Borsodi RC Modell Fórum

Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: maci - 2010. Március 09. - 10:13:21

Cím: MK-17 diesel motor
Írta: maci - 2010. Március 09. - 10:13:21
Ma Zozo elővett a polcáról egy orosz MK-17-es motort, hogy építsünk köré egy repülőt. A motor teljesen új, gyári csomagolásban van.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk[/youtube]

A dobozból csak egy dolog hiányzik, és az a használati útmutató, ezért a motorról minden információ érdekelne Pl üzemanyag, húzóerő, egyáltalán mire használható  ???

Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 09. - 11:37:01
Ezeket a motorokak körrepülöhöz és szabadonrepülöhöz használtuk annakidejében.
Épithetsz egy szép oldtimer szabadonrepülöt.
A legegyszerübb üzemanyaga 1 rész altató éter (etiléter) 1 rész motorolaj, egy rész petroleum.
Sok recept létezik (csupán részarányban külömböznek, például 40% peteroleum)
Telyesitmény novelésre amilnitritet használnak.
A tüt hasonló modon kell beállitani mint az izzózoknál és a fordulatot a hengerfejen található csavarral állitják be. Ez a csavar az Un. ellendugattyut szabályozza (változtassa a kompresziót)
Egy pontositott recept: First flight of the Sig Akromaster with a Russian MK-17 diesel engine. Sig Akromaster... Fuel: 30% ether 25% castor oil (ricinus) 45% petroleum ...

Késöbb kitérek az inditásra.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: pittyu - 2010. Március 09. - 11:43:27
Nekem is van hasonló motorom, amikor bementem a gyógyszertárba étert venni majdnem rámhívták a rendőrséget.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: tubi - 2010. Március 09. - 12:05:19
Jó motor! Megbízható! Nekem is volt, és van is a mai napig ilyen motorom, bár üzemanyagom már nincs hozzá sajnos!
Ha valaki tud beszerzési forrást szóljon, mert igényt tartanék egy kevésre!
Egyébként ez nem diesel! Ellendugattyús!
Egy bizonyos sűrítési érték elérésekor (amit nagyban az üzemanyag összetétel határoz meg) az üzemanyag öngyulladása következik be.
A hengerfej tetején található menetes orsóval lehet az ellendugattyút elmozdítani a henger teteje felé, így csökkentve a csúcs nyomást, vagy lefelé a főtengely irányába növelve azt.

A motor hátránya az, hogy csak az állandó fordulatot tolerálja és ha beindul, még a fejed búbja is ricinusos lesz!  ;D  :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: maci - 2010. Március 09. - 13:26:36
Egy alkalmazási példa ;D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nUf_BEXPkyM[/youtube]
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 09. - 18:00:48
RC részére nem javasolt, részben a fix fordulat és részben a drága üzemeltetés miatt (az éter nagyon drága az alkohol vagy benzinhez hasonlitva.
Ugyanakkor egy oldtimer szabadonrepülöben 20 másadpercet üzemel a motor, tehát nem drága a repités.
Egyébként egy oldtimer RC. valódi dizelmotorral szintén szép látvány.
Sajnos Tubinak ellent kell mondjak, függetlenül attol hogy a robbanótér térfogatát az ellendugattyuval szabályozzuk és az üzemanyagot a levegövel juttatjuk be és nem befecskendezzük a komprimálástól felhevült levegöt tartalmazó hengerbe, egy diesel rendszerü öngyuladásos motorrol van szó.
Tény hogy a téma vitatható mert a valódi diesel motor üzemanyag befecskendezése a kompreszió után történik.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: tubi - 2010. Március 09. - 18:57:48
Meghajlok a tapasztalatod előtt.
A véleményemet a szakirodalmak alapján alakítottam ki és annak idején a modellező szakkörben is így tanították az öregek.
Bár azt szeretném megjegyezni, hogy az egyetlen momentum, ami alapján rá lehet aggatni a Diesel kifejezést az, az öngyulladás!

Minden esetre ezen el lehetne vitatkozni egy darabig….
 Elnézést az okvetlenkedésért!
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 09. - 19:10:52
Na, ezért ugyan nem fogunk öszeveszni. :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 10. - 18:48:01
Megpróbálom leirni az inditását:
A motor inditópadra szerelve, nem túl nagy, átméröjü kis emelkedésü nehéz(nagy lenditö tömegL légcsavar.
Tele tank, tü nyitva anyira hogy befogott szivótorokkal a légcsavar átforgatásákor épp csak szivja az üzemanyagot.`Újal zárjuk a szivótorkot, 1-2-3 forditás a légcsavaron, láthatóan üzemanyagot sziv a motorba. Fecskendövel beszivárogtatunk egy kis üzemanyagot a kipuffugó nyillásba (spricc) )Na nem az amit a szomszéd korcsmában kaptok be  ;)) Légcsavar ovatosan átforgatva,ha nem akadt el akkor OK, ha igen akkor nyitani az ellendugattyut amig átbillenthetö a dugattyu a felsö holtponton.
Enyi kinlodás után eléggé mérgesek leszünk ahhoz hogy kezdjük pofozni a légcsavart (nem árt kesztyüt használni mert a ronda kis állat hajlandó visszaütni.) Ha kezd sorozatosan robbanni növeljük a kompressziót ami által nö a fordulat. Most vagy megy vagy leáll, egy kis motorismerettel reajövünk hogy sok vagy kevés üzemanyagot kap és a tüvel korrigáljuk. Játszunk az üzemanyag és a kompresszió beállitásával mindaddig amig szépen nem duruzsol. Nem is igazi modellezö az akinek nincs 1-2 szép megfeketedett körme. Ovatosan csiklatni mert legalább anyira bosszúálló ronda tud lenni mint egy csaj és a körmöd bánja.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: maci - 2010. Március 10. - 20:58:53
Délután hozzáfogtunk a beüzemeléshez. Orrán száján folyt az üzemanyag,de motor csak 1-2 másodpercre indult be.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PUN45EBc5oM[/youtube]

Holnap megpróbáljuk Péter útmutatóját követni ;D

Addig is, ha a videó alapján van jótanács szívesen fogadjuk.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Z-o-Z-o - 2010. Március 10. - 21:15:31
Peti köszi  tippeket!
Holnap újra próbáljuk, nem teljesen így próbáltuk. :)
kérdés: starterrel szabad indítani (érdemes?)


