Borsodi RC Modell Fórum
Autómodellezés => Elektromotoros autók => On-road Elektromotoros autók => A témát indította: viktor58 - 2014. Május 18. - 20:08:43
-
Sziasztok!
Már említettem nektek, hogy belevágok egy robbanós autó "elektromosításába". Egészen pontosan egy Kyosho Pureten Spider- ből fogok építeni egy TF2 Spidert. Mivel ez egy elég régi modell sajnos alkatrész nem nagyon van hozzá, e-bay en is csak kevés és szinte arany áron. Nagy szerencsémre a fontosabb alkatrészek az elektromos autóhoz megvannak. Régebben egy csere útján került hozzám egy nagy doboznyi rc autó alkatrész (többek közt a Tamiya TA02-m darabokban amit sikerült összeraknom és ma is azzal autózok, valamint egy kettévágottt CC01 amit szintén megjavítottam). Sok alkatrészt mai napig nem sikerült beazonosítanom, hogy milyen autóból származhatnak. Ezek között az alkatrészek között voltak ennek az autónak az alkatrészei is, a dobozával együtt. Úgy érzem hogy a TA02 már kevés nekem, mivel az inkább a játékautók felé kacsintgat, és a buta futómű, a kemény műanyag áttételházak és a rengeteg fogaskerék miatt nem igazán lehet belőle többet kihozni. Ezért úgy döntöttem belevágok egy szíjas on-road autó építésébe. Végre sikerült találnom egy donor autót a TF2 höz, bár az egy robbanós alváz. Viszont a Kyosho ugyanazt az autót kiadta robbanósban és elektromosban is némi változtatással. A két autó első és hátsó futóműve megegyezik tehát tökéletes alap.
A két autó:
(http://img638.imageshack.us/img638/1317/kyoshopuretenmk2.jpg)
(http://i134.photobucket.com/albums/q102/falgos/kyosho%20tf2/spider1.jpg)
Az autót úgy fogom átépíteni, hogy ha úgy van kedvem vissza tudjam alakítani robbanósra. Vagyis a meglévő alkatrészeken nem módosítok. Amit le kell gyártanom : alváz, felváz, spur-tengely és annak a tartókonzolja, motortartó.
A donorautót darabokra szedtem és megtakarítottam:
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405181914494547.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405181915131408.jpg)
Az alkatrész-bázis:
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_20140518191532830.jpg)
Nos! Úgy vagyok vele, ha már lúd akkor legyen kövér! Nemrég sikerült szereznem karbon lapot, ami kb 2.5 mm vastag. Eldöntöttem, hogy az al- és felváz valamint a rugótornyok ebből készülnek majd.
A mai munkám eredménye: (lesznek rajta kikönnyítések is de először legyen meg mindennek a helye)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_20140518191552373.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405181913545306.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405181914139452.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_20140518191432664.jpg)
A karbon elemek körvonalát barkács lombfűrészgéppel vágom ki, a könnyítéseket majd Dremellel fogom kimarni.
Amint azt láttátok van jópár db szíjjam is. De persze, hogy pont olyan nincs ami kellene. A hátsó kis szíj rendben van, viszont az elsővel bajban vagyok. Kb 500-as méret körüli kéne. Van valami ötletetek arra hogy hogyan tudnám meghatározni a szíj pontos hosszát ha adott a két tengely távolsága illetve a szíjkerekek átmérője?
Egyenlőre ennyi! Folyt. Köv.
Üdv: Viktor
-
Ja! És egészen véletlenül van hozzá itthon egy garnitúra CVD-s féltengely is. Természetesen ezeket is megkapja a gyári kutyacsontok helyett. Az erőforrás egyenlőre egy 19*2T- s Kefés Team Orion SV2 Formula lesz benne. A TA- ban már kipróbáltam, bitang kis moci! :)
-
Hello.
Eddig nagyon tetszik! Már most látszik, hogy nem csapod össze.
Az ékszíj hosszát én egy db madzaggal mérném le, úgy, hogy felteszem az ékszíj helyére és szorosan megkötöm.
Azután levágom, lemérem. Szíjfeszítőt meg úgyis raksz, nem?
