadásul élvezetesebb vezetni.

A Savage viszont egy hatalmas állat, érezni a kanyarokban a súlyát, borzasztó látványos a terepen. Az ugrajtások élményszámba mennek vele, fékezésnél előrebukik a kasztni ,gázadásnál hátradől.

A Flux (Brusless) változat drágább, de jobban is bánik az akkukkal és erősebb ,mint a kefés.

http://shop.modell.hu/product_info.php?products_id=74901
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: csikitomi - 2011. Május 16. - 14:49:52
köszönöm a gyors és tartalmas válaszokat:)

lehet még fogok kérdezni:)

üdv.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 19. - 21:22:45
A nitrónak is megvannak az előnyei és a hátrányai!

nekem eddig 2 nitro autóm volt , és mit mondjak, rengetegbe kerültek.Ráadásul, amíg bakarburáltam őket, elment fél tank üzemanyag.Ha más gyertyát rakunk bele, akkor is karburálni kell.Ha esetleg gyengébb benne a kompresszió, márpedig miért ne gyengülne kis idővel, akkor művészet behangolni!

Nos egyszónak is száz a vége:

nekem az elektromos nagyon bevállt. Maverick Strada- buggytt alakítottam át 8 körös bl-szettel.Benne 4 amperos lipo akksi.
Végsebesség 70km/h.Megyen mint az állat! 1 akku 30 percig bírja.Ha merülne, felteszem a személyautó akksijára a Turnigy töltőt, s amíg rednázok addig 5 A-ral fel is töltöm vígan a lipot.

Tehát ez olcsóbb és gyorsabb!

Nem kell havonta sok ezer forintért nitrót vennem, nem kell levegőszűrő olaj,nem kell mosni, fújogatni, stb.
De van, aki a nitrósra, van, aki a bl autókra esküszik!Kinek mi kell....


Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 21. - 15:22:26
Nos igen, a Nitró vs. Elektromos örök téma, akárcsak anno az Újpest és a Fradi.

Én csak annyit tennék hozzá, hogy nekem a modellezés egy hobby. Egy hobbynál meg (jobbára) elvárja az ember hogy jól érezze magát.
Ha kimegyek terepre, nekem az a minimum, hogy az ON-OFF kapcsoló elkattintása után rögtön játszassak, és a teljesítmény 100%-a azonnal rendelkezésemre álljon.
Ne kelljen guggolni a kocsi mellett és órákig tekergetni minden hülyeséget rajta, mert éppen ma 10 fokkal melegebb van, mint tegnap volt.
Meg ha be is indul, mi garantálja hogy az a nitrómotor le is adja a teljesítményének a 100%-át? Nem lehet leellenőrizni.

Persze kinek mi a dilije. Megvan a feelingje a füstnek és a belsőégésű motoroknak is. De ha az akkumulátortechnika ilyen ütemben fejlődik tovább, akkor a tervezettnél jóval hamarabb fognak kikopni a hagyományos motorok a valós (1:1-es) közlekedésből is, ugyanúgy ahogy anno megszűntek a gőzgépek is.

Elgondolkodtató... a kis 1:16-os E-Revóm 12 cella nikkellel 48 ezret forog, és ránézésre is megfutja a 90-100 Km/h-t. Haladok vele egy kellemes 40-50-el, lepadlózom, és hátsó kerékre állva (!) 2 másodperc alatt megduplázza a tempóját. Félelmetes, tényleg.

Mi lesz a LIPO-sítás után?  :o
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: TEK - 2011. Május 21. - 17:15:32
Meg az ertelme mi lesz? Mesz aszfalton egyenesbe?
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 23. - 06:54:38
Meg az ertelme mi lesz?

Egyszer élünk, nem?  ;D ;D ;D
(A második vidi elég tartalmas, érdemes nem beletekerni...)

http://www.youtube.com/watch?v=YLloi0ok_WU

http://www.youtube.com/watch?v=ZB4ZBtbKAZg&feature=related
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 29. - 10:17:26
Üdv!


Tudom, h nem ide tartozik, de muszály megkérdeznem:

A bl szettem megette a spuromat rendesen.Most tettem rá újat+vettem még zárt házat, h ne menjen bele kavics a fogaskerekek közé.

Tegyek a spurra vmilyen kenő anyagot?:wd 40, v szilikon spray? Vagy hagyjam szárazon , hadd forogjanak úgy?


Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 29. - 13:01:23
Kő, por ,esetleg rossz foghézag miatt ette meg? Ha jó a foghézagod, és zárt az áttételházad akkor nem lehet több gond.

Ne tegyél rá semmit, az RC autók 90%-nak "szárazra" van tervezve a Spur-Pinion áthajtása. A WD40 sok mindenre jó, de a finom port és koszt megköti a fogaskeréken, és szépen, lassan tönkreteszi a fogakat.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2011. Május 29. - 13:06:36
Foghézagot úgy lődd be, hogy a két fogaskerék közé beteszel egy darab írógéppapírt, egymásra tolod a fogaskerekeket, meghúzod a csavarokat.  Aztán húzod csak ki a géppapírt.

(http://www.rcnightmare.com/wp-content/uploads/2010/11/gearmesh.jpg)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: szarkazdr - 2011. Május 30. - 01:13:32
Foghézagot úgy lődd be, hogy a két fogaskerék közé beteszel egy darab írógéppapírt, egymásra tolod a fogaskerekeket, meghúzod a csavarokat.  Aztán húzod csak ki a géppapírt.

(http://www.rcnightmare.com/wp-content/uploads/2010/11/gearmesh.jpg)


Elnézésedet Kérem , hogy itt teszem fel a kérdést, de ez a papírlapos módszer annyira
eredeti ötlet , hogy szerinted alkalmazható 450-s helit meghajtó motor és a főtengelyen -általa - meghajtott műanyag fogaskerék esetében is ? Sokan mondják , ez esetben is lennie kell egy pár tized miliméteres hézagnak , de én erről pontos leirást seholsem láttam , és gondolom ahány modell és modellező annyi féle variácio (!?)
Én mindig hagyok egy kis rést, hogy ne szoruljon, de pontosan még soha nem mértem ki.
Ezért tartanám  ezt a papíros modszert itt is lehetségesnek .
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: sterby - 2011. Május 30. - 05:39:05
Ez a papíros megoldás öregebb mint az internet, az első Tamiya autómodelleknél már ajánlott módszer volt a fogaskerék hézag beállításához.
Egyszerű mint a faék és megbízható biztos beállítást ad. Ez volt az első dolog amit anno megtanultam, de még a mai újságokban is rendszeresen előfordul.
Kedves kezdők, jól véssétek a fejetekbe, rengeteg kellemetlenségtől megóv.
A lényeg, hogy amikor oldalra már nem lehet kihúzni szakadás nélkül, de a fogak még nem szúrják át a papírt, akkor pont jó a hézag.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: szarkazdr - 2011. Május 30. - 09:02:51
Igen ! Épp az egyszerűsége miatt tetszett meg !!!
Modellújságot nem böngésztem még -egyenlöre -idő hiány.
A fórumot inkább , és milyen jól tettem !!!
Egy kezdőnek meg - mintegy csecsemőnek - minden vicc üj !!!
Köszönöm a választ , ez igazán hasznos és jó tanács volt !!!!
 :D :D :D
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2011. Május 30. - 19:46:05
Üdv!

