Már én is lerágtam a körmöm! :oJobb lerágni mint légcsavarral lekopogtatni :D
Vajon megriadtak a motor hangjától? ::)
Nem adtuk fel, csak egyrészt nem is volt időm próbálkozni, meg gondoltam megvárom a jobb időt, mert lehet, hogy a garázsomban lévő 4-5 fokot sem szereti :DNa igen, az embereknek kevés az idejük és Április közepén is hideg lehet a garázsban, de azért? :-\ :P
No a motorinditásához az adott tanácsok tökéletesen jók,egy tanács ami még nem hangzott el:Tökéletesen igazad van, valóban nem irtuk le holott ismert dolog és nagyban elösegitti az inditást.
-az öngyulladásos motorba úgy célszerű inditás előtt "bespriccelni"hogy a dugót annyira felhajthuk,hogy lezárja a kipuffogó nyilást és igy csak a dugó oldalára kerül üzemanyagami bőven elég az inditáshoz,de nem keményedik le a motor, nem" üt vissza"
- ami már elhangzott de pontositanám,inditáskor célszerű a kompresszió csavart egy negyed - félfordulattal visszaállitani és miután a porlasztó már nagyjából be van állitva ahogy elkezd robbanni-a kezet a kompresszió csavaron tartva-szoritsuk le azt addig mig egyenletes lessz a motor járása,ezután finomitsuk a porlasztó beállitást,amin tőbbnyire zárni kell.
FONTOS: ha a motorból kipuffogó olaj,fekete a kompresszió csavar nagyon le van szoritva.
Elnézést ha ismétlésekbe bocsájkoztam de igy kerek a dolog.
abhajo
"Jó inditás előtt kezet mosni ,mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz...ros."(http://)
Ez az egyik legjobb tanács amit valaha kaptam,csak az a baj,hogy egy kicsit elkésett .
De jó lett volna ha anno 1950-ben a fiksz kompresszióju 5 ccm.-s Micron inditása előtt ezt tudjuk.
Üdvözöl :
abhajo
"Jó inditás előtt kezet mosni ,mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz...ros."
Ez az egyik legjobb tanács amit valaha kaptam,csak az a baj,hogy egy kicsit elkésett .
De jó lett volna ha anno 1950-ben a fiksz kompresszióju 5 ccm.-s Micron inditása előtt ezt tudjuk.
Üdvözöl :
abhajo
Miért, nagyot ütött?
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1940.__Micron._5_ccm._diesel.__K_p_345._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1940.__Micron._5_ccm._diesel.__K_p_345._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)Gyönyörü motor és ha a tiéd akkor piszokul irigyellek.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)S"Jó inditás előtt kezet mosni ,mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz...ros."(http://)
Ez az egyik legjobb tanács amit valaha kaptam,csak az a baj,hogy egy kicsit elkésett .
De jó lett volna ha anno 1950-ben a fiksz kompresszióju 5 ccm.-s Micron inditása előtt ezt tudjuk.
Üdvözöl :
abhajo
Hol lehet egy ilyen moci hangját meghallgatni? Nagyon kíváncsi vagyok rá.
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/K_p_183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/K_p_183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)Gyönyörü muzeális példány, nagyon irigyellek.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)
Ezek az első kis sorozatban gyártott motorok Magyarországon.
abhajo
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)
Szia abhajó!
Én még soha nem láttam motorban ilyet ez mennyi idős és milyen típus? :o
Hol lehet egy ilyen moci hangját meghallgatni? Nagyon kíváncsi vagyok rá.
Hello.
Majd a nyáron beinditom és készitek róla videót.
abhajo
abhajó, én is köszönöm a választ! ;)
Valamikor régen nekem is volt valami hasonló motor a kezemben, kár hogy nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki! :'(
Szivesen,még egy motormatuzsálem.
abhajo
Szivesen,még egy motormatuzsálem.
abhajo
Sajnos a képfeltöltés nem jőtt össze,majd holnap ujra próbálkozom.
Üdv..
abhajo
Szivesen,még egy motormatuzsálem.
abhajo
Szia.
Számomra ez az önálló topik megtiszteltetés lenne de,az az igazság,hogy egy fórumon már fut egy ilyen téma.
Annak a képanyagát 90 %-ban én adtam,a szöveget Somogyi Ferenc modellező szakiró-barátom -
irta-irja. Ő ezt 1948-49 óta teszi,tehát forrásanyagnak csak az Ő anyagát tudnám használni,
ez ebben a helyzetben plagizálás lenne.
