Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Slowflyerek => A témát indította: kalazoli - 2016. Március 31. - 11:39:13
-
Sziasztok!
Pár hete a hobbykinget böngészve pillantottam meg ez a kis gépet.
Nagyon megtetszett, szeretem a hagyományos, balza építésű gépeket
és erős felindulásomban meg is rendeltem a gépet, valamint hozzá a
motort és a szabályzót is.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_20160323211545167.jpg)
-
A csomag meg is érkezett, egy kis hibával.
A zacsi, amiben volt fel volt bontva és hiányzott
belőle egy lap balza a rajta lévő lézervágott alkatrészekkel.
ettől nem ijedtem meg, volt 1,5-ös balzám és megcsináltam
az alkatrészeket.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603232115427135.jpg)
De mi van akkor, ha egy kezdő veszi meg a csomagot és nincs neki
balzája. A leíráson rajta volt, ha hiányos, vagy sérült akkor
vissza kell postázni, de a posta majdnem annyi, mint a csomag értéke.
A hiány felfedezését követően megnéztem a honlapon a kommenteket
és 5-ből 2-ben szintén a hiányról számoltak be és a dolog érdekessége, hogy
ugyanazok az alkatrészek hiányoztak.
A kezdeti csalódás nem vette el a kedvemet, nekifogtam megépíteni a kicsikét.
Az építés során azt tapasztaltam, hogy az alkatrészek és illesztések nagyon
pontosak, precízen lehet építeni. Korábban találkoztam olyan lézervágott temékkel
ahol sokat kellett javítani az illesztéseken, itt stimmelt minden.
-
Szia, hát sajnos made in china:) a minőségbiztositás nem áll a helyzet magaslatán:).
Kiváncsian várom a beszámolót! május 1. én szeretném látni a csónakázótavon.:):)
joe
-
Szia Józsi!
Oda készül, remélem nem lesz nagy szél.
-
A csomagban van egy ábrás építési útmutató, ami érthetően ábrázolja
az egyes munkameneteket, valamint van egy kis leírás mellette.
Az igaz, hogy elég kicsi az ábra és a betűk is, de az alkatrészeken lévő
jelölések sokat segítenek.
A gép paraméterei és a beleépítendő elektronika az alábbi fotón láthatók.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603312033373110.jpg)
-
Már említettem, hogy megvettem a motort és a szabályzót is, szervóm az volt
a kincses dobozomban.
A motor egy 10 g-os, 2900kv értékű Turnigy 1811-es.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603232116187633.jpg)
A szabályzó egy 10 -es Hk.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603232116123053.jpg)
A szervók 5 g-os fémfogaskerekes Blue Arrow tipusúak.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_20160330214440934.jpg)
-
A csomagban 4 db 60 cm hosszú 1,5-ös balza lapon vannak az alkatrészek kivágva,
igaz 5-nek kellett volna lenni.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603232115532399.jpg)
3 mm-es balzából készült a motortartó pylon egyes alkatrészei, valamint a szervótartó
panel és a középső szárnyborda.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603232116011155.jpg)
6 mm-es balzából vannak az orrtőke alkatrészei.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603232115598071.jpg)
és 1,5-ös rétegelt lemezből készült a törzs egyik bordája és a szárfelfogató gumi kampója.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603232115566595.jpg)
Volt még a csomagban egy 60 cm hosszú 1,5-ös szénrúd és két mágnes az akkufedélhez.
-
Az építési útmutató alapján építettem meg a gépet.
Először a motortartó pylont ragasztottam össze CA híg pillanatragasztóval.
Az egész gép építésénél azt használtam, néhány helyre sűrűbbet használtam.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_20160330214339888.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_20160330214343254.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302143479821.jpg)
-
Majd beleszereltem a motor felfogatását és felragasztottam a takaró lapot.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302143543030.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302143581533.jpg)
-
A motortartó nyakrésze két alkatrészből áll, a merevség miatt egy merőleges
szálirányú betétet kell bele ragasztani. Ez megoldható egy szénlap beragasztásával is.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144018926.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144057205.jpg)
És összeillesztve így néz ki. Nem ragasztom össze majd csak a bevonás után.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144081604.jpg)
-
Szia Zoli!