Azért ette meg a spurt mert meglazult a motort tartó csavar.Most jól meghúztam.Köszönöm a precíz választ kérdésemre:) Ki fogom próbálni a papíros módszert.Ez egyszerű, de nagyszerű megoldás

.Apropó a diffiben kicseréltem 5000 -es viszkozításúra a szilikonolajat.Most vhogy kicssit lassúbb az autó.Gondolom azért, mert sűrű az olaj....A másik difibe viszont próbaképp zsírt pakoltam, az könyebben forog.
Ha viszont jobban meghúzom a difiház összetartó csavarját, akkor mintha szorulna a fogaskerék és lassabban forognak a kerekek.
Azon agyalok, hogyha nem húzom meg eléggé, akkor bekerül a kosz a difibe, ha viszont meghúzom, akkor akadozva jár.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: tubi - 2011. November 26. - 19:15:05
Össze hoztam olcsón egy téli járgányt!
Nem szép ellenben olcsó!  ;D

Többi kép: http://www.rcpilot.hu/gall/auto/873/20111126190041/tamiya.html

(http://www.rcpilot.hu/users/873/11871/b_201111261901392264.jpg)
(http://www.rcpilot.hu/users/873/11871/b_201111261901394979.jpg)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Evilson - 2012. Január 08. - 12:24:27
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyen-e kérdezem de meg teszem :) 8X8 kerék hajtású kamiont szeretnék építeni.Elképzeléseim vannak, csak nem igazán tudom h kivitelezhető-e!Költeni nem nagyon akarok rá, amit itthon meg lehet csinálni azt meg csinálnám.
Ha vki esetleg tudna segíteni nekem az elindulásban az írjon lécci!
 
Előre is köszönöm: Bandi
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: gzax - 2012. Január 08. - 18:46:47
Szia Evilson

Nézz körül Itt: http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,657.0.html (http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,657.0.html)

Találs cikket egy Kraz építéséről és rengeteg jó ötletet talász még.
Vagy keresd meg esetleg BaluGTV-t PM-ben biztos ad egy két ötletet vagy tanácsot.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Február 15. - 08:51:42
Sziasztok!

Megrendeltem egy 1:8-as Himoto monstert.Az lenne a kérdésem, h akinek ilyen vagy ehhez hasonló járgánya van, az írja már le mi a tapasztalatai ezzel az autóval kapcsolatban?
Korábban Maverick Strada XB BL buggym volt, de az tört , mint a ropi!Remélem ez erősebb lesz, bár mivel monster bizonyára lassúbb....

http://www.modellhungaria.hu/automodell-himoto-monster-24ghz-p-13424.html

További szép napot Nektek, és köszönet a válaszokért!

Krisz
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2012. Február 17. - 20:01:23
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyen-e kérdezem de meg teszem :) 8X8 kerék hajtású kamiont szeretnék építeni.

Eddig jó.  :D

Költeni nem nagyon akarok rá, amit itthon meg lehet csinálni azt meg csinálnám.

Sajnos itt már vannak ellentmondások.
A legelső dolog hogy, nem lesz olcsó. Bárhogy is okoskodik az ember, nem lesz.
Jó dolog otthon kivitelezni sok mindent, de a drága felni/gumi párost nem lehet, akárcsak a hidakat és oszóművet sem. Ez már így vagy 40e Ft alapból.

Árakat figyeld (persze végig is olvashatod)!

http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,101852.0.html

http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,94870.315.html

Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BaluGTV - 2012. Február 17. - 20:24:49
Sziasztok!

Megrendeltem egy 1:8-as Himoto monstert.Az lenne a kérdésem, h akinek ilyen vagy ehhez hasonló járgánya van, az írja már le mi a tapasztalatai ezzel az autóval kapcsolatban?
Korábban Maverick Strada XB BL buggym volt, de az tört , mint a ropi!Remélem ez erősebb lesz, bár mivel monster bizonyára lassúbb....

http://www.modellhungaria.hu/automodell-himoto-monster-24ghz-p-13424.html

További szép napot Nektek, és köszönet a válaszokért!

Krisz

A Himoto és MAverick nagyon hasonló alvázta épül, de a Mosnter változatnak kicsit strapabíróbb a futóműve. ;)  Jó választás volt!

Bár a legstrapabíróbb kocsikat csak magadnak tudod összehozni, egyik gyárnak sem az érdeke hogy járműve örökké működjön (utólagos alkatrész vásárlások ugye)

Én nemrég építettem át egy Tamiya Clod Bustert. Ahova tudtam alu csöveket tettem, a váz is fém. Lényegében nagyon kevés műanyag van benne (2m alucső és menetesszár ment a bele a futóműbe):

http://www.rcpilot.hu/gall/auto/727/20111109183033/clod_buster_atepites.html
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Február 20. - 17:50:55
Köszi a választ!Apropó, melyik akksit javaslod bele?Elvileg 2-4 s lipo fér bele:


1.http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/modell_alkatreszek/legolcsobban_zippy_2200mah_3s_30_40c_lipo_akku_1552066265.html

ez picit méretre rövidebb az eredeti 2s lipohoz képest.

2.http://rcapro.hu/index.php/rc-elektronika/akku/8788/elado-uj-lipo-aksik-6.500ft-tol.html

itt a másodikról van szó, ami 7ezer ft.Mondjuk ez 5000 mah-s, nem 2200, mint a 3 cellás!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Február 21. - 19:07:36
Sziasztok!


Tudom, triviális eme kérdés:

a lipo akksiknál az amperszám melleti C mit jelent?Van 20 C, 25C, 30C, 40 C?
Kérlek világosítsátok fel a beszűkült látóteremet!
Köszi!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: czira - 2012. Február 21. - 19:15:34
Azt jelenti hogy a kapacitásának hányszorosa a maximálisan leadható áram.
Tehát pl. egy 5000mAh 20C-s akksiból 5A*20=100A-t tudsz kivenni tartósan. Szokott pl olyan is lenni hogy 35/50C, itt az első szám a tartósan leadható, míg a második a csúcsáramot jelenti (csak rövid ideig képes leadni ennyit)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Február 21. - 23:02:00
Köszi a felvilágosítást!A szabályzóra nekem 80 A van ráirva.....ha pl vennék egy 5000mah-s 30C-os lipo-t, azt elbirná  a szabi?
5*30=150A


Elvileg 4 celláig mehet bele lipo...
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: csancsi - 2012. Február 22. - 08:23:24
A szabályzód is fel tud venni több áramot, mint 80 A, de csak rövid ideig. Olyan rövid ideig, ameddig az akksid simán bírja.  ;D Kb. 10 s.
De ha több cellát kötsz rá, akkor kevesebb áramot fog fölvenni. Viszont bazi gyors lesz a gyereknek.
Bár a gyerekek hamarabb beletanulnak, mint az apjuk!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: czira - 2012. Február 22. - 16:37:06
Az hogy a szabályzó 80A-t tud leadni független az akksi teljesítményétől. Ez csak annyit jelent hogy olyan motort tudsz rákötni, aminek max ennyi az üzemi áram felvétele. Ettől függetlenül nyugodtan belerakhatod a nagy teljesítményű akksit, ha jól választod meg a motort nem lesz semmi gond. (hiszen csak annyi fog történni, hogy nem lesz ami felvenne akkora áramot, amit az akksid le tud adni.)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Február 26. - 09:53:10
Hi!