Ha ez topik csak képanyag lenne,1-2 mondatos kommentárral akkor esetleg meg lehetne
csinálni.
Üdvözlettel:
abhajo.
/Kijavitottam a betü hiányokat/
Van két MK-17-es motorunk, még Faterral próbálgattuk tizenpár éve beindítani,
de akkor sajnos nem sikerült, most újra elővettem őket, igaz még csak ott tartok,
hogy üzemanyagot próbálok szerezni..
Hát az éter beszerzése gyakorlatilag lehetetlennek tűnik (egyszer sikerült vennem pár decit valami horror áron, azóta sem találtam), így visszakerült a polcra :(
Gyógyszertárban hozzá lehet ilyesmihez jutni de valóban horror áron....
A Juniornak zöld a szivótorka, tehát még éretlen és nem lehet szeniornak nevezni...
Hy PéterIsmerem ezt a motort, inditottam is viszont nem volt a tulajdomonban és nincs szpéci tapasztalatom a MK val kapcsolatba de tulajdonképpen minden diessel motor inditása és járatása azonos.
Írhatnál egy összefoglaló cikket ezekről az MK-17-es sárkányokról. Biztosan mindenkinek a javát szolgálná, aki közelségbe kerül ezzel a mocival. Sok fárasztó és lelombozó kísérletezéstől mentené meg a próbálkozót aki még kezdők e téren.
Szi8a stanci!
Videó csinálsz majd a motor indításáról? ???
Szi8a stanci!
Videó csinálsz majd a motor indításáról? ???
Hello!
Majd ha meglesz a végleges konstrukció, akkor csinálhatok..!
Ok!
Tervezed majd a beépítését? ???
Vannak itt olyan járművek is, amik azt sem tudom, hogy micsodák:
http://masteraero.ru/avtojir_model-2.php
Szia Stanci!
Köszönöm a linket, tanulmányozom.... és lehet ráveszek vkit a fordításra is!
Nem csináltál videót azóta, az indításról... érdekelne.
Vagy nem építettél egy gépet, a motornak?
Üdv: Gábor
Üdv.Most már bocsáss meg hogy ellent mondok de egy motor szétszedése csupán a tisztitás miatt a legnagyobb idiotizmus amiröl hallottam. Egy motort csak végszükség esetében bontunk meg, bejáratás után minden alkatrész szépen összekopik, bontás-szerelés után tized-század mm eltérés lessz az összekopástól ami ujra össze kell kopjon és az eredmény megfelel egy 10-10 üzemórának mint kopás.
Még nem. Ki kell oldani belőle a konzerváló zsirt,de ehhez szét kell szedni atomjaira. A főtengely nem pörőg hanem nyulósan forog /benne van a csapágyban a zsir/.
Aki egy motort ok nélkül szétszed az más aljasságra is képes
Szia!Tudomde A fiatal/kiskoru modellezök nem éppen szakemberek viszont nagyon várják az ürugyet a motor szétszedésére (gyerkkori tapasztalat) és ezt szeretném mindenképp megakadályozni habár mindenki arra b....sza el a pénzét amire akarja.Aki egy motort ok nélkül szétszed az más aljasságra is képes
A motor szétszedéséről nem teljesen aljasság..... :D ;)
Ha szakértő kezek szedik, szét nem lehet semmi gond, de a főtengelyig nem kell bontani.
Mi annak idején az új egyedileg készített versenymotorokat / F2c kat -ha emlékszik rá még valaki/ is szétszedtük, átmostuk.
Gyártás és összeszerelés során maradhat benne forgács ,apró fémszilánk stb.ami volt is.
És használat alatt is rendszeresen kellet bontani , mert a ricinus égése során keletkező korom rárakódik a dugattyú tetejére és oldalára .
Ezt el kell távolítani időnként.
A szintetikus olajok nem annyira kormolnak, de..
A konzerváló zsírt egy kis nitró higitós fürdő leviszi , benzin petró csak lassan oldja fel a zsírt.
Valamint a ricinusos üzemanyagtól beszáradt motorok is kitakaríthatóak,életre kelthetők ezzel módszerrel.
Téli konzerválás előtt is ajánlatos elvégezni / szétszedés nélküli ninróhigitós átmosás/ ,
utánna egy After run-os vagy műszerolajos kenéssel leolajozni.
Ha szétszedéskor megjelöli az ember az alkatrészeket milyen irányba voltak beszerelve , nem okoz teljesítmény csökkenést.
Ezt garantálhatom,nemegyszer megtörtént -mivel mérhető eredményekkel versenyeztünk - és ugyanazt a teljesítményt adták a motorok szétszedés után is.