Üdv Z
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 10. - 22:01:01
Starterrel ovatosan, nehogy tulszivassátok és eltörjön a hajtókar.
Starterrel ugy érdemes hogy minimálisra áltjátok a kompressziót és a tüt csak anyira nyitjátok hogy épp csak köpködjön a kipuffogón majd forgatás közben ovatosan növelitek a kompresziót. Egy adott pillanatban robbanni kezd,itt megfigyelhetö hogy a tün nyitani vagy zárni kell.
Be nem  járatott motor estében nehéz az inditás de egy kis kisérletezés után ki lehet tapasztalni a kompresszió/üzemanyag arányt, na mer eléggé hamar kezd bejáródni(akár a startertöl)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 10. - 22:04:34
A videó szerint kell növelni a kompressziót, csavarjatok be legalább egy félkört az ellendugattyun amikor indul. Talán már kezdetben is lehet egy negyed, fél kört. Negyon vérszegény a hangja, érezhetö a kompresszió hiánya. Na meg a sziringa helyett használjatok egy laposabb tartályt, alacsonyabban, igy kisebb lessz a nivó külömbség és szivás nélkül nem telik fel a motor. Ahogy csináltátok, normális tü nyitással is nyakig telik a motor annélkül hogy forogna.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 10. - 22:15:46
Inditáskor (az elsö életrekeltési kisérleteknél) nem árt fél kézzel fogni az ellendugattyu csavarját és ahogy indulás után kezd esni a fordulat rögtön szoritani ovatosan a kompressziót.
Fog az menni :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 17. - 00:09:01
Mi történt? Elvesztettétek a kompressziót? Azt hittem tökösebbek, ja, izé,azaz hogy, szóval kompressziósbbak akartam mondani  kitartóbbak vagytok. Egy erekje van a kezetekben és Ti???
Persze jobb szotyizni és elektromos ARF modellt küldeni az enyészetbe. Na jó, vicceltem és a viccet nem kell komolyan venni. De az is igaz hogy minden viccnek fele való.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2010. Március 17. - 08:13:16
Már én is lerágtam a körmöm!  :o
Vajon megriadtak a motor hangjától?  ::)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: altima - 2010. Március 17. - 09:22:06
Ha jól emlékszem a Modell Hungáriában lehet hozzá üzemanyagot kapni.
Egy telefont szerintem megér!
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Március 17. - 10:08:58
Már én is lerágtam a körmöm!  :o
Vajon megriadtak a motor hangjától?  ::)
Jobb lerágni mint légcsavarral lekopogtatni :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: maci - 2010. Március 17. - 11:43:18
Nem adtuk fel, csak egyrészt nem is volt időm próbálkozni, meg gondoltam megvárom a jobb időt, mert lehet, hogy a garázsomban lévő 4-5 fokot sem szereti :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Április 12. - 17:29:03
Nem adtuk fel, csak egyrészt nem is volt időm próbálkozni, meg gondoltam megvárom a jobb időt, mert lehet, hogy a garázsomban lévő 4-5 fokot sem szereti :D
Na igen, az embereknek kevés az idejük és Április közepén is hideg lehet a garázsban, de azért? :-\ :P
Cím: Re:MK-17 diesel motor/inditás/
Írta: abhajo - 2010. Május 19. - 19:41:43
No a motorinditásához az adott tanácsok tökéletesen jók,egy tanács ami még nem hangzott el:

-az öngyulladásos motorba úgy célszerű inditás előtt "bespriccelni"hogy a dugót annyira felhajthuk,hogy lezárja a kipuffogó nyilást és igy csak a dugó oldalára kerül üzemanyag
ami bőven elég az inditáshoz,de nem keményedik le a motor, nem" üt vissza"

- ami már elhangzott de pontositanám,inditáskor célszerű a kompresszió csavart egy negyed -   félfordulattal visszaállitani és miután a porlasztó már nagyjából be van állitva ahogy elkezd robbanni-a kezet a kompresszió csavaron tartva-szoritsuk le azt addig mig egyenletes lessz a motor járása,ezután finomitsuk a porlasztó beállitást,amin tőbbnyire zárni kell.

FONTOS: ha a motorból kipuffogó olaj,fekete a kompresszió csavar nagyon le van szoritva.

Elnézést ha ismétlésekbe bocsájkoztam de igy kerek a dolog.

abhajo





Cím: Re:MK-17 diesel motor/inditás/
Írta: Gorilla - 2010. Május 19. - 21:48:49
No a motorinditásához az adott tanácsok tökéletesen jók,egy tanács ami még nem hangzott el:

-az öngyulladásos motorba úgy célszerű inditás előtt "bespriccelni"hogy a dugót annyira felhajthuk,hogy lezárja a kipuffogó nyilást és igy csak a dugó oldalára kerül üzemanyagami bőven elég az inditáshoz,de nem keményedik le a motor, nem" üt vissza"

- ami már elhangzott de pontositanám,inditáskor célszerű a kompresszió csavart egy negyed -   félfordulattal visszaállitani és miután a porlasztó már nagyjából be van állitva ahogy elkezd robbanni-a kezet a kompresszió csavaron tartva-szoritsuk le azt addig mig egyenletes lessz a motor járása,ezután finomitsuk a porlasztó beállitást,amin tőbbnyire zárni kell.

FONTOS: ha a motorból kipuffogó olaj,fekete a kompresszió csavar nagyon le van szoritva.