Himoto 1:8 Vega monsterhez tud vki alkatrészt ahol lehet rendelni?Csupán felkészülök a borulásokhoz:)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: czira - 2012. Február 26. - 17:31:42
Modellhungária? Ők foglalkoznak Himotoval ha jól tudom.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Március 14. - 21:58:19
Tavaly vásároltam egy lipo akksit.4000mAh-s 2 s.Minden esetben balanszeresen töltöm, Turnigy okostöltővel. Sajnos 3600 megy bele már, ergó 10%-os a visszaesés.
Az iránt érdeklődnék, hogy jó-e, ha minden esetben balanszeresen töltök?
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: czira - 2012. Március 15. - 06:51:01
1év alatt 10% romlás az nem is olyan rossz. Mert ha pl versenyre használnád, akkor 1 év után ki is dobnád :)
Szerintem nem befolyásolja az élettartamot ha balanszerrel töltöd. Én úgy szoktam csinálni, hogy amikor használom és gyorsan kell tölteni, akkor simán töltöm, aztán este otthon mindegyiket balanszerrel.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: gzax - 2012. Március 15. - 08:09:39
Fontos a balanszeres töltés mert ha a cellák nem egyforma töltöttségűek akkor  előfordulhat, hogy az alacsonyabb feszültségű cella mély kisülésbe kerül. Ezt viszont nem szereti a lipo.
A balanszeres töltés ezt hivatott megelőzni.

Persze nem kötelező minden esetben így tölteni de legalább minden második vagy harmadik töltést így érdemes csinálni.

Bár nekem van olyan aksim ami 30 tölésből mindösszesen 2-3 alkalommal volt balanszeresen töltve.

De nem ez a követendő példa!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Tapsi - 2012. Március 15. - 09:17:49
Tavaly vásároltam egy lipo akksit.4000mAh-s 2 s.Minden esetben balanszeresen töltöm, Turnigy okostöltővel. Sajnos 3600 megy bele már, ergó 10%-os a visszaesés.
Az iránt érdeklődnék, hogy jó-e, ha minden esetben balanszeresen töltök?
Lehet, hogy fű a kérdésem, de ha 3600 megy bele, akkor ez szerintem nem jelent kapacitás csökkenést. Ennyit fogyasztott a géped, mielőtt leállítottad, vagy a LI-po őröd megszólalt. Nem tudom milyen az okos töltő, de szerintem a töltés végén a visszatöltött "áram" mennyiségét jelzi ki. Ha pl a Li-po őr, vagy a szabályzó lekapcsolási szintjét magasabbra állítod, akkor a cellák feszültségét sem engedi alacsonyabb szintre terhelés alatt. Így a töltés során is kevesebb "áram" fog belemenni.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: czira - 2012. Március 15. - 11:24:11
Tavaly vásároltam egy lipo akksit.4000mAh-s 2 s.Minden esetben balanszeresen töltöm, Turnigy okostöltővel. Sajnos 3600 megy bele már, ergó 10%-os a visszaesés.
Az iránt érdeklődnék, hogy jó-e, ha minden esetben balanszeresen töltök?
Lehet, hogy fű a kérdésem, de ha 3600 megy bele, akkor ez szerintem nem jelent kapacitás csökkenést. Ennyit fogyasztott a géped, mielőtt leállítottad, vagy a LI-po őröd megszólalt. Nem tudom milyen az okos töltő, de szerintem a töltés végén a visszatöltött "áram" mennyiségét jelzi ki. Ha pl a Li-po őr, vagy a szabályzó lekapcsolási szintjét magasabbra állítod, akkor a cellák feszültségét sem engedi alacsonyabb szintre terhelés alatt. Így a töltés során is kevesebb "áram" fog belemenni.

Ott a pont :) Nekem azért szokott elég sok belemenni, mert nem használok Lipo védelmet :) Eddig még nem látták kárát az akksik :)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Április 21. - 07:15:19
Üdv!

Most vettem használtan 1 HPI Firestorm E 10 T-t, tettem bele 8T-s BL mocit a gyári 15T kefés helyett.Száguld mint az állat.
A gyári leírásában észrevettem, h állítólag azt javasolják, h a csontok végét kenjük meg zsírral?ennek van értelme, mert így az össszes koszt felszedi?
ez hülyeség a gyártóktól!!!

Más:

A diffibe , a bolygóba legbelül hőálló zsírt, vagy erre szolgáló sűrű diffi szilikon olajat pakoljak?




Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Zsopy - 2012. Április 21. - 07:32:35
Szia!

Olyat már olvastam,hogy az első és hátsó difibe szoktak rakni eltérő sűrűségű olajat. De szerintem ez csak driftelésnél ér valamit.(az meg nem off-road). Ha bekenjük a súrlódó alkatrészeket akkor a port össze szedi és még jobban fogja koptatni az alkatrészeket ;) Szerintem csak tisztán kell tartani az alkatrészeket.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Április 21. - 07:36:08
Ezek  szerint Te is a diffi szilikon  olaj mellett voksolsz, akkor azt teszek bele, és szerintem is a csontokat tisztán kell tartani.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Zsopy - 2012. Április 21. - 07:44:38

Igen ,szerintem a diffibe az olaj segít. ;) máshol árt! ;D
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Április 21. - 12:33:39
Köszi a tippet!Megcsináltam.

HPI firestormnál a csúszókuplungon meddig húzzam meg a csavart?
A gyár 6 kört javasol. Ha túl meghúzom, akkor azonnal 2 kerékre áll és eszi a gumit, ha nem akkor nem megy bikásan:)?

Illetve hátsó kereket kompletten honnét lehetne olcsón szerezni.Köszi a választ.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: csancsi - 2012. Április 22. - 14:37:16
Nem zárt fém alkatrészeket csak annyira kenj meg, hogy ne rozsdásodjon. Ha túl sokat raksz rá, akkor beleragad a kosz, és elkoptat mindent!
Diffiolaj: a profik előre rakják a leghígabbat, hátra pedig a legsűrűbbet. Így olyan lesz, mint az önzáró diffi. Kanyarban gázadásra a seggét fogja tolni.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Április 28. - 18:15:45
Sziasztok!


