Borsodi RC Modell Fórum
Vezérlés, elektronika => Töltők, akkumulátorok és töltésük => A témát indította: BK_Attis - 2009. Szeptember 08. - 19:09:33
-
Ezt a töltőt bátran ajánlom mindenkinek! ;D
(http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/ACC6(1).jpg)
-
Adatok a töltőről!
Features;
Microprocessor controlled
Delta-peak sensitivity (NiMH/NiCd)
Individual cell balancing
Li-ion, LiPo and LiFe capable
Ni-Cd and NiMH capable
Large range of charge currents
Store function, allows safe storage current
Time limit function
Input voltage monitoring. (Protects car batteries at the field)
Data storage (Store up to 5 packs in memory)
Battery break in and cycling.
Spec.
Input Voltage: 11~17v
Circuit power: Max Charge: 50W / Max Discharge: 5W
Charge Current Range: .1~5.0A
Ni-MH/NiCd cells: 1~15
Li-ion/Poly cells: 1~6
Pb battery voltage: 2~20v
Weight: 355g
-
Nekem nagyon bejön ez a töltő! ;D
Igaz még két aksit nem töltöttem vele egyszerre, hogy megterheljem rendesen! ::)
Van még valakinek véleménye tapasztalata vele? ??? ??? ???
-
Mostanában, a hűtő ventilátor hangoskodik! :o
Lehet, hogy cserére szorul? ???
Majd kiderül. ::)
-
Na, szerencsére nincs a ventilátorral gond! ;D
Egyenlőre. :-\
Leírom a töltő helyes kalibrálását. Mert ugye, ezt nekem sem mondta el senki, hogy lehet!
A töltőre dugunk egy akkumulátort amelyet előzőleg egy hitelesített műszerrel megmérünk, mekkora a feszültsége.
Tehát, a töltőn start és a mínusz gombok nyomva tartásával áram alá helyezzük!
Ekkor a töltőn a kalibrálási menü jelenik meg, az műszer által mért adatokat össze vetjük a töltő által
mutatottakkal, ha nem egyezik a "+" és a "-" gombokkal szinkronba hozható!
Az érték megegyezik, egy "Start" megnyomásával mentjük!
A mentett adatokkal a töltő, újraindul.
-
Sziasztok, nekem is van egy ilyen töltőm kb. 2 hete, azóta is tesztelem ;D. Összehasonlitási alapom van mivel volt egy EOS 1210i, és van egy REVOLECTRIX 10S CELLPRO töltőm. Nos ami a lényeg ez a TURNIGY annyi pénzért nagyon - nagyon jó ;) Természetesen nagyobb akkuknál (pl.3700mAH) nem várhatod el tőle hogy 25-30 perc alatt feltölti az akksit mivel a max. teljesitménye 50W, de ezen a kereten belül tökéletesen teszi a dolgát.
1. Több helyen olvastam hogy a ventillátor hangoskodik (nekm egyenlőre nem csinálja) de akár megelőzésképp lecsavarsz 4 csavart a felső panelon óvatosan leemeled, utána lecsavarsz 2 csavart ami a ventillátort tartja a felső panelon, a pici ventillátoról leveszed a védőfóliát és cseppentel rá egy kis WD40, gépolaj, vagy szilikonolajat majd visszaragasztol egy darab fóliát vagy ragasztószalagot hogy por ne menjen bele és kész :D .
2. A kalibrálást szintén kipróbáltam ahogy Attila is leirta úgy kell kalibrálni az enyémet egyenlőre nem kellet. Ha kalibráltok hagyni kell egy pár percet működni és azért ehhez kell egy aránylag pontos voltméter. Ha esetleg a kalibrálásnál többet mutat a töltőn a feszültség mint a műszeren az nem gáz mert hát legfeljebb egy néhány 10-20-50 mAh - el kevesebbet tölt az akksidba, tehát nem tölti túl, ami mindig jobb mint ha forditva tenné.
