Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Elektromotoros repülés => A témát indította: gzax - 2010. Augusztus 08. - 18:46:02
-
Hy
Volt egy kis időm és összedobtam egy ilyet.
(http://s6.images.www.tvn.hu/2010/08/08/18/47/www.tvn.hu_7360f9744ec73dcfbcba4a044601f9e0.jpg)
(http://s6.images.www.tvn.hu/2010/08/08/18/47/www.tvn.hu_4bc5d447a47768a08ed47fada50c5a17.jpg)
-
Itt a rajz is:
http://rc-modell.googlegroups.com/web/Spitfire-Slowflyer.pdf?hl=hu&gda=tGXlMEgAAADhbauuwXSV3gQGQj03Zb_z2y0gfPhEQyBC9QMnWOniqsn01S7BJBp12dORoBZdd7vHQzjQqvX0634gLCo--_ERm7ksEN7UaLT7i_9Ta-gRYg (http://rc-modell.googlegroups.com/web/Spitfire-Slowflyer.pdf?hl=hu&gda=tGXlMEgAAADhbauuwXSV3gQGQj03Zb_z2y0gfPhEQyBC9QMnWOniqsn01S7BJBp12dORoBZdd7vHQzjQqvX0634gLCo--_ERm7ksEN7UaLT7i_9Ta-gRYg)
-
Meg volt a berepülés is de videó sajna nem készült mert egyedül voltam.
Sajnos még kezdő vagyok így a kettő nem ment együtt. ;D ;D ;D
egy kicsit instabil volt az AN-2 után. Ezért a szárny merevítéssel egy kis "V"-t húztam a szárnyba ;)
-
és mindezt egy átmulatott éjszaka után ?! Grat, jól sikerült!
-
Köszi
De csak az utolsót mulattam át a többin dolgoztam.... ;)
-
Tegnap elmentünk a párom kisfiával, hogy csináljunk egy kis tőlem már megszokott ufo videó minőségű felvételt.
De sajnos a kamerát itthon felejtettük. :-[ ::)
Nagyon jól repült, és gyönyörűen levitorlázott. A szárny "V"-be húzása nagyon jól sikerült.
A motorfelfogatásom még állítanom kellett mert erős gázadáskor az égnek indult ! Ma újra berepülés a változtatások után. És megpróbálom legalább a mobilomat magammal vinni. ;D
-
Még valami!
Ha valaki megépíti akkor álmodjon rá egy kicsivel nagyobb csűrőket !
Nem egy 3D-s modell ebben a formában. A magasságira jól reagál de a csűrők egy kicsit lomhák...
Ha megnézitek a szárny formákat és a csűrőt láthato az oka. A csűrők vége elvékonyodik, ezáltal ahol a legnagyobb forgatónyomaték alakulna ki ott egész keskeny.
-
Itt egy videó.
http://www.youtube.com/watch?v=KnWq7aGjxSI (http://www.youtube.com/watch?v=KnWq7aGjxSI)
-
Te szerintem csalsz! >:(
Valahonnét lopod az időt, neked nem 24h egy nap? ;D ;D ;D
Szép nekm mindíg is tetszetek a II.V. gépek! ;) ;) ;)
-
Hy Attis
Igyekszem kitágítani az időt... 24 óráról legalább 25-re. De ez sem jó mert mégtöbbet dolgoznék csak. ::)
Az az igazság ha a maszek melóval végzek egy kicsivel előbb akkor tudok modellezni. Ha nem ..... :-\
Meg hát ott van az éjjszaka is ;D ;D
-
És ha hiszed ha nem már egy újj gépen töröm a fejem.... ;)
Vagyis nem újj hanem egy sokkal kissebben...
-
Hy
Mivel elépggé ránk jár a rúd időjárás terén és félek berepülni a robbanós spitemet, úgy gondoltam építek egy elektromosat is. Egy kicsit kissebbe mert nincs akkora mocim ami elvinné a 140-es gépet.
Szóval újra terveztem a gépet az éjjel csináltam rajzot az alkatrészekről.