Triviális kérdésem lenne:

Motorhűtőre való ventilátort házilag barkácsoltam össze.

A fém bordák megvoltak csupán a ventilátort, egy pc videókártya ventije adta.Ez   DC 12V-os , max 0.13 A-es.
 Nézegetem, h az alapventik gyárilag 5v-osak, üzemi feszültségük 6-7.4 V.
Abban bizom, h a vevőt és a szabályzót nem teszi tönkre a 12 v-os venti/ vagy csak 7.4 v-ot ad le neki a vevő a ventinek?/, illetve nem meríti jobban le a 2s lipo akksimat?


Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: tubi - 2012. Április 28. - 18:22:29
Semmi gondot nem fog okozni, csak lassabban fog forogni!
A fogyasztása meg jelentéktelen.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Tapsi - 2012. Április 28. - 19:47:10
Csak 7,4v-ot ad le a vevő a ventinek. Az akkuról vedd le a feszültséget, kapcsolóval. Nagy előnye a megoldásnak, hogy álló helyzetben is tudod hűteni a motort, egy húzósabb autózás után.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Április 29. - 07:34:06
Köszi a tippet!


Most meg a bl sensorom ment tönkre....többet himotot nem veszek....
Ha húzok a távon egy hátramenetet, meg se moccan, csak újraindul csipogva a szabályzó, mintha le lenne benne toltva a rükverc, érdekes./előre, fék van csak/

DE ha a motorról lehúzom a senzorkábelt, működik rendesen minden, viszont  recseg ropog induláskor.Nem fut simán mint szenzorral.
A leirás meg tót, mivel onnét van....sik ideg vagyok, vki kérem segitsen
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Tapsi - 2012. Április 30. - 21:32:03
Lehet, hogy nagyon mellé lövök, de ha előre és féked van, akkor szerintem programozni kéne a szabit. Ebben sajnos nem tudok segíteni, de a neten biztos megtalálod.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Kortefa22 - 2012. Május 15. - 09:31:47
Üdvözletem!

HPI E-Firestorm motorfogaskerekeit hőálló zsírral, vagy szilikonzsírral kenjem inkább?Picit nyikorog a 8 körös bl  moci miatt.A hőálló zsir sztem nem eléggé sűrű?
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: tubi - 2012. Május 15. - 13:06:15
Mindegy mivel kened, csak kenve legyen! Én sima gépzsírt használok már néhány éve és bevált. A szilikon zsír is hibátlan.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Tapsi - 2012. Május 15. - 20:49:12
Ha tudsz keríteni nagy fordulatú gépekbe való zsírt pl fűkasza, ilyesmi, az a legjobb, mert nem rakódik ki olyan könnyen a külső ívekre a fordulattól.
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: tljanko - 2012. Június 02. - 19:42:45
Sziasztok!

Fertőző dolog az rc-zés. ;) ;D Családon belül sikerült a fertőzés továbbadni a fiamnak, igaz ő az autózást választotta. Vett magának egy Carson Max 1:18 XXL-t, vagy másképpen egy Mr Fu-t. Az autó alapfelszereltségű, táv és vevő is az eredeti. NiMh akku van hozzá. Az autó tökéletesen működik, szerintem kezdésnek megfelel, de szeretném kikérni a véleményeteket az alábbiakkal kapcsolatban:

- én nem találok az autóról olyan leírást, hogy az alapfelszereltség pontosan mit is tartalmaz (motor teljesítmény, szabályzó tudja-e kezelni a lipo akkukat, stb) A benne lévő dolgokon meg csak a Carson matricái vannak, semmi tipusszám, vagy valami ami alapján a teljesítményre, tudásra rá lehetne keresni. (bár lehet, hogy csak én vagyok a béna)

- mi a véleményetek az autó felépítéséről, érdemes-e tuningolni, illetve mire kell odafigyelni az alap konfig esetén?

- érdemes-e brushless motorosra átalakítani, ha igen, akkor milyen konfigot javasolnátok - annak figyelembevételével, hogy a mechanikát nem akarnánk átalakítani - ? (motor, esc,)

- főleg arra lennék kíváncsi, hogy a szabályzó kezeli-e a lipót, mert azokból az akkukból van több is, míg a NiMh-ből csak egy.


Várom a javaslataitokat.

Üdv: tljanko
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: tljanko - 2012. Június 02. - 19:54:34
Sziasztok!

Fertőző dolog az rc-zés. ;) ;D Családon belül sikerült a fertőzés továbbadni a fiamnak, igaz ő az autózást választotta. Vett magának egy Carson Max 1:18 XXL-t, vagy másképpen egy Mr Fu-t. Az autó alapfelszereltségű, táv és vevő is az eredeti. NiMh akku van hozzá. Az autó tökéletesen működik, szerintem kezdésnek megfelel, de szeretném kikérni a véleményeteket az alábbiakkal kapcsolatban:

- én nem találok az autóról olyan leírást, hogy az alapfelszereltség pontosan mit is tartalmaz (motor teljesítmény, szabályzó tudja-e kezelni a lipo akkukat, stb) A benne lévő dolgokon meg csak a Carson matricái vannak, semmi tipusszám, vagy valami ami alapján a teljesítményre, tudásra rá lehetne keresni. (bár lehet, hogy csak én vagyok a béna)

- mi a véleményetek az autó felépítéséről, érdemes-e tuningolni, illetve mire kell odafigyelni az alap konfig esetén?

- érdemes-e brushless motorosra átalakítani, ha igen, akkor milyen konfigot javasolnátok - annak figyelembevételével, hogy a mechanikát nem akarnánk átalakítani - ? (motor, esc,)

- főleg arra lennék kíváncsi, hogy a szabályzó kezeli-e a lipót, mert azokból az akkukból van több is, míg a NiMh-ből csak egy.


Várom a javaslataitokat.

Üdv: tljanko



A képek lemaradtak, így talán könnyebb a beazonosítás:

http://img69.imageshack.us/img69/3311/hz022.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/2701/hz021.jpg
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: nagygunyi - 2012. Június 06. - 20:05:58
Halihó!

Használtan is jól tartja a DF-02 az árát (15-20-at elkérnek érte valami gagyi távval). Viszont ahogy kijött a DF-03, az ÚJ DF-02-nek zuhant az ára.
Érdemes ezt böngészni (Modellzonát akartam linkelni, mert még meggyanúsítotok, hogy Modellfutár reklámember vagyok  ;D ;D ;D, de valahogy most az oldaluk nem jön be).
Szóval:
http://modellfutar.hu/catalogsearch/result/?q=DF-02

Háromféle kasznival készült: Plasma Edge, Rising Storm, Gravel Hound. A tecnika mindegyik alatt ugyanaz.
Talán a Rising Storm kaszni kicsit több helyet hagy az elektronikának.

Az építőkészlet is tartalmazza a teljes golyóscsapágyat és a teljesen fém diffiket! És mai napig ütőképes autó!

