Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Főnix madarak avagy kukaszökevények feltámadása => A témát indította: kalazoli - 2016. Február 18. - 19:56:52
-
Miklós gépén felbuzdulva nekiláttam én is, hogy két roncsból összehozzak egy gépet.
Az egyik alkatrész szebb napjaiban egy Robbe D-3306-os elektromos vitorlázógép
törzse volt. Valaki a földbe gyűrte, így tört az orra és a szárnya is a középső toldásnál.
Nagypál Ferenc barátom újraépítette az orrát és összeragasztotta a szárnyfeleket is.
Beleraktam a motort és az elektronikát, de nem repült a gép, mert az egyik szárnyfél
annyira elvolt csavarodva. hogy nem lehetett helyrehozni. Nem dobtam ki a gépet és
jól döntöttem, mert később összecsuktam a balza építésű F5J 400-as gépemet. A törzséből
fogpiszkáló lett, de a szárnyat megtartottam, hogy talán még javítható.
-
A Robbe szebb napjaiban egy 2100 mm fesztávú haból készült gép volt,
szebb napjaiban így nézhetett ki.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181955551196.jpg)
-
A balza gépet én építettem és egyszer megsérült, nekiment egy vasoszlopnak.
Akkor azt hittem csak a belépő és egy borda sérült meg, amit kijavítottam, kapott
új fóliát és repült is egy darabig, amig egy erősebb szeles napon egy éles forduló
során megtapsolta magát a szép forduló miatt és lezuhant.
Gondolom az előző sérülés alkalmával a széncső főtartó megrepedhetett és a
nagyobb terhelés alatt összeroppant.
Fiatal korában a kép baloldalán kockás törzzsel, sárga szárnnyal látható.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181959482433.jpg)
-
A javítást ezekből az állapotokból kezdtem el.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181923375529.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181923408739.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181923431159.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181924366198.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181924424437.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181924592785.jpg)
-
A törzs orrán a motortartó lemezt pillanatragasztóval megragasztottam, majd a
már korábban újra felépített orrát beborítottam 40 g-os üveggel, epoxi gyantával.
két réteg gyantát vittem fel rá ecsettel, mert az első réteg után még látható és
érezhető volt az üvegszövet a felületen.
Ezután csiszolás, gittelés nagyon vékony rétegben és újra csiszolás következett, majd
lefestettem. A gyantázásról is készítettem képeket, csak nem tudom hová lettek.
Mivel a habfelület kis részére is került festék ezért a PINTY PLUS aQua festéket használtam
ami nálam már korábban is bevált a habok festésénél és selyemfényű felületet ad.
Íme az eredmény.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181927004392.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181927043842.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181927075677.jpg)
-
Ha a szárny kész lesz, még annyit kell csinálni a törzzsel, hogy a szárny felfekvő felületét kell kialakítani,
hogy megfelelő legyen a szárny állásszöge, ami ennél a szárnynál 2-2,5 fok.
-
A szárnyat megszabadítottam a borítástól, feltártam a további sérüléseket.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181924479242.jpg)
-
Egy vékony pengéjű fűrésszel levágtam a jobboldali szárnyfület, hogy hozzáférjek a
a széncső főtartóhoz.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181925031624.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602181930384818.jpg)
-
A fül feltörését és annak merevségét biztosító cseszterton darabokat
és ragasztót kis csiszoló géppel szedtem ki, majd a 8/6-os széncsőbe egy
6/4-es széncsövet ragasztottam belülről valamint a repedt külső részt
üvegszövet csíkkal bebandázsoltam és gyantával itattam át.
Egyenlőre eddig jutottam.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_20160218192511907.jpg)
-
Ezen a repülőn a motor milyen szögben van? Lefele és jobbra hány fokos szögben van elfordítva?
A festék dobozáról amit a hab festéséhez használsz tennél fel fotót?
:D
-
Szép munka kalazoli! :o :o :o
-
A motorelhúzatás szögére nem emlékszem, de egy emelőprofilnál nagyobb lehúzatás
kell , mert sebességre jobban emel a profil.
Az egyik gépemen a csillapítóhoz képest 4-5 fok a lehúzatás, a szárny állásszöge 2 fok,
de az is kevés, mert gázadásra, ha nem korrigálom a magaságival, akkor csinálja
a loopingot.
-
Itt a kép a festékről
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_20160221182921521.jpg)
-
Kijavítottam a szárnyközepet, pótoltam a bordákat, a szárnyfelfekvés helye, azaz a szárny
közepe új , erősebb torziós borítást kapott és a felfogató csavarnál fenyő többel lett
megerősítve. A kilépő is meg lett erősítve töréseknél belülről egy balza betéttel.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602241059126919.jpg)
-
A szárfület is visszaragasztottam, a feltörés mértékét egy nyáklemez
darabból kicsiszolt rövid kis cseszterton adja meg, amit a főtartó
széncsövekbe toltam és ragasztottam be.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602241059172583.jpg)
-
A gépbe egy 2826-os 1400kv értékű motor, egy 30A-es szabályzó
10 x 6-os hátrahajló légcsavar kerül.
Ezt egy 1800-as két cellás akkuval hajtom meg.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602241059154574.jpg)
-
Az elektronika már be van építve a törzsbe, a kormányokat 9 g-os
Turnigy szervók mozgatják. A légcsavar orrkúpja összetört a balzagép
zuhanásakor, de működik így is csak szépséghibás, majd találok rá valmi
megoldást.
Az akku is gyűrődött a zuhanáskor, de működik.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602241059209394.jpg)
-
Bevontam a szárnyat, olyan lett mint újkorában.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602282149368451.jpg)
-
A gép repkészen akksival együtt 670 gramm, a felületi terhelése
22,4 g/dm2.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602282149478174.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29155/b_201602282149516328.jpg)
-
:) Boldog nyugdíjas lét.
Jók ezek az eredmények.
Gratulálok.
Én is haladok a motor beépítéssel, csak kicsit lassabban.
Na de "ami késik az jön."
:D
-
Már megvolt az első repülés is. Készült videó, majd felrakom.
Közepesen erős szélben is stabilan repült, de ehhez a a motorhoz
nagy a légcsavar, úgyhogy lecseréltem a motort, mivel az volt
itthon. Egy Turnigy 2836-os 1100 kv értékű motort kapott, igy
nem fogja az akkut hamar lemeríteni, mert a súly miatt nem a két cellás 1800-ast,
hanem 3 cellás 1000-est használtam. Az 1400kv-s motor nem nagyon bírta
forgatni széllel szemben és három startnál többet nem nagyon bírt.
-
Szia Zoli!
Várjuk a videót! ;)
Nagyon szép munka, gratulálok! :)
-
Elkészült a videó az első felszállásokról az eredeti motorral.
https://youtu.be/4IguUe5JqbU (https://youtu.be/4IguUe5JqbU)
-
Szépen repül! :o :o :o