Elnézést ha ismétlésekbe bocsájkoztam de igy kerek a dolog.

abhajo
Tökéletesen igazad van, valóban nem irtuk le holott ismert dolog és nagyban elösegitti az inditást.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Május 19. - 22:31:29
Ezt irta abhajo és tökéletesen igaza van"No a motorinditásához az adott tanácsok tökéletesen jók,egy tanács ami még nem hangzott el:

-az öngyulladásos motorba úgy célszerű inditás előtt "bespriccelni"hogy a dugót annyira felhajthuk,hogy lezárja a kipuffogó nyilást és igy csak a dugó oldalára kerül üzemanyag
ami bőven elég az inditáshoz,de nem keményedik le a motor, nem" üt vissza"

Amit nem irt le az hogy nem árt szájjal belefújni a kipuffogóba a becsepentés után, részben azért mert beviszi az üzemanyagot és föképp azért kifujjuk a felesleget (némileg optimális levegö/üzemanyag képzödik)
Na meg amit hiányolok az abhajó leirásából az,az hogy nem irta le azt hogy nem illik hangosan káromkodni akkor amikor a gyenge/lassú  ütés után a motor reakoppint a köröm legérzékenyebb pontjára. Jó inditás elött kezetmosni mert a koppintás után  akkor is bekapod  a szájadba ha sz....os.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 20. - 16:27:10
"Jó inditás előtt kezet mosni ,mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz...ros."

Ez az egyik legjobb tanács amit valaha kaptam,csak az a baj,hogy egy kicsit elkésett .

De jó lett volna ha anno 1950-ben a fiksz kompresszióju 5 ccm.-s Micron inditása előtt ezt tudjuk.

Üdvözöl :

abhajo
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 20. - 16:38:49
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1940.__Micron._5_ccm._diesel.__K_p_345._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1940.__Micron._5_ccm._diesel.__K_p_345._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)S
"Jó inditás előtt kezet mosni ,mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz...ros."

Ez az egyik legjobb tanács amit valaha kaptam,csak az a baj,hogy egy kicsit elkésett .

De jó lett volna ha anno 1950-ben a fiksz kompresszióju 5 ccm.-s Micron inditása előtt ezt tudjuk.

Üdvözöl :

abhajo
(http://)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2010. Május 20. - 17:18:13
"Jó inditás előtt kezet mosni ,mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz...ros."

Ez az egyik legjobb tanács amit valaha kaptam,csak az a baj,hogy egy kicsit elkésett .

De jó lett volna ha anno 1950-ben a fiksz kompresszióju 5 ccm.-s Micron inditása előtt ezt tudjuk.

Üdvözöl :

abhajo

Miért, nagyot ütött?  ;D ;D ;D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Május 20. - 20:20:58

Miért, nagyot ütött?     
 
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 20. - 20:32:23

Miért, nagyot ütött?     
 



Még annál is nagyobbat 32 cm.-s  :-[ :-[ :-[ diófa légcsavarral tőbbször egymás után is,másnap a vérhólyagos ujjunkra is.

abhajo
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Május 20. - 21:07:36
Jajjjjjj :'( Semmi, csupan eszembe jutottak a régi szép idök, néha az is elöfordult hogy nem volt véraláfutásos a körmöm. Hogy miért? Vagy nem lehetett étert kapni vagy A2 versenyre készülten, vagy a haveromat tanitottam  a motor inditására  :D :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Május 20. - 21:13:02
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1940.__Micron._5_ccm._diesel.__K_p_345._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1940.__Micron._5_ccm._diesel.__K_p_345._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)S
"Jó inditás előtt kezet mosni ,mert a koppintás után akkor is bekapod a szájadba ha sz...ros."

Ez az egyik legjobb tanács amit valaha kaptam,csak az a baj,hogy egy kicsit elkésett .

De jó lett volna ha anno 1950-ben a fiksz kompresszióju 5 ccm.-s Micron inditása előtt ezt tudjuk.

Üdvözöl :

abhajo
(http://)
Gyönyörü motor és ha a tiéd akkor piszokul irigyellek.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Pintyoke - 2010. Május 20. - 21:31:31
Hol lehet egy ilyen moci hangját meghallgatni? Nagyon kíváncsi vagyok rá.

Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 20. - 21:35:47
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/K_p_183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/K_p_183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)


Ezek az első kis sorozatban gyártott motorok Magyarországon.


abhajo
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 21. - 17:28:58
Hol lehet egy ilyen moci hangját meghallgatni? Nagyon kíváncsi vagyok rá.



Hello.

Majd a nyáron beinditom és készitek róla videót.


abhajo
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 21. - 17:46:54
V(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1948._GY_-_1.__5_ccm._diesel___K_p_274._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1948._GY_-_1.__5_ccm._diesel___K_p_274._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 21. - 17:50:11
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2010. Május 21. - 19:53:34
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)

Szia abhajó!

Én még soha nem láttam motorban ilyet ez mennyi idős és milyen típus?  :o
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2010. Május 21. - 20:07:29
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/K_p_183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/K_p_183_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)


Ezek az első kis sorozatban gyártott motorok Magyarországon.


abhajo
Gyönyörü muzeális példány, nagyon irigyellek.
Az 1950es években volt egy ismerösömnek  egy Kb. 10Ccm  benzinmotorjra amit valószinü hogy valamikor a másadik világháboru elött gyártottak. A szupermini mágneses gyujtás ami a karter hátsó felében kellet volna legyen, sajnos hiányzott. Mai napi nem tudom megbocsájtani magamnak hogy nem boltoltam meg.
Utólag soha sem láttam egy hasonló ékszert.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 22. - 21:24:53
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100520/1950.__GYM_-_3.__5_ccm.___diesel._Ungarn.___K_p_422._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)

Szia abhajó!

Én még soha nem láttam motorban ilyet ez mennyi idős és milyen típus?  :o


Szia.

