Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: BK_Attis - 2010. Április 02. - 08:29:21
-
Sziasztok!
Mivel a környezetemben is megszaporodtak a robbanós gépek így hát hamar felmerült a kérdés. :o
Mivel lehet helyettesíteni a majdnem méreg drága gyári üzemanyagot? ???
dzsémsz kolléga elmondása szerin, a régi MHSZ-es időkben ezt használták:
- 95%-os denaturáltszesz
- 15-20 % ricinusolaj
Erről kinek mi a véleménye? ??? ??? ???
-
Nagyon nem értek hozzá, nem is tudom minek pofázok bele, de én úgy tudom, hogy a gyár méregdrága üzemagyag azért méregdrága, mert ricinusolaj helyett szintetikus olaj van benne. A ricinus olaj ugyanis nagyon korrodálja a motor belsejét, ha bennemarad. Márpedig bennemarad. Nitró nélkül meg az alkohol maga nagyon kis hatásfoku üzemanyagot eredményez.
-
Sziasztok!
Mivel a környezetemben is megszaporodtak a robbanós gépek így hát hamar felmerült a kérdés. :o
Mivel lehet helyettesíteni a majdnem méreg drága gyári üzemanyagot? ???
dzsémsz kolléga elmondása szerin, a régi MHSZ-es időkben ezt használták:
- 95%-os denaturáltszesz
- 15-20 % ricinusolaj
Erről kinek mi a véleménye? ??? ??? ???
Elméletileg jó, de.....
A ricinus sajna szeret "kocsonyásodni" így ezt hidegben nem nagyon lehet használni (bár most már reméljük egy darabig ez nem lesz gond)
A ricinus ha beszárad a motorodba akkor lesznek kellemetlen óráid amíg ezt kitakarítod.
Ha repülés után afterrun olajat használsz akkor ..... na itt jön a matek.
Szóval érdemes 10% szintetikus olajat és 5% ricinust használni.
A denszesz könnyebben beszerezhető, állítólag alkalmas (nincs tapasztalatom)
Ha szépen összeadod a hozzávalókat akkor sajna kiderül, hogy a 0%-os illetve 1% gyári üzemanyag nem is olyan drága, és érdemes elgondolkodni szabad-e otthon kutyulni?
-
2009-06-12-án számoltam az akkori árakon, szerintem nem lehet azóta nagyságrendi változás!
Sziasztok!
Érdemes kockáztatni a motort, és pancsolni az üzemanyagot?
1% nitro tartalmú üzemanyagot literét modellboltból be lehet szerezni 900-1000ft-ért!
Ha te kevered:
10% szintetikus olajat 1dl 598Ft
5% százalék ricinust 0,5dl 115Ft
1% Nitrometán 0,1dl 71Ft
ez 784Ft -ra jön ki
Azaz 8,4 dl metanolra vagy bármire marad (900 Ft-hoz viszonyítva) 216Ft-od ez 257 Ft-os literár. Ha ez alatt tudsz szerezni akkor van megtakarítás.
Bioetenol literje 190Ft azaz kb 160 forintnyi kell egy liter üzemanyaghoz megtakarítás 56Ft/liter. A kanna árát most nem számolom (mert az lenne a válasz hogy az nem is kell.)
100 liter elfüstölése után megtakarítottál 5600 forintot azaz kicsivel többet mint egy kanna (5liter) üzemanyagot!
Mennyibe is került a motorod?
Megéri?
-
Én elhiszem amit leírtál altima! ;)
Csak azt nem hiszem, hogy nincs valamilyen más alternatíva. ::)
Vagy amit most hallottam. 85% methanol
15% ricinus
A motornak kell minden repülés után valamilyen tisztítóolajat 3 cseppet cseppenteni, és kipucolja a ricinus utáni salakot. :-[
-
Na vettem ricinust,de van itthon nagyfordulatu motorolajom is,holnap veszek denszeszt.
Szerintetek melyiket válasszam a két olaj közül,és hanyasra csináljam a keveréket? :)
Attis amit használat után csöppentek bele,és amit ma neked is csöppentettem bele AFTER RUN olajnak hivják,ez nem hagyja lerakódni a ricinust,de van egy hátránya,inditásnál 1-2fekete ricinusos köptet fog köpni a moci,nem épp szép a fehér gépünkön. ;D ;D
-
Attis amit használat után csöppentek bele,és amit ma neked is csöppentettem bele AFTER RUN olajnak hivják,ez nem hagyja lerakódni a ricinust,de van egy hátránya,inditásnál 1-2fekete ricinusos köptet fog köpni a moci,nem épp szép a fehér gépünkön. ;D ;D
Vagy! Amit most ajánlottak WD40 befújása. ;)
-
Ja az a másik! De én inkáb after run :P
olcsóbb mint a wd40 és tovább tart ;D
holnap berepüljük a madarad?