Mi az első benyomásod a gépről? ???
Így a fotókat nézve nem lehet annyira rossz.... ::) ::) ::)
-
A szárny szerkezete felső torzióból és bordákból áll.
A felső torziót két részből kell összeragasztani, mivel csak így fért el a
balza lapon.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144125809.jpg)
A bordák beragasztását követően így néz ki a két félszárny.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144173931.jpg)
Valamint így az összeragasztásuk után.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144201331.jpg)
-
Szia Attila!
A hiánytól eltekintve az alkarészek precízen vannak kivágva,
az illesztések nagyon pontosak.
A nagy szárnyfül feltörésnek köszönhetően eléggé stabil lesz,
de a bevonásnál oda kell figyelni, nehogy elhúzza a fólia.
A nagy kormányfelületeknek köszönhetően fordulékony lesz.
Jó lett volna vékony fóliával bevonni, de nem tudtam szerezni
transzparens fóliát, mert a szerkezetét nem szerettem volna eltakarni.
A súlya miatt szerintem egy nagyobb pocsolyáról is fel és le tud szállni.
A puding próbája az evés, az első repülés után többet tudok mondani.
-
A szárny összeállítva a motortartóval. összeragasztva csak a bevonás után.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144241839.jpg)
-
A szárny után következik a törzs összeépítése.
Először az akkumulátor tartó panelt és a torzsbordákat ragasztottam össze,
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144291238.jpg)
majd összeragasztottam a törzs oldallapját.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144322087.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144379803.jpg)
-
A szervókat beleszereltem a tartólapjára, majd beragasztottam a törzsbe
a többi törzsbordával együtt.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144442605.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144492001.jpg)
-
Most jönnek azok az alkatrészek, melyek nincsenek meg.
A törzs alsó és felső borítólemezei, melyeket igy egyszerű
volt megrajzolni és kivágni.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144514777.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302144543911.jpg)
-
Felragasztottam az orrtőke alkatrészeit,
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302145051159.jpg)
majd lecsiszoltam a törzsnek megfelelően.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302145081991.jpg)
-
A csillapító így néz ki,de ezt is csak a bevonás után ragasztom össze.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302145111351.jpg)
-
ugy nezem a motortarto, es a szervotartok is balsa.. ki fogja birni? a motortartó ki fogja birni?
joe
-
A függőleges is megvan erősítve egy merőleges szálirányú betéttel.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302145172252.jpg)
-
A motortartó valóban balza, de elég erős lesz.
Gondolom biztosan letesztelték, de szerintem elég erős lesz.
-
Ugy legyen:) de gratu, szépen haladsz vele... bár nekem is lenne időm ...
joe
-
Eddig két délután 3-3 órát foglalkoztam vele.
-
Végül a két oldalsó úszót ragasztottam össze.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302145145431.jpg)
-
Az összes alkatrész elkészült és bevonás előtt elmértem őket, mert a HK-es
fóliáról nincs adat, hogy mennyi a súlya. Az oldalukon van egy számítás, ahol
64g/m2 számoltak ki, de a védőfóliát kb. 1/3 részben számolták.
Kivágtam a szükséges fólia darabokat, melyhez 64 x 80 cm-es darabot használtam fel.
A bevonást követően végrehajtott mérés alapján pontosabb adatokat kapunk majd és
meglátjuk mennyire igaz a számításuk.
A mért súly 56 g a benne lévő szervókkal és motor rögzítő elemmel együtt.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201603302145203309.jpg)
-
Elkészültem a fóliázással.
a hobbykingen vásárolt transzparens fóliával vontam be a gépet,
majd lemértem őket.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604042225267522.jpg)
Mint látjátok 71 g lett a végeredmény, igy a bevonás előtti mérés alapján
15 g a fólia súlya amit felhasználtam.
64 x 80 cm-es fóliadarbot használtam fel, ami 0.512 m2, így a
fólia súlya a mért adatok szerint megközelítőleg 30 g/m2.
Még ha rászámolunk 10-15 % hulladékot, akkor sem éri el a 40 g-ot
Amit a hk honlapján számoltak az lényegesen több (64 g/m2).