3. NiMh, NiCd akkuknál ha Default-ra van állitva a Delta-peak úgy vettem észre hogy hajlamos túl tölteni az akkukat ill nem kapcsol le időben, mivel nagyon forrók lettek a töltés vége felé. Ezért érdemes pár 100 Ft-ért megcsinálni a hőmérőt hozzá. Kell egy hőmérőszenzor a tipusa LM35DZ és egy szervókábel hoszabbitó. Egyszerűen hozzáforrasztod a 3 lábat és kész :o A töltőn beállitol Kb. 50-55 C fokot a hőszenzort ráteszed az akkura és ha eléri a beállitott hőfokot automatikusan kikapcsol.
Üdv Gabi
-
Akinek van lehetősége ebay-ról rendelni vagy ha nem tudja otthon megvenni erről a linkről kb.10nap alatt megjön.
A HŐMÉRSÉKLET SZENZORRÓL van szó.
http://shop.ebay.com/thaishopetc/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p4340
Gabi
-
Szia Gabi!
A WD40 tipp jó volt, most már a ventilátorom csendben van! ;)
Üdv.: BK
-
Sziasztok, hát igen a WD40 nagyon sokmindenre jó én a helim hátsó farokkihajtását sőt még a nagy fogaskereket is finoman ezzel kenem. No de maradjunk a Turnigynál ... NiMh ill. NiCd akkuknál többen irták hogy mintha a Delta p DEFAULT módban nem kapcsolná le a töltőt, az én tapasztalatom az hogy lekapcsolja csak nem elég hamar ezért az akkuk nagyon felmelegednek a töltés vége felé. Itt mindenféleképpen ajánlom a hőszenzor alkalmazását ami időben lekapcsolja és ezáltal védi a túltöltöttség ellen. Én megcsináltam ezt az egyszerű hőszenzort 45 Celzius-ra állitottam be a lekapcsolást és tökéletesen működik. Lipónál nincs jelentősége a hőszenzornak mivel itt a melegedés jóformán semmi. Hacsak nem akarsz 200%-os védelmet ill biztonságot ;D Másik észrevétel Lipó-nál ha BALANCE módban töltöd lehet hogy idősebb pakkoknál nagyon-nagyon sokáig fog a töltés vége felé játszani a pakkal. Ha van időd kivárhatod de a réten repülések között érdemes átállitani a LIPO FAST CHG-re, igy kb.50-100mA-val lehet hogy kevesebb lessz az akksidban de ez jelentéktelen a megtakaritott időhöz képest.
Üdv Gabi
-
És még valamit kihagytam, NiMh, NiCd akkuknál érdemes bekapcsolni az Automata töltést mivel nagyon pontosan és jól felismeri hogy mennyi Amperral lehet ill. tudja tölteni az akksikat. Itt érdemes sőt kötelező beéllitani a MAXIMÁLIS TÖLTŐÁRAMOT, mert ennél többel nem fogja a pakkot nyomni ez is egy szuper védelem ;)
-
nekem is van egy ilyen, és e leiras alapjan egy usb illesztő
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1046318 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1046318)
nagyon jól üzemel. Nem ide tartozik, de a hobbycity-n kapható turnigy 2.2-es 3 cellás akkuk nagyon jók és nagyobbak egy kicsit 2.2-nél (gyanúsan olcsók)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8932&Product_Name=Turnigy_2200mAh_3S_20C_Lipo_Pack (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8932&Product_Name=Turnigy_2200mAh_3S_20C_Lipo_Pack)
Még nem sok ciklus van benne de a töltő kb 5 percig balanszol és kész.
bocs az offért
nj
-
Tényleg nagyon jó ez a töltő!
Ma az egyik kolléga fordított polaritással kötött akkut akart nálam tölteni! :o
A töltő ki írta: magyarra fordítva, " Te h....e vagy". ;D
-
Na, szerencsére nincs a ventilátorral gond! ;D
Egyenlőre. :-\
Leírom a töltő helyes kalibrálását. Mert ugye, ezt nekem sem mondta el senki, hogy lehet!