Ezek a Gym-1,Gym.-2, Gym.-3. 1950-53 között gyártott -kis szériákban- első magyar modellmotorok.

5 ccm. öngyulladásos motorok voltak. A tervező Györgyfalvi Dezső müszaki egyetemi hallgató volt.


Üdvözlettel:

abhajo
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Pintyoke - 2010. Május 22. - 21:28:12
Hol lehet egy ilyen moci hangját meghallgatni? Nagyon kíváncsi vagyok rá.



Hello.

Majd a nyáron beinditom és készitek róla videót.


abhajo

Az azért nem ugyan az :-) nem párosul a kipufogógáz illatával és a technika is torzít.. de azért nagyon köszönöm a lehetőséget. ;)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2010. Május 23. - 05:02:59
abhajó, én is köszönöm a választ!  ;)

Valamikor régen nekem is volt valami hasonló motor a kezemben, kár hogy nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki!  :'(
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: compcenter - 2010. Május 25. - 06:47:38
abhajó, én is köszönöm a választ!  ;)

Valamikor régen nekem is volt valami hasonló motor a kezemben, kár hogy nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki!  :'(
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 28. - 20:24:07
Szivesen,még egy motormatuzsálem.

abhajo
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Május 28. - 20:38:45
Szivesen,még egy motormatuzsálem.

abhajo

Sajnos a képfeltöltés nem jőtt össze,majd holnap ujra próbálkozom.

Üdv..

abhajo
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2010. Május 28. - 20:52:14
Szivesen,még egy motormatuzsálem.

abhajo

Sajnos a képfeltöltés nem jőtt össze,majd holnap ujra próbálkozom.

Üdv..

abhajo

Az http://www.rcpilot.hu/ ?  ???
 Vagy azt nem szereted?  ???
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Tettike - 2010. Június 11. - 07:52:48
Szivesen,még egy motormatuzsálem.

abhajo

Van még?  :o
Ki tudja megmondani és megmutatni milyen volt az első metiles modell motor?   ???
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Június 13. - 21:22:33
(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100613/1939.___Eisfeld._3_54_ccm.__38850004._www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100613/1939.___Eisfeld._3_54_ccm.__38850004._www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu (http://www.kepfeltoltes.hu)(http://)


Az első motorok még gyujtógyertyások voltak. Ez az elsők egyike.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2010. Június 14. - 19:21:26
abhajó, én személy szerint szívesen olvasok a régi motorokról!  ;D
Nem akarsz erről egy témát nyitni?  ???

Mert ha igen az eddigi hozzászólásaidat átraknám oda.  ;)

Üdv.. BK
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Június 16. - 16:25:24
Szia.

Számomra ez az önálló megtiszteltetés lenne de,az az igazság,hogy egy fórumon már fut egy ilyen téma.

Annak a képanyagát 90 %-ban én adtam,a szöveget Somogyi Ferenc modellező szakiró-barátom -
irta-irja. Ő ezt 1948-49 óta teszi,tehát forrásanyagnak csak az Ő anyagát tudnám használni,
ez ebben a helyzetben plagizálás lenne.

Ha ez topik csak képanyag lenne,1-2 mondatos kommentárra akkor esetleg meg lehetne
csinálni.


Üdvözlettel:

abhajo.l

Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: abhajo - 2010. Június 16. - 16:31:22
Szia.

Számomra ez az önálló topik megtiszteltetés lenne de,az az igazság,hogy egy fórumon már fut egy ilyen téma.

Annak a képanyagát 90 %-ban én adtam,a szöveget Somogyi Ferenc modellező szakiró-barátom -
irta-irja. Ő ezt 1948-49 óta teszi,tehát forrásanyagnak csak az Ő anyagát tudnám használni,
ez ebben a helyzetben plagizálás lenne.

Ha ez topik csak képanyag lenne,1-2 mondatos kommentárral akkor esetleg meg lehetne
csinálni.


Üdvözlettel:

abhajo.
/Kijavitottam a  betü hiányokat/
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 05. - 14:42:30

  Sziasztok!

 Látom elég régi az utolsó hozzászólás, de hátha olvassátok..
Van valami fejlemény az indítással kapcsolatban? Szívesen olvasnék további tapasztalatokat!

Van két MK-17-es motorunk, még Faterral próbálgattuk tizenpár éve beindítani,
de akkor sajnos nem sikerült, most újra elővettem őket, igaz még csak ott tartok,
hogy üzemanyagot próbálok szerezni..
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: maci - 2011. Június 05. - 19:27:15
Van két MK-17-es motorunk, még Faterral próbálgattuk tizenpár éve beindítani,
de akkor sajnos nem sikerült, most újra elővettem őket, igaz még csak ott tartok,
hogy üzemanyagot próbálok szerezni..

Hát az éter beszerzése gyakorlatilag lehetetlennek tűnik (egyszer sikerült vennem  pár decit valami horror áron, azóta sem találtam), így visszakerült a polcra :(
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 07. - 15:26:21
Hát az éter beszerzése gyakorlatilag lehetetlennek tűnik (egyszer sikerült vennem  pár decit valami horror áron, azóta sem találtam), így visszakerült a polcra :(

 Sikerült szereznem kb. fél deci étert, szóval hétvégén próbaindítás, majd beszámolok az eredményekről.. :)
Ha beindul, nekikezdek repülőt építeni hozzá..! :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gzax - 2011. Június 07. - 15:41:00
Gyógyszertárban hozzá lehet ilyesmihez jutni de valóban horror áron....
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: maci - 2011. Június 07. - 20:28:39
Gyógyszertárban hozzá lehet ilyesmihez jutni de valóban horror áron....