Sprint 2 szíjam van, csak fogalmam sincs az mekkora.
Kíváncsian várom a továbbiakat.
-
Természetesen lesz feszítő az első szíjon. Sőt, egy vezetőgörgő is kell mivel itt a motor kb 45 fokos szögben a spur előtt van elhelyezve. Emiatt a szíj beleérne felülről a motorba. Rákeresek hogy mekkora Sprint szíj. Hátha jó. Most látom hogy van ahol fogszámot adnak meg.
-
Üdv!
Nem akarok reklámozni, de Miskolcon az SKF csapágy boltban vettem múlthéten keresztbordás szíjat. Ha jól rémlik 3mm-enként vannak a fogak, majdhogynem olyan fogszámot kérsz amilyet akarsz, és olyan szélesre vágják amilyenre kéred. Árban pedig olcsóbb, mint modellboltból a gyári. De itt is körül lehet nézni: http://www.hajtastechnikabolt.hu/Keresztbordas_szijak/Metrikus_osztasu_fogasszijak/HTD_3M_profilu_fogasszijak-MutatAlap (http://www.hajtastechnikabolt.hu/Keresztbordas_szijak/Metrikus_osztasu_fogasszijak/HTD_3M_profilu_fogasszijak-MutatAlap)
CalcRC progiban pedig van szíjhossz számító is, de azért érdemes ellenőrizni, hogy jó-e.
-
Köszi Hunbat! Hasznos info! Persze én sem akartam gyárit venni, főlrg kísérletezés miatt nem. Ezt a calcrc-t megnézem. Hol van ez az SKF csapágybolt? Csapágyakat is vennem kéne.
-
Ő lenne az. Mondjuk csapágy szempontból határeset. Az újgyőri főtéren csapágyban nagyobb sikerrel jártam, főleg ha kisebb, spécibb kell.
http://www.dunainvent.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=91&Itemid=30 (http://www.dunainvent.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=91&Itemid=30)
Miskolc Vörösmarty 130.
-
Hmmm, na ez egy érdekes projekt! :o :o :o
Figyelemmel kisérjük. :)
-
Na! Találtam két segédletet fogasszíj-hossz számításhoz. Gondoltam megosztom veletek, hátha még másnak is jól jön.
http://www.google.hu/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CC4QFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.sasovits.hu%2Fcnc%2Firodalom%2Fbordasszij_kalkulacio.xls&ei=zVx6U8qhCs6a0QW10YGYBw&usg=AFQjCNG_KPehdrZjb-k9icoyR7kaKfSk7A
http://www.google.hu/url?sa=t&source=web&cd=9&ved=0CDgQ_xMwCA&url=http%3A%2F%2Fwww.bbman.com%2Fcatalog%2Fbelt-length-calculator.html&ei=zVx6U8qhCs6a0QW10YGYBw&usg=AFQjCNFRBS-J2AJrYwThsXr17YRzHhofog
-
Még egy apróság, ha nem csak teremben akarod használni javaslom, hogy az alvázon a difik alatt vágj 1-1 nagy lyukat.
TA-04-be nekem bement egy kavics és beakadt oda. Mire észrevettem már kukás volt a szíj és majdnem a szíjkerék is...
Hátsónál én mindenképp vágnék, ahogy az eredeti vázon is van.
-
Természetesen ki lesz vágva elöl is meg hátul is ahogy a gyárin. Meg lesz még rajta könnyítés, pl: a motor alatt és az akksi alatt. Ha minden jól megy holnap el tudok menni szíjat venni úgyhogy fogok tudni haladni vele. Csapágy szettet találtam az e-bay - en, gumi porvédős 2600 huf. Csak az kb 2 hét még ideér. De szerintem megéri várni rá. Amik benne vannak azokat kipucoltam de egy kicsit lógnak és zúgnak. Ahogy Tek kollega írta, " játszani még jók".
-
Sziasztok!
Ma volt egy pár óra szabadidőm este így ma sem tétlenkedtem és tudtam haladni a TF2 projecttel.
Elkészült a hátsó rugótorony. Az elsőt nem kellett legyártanom mivel abból is találtam egy karbon darabot a dobozban. Emellett még van két műanyag is. Itt megemlíteném, hogy szinte minden olyan alkatrészből ami törhet van egy, de van amiből két garnitúra tartalékba. Gondolok itt, lengőkarokra, C elemekre, kerékagyakra, rugótornyokra.