Táv és vevő nélkül: 26900- az ára. Szerintem baráti. ;)
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: nagygunyi - 2012. Június 06. - 20:17:53
Hali mindenki!

Friss RC- vagyok .Jobban mondva a fiam kapott egy Tamiya DF-02 Plasma edge-t. Én akárhol néztem az árát 33000 ft alatt nem láttam+18000 volt hozzá a távszett,amiben 
az alap szervó 1 hónap után meghalt.Nem teljes golyóscsapágyas az építőkészlet csak a hajtása a kihajtások és a kerékagy műanyag /gyárilag/.
Kérdésem is lenne. Egy húzósabb használat után karbantartásilag mit tudtok ajánlani?
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Tapsi - 2012. Június 06. - 20:33:11
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,1555.0.html
Igaz, hogy kicsit hangyás a pali,  ;D, de a legprofibb autós akit ismerek. És még vezetni is tud, sajnos.
 ;D
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2012. Augusztus 11. - 14:45:43
Sziasztok,


Mivel rettento sok a szabadidom, megprobalok nehany autot osszeirni ide a teljesseg igenye nelkul, hatha az valakinek megkonnyiti a valasztast (kizarolag 4WD buggyrol esik szo, mert ezekkel vannak tapasztalataim)

Belepo szintu (kezdoknek) buggyk
Mindenki jol ismeri a Tamiya DF02 autotjat es mivel mas nagyon is ebben a csoportban igy nezzuk azt
Jelenleg RTR valtozatban nem kapthato, ahogy nezem az oldalt
Igy - erdekes modon - kezdoknek csak az epitokeszlet erheto el
Nezzuk sorban
- Maga az auto itt: http://modellzona.com/rc/tamiya/plasma-edge-df-02-tamiya-modellauto_p000064
Mindjart kapunk is a keszletben egy TEU101Bk alapszabit es a szokasos alapmocit hozza
Ehhez, hogy menni tudjunk szukseges meg egy tav+vevo+szervo, persze itt a forumon ezek beszerezhetoek gond nelkul
- Viszont kell hozza meg festek: http://modellzona.com/rc/tamiya/ps-4-kek-festek-100ml-polikarbonatfestek-spray_p005036
Ha mindez megvan es sikerult is osszeepiteni az autot megfeleloen, akkor mar csak akksi kell autohoz, ugyesen beszerezheto szinte barmi...a Lipoval vigyazni, mert nem fer bele az autoba alapbol, csak faragassal...
Mindez nekunk kerult cca 35 000 Ft-ba + tav+vevo+szervo+akksi az autohoz + akksi a tavba
ha hasznaltban is gondolkozom, legjobb esellyel ez 45 ezer forintra rug....
es meg nem annyira nem latjuk az alagut veget, hogy az csak nah...De van egy alap Tamiya buggynk, ami megy

Ide sorolhatoak meg a HSP/Amax/Himoto/Maverick tipusok is
Ezek mind ugyanazok, csupan nehany apro kulonbseg van felszereltseg szempontjabol, amik szinte elhanyagolhatoak az ossz arak miatt
Ezen tipusok legismertebb beszerzesi helye a: http://managertoys.hu/termek/516/
Itt nem talaltam mar kefes verziot ebbol
Itt viszont meg fellelheto: http://www.modellhungaria.hu/automodell-himoto-buggy-24ghz-pirkef-p-16444.html

Jol latszanak az arak, hiszen ezek RTR verzio, nemelyikhez akksi is van...
Tukepp ezek is, hogy elinduljanak semmivel sem kerulnek kevesebbe, mint a fentebb emlitett Tamiya, tehat nagyjabol itt is 45 ezer az indulo osszeg de NEM kell hozza vadaszni hasznalt taviranyitot, vevot es szervot!!! nem beszelve arrol, hogy ugyan kreativitasunkat nem elhetjuk ki a festesen, de el sem ronthatjuk es meg sem kell venni...nem sok penz, de a jatekhoz nem feltetlen az kell egy belepo szintu autonal, hogy nekialljunk es talan 5-re sikerul megfessunk egy kasznit :) (tisztelet a kivetelnek, de az nem vasarol belepo szintu autot)

Az Ansmann beszuntette az alap kategorias 4WD buggyjat, igy az mar kiesik a kosarbol, pedig szivesen irtam volna arrol is....evvan


Lepjunk egy kategoriabal feljebb,  kozepkategorias buggy fele
Ebbol eszrevetoen tobb van a boltokban
A felsorolas a teljesseg igenye nelkul, ABC sorrendben
- Ansmann Blizzard
- FTX Vantage
- HPI Cyber10
- Hobbytech Revolt, Survolt
- LRP Blast S10
- Tamiya DF-03

Van meg, de a tobbivel nem szeretnek mar foglalkozni

Tehat Ansmann
Lehet KIT-ben (epitokeszlet) is kapni http://rcrulez.hu/termek.php?product=ansmannracing_122000016_buggyep1104wdblizzardkit
es RTR keszletben is kapni http://rcrulez.hu/termek.php?product=ansmannracing_124000018_buggyep1104wdblizzardrtr

A KIT elonye ugyanaz, mint a Tamiyanal, lehet vele tanulni, ambar itt mar nem kezdo modellezokrol beszelunk, hanem akiknek mar volt valamilyen taviranyito a kezukben
Ettol fuggetlen kezdok is foglalkozhatnak ezekkel az autokkal
Viszont festett kasznit kapunk hozza, igy tukepp ezzel mar nem is kell foglalkozni
Ha vegigbongesszuk az oldalt, lathatjuk, hogy arban kb ugyanott leszunk mindket verzioval, ill. az RTR verzio kicsit kevesebbe fog fajni a legvegen - nem szamottevo
Tehat erre koltottunk cca 60 ezer forintot

Megyunk tovabb az FTX Vantage kefes verziojahoz
Ha atnezzunk autot lathatjuk, hogy a jelenleg kaphato szett eleg jol fel van szerelve: http://www.sylkamodell.hu/FTX-Vantage-1-10-4WD-RTR-Buggy.html
Nem kell sok okossag hozza, hogy csupan elem vagy akksi kell a tavba es lehet vele hasitani...
Ahhoz sem kell sok okossag, hogy osszeadjuk mit is koltottunk ra, cca 48 000 Ft-ot
Ez az auto ugy, ahogy van jo, nagyon nem kell hozzanyulni, a felszereltsege sztem magasan kiemelkedik az osszes felsorolt tipus kozul....
Letezik brushless RTR verzio az autobol: http://www.sylkamodell.hu/FTX-Vantage-1-10-4WD-RTR-Buggy-2.4GHz-brushless-LiPo-akku.html