Hát már a gyógyszertárak sem tartanak, mert nem kell semmibe, de ha van, akkor is receptköteles :(
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 10. - 15:07:21

 Nem tudjátok mi a különbség a sima MK-17
(http://fuhur.rcmodell.hu/Muzeum/Muzeum/MK_17/MK_17_02.jpg)

 És az MK-17 Junior között?
(http://fuhur.rcmodell.hu/Muzeum/Muzeum/Mk_17_j/MK_17j_02.jpg)

 Elvileg a köbcenti ugyanaz, azon kívül meg nem tudom mi lehet..
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2011. Június 10. - 20:54:04
A Juniornak zöld a szivótorka, tehát még éretlen és nem lehet szeniornak nevezni.  ;D
Valószinü semmi külömbség, csupán Iván a gyár  pártitkára miután megszületett  Aliosa (a kisfia) kiadta az utasitást hogy rea kell irni a motorokra hogy kiskoru. De ahogy a tisztelt (tisztelt ?) Szovjet elvtársakat ismertem az is elképzelhetö hogy a selejtes vagy nem épp tökéletes motorokat elnevezték juniornak és 10 kopejkával olcsobban árusitották.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 11. - 16:20:01
A Juniornak zöld a szivótorka, tehát még éretlen és nem lehet szeniornak nevezni...

Hát, én is valami ilyesmit gyanítottam..  ;D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 11. - 16:33:57
 Győzelem! Beindult a szerkentyű! :)
Itt a fórumon leírtak alapján indítottam (köszi mindenkinek!!), az első indítás elég nehézkes volt,
de most már kezdek belejönni! Mivel még sosem láttam működés közben
modell motort, eléggé meglepett a hangja, a youtube videókon valahogy
"nem jön át" annyira a hangerő..  :)
És íme két kép:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/mk1701.jpg)
beindítva:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/mk1702.jpg)
Egyetlen félelmem az volt, hogy nehogy túlságosan letekerjem az ellendugattyút!
Azt honnan tudom, hogy meddig tekerhetem? Nem szeretném szétforgácsolni a dugót..
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2011. Június 11. - 21:19:38
Álló helyzetben ovatosan átforditod a fötengelyt és ha nem koppan akkor OK. Menelközben ha túlhuzod akkor leáll a motor.Nem veszélyes, 11 éves kölyök voltam amikor diessel motorral kezdtem repülni és 19-20 éves lehettem amikor áttértem az izzosra, ezalatt egyetlen egy motort sem rontottam el. Ha egy gyereknek sikerült akkor nekesd is fog. Amikor növeled a fordulatut az ellendugattyuval idönként a tüt is utána kell állitani (soványitod a keveréket, tehát befelé csavarod) Inditáskor csökkentett kompresszióval egy csepp üzemanyagot cseppentessz a kipuffogó nyillásba és szájjal kifuvod a felesleget (ugyanakkor egy menyiség bekerül a hengerbe) elöször ovatosan átforditod (itt ál fent a veszély hogy ha túl sok üzemanyag van a motorban koppan a motor) Ha átfordul lehet pofozni a légcsavart, ha nem akkor csökkented a kompressziót.
Amikor berobbant lehet söt kell növelni a kompressziót mert kevesebb üzemanyag marad a motorban és ezáltal csökken a kompresszió.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2011. Június 11. - 21:22:18
Ja és vedd ki a szivacsot a bejárató pad alól mert minél merevebb a motorágy annál vibrációmentesebben müködik a motor.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 12. - 18:24:26

 Köszi a segítséget!
 Sajna még nem úgy megy az indítás mint ahogy szeretném, de nem adom fel!  :D
Holnap elfüstölöm a maradék étert..  8)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2011. Június 12. - 22:20:39
A tartály megoldása sem a legtökéletesebb, mire kiszivja a légbuborékokat leállhat a motor az üzemanyag hiány miatt. Jó lenne a csövet (minél rövidebb) középen vezetni ki és inditáskor az üzemanyag szint legyen leheyöleg azonos a szivótorok szintjával. Kezdetben sokat segit ha a  motor enyhén felfele mutat , igy a töblet üzemanyag nem a motorba hanem kifele csepeg és nem fullasztja le.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gzax - 2011. Június 13. - 08:22:22
Hy Péter

Írhatnál egy összefoglaló cikket ezekről az MK-17-es sárkányokról. Biztosan mindenkinek a javát szolgálná, aki közelségbe kerül ezzel a mocival. Sok fárasztó és lelombozó kísérletezéstől mentené meg a próbálkozót aki még kezdők e téren.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 13. - 13:44:07
 Péter, igazad volt, a tartályt újra kell gondolnom.. Bakot már újat csináltam,
az előzőt szétrázta, most fém lapkákkal oldottam meg a leszorítást.
 Viszont hagytam ma egy picit tovább pörögni, és lelazult a hengerfej,
de időben észrevettem, szerintem nem lett baja..
..ha jövő hétvégéig szerzek étert, akkor újra próba!  :)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2011. Június 13. - 15:40:37
Hy Péter

Írhatnál egy összefoglaló cikket ezekről az MK-17-es sárkányokról. Biztosan mindenkinek a javát szolgálná, aki közelségbe kerül ezzel a mocival. Sok fárasztó és lelombozó kísérletezéstől mentené meg a próbálkozót aki még kezdők e téren.
Ismerem ezt a motort, inditottam is viszont nem volt a tulajdomonban és nincs szpéci tapasztalatom a MK val kapcsolatba de tulajdonképpen minden diessel motor inditása és járatása azonos.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 18. - 17:11:54
 Ma is próbálkoztam, a motoron döntöttem egy kicsit felfelé,
a tartályt úgy lőttem be, hogy ha 1 dl üzemanyagot öntök bele,
akkor pont a szívótorokig ér a szint. Többször is beindítottam,
könnyen indult!
 Egyetlen szépséghibája, hogy megmarta az üzemanyag a
tartályt, szóval ismét csere..  >:(
 De legalább már megvan az indítás elve! :D
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/IMG_0859.jpg)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2011. Június 18. - 21:48:47
Szi8a stanci!