Készítettem karboncsőből távtartókat a gömbfejek alá. A karboncsövet itthon találtam egy virágcserépben a virág mellé szúrva! :) Szerintem a virágnak megfelel egy hurkapálcika is. :)
Lassan annyi szén lesz a kocsiban, hogy télen fűteni lehet majd vele. :D
Egy jótanács ha karbonnal dolgoztok! Vegyetek fel védőszemüveget, maszkot, hosszúújjú ruhát és egy kesztyű sem árt. A karbon megmunkálásakor az apró szálak ugyanúgy tudnak szúrni mint az üveggyapot, és irritálja az orr-nyálkahártyát. Én ezeket az óvintézkedéseket nem tettem meg és még most is vakaródzok mint aki bolhás.
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405202115432050.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405202116035748.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405202116212861.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405202115108955.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405202115286911.jpg)
Kiméregettem és kivágtam a felváz körvonalát is de az még csak ki van nagyolva ezért arról még nem csináltam képet.
Folyt. köv. talán holnap....
Üdv.: Viktor.
-
Szia Viktor nagymester! ;)
Nagyon profi, tetszik! :o :o :o
-
Köszi Attila! Bár ezt a megszólítást kicsit túlzásnak érzem de azért jól esik! :)
Ma is haladtam:
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405212111187179.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405212110581491.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405212111371752.jpg)
Valahogy így fog kinézni ha készen lesz. Természetesen a meghajtó tengely konzolja még csak ideiglenes, a végleges aluból fog készülni. Most már látni, mi hogy fog elhelyezkedni. Az akku nagyjából az autó hossztengelyének feléhez kerül ami remélem jó hatással lesz a súlyelosztásra. A felső szíj jelen állás szerint beleér az aksi felső sarkába emiatt az amúgyis tervezett vezetőgörgőt máshova kell majd elhelyeznem.
Kicsit számolgattam is:
Belső áttétel: 2,21
Spur: 90 t
Pinion: 25 t
Akku fesz.:7.4 v
Motor fordulat: 27000 (Team Orion SV2 Formula 19*2)
Kerék átmérő: 62
Végáttétel: 7.4
Sebesség: 40 km/h
Szerintem ez így bőven elég lehet szőnyegre. Még lehet hogy sok is.
Várom az észrevételeket, kritikákat.
Üdv.: Viktor
-
Nekem tetszik!
-
Üdvözletem Uraim!
:) :) :) :) :) :) :) :)
Fülig ér a szám!!!!
Ma szinte egész nap tudtam csinálni az autót. Sikerült olyan állapotba hozni hogy tudtam menni vele pár kört (egy akksit lemerítettem :P ). Még nincs teljesen készen, sok apró dolog van amit még meg kell csinálni, finomítani kell. Ilyen pl az első hajtás is. sajnos nem volt időm elmenni szíjat venni. A motortartó lemeznek is hiányzik még két felfogatási pontja, kasznitartók, a telók és a lengőkarok bekötési pontjai sem véglegesek még. De nem tudtam megállni hogy ne próbáljam ki. És hát hogy is mondjam - QRVA JÓ LETT!! Nagyon megy ez a kocsi. Igaz, a csak hátsó kerék miatt az irányítása komoly kihívást jelentett de az már most látszik hogy egy nagyon gyors, nagyon erős és mégis jól irányítható autó lesz belőle. Kb 20 percnyi autókázás után a motor épp hogy langyos volt, a fentebb említett áttétellel. Sebesség van bőven, néha már féltem hogy odacsapom valahova és darabokra törik. Úgyhogy abba is hagytam amíg nem késő. Azt már most látom hogy az autónak a spur lesz a gyenge pontja mert eléggé lágy anyagból van. Úgyhogy ebből be kell szereznem még párat. Valamint kerül a hátsó szíjhoz is feszítő mert már most nyúlt annyit hogy én lazának mondanám. Persze ez extrém helyzet volt mert minden erő csak a hátsó kerékre esett mind gyorsításkor mind pedig fékezéskor.