-
Én szeretek a hk fóliával dolgozni, már pár gépet borítottam ezzel a típusú
fóliával, megmerem kockáztatni, hogy jobb mint az oracover, de az biztos
hogy sokkal jobb vele dolgozni, nem zsugorodik olyan gyorsan mint az
oracover, de a vasaló hőfokának emelésével eléri ugyanazt az zsugorodást
mint a többi fólia.
Ezt a törékenynek mondható gépet is sikerült úgy bevonni, hogy nem
csavarta el a szárnyat, pedig attól tartottam, hogy el fogja csavarni.
Miután először dolgoztam ezzel a fajta fóliával, azóta csak ezt használom.
Az ára is megfelelő.
-
Szia Zoli!
Nagyon szép munka, szép kis gép lesz! ;)
Remélem Tiszaújvárosban látom majd a vízről felszállni. :)
Van azért egy két dolog a HK-nál ami jó....
-
Ki mondta Attila, hogy rosszak a cuccok a HK-nál?
Én inkább ott vásárolok mint itthon, minőségben nem
különböznek az itthoni cuccoktól sőt...
Egyébként itthon is azokat árulják csak drágábban.
-
A bevonás után elkezdtem összeragasztani a fődarabokat, valamint
beleszereltem az elektronikát.
Bevonás után az alkatrészek.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_20160411105320776.jpg)
Összeragasztottam a motortartót és felragasztottam a szárnyra.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053265251.jpg)
-
Összeállítottam a farokrészt. majd felragasztottam a törzsre.
A kormányfelületek zsanérozása egyszerűen csak cellux-al oldottam meg.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_20160411105324764.jpg)
Ezután összeraktam az úszótalpakat, melyeket a csomagban lévő 1,5-ös széntrudak
tartanak.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053291608.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053355661.jpg)
majd összeállítva így néz ki.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053384528.jpg)
-
A kormányfelületeket mozgató rudazatokat 1-es szénszálból, 0,8-as acélszálból és
zsugorcsőből készítettem el, ezek nem voltak benne a csomagban.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_20160411105345185.jpg)
A szervó karhoz 0.8-as acélszálból hajtottam egy csatlakozót, amit zsugorcsővel
és a beállítást követően pillanatragasztóval rögzítettem a szénrúdhoz.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053479407.jpg)
A kormányfelületbe 2-es szénrúd darab került, mert ekkora lyukat fúrtak a felületbe és ezt szintén
zsugorcsővel és pillanat ragasztóval kötöttem össze az 1-es szénnel.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053528784.jpg)
Összerakva így néz ki a kormánylap oldal,
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053557638.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111053587722.jpg)
és így a szervó oldal.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111054022486.jpg)
-
Az utolsó képen már látszik, hogy benne van az elektronika is.
A gép össze szerelve, akkumulátorral együtt repkészen 139 g-ot nyom.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111054226401.jpg)
Fekete öntapadósból készítettem rá egy fülkeablak imitációt és ilyen lett.
Később talán valami feliratot is teszek rá.
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111054063996.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111054124310.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111054165252.jpg)
(http://rcpilot.hu/users/4285/29317/b_201604111054207424.jpg)
A berepülés talán meg lesz a héten, ha lesz egy kis szélcsend és találok
egy nagyfüves területet, mert először ún. száraz berepülés lesz és ha jól be lesz állítva
utána irány a víz. Lesz videó a repülésről.
-
Ki mondta Attila, hogy rosszak a cuccok a HK-nál?
Én inkább ott vásárolok mint itthon, minőségben nem
különböznek az itthoni cuccoktól sőt...
Egyébként itthon is azokat árulják csak drágábban.
Szia Zoli!
Nem mondta senki csak voltak már panaszok... ::)
Van amikor belenyúl az ember egy hibás vagy hiányos tételbe de ez itthon is előfordulhat. :o
Én is szeretem a HK-t. ;)
Igaz, van amikor nem Ők a legolcsóbbak! ;)
-
De, ami tény az tény! :)
Nagyon szép kis gépet építettél. :o :o :o
-
Szia kalazoli.