-
Ja az a másik! De én inkáb after run :P
olcsóbb mint a wd40 és tovább tart ;D
holnap berepüljük a madarad?
Az majd még kiderül. ;)
Esetleg ez a variáció lesz a nyerő? ::)
1 l ricinus 1.350.- ft
5 l metanol 800.-ft
4l metanol + 1l ricinus = 5l ü.a. = cusáme: 1990.- ft = 398.- ft / L. ü.a.
??? ??? ???
-
Péter azt irta nekem,hogy 2 vagy 2.5deci olajhoz 8deci denszeszt keverjek,holnap kipróbálom,majd jelentkezem. :)
-
Péter azt irta nekem,hogy 2 vagy 2.5deci olajhoz 8deci denszeszt keverjek,holnap kipróbálom,majd jelentkezem. :)
Azt mondják a denszeszt nem ajánlják! ::)
-
Hát akkor mit? :o
-
Krisznek állítólag volt egy zsííír jó motorja ;D ;DDe megitatta valamivel és elhalt. Ez egy film cím a jövőből. !! ;D
-
Esetleg ez a variáció lesz a nyerő? ::)
1 l ricinus 1.350.- ft
5 l metanol 800.-ft
4l metanol + 1l ricinus = 5l ü.a. = cusáme: 1990.- ft = 398.- ft / L. ü.a.
??? ??? ???
-
És honnan szerezzek metanolt? :P
-
Péter azt irta nekem,hogy 2 vagy 2.5deci olajhoz 8deci denszeszt keverjek,holnap kipróbálom,majd jelentkezem. :)
Azt mondják a denszeszt nem ajánlják! ::)
Én sem ajánlom az etilalkoholt mert gyengébb és kétes a viztartalma is de egy tény, az hogy a motornak semmi baja sem lessz töle. Ha valaki más véleményen van kérem irja le hogy miért és mi törtenik a motorral. Lehetöleg tudományosan vagy saját tapasztalattal alátámasztva. (semmikép sem az hogy valaki mondta, meg azt hiszem, egyesek szerint, az is lehet hogy kitudja és hasonló mitoszok)
Volt idö amikor a modell szaküzletröl csak nyugati prospektusokban olvastunk, metilt verseny célra épp csak minimális menyiségben sikerült beszerezni feketén külömbözö laboratoriumikból de repültönk és sok száz liter ipari etilaltoholt repültünk el motor hibásodás nélkül.
-
Péter azt irta nekem,hogy 2 vagy 2.5deci olajhoz 8deci denszeszt keverjek,holnap kipróbálom,majd jelentkezem. :)
Azt mondják a denszeszt nem ajánlják! ::)
Én sem ajánlom az etilalkoholt mert gyengébb és kétes a viztartalma is de egy tény, az hogy a motornak semmi baja sem lessz töle. Ha valaki más véleményen van kérem irja le hogy miért és mi törtenik a motorral. Lehetöleg tudományosan vagy saját tapasztalattal alátámasztva. (semmikép sem az hogy valaki mondta, meg azt hiszem, egyesek szerint, az is lehet hogy kitudja és hasonló mitoszok)
Volt idö amikor a modell szaküzletröl csak nyugati prospektusokban olvastunk, metilt verseny célra épp csak minimális menyiségben sikerült beszerezni feketén külömbözö laboratoriumikból de repültönk és sok száz liter ipari etilaltoholt repültünk el motor hibásodás nélkül.
Péter, akkor szerinted a metil, etil és metanolok jók modell üzemanyagba!
Mi akkor a megfelelő keverési arány?
Hogy érjük el a motor megfelelően üzemeljen az általunk kevert ü.a-gal?
-
a WD40-et felejsétek el!!!! Hosszú topikokat olvastam végig a múltkor és hát senki nem ajánlotta. Az nem egy konzerváló olaj, hanem pont az ellenkezője. Főleg hogy nem is olcsóbb mint az afterrun.