Jöjjenek a képek:
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405252114449599.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405252113502582.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405252114083168.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405252114256522.jpg)
Ez a mai nap mérföldkő volt az autó építése során és ettől féltem a legjobban de minden úgy működött ahogy azt elterveztem.
Jóleső elégedettséggel megyek aludni.
Jó éjszakát!
Viktor
-
Szuper! ;)
A következő autózáson már láthatjuk? :)
-
Szuper! ;)
A következő autózáson már láthatjuk? :)
Úgy tervezem, hogy addigra hadra fogható lesz.
-
Sziasztok!
Ma is birizgáltam kicsit az autót. Véglegesítettem a kormányművet, elkészítettem az állítható futóművek felső lngőkarjait, megerősítettem a spur kereket, lefestettem a kihajtásokat mert eléggé ütött kopottak voltak, szétszedtem és kipucoltam a csapágyakat. Holnap megyek szíjakat rendelni, azok megjönnek csütörtökre, úgyhogy hétvégén jön a végleges összeszerelés. :)
Üdv.: Viktor
-
:o :o :o
Lehet hogy egy újj bajnokot avathatunk majd? ;) ;) ;)
-
Sziasztok!
Megrendeltem a szíjat az autóhoz. Egy hosszabbat és egy rövidebbet is mert nem tudom mennyit fog nyúlni és melyik lesz a legjobb. Mivel csak keddre várható, hogy megérkezik és ma olyan szép idő volt, nem hagyhattam ki hogy ne teszteljek egy kicsit. Csináltam rá első szíjat egy hosszabból elvágtam és az üvegszál erősítést meghagyva átlapolással összeragasztottam. De csak fél órát bírt. De nem baj mert ez idő alatt is sok hasznos információra tettem szert. Adtam neki keményen, gondoltam ha valami elromolhat az most tuti el fog romlani. De semmi, csak gyorsul és kapar és megy és kanyarodik ahogy kell. Szinte tökéletes.
A kormányzás és a futóművek tökéletesek. A hajtás tökéletes. De! Erőteljes gyorsítás közben húz jobbra. Ez vajon mitől lehet?
A motor még mindig nagyon jól viselkedik, nem melegszik (fél óra után is épp hogy langyos volt).Az akkuban pedig még mindig volt 7.9 V Pörög mint az állat és bivaly erős. Hirtelen kigyorsításnál komoly feladat egyenesben tartani pedig már hajtott mind a négy kerék. Lehet, nagyobb pinion kéne bele akkor kezesebb lenne.
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201405311816293127.jpg)
-
Jól haladsz, gratulálok! ;)
-
Hali!
Már a finish-ben vagyok :) Ma délután készen lettem az al- és felvázzal. Huhh rettentő mocskos munka kimarózni a könnyítéseket. Már csak két szíjfeszítőt kell kreálnom. Aztán újból darabokra szedem megtakarítom és jöhet a készre szerelés.
Mostmár ki merem jelenteni, hogy szombatra készen lesz.
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201406011853523851.jpg)
-
Sziasztok! Hétfőn megérkeztek a szíjak az autóhoz. Végül is a 495-ös lett a megfelelő méret. Tegnap készre szereltem és autókáztam is vele kb 20 percet. Ez idő alatt sem nyúlt annyit az első szíj hogy szükséges legyen a szíjfeszítő, úgyhogy egyenlőre nem lesz rajta. Aztán szétszedtem és megmostam minden műanyag alkatrészét. Ma összerakom és ezzel kész. Este rakok fel képeket.
Ja, és úton van felém egy garnitúra szivacs kerék is.
Üdv: Viktor
-
Szia Viktor!
Várom képeket! ;)
-
Egy tipp az alvázhoz. (Bár lehet mát túl vagy rajta.)
Kend be pillanatragasztóval a vágott felületeket, így ellenállóbb lesz ütközésnél, nem fog szétrepedni a karbon.
-
Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nagyon nagy örömömre szolgál, hogy bejelenthetem, az autóm elkészült! Had mutassam be önöknek az utóbbi két heti munkám eredményét, a (nem is tudom hogy minek nevezzem) Kyosho TF2 Spider-emet! :)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201406042157536091.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201406042158367943.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201406042158574711.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201406042158155436.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201406042157135496.jpg)
Köszi Czira a hasznos tippet. Alkalmazni fogom.