A töltőre dugunk egy akkumulátort amelyet előzőleg egy hitelesített műszerrel megmérünk, mekkora a feszültsége.
Tehát, a töltőn start és a mínusz gombok nyomva tartásával áram alá helyezzük!
Ekkor a töltőn a kalibrálási menü jelenik meg, az műszer által mért adatokat össze vetjük a töltő által
mutatottakkal, ha nem egyezik a "+" és a "-" gombokkal szinkronba hozható!
Az érték megegyezik, egy "Start" megnyomásával mentjük!
A mentett adatokkal a töltő, újraindul.
Köszi a segitséget,nem is tudtam,h kell karibláni!
de már igen ;D :o
-
Nincs mit! ;D
-
Lenne egy kérdésem, igazándiból nem ehhez töltőhöz, csak a hasonló tipúsú töltök használatához.
1. Mekkora árammal célszerű tölteni ezekkel a kínai lipókat?
2. Ezek tudnak figyelmeztetni, ha az bemenő fesz leesik 1 szint alá. Gondolom ezzel el lehetne kerülni, hogy az autóm akkumlátorát annyira leszívja, hogy ottmaradjak a reptéren. MEkkora feszre érdemes ezt beállítani?
-
Lenne egy kérdésem, igazándiból nem ehhez töltőhöz, csak a hasonló tipúsú töltök használatához.
1. Mekkora árammal célszerű tölteni ezekkel a kínai lipókat?
2. Ezek tudnak figyelmeztetni, ha az bemenő fesz leesik 1 szint alá. Gondolom ezzel el lehetne kerülni, hogy az autóm akkumlátorát annyira leszívja, hogy ottmaradjak a reptéren. MEkkora feszre érdemes ezt beállítani?
Én személy szerint a az 1.3 3 cellás lipóimat 1,6 A balansszal töltöm.
Ezek a töltök már intelligensek és jelzik az alacsony betápot.
-
Ezek a töltök már intelligensek és jelzik az alacsony betápot.
Azt vágom, sőtt be is lehet nekik állítani, hogy hány voltnál sípoljon. Alapból 10V-ra van állítva. De szerintem, ha az autót akkumlátora már csak 10V-ot képes kiadni, akkor az már nem indítja be az autót. Én arra lennék kíváncsi, hogy hány voltra állítsam ezt át, hogy még az autóm is beindujon.
-
Ezek a töltök már intelligensek és jelzik az alacsony betápot.
Azt vágom, sőtt be is lehet nekik állítani, hogy hány voltnál sípoljon. Alapból 10V-ra van állítva. De szerintem, ha az autót akkumlátora már csak 10V-ot képes kiadni, akkor az már nem indítja be az autót. Én arra lennék kíváncsi, hogy hány voltra állítsam ezt át, hogy még az autóm is beindujon.
lehet, hogy rosszul emlékszem, de ha terhelésre /indításnál/ a mérhető fesz az akkunál 10 V körül van akkor már kezdődnek a bajok.. szerintem min. 11 v, de nem tudom mennyivel terheli a töltő töltés közben.. lehet, ezért is a 10 V alap. Nekem is ezt a beállítás van alappból, de ha nagyrítán töltök is.. sajna járatom a motort.. nem vállalolm be ..
A helyes beállítás nyilván függ az akksid állapotától, a töltő áramfelvételtől.. és hogy el is tudj indulni..majd a reptetés végeztével.. fontos hogy az autó elektronikája is jó legyen.. :-) önindító nagyobb áramot vesz fel mint kéne.. :-( nekem volt ilyenem.. iletve van is.. :-) figyelembe kell venni, ha öreg dízeled van :-D mint nekem.. hogy mennyit emészt az izzítás.. :-) öszetett dolog, de vannak szakemberek, akik jó lenne ha SEGÍTenének itt :-) Én csak sufnituningegyetemen végeztem.. a szakma a kisujjamban van..de nem biztos hogy jól tudom.. :-D
-
Sziasztok,napokban vásároltam én is egy ilyen töltőt,de sajnos magyarnyelvű leírást nem tudok szerezni hozzá.Ebben kérnék segítséget,előre is köszönöm.