-
A keverési arány azonos a metil és az etil esetében. Elméletileg a telyesitményt lehetne némileg fokozni az olaj csökkentésével de szerintem felesleges rongálni a motort. A nitro hozzáadása ugyanazt az eredményt hozza mint mindkét esetben. Egyesek itt esküsznek arra hogy 10-20% E85 hozzáadása az üzemanyaghoz jó hatással van a teljesitményre (nem próbáltam, nem tudom de egy próbát mindenképp megérne)
Lehet hogy valamikor kipróbálom a következö löttyöt: 9% ricinus-9% szintetikus - 10% E85 és 74% alkohollal.
Pé véleményével teljesen egyetértek, valóban nem konzerváló olaj. Én közönséges motorolajat szoktam keverni (szemre) kib. 60% benzinnel és ezzel bespriccelek és starterrel átforgatom. Az összel a motrokat begyujtottam ezzel a löttyel és járattam 10-20 másadpercig, garantáltan átmosott minden alkatrészt és maradt egy olajfilm a felületeken.
-
Lehet hogy valamikor kipróbálom a következö löttyöt: 9% ricinus-9% szintetikus - 10% E85 és 74% alkohollal.
Akkor most melyik a tuti? :o
-
Nincs tuti, ha a motor nem melegszik túl és nem ad kopogó hangot(megfelelö höértékü gyertyával kompenzálható) akkor minden üzemanyaggal lehet repülni, természetesen a kenéshez szükséges olaj menyiséget nem szabad kisporolni..
Az ideális a metil de az etilalkohol is tökéletesen megfelel sportrepülésre ha nincs túl nagy igényünk és az akoho lvalóban nem tartalmaz több mint 4-5% vizet. (a metanol sem biztos hogy kevesebb vizet tartalmaz)
Tehát az az alkohol amely az olaj bekeverése után (pár óra elteltével a keverés után) opál és nem tökéletesen átlátszó túl sok vizet tartalmaz és nem megfelelö üzemanyagnak. Használható is lehet de nem üzembiztos, azonkivül nehezen indul a motor, tehát kerülendö mint üzemanyag.
Ha biztosan tudjuk hogy vegytiszta etanol de a túl nagy viztartalom miatt nem megfelelö üzemanyagnak akkor 50% viz- 2% karamelizált cukor és 1-2 % köménymag segitségével keverhetünk modellnemvezetö üzemanyagot. A 16 évesnél fiatalabbaknak javasolom a viz menyiség növelését, illetve az üzemanyag elixirjének a csökkentését.
-
Ezeket a szereket honnét szerezhetjük be? ???
A ricinus az rendben gyógyszertár, de a többit? ???
-
Valami tipp? ::)
-
Valami tipp? ::)
Metanolt beleszerezni valahol? ???
-
Valami tipp? ::)
Metanolt beleszerezni valahol? ???
Kevert már valaki valami tuti anyagot? ??? ??? ???
-
Valami tipp? ::)
Metanolt beleszerezni valahol? ???
Kevert már valaki valami tuti anyagot? ??? ??? ???
Vodka narancs, VBK, ......
-
:D ;D
-
Én régen körrepülőztem 40% petro, 40% éther, 20% ricinus olajjal (önrobbanásos, ellendugattyús motorokkal).
Ezek már nem használatos üzemanyagok? ???
-
Valami tipp? ::)
Metanolt beleszerezni valahol? ???
Kevert már valaki valami tuti anyagot? ??? ??? ???
Bocs a bele vauért de ennyi keverés=zuhanás
még egyszer bocsánat
Vodka narancs, VBK, ......
-
Nincs mit vacakolni, be kell szerezni a metanolt a nitrpmetánt és az olajat és a gyári recept szerint keverni.
Nitrometán nélkül is lehet repülni, ebben az esetben az olaj % azonos marad mint a gyáriban és a többi a metanol. Metanol hiányában a jóminöségü etanol is megteszi. Ha az eredeti francia Napoleon konyakot még kétszer lepárolod már is a rendelkezésedre ál az etil. Drága a gyári? A hétvégi modellezö nem használ egy évben több mint 10-15 liter üzemanyagot és ez osztva a repülö szezon Kb. 8 hónapjával kibirható összeg. Amikor nem jutottunk hozzá a metilhez ipari szeszböl kevertük az üzemanyagot de most hogy van gyári üzemanyag eszembe sem jutna kotyvasztani. Ha mégis keverek házilag akkor finom etilalkoholt, vizet és külömbözö eszenceket használok.
-
De ha jól értem Péter, akkor amikor nem volt gyári ü.a. akkor is repülni kellet valamivel tehát kevertetek.