A kerekeket csak a fotók kedvéért tettem rá. Az alváz alsó felülete nem olyan szép mint a felső. Mivel a karbon lapnak csak az egyik oldala van fényesre polírozva (vagy mittom én mit csinálva). Csiszoltam én mint a bolond, meg lakkoztam is de nem lett olyan mint a gyári felület. Gondoltam, akko úgy maradsz, úgysem látszol. Kivéve amikor tetőn lesz az autó :D ;D :) . Na de reméljük ilyen ritkán lesz. Bár tegnap sikerült csinálnom vele egy duplaszaltót egy úthiba miatt. Azt hiszem nem kell mondanom hogy még az ütő is megállt bennem. De szerencsére nem lett semmi baja. Még a futómű sem mászott el.
Az elektronika helye sem biztos , hogy végleges. Az akksi lefogatása eredetileg polifoam tekercset hivatott összefogni. ;) . A lökhárító tartó 1mm-es karbonlemezből készült (eredetileg 1:1 rally autó hátsó szárnya volt amíg ketté nem tört egy boruláskor) . Eléggé vékony így gyengébb mint az alváz. Úgy voltam vele, inkább ez a darab törjön mint az alváz mivel a legyártása kb 10 perc.
Hát ennyi.
Persze van még tervben egy két módosítás amik időközben adódtak de most jó lesz így is. Pl. a gyári servo saver eléggé lötyögős. Van is itthon állítható rugós csak át kell alakítani ami nem lesz egyszerű ezért most nem bonyolódok bele.
Minden jót!
Viktor
-
Nagyon nyerőnek néz ki az autó Viktor! ;)
Gratulálok! :)
-
Megjöttek ma a szivacs kerekek. Háát, nem tudom hogy jó választás lesz e ??? Van itthon egy kis darab parketta alátét szőnyegem azon próbáltam és nem az igazi. Szokták ezeket is kenni tapadásnövelővel? Lehet hogy majd a Sweep lesz a nyerő. Szombaton kiderül.
-
Ez így van, a szombati teszt mindent megmutat..... ;)
-
Csak egy kép. Csak úgy.
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201406051943148607.jpg)
-
Szép munka! Gratulálok.
-
Megjöttek ma a szivacs kerekek. Háát, nem tudom hogy jó választás lesz e ??? Van itthon egy kis darab parketta alátét szőnyegem azon próbáltam és nem az igazi. Szokták ezeket is kenni tapadásnövelővel? Lehet hogy majd a Sweep lesz a nyerő. Szombaton kiderül.
Szokták kenni, bár én még nem próbáltam. A 32-es sweep nekem ezen a szőnyegen meglepően jól tapad, csodálkozom is rajta, mert ez szerintem elég kemény gumi, ide valami 22-es esetleg 27-es lenne jó, csak az meg hamarabb elkopik. Na meg minek ha jó ez is, ráadásul még sokáig is bírja ;) :D
-
Tesók! :) ;) :D ;D
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201409141532112531.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/1234/22474/b_201409141532281707.jpg)
-
Szia viktor58!
Hmmm, újabb projekt? ???
Figyelünk... ;) ;) ;)
-
Szia viktor58!
Hmmm, újabb projekt? ???
Figyelünk... ;) ;) ;)
Projektnek, projekt de jóval kisebb volumenű mint az előző. Ez egy gyári TF3-as. Ezt szánom majd szőnyegre a másik pedig aszfaltos játszós autó lesz. Ez az új roller annyival tud csak többet mint az általam épített, hogy alu gátlók vannak alatta. Van rajta bőven amit rendbe kell rakni mert eléggé el van hanyagolva úgyhogy már szét is szedtem és elkezdtem megpucolni. Kaptam mellé egy zacskónyi alkatrészt is így a meglévő alkatrészekkel együtt annyi tartalék cumóm lett hogy még egy autót össze lehetne rakni és még akkor is maradna alkatrész. :) A fehér Mazda 6 kasznit is a szőnyegre szánom.