Videó csinálsz majd a motor indításáról?   ???
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 19. - 10:46:44
Szi8a stanci!

Videó csinálsz majd a motor indításáról?   ???

Hello!
 
 Majd ha meglesz a végleges konstrukció, akkor csinálhatok..! 
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2011. Június 19. - 11:11:38
Szi8a stanci!

Videó csinálsz majd a motor indításáról?   ???

Hello!
 
 Majd ha meglesz a végleges konstrukció, akkor csinálhatok..! 

Ok!

Tervezed majd a beépítését?  ???
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Június 19. - 13:39:30
Ok!

Tervezed majd a beépítését?  ???


 Igen, de ez lesz az első gépem, szóval még nagyon az elején járok..  :)
Megtaláltam ennek a gépnek a tervrajzát:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nUf_BEXPkyM[/youtube]

Valószínű ezzel fogok próbálkozni!

(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/VT.jpg)
(Ha valakit érdekel, letölthető itt: http://www.4shared.com/photo/fRS8D7I0/Vlados_Trainer.html (http://www.4shared.com/photo/fRS8D7I0/Vlados_Trainer.html) )

Vagy (ha bátrabb leszek) ezzel:  8)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/2.jpg)
Link: http://masteraero.ru/ra-7.php (http://masteraero.ru/ra-7.php)

Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gefreiter - 2011. Július 04. - 17:23:41
Sziasztok!

Nemrégiben vettem magamnak egy MK-17 modellmotort,
(http://kep.psharing.com/555514.jpg)
és utána rá is találtam a fórumra, örülök hogy leírtátok az
indítást még lehet hasznát veszem...
Egyenlőre viszont az éter-problémánál tartok...
Azt szeretném kérdezni hogy nem tud valaki egy tervrajzot,
vagy egy ajánlást egy vitorlázóhoz amibe be lehetne építeni?
Mi a véleményetek?

Tisztelettel: Gábor
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Július 06. - 09:47:34

 Üdv a klubban!  ;D

 Én ezen az oldalon találtam egy csomó tervrajzot MК-17-hez: http://masteraero.ru ,
csak a nyelvezetével van egy 'kis' gond.. :)
 Azt hiszem, ezek vitorlázók:
http://masteraero.ru/tm1.php
http://masteraero.ru/tm2.php
 Vannak itt olyan járművek is, amik azt sem tudom, hogy micsodák:
http://masteraero.ru/tm2.php
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Július 06. - 09:50:20

 Vannak itt olyan járművek is, amik azt sem tudom, hogy micsodák:
http://masteraero.ru/avtojir_model-2.php

 Utolsó linket javítottam..
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gefreiter - 2011. Július 06. - 12:10:02
Szia Stanci!

Köszönöm a linket, tanulmányozom.... és lehet ráveszek vkit a fordításra is!
Nem csináltál videót azóta, az indításról... érdekelne.
Vagy nem építettél egy gépet, a motornak?

Üdv: Gábor
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gefreiter - 2011. Július 06. - 12:31:07
Sziasztok!

Én erre lennék még kíváncsi...
(http://modelenginenews.org/gp2/m174s1.jpg)

Tud valaki valamit a négyütemű MK-ról?

Üdv: Gábor
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: tubi - 2011. Július 06. - 12:38:34
Nekem ebből a motorból több darab is volt és van is a mai napig a polcon bedobozolva.
Sajnos nagyon nehéz beszerezni az üzemanyagot és ha van is, horror az ára.
Ez egy körrepülő motor. Stabil fordulatszámra tervezték viszonylag kis idő intervallumban.
A gázadást nem lehet sajnos rajta szabályozni szervóval. Pontosabban nem üzembiztos a motor a gáz, vagy az ellendugattyú változásaira.
Bármilyen modellbe tegyétek, az az indítástól az üzemanyag elfogyásáig padlón fog pörögni.
Nem hiszem, hogy ez egy jó és biztonságos megoldás, főleg a kezdők számára nem az.
Szerintem az rc-sítést felejtsétek el! Ez egy szép 25-30 éves antik motor!
Javaslom, hogy építsetek körrepülőt ehhez a motorhoz! Az is nagyon jó móka
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Július 06. - 13:30:21
Szia Stanci!

Köszönöm a linket, tanulmányozom.... és lehet ráveszek vkit a fordításra is!
Nem csináltál videót azóta, az indításról... érdekelne.
Vagy nem építettél egy gépet, a motornak?

Üdv: Gábor

 A videózás előtt még gyakorlok egy kicsit..  :)
Az építést meg az elején kezdem, megvettem a szükséges szakirodalmat,
szerintem 1-2 hónap múlva vágok bele!
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gefreiter - 2011. Július 06. - 16:09:40
Kedves tubi!

Köszönjük a javaslatot! Ha őszinte akarok lenni, akkor be kell ismernem
hogy nem szeretném repíteni ezt a motort, ugyanis soha nem is volt
beindítva, és így eredeti állapotban nekem nagyon tetszik! Viszont izgatja a
fantáziám hogy építsek hozzá egy szép gépet, akár egy antikot... Készre szerelném
és mint dísz folytatná a pályafutását a motor, csak hogy ne a dobozban
legyen elrejtve a szem elől, hanem egy méltóbb helyen--> egy repülőgépben!
Egyébként én elektromos repülőt reptetek... kevesebb a macera :)
Édesapámnak volt egy ilyen MK-ja ezért vettem meg ezt, és mesélt annak idelyén
vitorlázórepülőkről, amiket ilyen motorok hajtottak.... ezért kellene egy szép tervrajz!