A kevert anyag sem volt semmivel sem rosszabb mint a mostani gyári.
Vagy tévedek?
-
jutottunk hozzá a metilhez ipari szeszböl kevertük az üzemanyagot de most hogy van gyári üzemanyag eszembe sem jutna kotyvasztani. Ha mégis keverek házilag akkor finom etilalkoholt, vizet és külömbözö eszenceket használok.
Szia . Ez a megoldás nem helyes,én ezt csak tisztán gyümölcsből csinálom. 8)
-
jutottunk hozzá a metilhez ipari szeszböl kevertük az üzemanyagot de most hogy van gyári üzemanyag eszembe sem jutna kotyvasztani. Ha mégis keverek házilag akkor finom etilalkoholt, vizet és külömbözö eszenceket használok.
Szia . Ez a megoldás nem helyes,én ezt csak tisztán gyümölcsből csinálom. 8)
A kérdés adott! Te kit szeretnél feltölteni üzemanyaggal? ;D ;D ;D
Viccet félre téve, ha van metanolom és mondjuk adok hozzá ricinust és egy kis nitrót vagy 100% alkoholt és olaj gyanánt egy kis minőségi Sthill olajat, mit kapok? A 3 éven kívül!?
-
A gyümölcsből készült üzemanyaggal repcsit nem hajtok.
-
A gyümölcsből készült üzemanyaggal repcsit nem hajtok.
Attól én megyek! ;D ;D ;D
A kutyulós uzi, miért nem jó? ??? Nem hiszem el nincs valami alternatíva! ::)
-
Mi lenne , ha megitatnám a repcsimet ???: Dülöngélne- összevissza kanyarogna és hülyeséget beszélne.
-
2009-06-12-án számoltam az akkori árakon, szerintem nem lehet azóta nagyságrendi változás!
Sziasztok!
Érdemes kockáztatni a motort, és pancsolni az üzemanyagot?
1% nitro tartalmú üzemanyagot literét modellboltból be lehet szerezni 900-1000ft-ért!
Ha te kevered:
10% szintetikus olajat 1dl 598Ft
5% százalék ricinust 0,5dl 115Ft
1% Nitrometán 0,1dl 71Ft
ez 784Ft -ra jön ki
Azaz 8,4 dl metanolra vagy bármire marad (900 Ft-hoz viszonyítva) 216Ft-od ez 257 Ft-os literár. Ha ez alatt tudsz szerezni akkor van megtakarítás.
Bioetenol literje 190Ft azaz kb 160 forintnyi kell egy liter üzemanyaghoz megtakarítás 56Ft/liter. A kanna árát most nem számolom (mert az lenne a válasz hogy az nem is kell.)
100 liter elfüstölése után megtakarítottál 5600 forintot azaz kicsivel többet mint egy kanna (5liter) üzemanyagot!
Mennyibe is került a motorod?
Megéri?
Szerintem altima idézte az igazságot!
Továbbá a gyári üzemanyag minősége és összetétele állandó! Ez nem mondható el az othon kevert üzemanyagokról. Lehet más a beszerzési forrás, így az összetevők minősége is, illetve a felhasznált alkohol víztartalma is.
Csak egy példa: Véletlenül egy éjszakára kupak nélkül hagytam 2L gyári 16% nito tartalmú üzemanyagot! Sajnos többet nem tudtam felhasználni. A motor egyenetlenül járt és megbízhatatlanná vált tőle.
A kérdés az, hogy megéri-e kockáztatni a motor élettartamát. Esetleg érdemes figyelembe venni a kutyulás egészségre gyakorolt hatását és az anyag tűzveszélyességi fokát.
-
De ha jól értem Péter, akkor amikor nem volt gyári ü.a. akkor is repülni kellet valamivel tehát kevertetek.
A kevert anyag sem volt semmivel sem rosszabb mint a mostani gyári.
Vagy tévedek?
Rosszabb volt de használható, általában az ipari szeszek eléggé nagy viztartalmuak.
-
Nagy Bandó nak volt egy kabaré jelenete, amikor Rozinéni rájött, hogy nem méri a vízóra a csöpögő vizet. Egy hónap alatt össze tudott csöpögtetni négy zsemle árát.
-
Mi lenne , ha megitatnám a repcsimet ???: Dülöngélne- összevissza kanyarogna és hülyeséget beszélne.
Elöször próbáld ki a pilótájával.
-
Mi lenne , ha megitatnám a repcsimet ???: Dülöngélne- összevissza kanyarogna és hülyeséget beszélne.