Nezzuk tovabb, HPI Cyber10: http://shop.modell.hu/hpi-100703-cyber-10b-buggy-rc-modellauto.html
Halvany lila gozom se nincs miert kerul ez az epitokeszlet ennyibe, okes, hogy HPI de akkor is...
ez mire elindul siman veri a 80 ezret...szvsz barmennyire is a HB D4 modozat, messze nem eri meg az arat, de persze nemcsak ez az auto van igy...szinten kesobb visszterhetunk erre...
Ezt itt is most jomagam le is irtam...ennyi

Hobbytech Revolt - a kefes verzio: http://rctuning.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3201&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=111
Szinten mukodokepes, mentkesz auto, de semmivel sem kevesebb, mint altalaban az epitokeszletek....Ugye tudjuk nagyon jol, hogy az RTR autok azert olcsobbak effektive, mert azok valahogyan a lightos verziok az epitokeszlethez kepest...na ez nem ervesenyes sem az FTX-nel, sem a Hobbytechnel...
Ebbol is letezik brushless RTR verzio a Survolt: http://rctuning.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2606&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=111

Lepjunk tovabb, az LRP fele
Egy nem RTR verzio, de osszeszerelt allapotban kapjuk: http://shop.modell.hu/lrp-120400-s10-blast-bx-non-rtr-rc-auto.html
es az RTR verzio: http://shop.modell.hu/lrp-120301-s10-blast-bx-2-4ghz-rc-auto.html
Lathatjuk itt is, hogy ugyan az auto felszereltsegeben kevesebbet at mint az FTX kefes verzio, de a 2,4-es tav miatt dragabb is...lehet gondolkozni, hogy mi az ami megeri...egy jobb auto, vagy egy 2,4-es tav :)

Es vegul s Tamiya DF-03
http://modellzona.com/rc/tamiya/dark-impact-4wd-buggy-df-03_p000044
Szinten csak epitokeszletben kaphato es ugye targyaltuk mar a Tamiynal az a szokas, hogy ez tenyleg epitokeszlet, azaz tessek szepen festeni, kreativkodni es penzt kolteni...
Ehhez csupan azt tennem hozza, hogy mire ezt az autot felfejlesztjuk odaig, hogy az fentebb felsorolt autotat elerje felszereltseg szintjen, hat igencsak zsebbe kell nyulni
pl egy csuszokuplung - oszinten szolva barmennyire szep az uj oldal, keptelen vagyok megtalalni, de uccso emlekem szerint 10 ezres nagysagrendu tetel...azt azert ne feledjuk hozzaszamolni az alaparhoz....
Kell ez egyatan? Igen, nagyon is kell, hogy vedjuk a hajtaslacunkat...
Hozzatennem meg ehhez az akksit is, merthogy nem fer bele csak es kizarolag a lekerekitott akkuk, amit ha lipot nezunk rettento draga...14k es ami folotte van

Osszegzes:

Lathatjuk az arakat, lathatjuk a felszereltsegeket, mit kapunk mihez...
Egy alap kategorias auto a legdragabb nekunk, mert, hogy nincs semmink hozza
Ebben csak a HSP/Amax/Himoto/Maverick lat ugyfest fantaziat, mert megprobal segiteni a felszereltseggel es az olcso arakkal....a Tamiya messze nem ezt koveti, hiszen egy alap auto araert egy kozepkategorias autot es vehetunk RTR keszletben, nem ertem, hogy egyatalan miert vesznek az emberek Tamiyat :)
Persze, mert a nev kotelez, ezt valahol meg is ertem, mert az emberek markahuek meg akkor is, ha ezert a zsebbe kell nyulni....

En most igy a vegere nem is ernek tobbet, mindenki eldonteheti, hogy mit szeretne, remelem ez azert kis segitseget adott azonak, akik buggyt szeretnenek vasarolni....

Am lehet kerdezni!
Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: tubi - 2012. Augusztus 11. - 15:50:17
Kedves Necro!

Ez egy igen korrekt leírás! Aki ez alapján nem tud dönteni, az toljon inkább dömpert a homokozóban!  ;D
Sajnos az a szomorú tapasztalat, hogy néhány hozzászólás után megint jön a kérdés! 

Idézet
Szerintetek milyen autóval érdemes kezdeni, ami nagyon gyors, meg ócsó, meg jó lenne ha aranyórát is adnának hozzá, stb

Bízok benne, hogy mégsem így lesz....
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2012. Augusztus 12. - 12:31:46
Szia Tubi,

Koszonom szepen az elismerest, jomagam is remelem, hogy nem igy lesz :)
Termesztesen majd folytatatom meg az ismertetoket nehany SCT autoval, ha igeny van ra
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2012. Augusztus 19. - 14:17:41
Sziasztok,

Ambar senki nem irta, hogy szukseg lenne tovabbi reszletes ismertetokre, de hatha jol jon valakiknek..
Tehat akkor az SCT autok vilagaba nezzunk bele...

Ugye nagyon nepszeru manapsag ez a kategoria, kezdjuk is a legnepszerubbel...
Traxxas Slash
Tukepp barhol beszerezheto tipus, a legolcsobb verzioja a 2WD RTR
http://rctuning.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=84&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=111

Ennek aztan van mindenfele maskepp felszerelt kiadasa is....
Az autorol rengeteget olvashattok minden forumon, de itt jon a fekete leves, amiert en megsem ezt valasztottam. Csupan ehhez annyit fuznek hozza, hogyha nekem van egy autom es azzal soha nincs gond, akkor azt nem irom, hogy: "ma is jot jatszottam, semmi baja az autonak" es minden egyes nap :)
Errol az autorol mindenfelet lehet olvasni, pl, hogy mennyit lehet (kell) ra kolteni, hogy egy uzembiztos jarganyt kapjunk....
Ennek termesztesen van 4WD valtozata is, aminek a legdragabb bolti ara: http://rctuning.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=85&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=111 - es valahol meg ez sem az igazi....de ez mint irtam csak az en velemenyem tukrozi, lepjunk is tovabb

Hazankban kaphato tipusok meg a HPI Blitz
http://shop.modell.hu/hpi-blitz-rtr-skorpion-10-rc-auto-105833.html
Ez is mindenfele verzioban megtalalhato esetleg lehet egy tunning verziot is vasarolni bele ami az Blitz ESE nevre hallgat....

Ebben a kozeparkategoriaban lehet beszerezni az LRP Blast tipusokat is
http://shop.modell.hu/lrp-120701-s10-blast-sc-truck-rtr-short-course-4250068143522.html
Ez mar egy 4WD modell, persze az LRP egy remek matricazo ceg egesz Europaban, azt nem sikerult kideriteni, hogy ez az auto tukepp mi is....Ehhez viszont hozza kell tenni, hogy elegge silany alkatreszekbol van osszerakva, mint a Blast sorozat barmelyik tagja is, ambar megis a kozepkategorias sorozatba lehet sorolni oket, mert van valami tudasuk allithatosagok szemponjabol...
Nem egy tartos joszag - szinten tapasztalat!