Üdv:Gábor
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Július 23. - 14:36:22
Készítettem egy videót az indításról:  ;D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mwpe20NZUXk[/youtube]
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gzax - 2011. Július 23. - 17:39:30
Szépen szól...  ;)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2011. Július 23. - 19:58:12
Nagyon finom a műszer!  ;)
Engem csak az riaszt meg, hogy a gázt nem tudod szabályozni.  :-[
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2011. Július 24. - 15:03:58
Köszi a hozzászólásokat!
BK_Attis: engem azért nem riaszt, mert fogalmam sincs, hogy ez mekkora hátrány..  ;D
Szóval elkezdem építeni hozzá a gépet, nyitottam neki egy új témát:
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,2162.0.html
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gefreiter - 2011. Július 25. - 14:05:51
Szia!

Nagyon szépen megy, és úgy tűnik, hogy nagyon könnyen indítod
már, mintha mindig ezt csináltad volna...

Üdv: Gábor
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gefreiter - 2011. Szeptember 02. - 14:17:58
Sziasztok!

Egy kéréssel fordulnék hozzátok!
Ha van valakinek bontott, hibás, sérült MK-17-es motorja
és nincs elkopva benne a hajtókar akkor azt megvenném!
Még egy légcsavar is érdekelne!
Vettem egy másikat is hogy én is kipróbáljam végre, de
ebben nagyot löttyen a hatókar a főtengelyen!

Kérem a segítségeteket!
Üdvözlettel és köszönettel: Gábor
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Február 24. - 11:43:52
Üdv.

Uj infok a beszerzéshez!

Éter:DIETIL-ÉTER   http://www.molar.hu/index.php?page=product.molar&kod=02540-006-350&language= (http://www.molar.hu/index.php?page=product.molar&kod=02540-006-350&language=)

Motor:http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,103864.0.html (http://forum.rcmodell.hu/index.php/topic,103864.0.html) ehez adnak üzem anyagot is.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Március 05. - 12:58:04
Üdv.

A motor elkelt /nálam van ;D ;D ;D/ sajna a gyári leirása hiányzik,ha valakinek megvan és betudná scenelni hálás lennék.

stanci az avatarod esetleg nagy méretben nincs meg???? ::)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: krisztianfz6 - 2012. Március 05. - 21:30:42
Nekem van egy ilyen motorom, akit érdekel, eladó.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2012. Március 06. - 11:45:35

 Üdv:
Ekkorában van meg:
(http://delaemmodeli.ru/wp-content/uploads/2010/09/912.jpg)

Próbáltad már indítani?  :D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Március 06. - 11:59:59
Üdv.

Még nem. Ki kell oldani belőle a konzerváló zsirt,de ehhez szét kell szedni atomjaira. A főtengely nem pörőg hanem nyulósan forog /benne van a csapágyban a zsir/.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Március 06. - 12:05:43
Valamint kell készitenem egy uj tömités készletett.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2012. Március 06. - 12:45:39
Van jutubon egy jó kis robbantott animáció:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Q-sEW5EfZn8[/youtube]

 Az enyém is nyúlósan forgott az elején, de én nem szedtem szét.
A keverék mosta ki.. :)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Március 06. - 14:37:38
Köszönöm. Kár a lényeg alig látszik. A motor szétszedése nem egy nagy kaland,csak a főtengely kiszedésével van gond.Ezt nem is piszkálom,mert valoszinüleg egy önzáró kup fogja a légcsavarnál amit csak ütögetéssel lehet el inditani.Ami biztos halál. :'(
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2012. Március 06. - 20:26:36
Üdv.

Még nem. Ki kell oldani belőle a konzerváló zsirt,de ehhez szét kell szedni atomjaira. A főtengely nem pörőg hanem nyulósan forog /benne van a csapágyban a zsir/.
Most már bocsáss meg hogy ellent mondok de egy motor szétszedése csupán a tisztitás miatt a legnagyobb idiotizmus amiröl hallottam. Egy motort csak végszükség esetében bontunk meg, bejáratás után minden alkatrész szépen összekopik, bontás-szerelés után tized-század mm eltérés lessz az összekopástól ami ujra össze kell kopjon és az eredmény megfelel egy 10-10 üzemórának mint kopás.
Kérlek ne haragudj, nem akartalak bántani de ha lehetöségem lenne mindenkit felpofoznék aki a motor szétszedését (szétbarmolás) javasolja a netten. >:(
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2012. Március 06. - 20:28:08
Aki egy motort ok nélkül szétszed az más aljasságra is képes
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Március 06. - 21:08:17
Üdv.

Előszőr is senkinek nem javasoltam a motorszétszedését!!
Másodszor ez a motor 0.0 üzem órás és gyárilag lekonzervált (orosz)! Sajnos nem fotoztam le de a dugatyun 2mm zsir tömb volt a forgantyus ház meggyakorlatilag feltöltve. Igy szerintem igen csak bajosan inditható,ha mégis beindul a maradék zsir tuti ráég a dugóra és a hengerfalára.Használt,bejáratott motort én sem szedek szét nincs értelme,és teljesen igazad van a kopásban.

UI: A honvédségnél javitó bázison szolgáltam,igy van némi tapasztalatom az orosz-szovjet alkatrész tartositásról.Ezer évre rakják el.Csak használni,beépiteni ne keljen utána!
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2012. Március 07. - 20:58:24
Igen, konzervált, nem bejáratott motornál elfogadható a szétszedés de nem szükséges. Egy benzin vagy pertoleum fürdö eléggé kimossa a zsirt. A reaégéstöl nem kell félni mert az öngyuladásos motor üzemanyaga a petroleum mellett etilétert is tartalmaz amelly nagyon erös oldószer és a petroleum sem kismiska ha melegen kell zsirt oldani. Tehát nem fog reaégni a konzerváló zsir. Az izzosoknál viszont igaz amit irtál mert az alkohol nem oldja a zsirt tehát a konzerváló zsir valóban reaéghet a dugattyura.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Március 07. - 22:24:33
Akkor szerintem ezt megbeszéltük. A beüzemelésről befogok számolni. És ha minden jól alakul az idén lesz egy szép old timer gép is hozzá.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Graphx-34 - 2012. Március 08. - 04:48:25
Szia!