Elöször próbáld ki a pilótájával.
Majd 8-án készítek róla egy két kompromitáló képet! ;D ;D ;D
Tehát akkor a vélemények alapján sokan elvetik a házilag kotyvasztott ü.a-gokat.
De a kisördög itt motoszkál bennem, mi van ha jobb minőségű anyagot keversz mint valójában a gyári?
Nem azért, de voltak már csodák gondolok én arra mindegy mit írnak a dobozra nembiztos az van benne.
Ezt megcsinálták már élelmiszerrel, miért ne tennék meg ezt modell ü.a-gal?
-
Csináld meg Attis! Várjuk az eredményeket és a beszámolót! ;)
-
Csináld meg Attis! Várjuk az eredményeket és a beszámolót! ;)
Én, nem hiszem hogy ebbe belekotnyeleskedem csak úgy segítség nélkül! :-[
Segítségül hívom CSI-ből Greysomot. ;D ;D ;D
Magyarul beszélek egy vegyész ismerősömmel, hátha mond valami okosat! ::)
-
Csináld meg Attis! Várjuk az eredményeket és a beszámolót! ;)
Én, nem hiszem hogy ebbe belekotnyeleskedem csak úgy segítség nélkül! :-[
Segítségül hívom CSI-ből Greysomot. ;D ;D ;D
Magyarul beszélek egy vegyész ismerősömmel, hátha mond valami okosat! ::)
A kérdést feltettem a vegyésznek, válaszra várok! ;D ;D ;D
-
Csináld meg Attis! Várjuk az eredményeket és a beszámolót! ;)
Én, nem hiszem hogy ebbe belekotnyeleskedem csak úgy segítség nélkül! :-[
Segítségül hívom CSI-ből Greysomot. ;D ;D ;D
Magyarul beszélek egy vegyész ismerősömmel, hátha mond valami okosat! ::)
A kérdést feltettem a vegyésznek, válaszra várok! ;D ;D ;D
-
Ja az a másik! De én inkáb after run :P
olcsóbb mint a wd40 és tovább tart ;D
holnap berepüljük a madarad?
Az majd még kiderül. ;)
Esetleg ez a variáció lesz a nyerő? ::)
1 l ricinus 1.350.- ft
5 l metanol 800.-ft
4l metanol + 1l ricinus = 5l ü.a. = cusáme: 1990.- ft = 398.- ft / L. ü.a.
??? ??? ???
Én most ezt kifogom próbálni tavasszal, meglátjuk milyen lesz! ::) ::) ::)
-
A sógorommal beszéltem az üzemanyag keverésről egy alkalommal és azt mondta, hogy Ő úgy csinálta, hogy 75% Metanol
20% olaj és 5% nitro.
De nézegettem a webet és 10% körüli nitrós anyagot ajánlanak...
Mondván, hogy csökkenti az égés hőt...
Ami persze egy határon túl már káros, mivel ezek öngyulladős mocik....
-
és 5% nitro.
Honnét lehetne beszerezni és mennyibe kerül a nitro? ???
-
A sógorommal beszéltem az üzemanyag keverésről egy alkalommal és azt mondta, hogy Ő úgy csinálta, hogy 75% Metanol
20% olaj és 5% nitro.
De nézegettem a webet és 10% körüli nitrós anyagot ajánlanak...
Mondván, hogy csökkenti az égés hőt...
Ami persze egy határon túl már káros, mivel ezek öngyulladős mocik....
Ha jó a motor akkor 5% is elegendö ha nem versenyezni akarsz. Mi több, nitró nélkül is jól lehet repülni.
-
és 5% nitro.
Honnét lehetne beszerezni és mennyibe kerül a nitro? ???
Minden valamire való modellezö üzlet árusitt nitrót.
Jó drága. :-[
-
Ha jó a motor akkor 5% is elegendö ha nem versenyezni akarsz. Mi több, nitró nélkül is jól lehet repülni.
Minden valamire való modellezö üzlet árusitt nitrót.
Jó drága. :-[
Szia Péter!
Remélem hogy jó a motor, eddig még nem volt gond vele! ;D
A versenyzés távol áll tőlem. :-[
Azt sejtettem hogy ott lehet venni, de hátha valaki tud olcsóbb beszerzési forrást. ::)
-
és 5% nitro.
Honnét lehetne beszerezni és mennyibe kerül a nitro? ???
Még mindig ez a problémám. :'(
-
Megmondom az őszintét.