Ugyanide lehetett sorolni anno az Ansmann autokat - a forgalmazo vagy a gyarto beszuntette a tipust, de van helyette mas, a Team-C (az Ansmannt is a Team-C gyartotta)
szvsz rettento draga: http://rcrulez.hu/termek.php?product=team-c_ts4_team-cts4kit
es ugye o csupan egy KIT... nem tudni az okat, hogy miert, de talan azert mert a gyarto a PRO kategorias autokba szerette volna sorolni....szerintem meg nem az, de lehat raprobalkozni

Amit kishazanban lehet kapni, az meg a Losi
van belole szinten 2 es 4WD verzio is..tessetek odafigyelni, mert collos csavarokkal van szerelve es egyertelmuan collos szerszamokra van szukseg a szerelesehez
Ezek legjobb mai ismert darabja a Losi TEN SCTE: http://www.unico.hu/php/product.php?product_id=1784
arban kb 70 000 Ft alatt mocorog az ures jargany, RTR-ben 130 ezret kernek erte...nem rossz ar meg igy sem, hiszen egy mar egy felso-kozepkategorias joszag, nem sok rakoltessel PRO autot lehet belole kesziteni...

Ugyanebe a kategoriaba tartozik a HONG-NOR SCRT 10 is
Nem tudom mar, hogy lehet-e kapni, anno siman beszerezheto volt az orszagban is, jo alkatreszutanpotlassal....ismeretem szerint a legstrapairobb autok egyike volt.. es meg ma is az

A ma kaphato - tudmasom szerint - egyetlen PRO kategorias auto a Hobao (amcsi maniakusoknak Ofna) Hyper 10 Sc autoja: http://www.sylkamodell.hu/Hobao-Ofna-Hyper-10SC.html
Termesztesen ez is elektonika nelkuli verzio, de ossze van rakva....errol egyelore egyeb ismeretem nincs, ill annyi, hogy tukepp 2 evadot (2 nyar) ment az auto nalunk versenyeken es eddig egyetlen egy lengokarja banta a tortenetet - pedig sosem volt kimelve...

Osszegzes:

Lathato, hogy a Slash nem occo jatek, kezdesnek jo lehet es akinek tetszik a markanev es a tipus, aprankent rakoltheto az autojara a vetelar haromszorosat is....persze aprankent, feljlesztgetos embereknek idealis jargany, hiszen mindennap van vele valami, amit csinalni lehet (kell) rajta

Az LRP-re en azt mondom, hogy belepo szintu auto, occo, aranylag jo, ha megy, de kemeny penzeket fizetunk erte jatekok utan, ha megtalalod azt, mivel lehet helyettesiteni nehany fontos alkatreszt, akkor nyero szeria lehet belole - sajna en eddig csak a spiaterbol keszult difinek az acel valtozataval talalkoztam...

A kulfoldi - HobbyKing - rendelesbol autokbol is kiprobaltunk nehany darabot, de errol majd megint kesobb..
Ha valakit esetleg erdekel, majd keressetek meg

Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: Richy - 2013. Március 18. - 10:44:03
Sziasztok,

Ambar senki nem irta, hogy szukseg lenne tovabbi reszletes ismertetokre, de hatha jol jon valakiknek..
Tehat akkor az SCT autok vilagaba nezzunk bele...

Ugye nagyon nepszeru manapsag ez a kategoria, kezdjuk is a legnepszerubbel...
Traxxas Slash
Tukepp barhol beszerezheto tipus, a legolcsobb verzioja a 2WD RTR
http://rctuning.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=84&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=111

Ennek aztan van mindenfele maskepp felszerelt kiadasa is....
Az autorol rengeteget olvashattok minden forumon, de itt jon a fekete leves, amiert en megsem ezt valasztottam. Csupan ehhez annyit fuznek hozza, hogyha nekem van egy autom es azzal soha nincs gond, akkor azt nem irom, hogy: "ma is jot jatszottam, semmi baja az autonak" es minden egyes nap :)
Errol az autorol mindenfelet lehet olvasni, pl, hogy mennyit lehet (kell) ra kolteni, hogy egy uzembiztos jarganyt kapjunk....
Ennek termesztesen van 4WD valtozata is, aminek a legdragabb bolti ara: http://rctuning.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=85&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=111 - es valahol meg ez sem az igazi....de ez mint irtam csak az en velemenyem tukrozi, lepjunk is tovabb

Hazankban kaphato tipusok meg a HPI Blitz
http://shop.modell.hu/hpi-blitz-rtr-skorpion-10-rc-auto-105833.html
Ez is mindenfele verzioban megtalalhato esetleg lehet egy tunning verziot is vasarolni bele ami az Blitz ESE nevre hallgat....

Ebben a kozeparkategoriaban lehet beszerezni az LRP Blast tipusokat is
http://shop.modell.hu/lrp-120701-s10-blast-sc-truck-rtr-short-course-4250068143522.html
Ez mar egy 4WD modell, persze az LRP egy remek matricazo ceg egesz Europaban, azt nem sikerult kideriteni, hogy ez az auto tukepp mi is....Ehhez viszont hozza kell tenni, hogy elegge silany alkatreszekbol van osszerakva, mint a Blast sorozat barmelyik tagja is, ambar megis a kozepkategorias sorozatba lehet sorolni oket, mert van valami tudasuk allithatosagok szemponjabol...
Nem egy tartos joszag - szinten tapasztalat!

Ugyanide lehetett sorolni anno az Ansmann autokat - a forgalmazo vagy a gyarto beszuntette a tipust, de van helyette mas, a Team-C (az Ansmannt is a Team-C gyartotta)
szvsz rettento draga: http://rcrulez.hu/termek.php?product=team-c_ts4_team-cts4kit
es ugye o csupan egy KIT... nem tudni az okat, hogy miert, de talan azert mert a gyarto a PRO kategorias autokba szerette volna sorolni....szerintem meg nem az, de lehat raprobalkozni

Amit kishazanban lehet kapni, az meg a Losi
van belole szinten 2 es 4WD verzio is..tessetek odafigyelni, mert collos csavarokkal van szerelve es egyertelmuan collos szerszamokra van szukseg a szerelesehez
Ezek legjobb mai ismert darabja a Losi TEN SCTE: http://www.unico.hu/php/product.php?product_id=1784
arban kb 70 000 Ft alatt mocorog az ures jargany, RTR-ben 130 ezret kernek erte...nem rossz ar meg igy sem, hiszen egy mar egy felso-kozepkategorias joszag, nem sok rakoltessel PRO autot lehet belole kesziteni...

Ugyanebe a kategoriaba tartozik a HONG-NOR SCRT 10 is
Nem tudom mar, hogy lehet-e kapni, anno siman beszerezheto volt az orszagban is, jo alkatreszutanpotlassal....ismeretem szerint a legstrapairobb autok egyike volt.. es meg ma is az

A ma kaphato - tudmasom szerint - egyetlen PRO kategorias auto a Hobao (amcsi maniakusoknak Ofna) Hyper 10 Sc autoja: http://www.sylkamodell.hu/Hobao-Ofna-Hyper-10SC.html
Termesztesen ez is elektonika nelkuli verzio, de ossze van rakva....errol egyelore egyeb ismeretem nincs, ill annyi, hogy tukepp 2 evadot (2 nyar) ment az auto nalunk versenyeken es eddig egyetlen egy lengokarja banta a tortenetet - pedig sosem volt kimelve...