Aki egy motort ok nélkül szétszed az más aljasságra is képes

A motor szétszedéséről nem teljesen aljasság..... :D ;)
Ha szakértő kezek szedik, szét nem lehet semmi gond, de a főtengelyig nem kell bontani.
Mi annak idején az új egyedileg készített versenymotorokat / F2c kat -ha emlékszik rá még valaki/ is szétszedtük, átmostuk.
Gyártás és összeszerelés során maradhat benne forgács ,apró fémszilánk stb.ami volt is.
És használat alatt is rendszeresen kellet bontani , mert a ricinus égése során keletkező korom rárakódik a dugattyú tetejére és oldalára .
Ezt el kell távolítani időnként.
A szintetikus olajok nem annyira kormolnak, de..
A konzerváló zsírt egy kis nitró higitós fürdő leviszi , benzin petró csak lassan oldja fel a zsírt.
Valamint a ricinusos üzemanyagtól beszáradt motorok is kitakaríthatóak,életre kelthetők ezzel  módszerrel.
Téli konzerválás előtt is ajánlatos elvégezni / szétszedés nélküli ninróhigitós átmosás/ ,
utánna egy After run-os vagy műszerolajos kenéssel leolajozni.
Ha szétszedéskor megjelöli az ember az alkatrészeket milyen irányba voltak beszerelve , nem okoz teljesítmény csökkenést.
Ezt garantálhatom,nemegyszer megtörtént -mivel mérhető eredményekkel versenyeztünk -  és ugyanazt a teljesítményt adták a motorok szétszedés után is.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: Péter - 2012. Március 08. - 21:41:03
Szia!

Aki egy motort ok nélkül szétszed az más aljasságra is képes

A motor szétszedéséről nem teljesen aljasság..... :D ;)
Ha szakértő kezek szedik, szét nem
lehet semmi gond, de a főtengelyig nem kell bontani.
Mi annak idején az új egyedileg készített versenymotorokat / F2c kat -ha emlékszik rá még valaki/ is szétszedtük, átmostuk.
Gyártás és összeszerelés során maradhat benne forgács ,apró fémszilánk stb.ami volt is.
És használat alatt is rendszeresen kellet bontani , mert a ricinus égése során keletkező korom rárakódik a dugattyú tetejére és oldalára .
Ezt el kell távolítani időnként.
A szintetikus olajok nem annyira kormolnak, de..
A konzerváló zsírt egy kis nitró higitós fürdő leviszi , benzin petró csak lassan oldja fel a zsírt.
Valamint a ricinusos üzemanyagtól beszáradt motorok is kitakaríthatóak,életre kelthetők ezzel  módszerrel.
Téli konzerválás előtt is ajánlatos elvégezni / szétszedés nélküli ninróhigitós átmosás/ ,
utánna egy After run-os vagy műszerolajos kenéssel leolajozni.
Ha szétszedéskor megjelöli az ember az alkatrészeket milyen irányba voltak beszerelve , nem okoz teljesítmény csökkenést.
Ezt garantálhatom,nemegyszer megtörtént -mivel mérhető eredményekkel versenyeztünk -  és ugyanazt a teljesítményt adták a motorok szétszedés után is.

Tudomde A fiatal/kiskoru modellezök nem éppen szakemberek viszont nagyon várják az ürugyet a motor szétszedésére (gyerkkori tapasztalat) és ezt szeretném mindenképp megakadályozni habár mindenki arra b....sza el a pénzét amire akarja.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2012. Május 15. - 09:42:18
 Egy angol nyelvű cikk: http://modelenginenews.org/cardfile/mk17.html (http://modelenginenews.org/cardfile/mk17.html)
(Valaki esetleg lefordíthatná - a gugli fordítója nem az igazi..:)).
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2012. Május 18. - 07:19:46
 Újabb alkalmazási példa, gefreiter kolléga találta: :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8K-FI7ihRWk[/youtube]
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: skeleton - 2012. Május 18. - 19:51:06
Üdv.

Szép gép,csak a gépfelvétel verte ki a biztositékot nálam!! :o :o :o
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gzax - 2012. Május 18. - 20:20:10
Ja Ja !!!
Szerencsére többször is megismételték a vágást, hogy jól rögződjön a negatív példa !


Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2012. November 08. - 11:14:22
 
 Még egy rc repülő MK-17 motorral, nem túl jó minőségű videók, de azért érdekes lehet.. :)

A gép
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yS5M6IGJfVo&feature=relmfu[/youtube]

És a reptetés:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5wTSbywopFI[/youtube]
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: BK_Attis - 2012. November 08. - 15:14:29
Szerintem a maga idejében ez volt a tuti motor! ;)
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: ati - 2012. November 08. - 17:32:27
Hát nekem nem megy. Hidegindítóval sikerült beindítani de nem megy folyamatosan. Ennyi meguntam. Van eladó MK17-es motorom, kínlódjon vele aki akar. Szégyen, de ez van.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: gzax - 2012. November 09. - 07:27:25
Mi pénzt szeretnél kapni érte?
Szeretem a kihívásokat.... ;D
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: ati - 2012. November 09. - 17:07:02
5eFt-ért viheted.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: krisztianfz6 - 2012. November 13. - 21:47:56
Egy ilyen motorom nekem is van valahol a szekrényben. Ha valakit érdekel, megkereshetem.
Cím: Re:MK-17 diesel motor
Írta: stanci - 2012. November 15. - 08:49:55
 
 Először azt hittem, hogy ez a motor egy igazi ritkaság. Most már tudom, hogy csak az a ritka, amelyik be van indítva. :D
Az első indítás nagyon nehézkes, órákig is eltart mire az ember kitapasztalja. A következő indítások idegesítőek, mert nem nagyon érti az ember, ha már egyszer beindult, másodjára miért nem.. Végül bele lehet jönni.. Kitarás! :)