Mivel a kis Webrám simán csak 80/20-as alkohol+olajjal megy így még nem feküdtem bele a témába.... ::)
-
Megmondom az őszintét.
Mivel a kis Webrám simán csak 80/20-as alkohol+olajjal megy így még nem feküdtem bele a témába.... ::)
Azt mondják így sem rossz, de azért csak jó az a nitro bele! ;D
-
Sziasztok!
A legújabb tapasztalatokat közlöm most veletek!
Öreg tapasztalt vén róka modellezőtől kapott új keverési arány osztom most meg veletek.
0,8 l ricinus 1.350.- ft
5 l metanol 800.-ft
0,2 l Glissol-S ? ft
A tapasztalatok azt mutatják, (mondta ezt az öreg róka) a motor is simábban fog járni és csökken a fogyasztás. :o :o :o
-
Mi ez a Glissol?
Valami növény olaj féle?
-
Mi ez a Glissol?
Valami növény olaj féle?
GLISSOL-S egy "teljesen szintetikus olaj, mely a legkiegyensúlyozottabb adalékanyag, minimális kopást és maximális korrózió védelmet nyújt.
Új motorok az első 2 óra 20 % Glissol-S
Impeller motor 20 % Glissol-S
Helikopter motor 17 % Glissol-S
repülőgépek 15 % Glissol-S
Wankel-motor OS Pi 22 % Glissol-S
Graupner Wankel-motor (37 cc) 15 % Glissol-S
-
Egy másik fajta keverék:
5 Liter Methanol 8% Nitro 18 % Glissol-S
-
V-mi újabb infó? Engem is foglalkoztat a téma. Mi a tuti.
-
Sziasztok!!
Semmi új fejlemény? Próbált vki, vmit? Azt hiszem most már tényleg drága a gyári üzemanyag.
-
Én ez évtől már csak házi üzit használok! Most van 20l-hez mindenem. :)
Jobb a tornádó 1%-osa, az én házimből az 5%-os kb. egyenértékű. Sajnos a ricinus rendesen összekeni, jobban mint a szintetikus és év égén ki kell mosnom minden motort, hogy ne száradjanak be télen. Az ára kicsit kedvezőbb így, mint a régi 1%-os Tornadóm volt. Így megéri.
Anyagokat Pestről hozattam az ismert vegyszerszaküzletből (sajnos nem szállíttatják senkivel, menni kell érte).
-
Szia HC!
Köszi az infót! Utána néztem a dolgoknak sokadjára, és találtam egy olajat sokkal barátibb áron mint a többi.
Jövő héten kifogom próbálni. Véleményed?
http://www.olaj24.hu/T/silkolene-castorene-r40s-akc-1l/14864
Üdv:Vadász
-
Szintén.
http://www.shellshop.hu/203-motorkerekpar-olajok/332-shell-racing-m30-1lit/
-
Ezekkel az olajokkal készített üzi ára már nem versenyképes. nekem már így túl drága. Én maradok a jóval olcsóbb ricinusnál (5L = 5000 Ft).
-
Ezekkel az olajokkal készített üzi ára már nem versenyképes. nekem már így túl drága. Én maradok a jóval olcsóbb ricinusnál (5L = 5000 Ft).
Persze értelek, csak a véleményedre lettem volna kíváncsi mit szólsz ezekhez az olajokhoz?
-
Biztos jók, bár tudtommal a Tornádóban spéci teljesen szintetikus van, ezért egyáltalán nem tud besürüsödni. Ha az lenne ennyiért... de árban így már drágábbra jön ki, mint a kész (vagy legalább is nem érdeme akkor már pancsolgatni vele).
A gépek takarításához nekem meg van egy bevált módszerem... :)
-
Castrol M motorolaja ricinusmag első sajtolásából származó olaj különleges formulázásával készített kenőanyag.
Nagyon magas fokú tisztaságot testesít meg, és mentes a szennyező anyagoktól.
Elsődlegesen a metanol üzemanyagú modellmotorok kenőanyagaként alkalmazható.
Rendkívül jó tapadóképessége a forró felületeken más kenési alkalmazásokat is lehetővé tesz.
Fizikai-kémiai tulajdonságok
SAE besorolás: 50
Viszkozitás 40°C-on: 240 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 19,4 mm2/s
Viszkozitási index: 92
Dermedéspont: –15°C
Lobbanáspont (zárttéri): 270°C
Ára: 3090 Ft
-
Szia Attis!
Esetleg egy link?
-
Szia Attis!
Esetleg egy link?
Keresem! ;)