-
Ehhez a töltőhöz szerintem nemlétezik hivatalos magyar nyelvű leírása, ha csak valaki önszorgalomból lenem fordította!
De, ha kell valami segítség sokunknak van ilyen töltője, segítünk!
Tettike
-
Sziasztok,napokban vásároltam én is egy ilyen töltőt,de sajnos magyarnyelvű leírást nem tudok szerezni hozzá.Ebben kérnék segítséget,előre is köszönöm.
Hahóóó! Találtál magyar nyelvűt, vagy megoldottad magad?
-
Sziasztok,napokban vásároltam én is egy ilyen töltőt,de sajnos magyarnyelvű leírást nem tudok szerezni hozzá.Ebben kérnék segítséget,előre is köszönöm.
Hahóóó! Találtál magyar nyelvűt, vagy megoldottad magad?
Na ezt hogy csináltad? :o
Töltsd fel légyszíves vagy linkeld. ;)
-
Sziasztok,napokban vásároltam én is egy ilyen töltőt,de sajnos magyarnyelvű leírást nem tudok szerezni hozzá.Ebben kérnék segítséget,előre is köszönöm.
Hahóóó! Találtál magyar nyelvűt, vagy megoldottad magad?
Na ezt hogy csináltad? :o
Töltsd fel légyszíves vagy linkeld. ;)
Ez nekem is jó lenne! ;)
Előre is köszönöm!
Tettike
-
Csak egy jó tanács!
A töltőket úgy fél évente ellenőrizni kell mert, elkalibrálódik! ::)
De, az is lehet hogy ez csak egyedi hiba nálam. :-[
Viszont ellenőrizni érdemes, így az akkuidat is óvod! ;) ;) ;)
-
és ha elkalibrálódik, mit lehet vele csinálni?
-
és ha elkalibrálódik, mit lehet vele csinálni?
Be kell lépni a kalibráló menübe és újra kell kalibrálni
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u7-KTROvieI&feature=related[/youtube]
-
Üdv!
Nemrég vásároltam ilyen töltőt, s hozzá egy 5 A-es 12V-os adaptert.
Nosram 3000-es NiMh akkuval. 2.5 A-rel töltőm, delta peak funkciót defaulton. Az a gond, h hamar felmelegszik az akksim, és sztem nem elég mennyiségű áramot vesz föl./2500 megy bele/
Nemrég olvastam, h ha még a 250mAh, eredeti töltővel töltöm 30 percig, akkor kiegyenlítődnek a cellák, ugyanis 1/10 töltést elvileg korlátlanul elvisel az NiMh akksi.
Tegnap viszont szereztem egy 1800maH, gyári akksit, amibe a töltő 2300-at töltött bele. Nem tudom, akkor pontosan, h mi a gond?
Máshol azt írják, h 4-5 gyorstöltés után a kiegyenlítés miatta gyári 25mah-es töltőt kell használni.
Kérdéseim:
Turnigy töltőhöz van vhol használati útmutató?
A delta peakot mennyire kell beállítani? / 5-20 ig lehet cellánként/
Maximum, hogy a cellák ne károsodjanak hány amperrel lehet tölteni?
Hogyan tudnám rendbehozni a 3000-es akksimat?/ez 1 éves/
Be kell-e töltés megkezdése előtt állítani azt, h max hány ampert dobjon az aksiba?
Ezt a kalibrálási dolgot sem konyítom, még kezdő vagyok.....
Bocs a sok banális kérdést!
-
http://www.rcpilot.hu/doc/szakmai_anyagok/694/doc/2010011094447/station_imax_b6_magyar_nyelvu.html
Egyforma a menüjük
-
Sziasztok!
Van egy ACCUCELL 6-om és egy WINFORCE 4CELL 14.8 5200 20C LiPo-m amit most csomagoltam ki, még sosem volt töltve - formázva.
Megmértem, 15.59V van rajta.
Hogyan álljak neki a töltésnek - esetleg kisütésnek - hogy ne csináljak nagy hülyeséget?