Osszegzes:

Lathato, hogy a Slash nem occo jatek, kezdesnek jo lehet es akinek tetszik a markanev es a tipus, aprankent rakoltheto az autojara a vetelar haromszorosat is....persze aprankent, feljlesztgetos embereknek idealis jargany, hiszen mindennap van vele valami, amit csinalni lehet (kell) rajta

Az LRP-re en azt mondom, hogy belepo szintu auto, occo, aranylag jo, ha megy, de kemeny penzeket fizetunk erte jatekok utan, ha megtalalod azt, mivel lehet helyettesiteni nehany fontos alkatreszt, akkor nyero szeria lehet belole - sajna en eddig csak a spiaterbol keszult difinek az acel valtozataval talalkoztam...

A kulfoldi - HobbyKing - rendelesbol autokbol is kiprobaltunk nehany darabot, de errol majd megint kesobb..
Ha valakit esetleg erdekel, majd keressetek meg

Udv: Necro

Ahoj!

Én anno egy LRP s 10 TX RTR-el kezdtem, alap autó! Menni nem ment, ugratni nem lehetett vele, aztán raktam bele egy tamiya rz motort, kicsit jobban ment, de az első telók bánták mindig, pedig elég vaskosak voltak, mégis törtek, és volt olyan hogy 2 hónapot kellett várnom egy teló szettre! Na akkor megfogadtam, hogy köszönöm de ezentúl semmilyen LRP nem kell! Mai napig tartom magam ehhez! De viszont nagyon tetszenek a kis short-course típusú gépek, köztük a 2 említett gép, bár azt hittem jobbak, mint ahogy itt le lett jellemezve ( slash, Blitz). Szeretnék visszatérni az offroadozás-ba, de sajnos sok many-m nem lesz rá, max (plafon) 100.000 de inkább 60-80.000 a max. Jó lenne ebben az árkategóriűban végre minőségi verdát venni, amire nem nagyon kell költeni! Ha valaki tud segíteni benne (priviben), azt megköszönném!
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2013. Március 18. - 22:08:24
HSziasztok,

Lesz ilyen verda!!!
De olyanra ne szamits, hogy majd kis penzert olyan autot kapsz, ami sosem fog eltorni, amit sosem kell szerelgetni, mert azert azt meg nem talaltak ki :)

De, hogy pontosabb legyek, mar van is ilyen verda....
Hamarosan irok rola egy kis leirast, ha az idojaras engedi, akkor video is keszul rola a szokasos Portalos modon .....

Egyelore egy fotoval tudok szolgalni:
(http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/67043_10151474798519417_998130083_n.jpg)

Ahogy nalam az auto, jonnek a reszletes infok!
Az arakrol:
- Az auto uresen elektronika nelkul 31900 Ft-ert kaphato
RTR kiszerelesben pedig 44900 Ft az ara a joszagnak
Nemi kis technikai info:
RTR menetkész 1:10 méretarányú elektromos SC Truck
Tulajdonságok:
    27MHz-es rádió
    Kefés szabályzó
    Festetlen SCT versenykarosszéria
    Belső kavicsvédő karosszéria
    550 nagy teljesítményű kefés motor
    7.2v  NiMH akkumulátort
    Hálózati töltő
    Teljes golyóscsapágyazás
    Stabilizátor elő, hátúl
    Szendvics alváz
    4wd alumínium központi kardán hajtás
    Acél differenciálmű és bolygómű
    Tömített differenciálművek, olajjal állítható keménység
    Big bore olajnyomásos teleszkópok
    CVD hajtás elől
    Teljes futómű állíthatóság, menetes kulccsal állítható
    összekötők
    Setupolási lehetőségek a teljesség igénye nélkül: droop,
    camber, toe-in, tengelytáv, etc......
    Csúszókuplung a hajtáslánc védelmére
    Alváz LiPo és NiMh akukk fogadására is alkalmas
  Műszaki adatok:
    Hossz: 530mm
    Szélesség: 290mm
    Magasság: 180mm
    Tengelytáv: 325mm
    Kerék:
    Áttétel: 8.3:1
    Súly:
Szükséges kiegészítő: 8db ceruza elem vagy akkumulátor a távirányítóba

Igy egyelore ennyit, ha valakit erdekel reszletiben, akkor kovesse a topikot!

Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2013. Március 22. - 20:09:33
Sziasztok,


Elkezdtem egy kis ismertetot kesziteni a VRX Bullet 2WD buggyrol
az 1. reszet itt olvashatjatok: http://www.rcportal.hu/ismertetok/VRX_Bullet.pdf

Varom az eszreveteleket :)

Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2013. Április 07. - 21:31:53
Szep estet!

Ime egy kis ismerteto a VRX DT5 SC autojarol...

A leirast innen toltheted le PDF formatumban:
http://www.rcportal.hu/ismertetok/VRX_DT5.pdf
(http://www.rcportal.hu/ismertetok/dt5_051.jpg)(http://www.rcportal.hu/ismertetok/dt5_041.jpg)
(http://www.rcportal.hu/ismertetok/DSC06493.JPG)

Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2013. Április 12. - 15:02:56
Sziasztok,

Ime a VRX Bullet 2WD buggy elso tesztmenete a palyankon
http://www.youtube.com/watch?v=Y_LyXIeOWRI

Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2013. Május 05. - 11:09:34
Sziasztok,


Ime a VRX 4WD kovetkezo jateka ami hozzam kerult, egy jo kiallasu 1:10 truggy
Annak is a kefes RTR valtozata

leiras a truggyrol - roviden
http://www.rcportal.hu/ismertetok/VRX_Sword.pdf

Kepek:
(katt a nagyobb kephez)

(http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06542k.jpg) (http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06542.JPG)
(http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06543k.jpg) (http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06543.JPG)
(http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06544k.jpg) (http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06544.JPG)
(http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06545k.jpg) (http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06545.JPG)
(http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06546k.jpg) (http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06546.JPG)
(http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06547k.jpg) (http://www.rcportal.hu/VRX/DSC06547.JPG)

Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: BK_Attis - 2013. Május 05. - 11:22:03
Nagyon masszívnak tűnik.  ::)
Az árra is ilyen?  ???
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2013. Május 05. - 18:07:51
Szerintem az ara is :)
az RTR verzio 39 900 Ft
innen (is) megszerezheto: http://webshop.rcportal.hu/product_info.php?cPath=39_48&products_id=134

Udv: Necro
Cím: Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
Írta: RCPortal.hu - 2013. Május 05. - 18:09:50
A DT5 SCT auto elso versenye szinten a Speedway palyan, Tatabanyan
http://www.youtube.com/watch?v=tI9vNFRghYY