Gratulálok, nagyon klassz kis gépet építettél, a berepre kíváncsi lennék én is nagyon.
Szép repülést vele :)
-
:) Nagyon tetszetős kis gép. Én is kíváncsi vagyok a videóra.
-
Szevasztok!
A mai napon megvolt az első repülés és elkészült róla a videó is.
Most csak telefonnal tudtunk videót készíteni, ami nem tud zoommolni,
így kicsit homályos és néha alig látszik a gép.
Most csak "száraz" repülés volt, mert addig nem akartam vízre rakni,
amíg nincs berepülve.nehogy búvár repülő legyen belőle.
Kerestünk egy területet, ahol nagyobb a fű, hogy leszálláskor ne
sérüljön meg a gép.
Repülési tulajdonságok:
A gép egy kezesbárány! Nagyon stabilan repül, igaz 50% expo van beállítva mindkét kormányra,
így elég finoman lehet vezetni. A gyárilag meghatározott és
beállított súlyponttal tökéletesen repül.
A gyári súlypontot 2 cellás, 500-as akkuval értem el, mert az ajánlott 350-es akkuval
orrkönnyű volt.
Az 500-as akkuval kb. 10 percet repültem, melyben elég sok maxigáz volt, mert
próbálgattam a kicsikét. Volt minden függőleges emelkedés, looping, orsó, háton
repülés.
Nagyon élveztem a repülést, kár, hogy csak egy akku volt nálam.
A vizes repülésről már kamerával akarok videót készíteni, ami talán a jövő héten
kész lesz és Május 1-én is szeretnék vele repülni Kazincbarcikán a csónakázó tavon.
A videó:
https://youtu.be/8KmudM6TQ6w (https://youtu.be/8KmudM6TQ6w)
Aki kedvet kapott hozzá és megszeretné építeni, annak tudok rajzzal szolgálni,
mert azzal kezdtem az építést, hogy az alkatrészeket lerajzoltam.
Persze a gyári lézervágás pontosabb és gyorsabban lehet haladni az építéssel.
Egyébként azért szoktam lerajzolni az alkatrészeket, hogy esetleges sérülés esetén
tudjam pótolni a sérült darabokat.
-
Suhan ez jól Zoli!
:D
-
Gratulálok még 1x, fain kis gép lett!
A pontos konfigot amit használsz le írnád részletesen, mert szét néznék hátha akadna a polcon és akkor
kedvet kapnék 1 replikához ;) :)
-
Üdv "corolla"!
A motor egy 10 g-os 2900 kv értékű, de gyárilag 2200-as írnak.
Az átmérője max 20 mm, 5 x 4.5-ös csavarral.
10 -es szabályzó, minél könnyebb és két 5 g-os szervó, valamint
egy két cellás 500-as akku.
A topik elején tettem fel képeket az alkatrészekről.
-
Szia Zoli
Köszönöm az infókat, keresgélek :) aztán meglátjuk ;)
-
Szevasztok!
Leesett az első hó és a kis hidroplánnal kimentünk repülni.
Kazincbarcikán a Mezey Művészetek Házában működő
Gyermekek Háza Kézműves Ház keretein belül modellező
műhelyt vezetek. Van pár nagyon lelkes gyerek akik közül
Varga Józsi tanítványommal repültünk felváltva és készítettük
az alábbi videót.
A repülés után úgy Józsi unszolására (ami egy mondat volt) úgy
döntöttünk, hogy építünk két újabb gépet, amit futóművel is ellátunk,
hogy betonon is tudjunk fel- és leszállni.
Jó szórakozást a videóhoz!
https://www.youtube.com/watch?v=EFwGvkG-PCE (https://www.youtube.com/watch?v=EFwGvkG-PCE)
-
Szia Zoli!
Köszönjük a szuper videót! ;)
Még mindig kerek szemekkel nézem ezt kis gépedet! :)
-
Heló!
Elkészült két újabb gyöngyszem "Balu kapitány"-ból.
Az egyik Mezőkövesden Szivonya kollégánknál.
-
A másikat én készítettem "Rcz Krisztián" barátomnak.
-
Megérdemli? ;D ;D ;D
-
Nem természetesen :):)