Kell ezeket első használat előtt kisütni, esetleg formázni?
Rengeteg funkciót tudok állitani, gondolom nekem a CHARGE BALANCE kell, vagy esetleg a sima CHARGE, netán érdemes lesütni először?
Amit pedig végképp nem tudok, mi lehet az a WASTE TIME 1min ill. CHK TIME 10min. Ezek mik és hová állitsam?
Légyszives olyan irjon akinek van tapasztalata hasonló akku és ilyen töltő használatában.
Nagyon köszönöm aki próbál segiteni, estleg ha úgy egyszerűbb van skype-os vagy msn-es elérhetőségem is.
-
Szia kutyu!
Az akkukal semmi más dolgod nincs csak feltölteni balansz töltéssel.
Ezekkel az akkukal csak ennyi a dolgod.Sziasztok!
Amit pedig végképp nem tudok, mi lehet az a WASTE TIME 1min ill. CHK TIME 10min. Ezek mik és hová állitsam?
Ha nem tévedek ezek a töltés idejére vonatkozó beállítások. :-[
Nekem csak annyit kellet a töltőn állítanom, hogy kalibráltam meg a töltési időt kitoltam 90 percre. ::)
-
Nagyon koszonom!!!
Akinek esetleg van meg otlete, szivesen veszem...
-
Milyen toltoaramot hasznaljak?
Lehet 5200mAh -asnal mondjuk 0.5A-rel is tolteni?
Gondolom az nem gond ha lassabban toltodik.....
A hosszu toltesi ido nem problema nekem.
A kisutesre kellene mar csak valami biztos tipp!!
-
A kisütésre a legjobb tipp, hogy használod és lemerül. Csak a mélykisülést kerüld el. Nem kell kisütni.
-
Milyen toltoaramot hasznaljak?
Lehet 5200mAh -asnal mondjuk 0.5A-rel is tolteni?
Gondolom az nem gond ha lassabban toltodik.....
A hosszu toltesi ido nem problema nekem.
A kisutesre kellene mar csak valami biztos tipp!!
mivel Li-po akksiról beszélünk 1 C -vel nyugodtan töltheted,azaz 5,2 A.SEMMI BAJA NEM LESZ
-
Koszonom.
A lesutes funkcio egyebkent milyen celt szolgal a LiPo uzemmodban??
-
Koszonom.
A lesutes funkcio egyebkent milyen celt szolgal a LiPo uzemmodban??
LiPo tárolásánál szokták (én nem) 50%-ra lemerítve tároltatni (pl. télen).
-
Sziasztok!
Beszereztem én is egy ilyen töltőt. Próbálkozom a kalibrálással 2db-os NiMh akupakkal, a multiméter 2,71V mutat a töltő 2,77V a - egészen addig nyomjam amíg nem mutat azonos értéket?
-10 ig állítottam , de nem változott a töltőn az 2,77V. Bátran merjem tovább állítani -ba vagy valami nincs rendben?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv:Vadász
-
???
-
Hy!
12V/4Ah savas ólom aksimat hogyan kell tölteni /töltőáram?/ Kisütni /végfeszültség beállítás/
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv:Vadász
-
Zselés aksit lehet ezzel a töltővel tölteni????
-
Hy!
12V/4Ah savas ólom aksimat hogyan kell tölteni /töltőáram?/ Kisütni /végfeszültség beállítás/
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv:Vadász
???
-
A normál és a zselés aksikat is akár autós aku töltővel is töltheted
De ez a tőltő ha nem keverem össze egy másikkal akkor Pb üzemmódban az ólmos akuk töltését végzi.
-
Sziasztok!!
Hihetetlen , már 10 éve kifogástalanul teszi a dolgát!!
-
Sziasztok!!
Hihetetlen , már 10 éve kifogástalanul teszi a dolgát!!
És milyen jó töltő! ;)
(https://www.rcdig.com/static/media/uploads/blog/Turnigy_LiPo_Charger/accucel-8_1.jpg)