Délelőtt átrajzoltam rétegeltlemeze. Aztán átugrottam Effendi barátomhoz és kibéreltem egy órára a mini szalagfűrészét és kivagdostam a törzs elemeit és a bordákat.
Délután megcsiszolgattam az alkatrészeket és kikönnyítettem amit lehetett.
Most így állok.
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/04/15/56/www.tvn.hu_a46bd477f2b7017db89f6b3c6e8a9203.jpg)
-
Délelőtt megint hozzá tudtam nyúlni a törzshöz....
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/07/12/10/www.tvn.hu_9694eff4ded5a2d1c2abf50bd78f5335.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/07/12/10/www.tvn.hu_474dc3d5fcdcfaad260abd1acf98615e.jpg)
-
És itt egy közelebbi
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/07/12/11/www.tvn.hu_0e417df04df8c0d2f22d8956f5804a5a.jpg)
-
Ebbe kéne az a robbanómotor, nem abba a hab csodába! ;)
-
Lehetséges....
Majd meglátjuk mit produkál a berepülésen és ha nehéz lesz neki akkor lehet, hogy átépítem ebbe.
Bár ez jóval kissebb. Ennek csak 100cm a szárny fesztávja, a 140-el szemben.
Kérdés, hogy elég lenne ennek a szány felülete ahoz a súlyhoz.
Egyenlőre épül tovább elektromosnak.
-
Haladtam még egy kicsit ma de elfelejtettem képet csinálni és már nincs kedvem lemenni a hangárba de holnap után teszek fel képet róla.
Felkerült az felső részre az orron a balza borítás és a pilóta fülke és a föggőleges vezérsík közti részre is a balza borítás. A szárny feletti részre egy merevítés és a szárny rögzítéséhez egy keresztmerevítő.
-
Hy
Ma megint volt egy kis időm foglalkozni a projektel.
itt az eredmény.
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/13/22/09/www.tvn.hu_bcf540c3278f19ada174a569875998cb.jpg)
A bordavégek egyforma hosszúak csak a kép csalókás a szárny V álása miatt.
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/13/22/09/www.tvn.hu_958d15001b18dc516f18d914e5ec8949.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/13/22/10/www.tvn.hu_01a7da9bde3fbb354dcb327c29e644d0.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/13/22/11/www.tvn.hu_671a86d2733159a4f3c88963245e2870.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/13/22/11/www.tvn.hu_03af70b44d66800655c0481b72aef194.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/13/22/12/www.tvn.hu_d1ae6e10613d650536fec12fa6777784.jpg)
-
Hát így áll jelenleg.
Illetve elkezdtem a vízszintes vezérsíkot csinálni de arról még nincs kép.
-
Ez az az épités amit kedvelek, a habot is szeretem de csak a kávéba (tejszinhab) :D
-
Ebben a gépben próbálom mellőzni a habot bár egy két helyen kézenfekvőbb lenne...
De úgy döntöttem, hogy a kedvedért inkább balzával pótlom... 8) ;D
-
Mester, ismét nagyon szépen nyomod az építést és most már basából! :o :o :o
Ezt csak is elektromosra építed? ???
-
igen mert szerintem egy kicsit kicsi lenne a legkissebb mocinhoz is.
Vagyis túl gyors lenne vele... ;)
-
A törzs szárnyfeletti része balza vagy rétegeslemez? Ha balza akkor javasolom hogy duplázd meg 0.8 mm rétegeslemezzel vegy legalábbis a szárny felfekvö ivet belülröl 1mm lemezzel.
Az a rész a gépeknek a legérzékenyebb része (törés szempontjából) és épitésileg a leggyengébb.
-
Hy Péter
A törzs 3mm-es rétegelt talán nyárfa. Nem túl könnyű de sokszor erősebb a balzánál.
Amúgy nem is olyan nagyon nehéz. Még nem mértem de holnap fogok.
-
Tegnap és ma is sikerült egy kicsit foglalkozni a géppel. Most így áll a gép.
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/15/21/10/www.tvn.hu_ab8fc9edac6ba7be0b1c1278586c3a87.jpg)
-
A szárny még nincs csiszolva mert azt most csináltam. Még meleg annyira friss ;D ;D ;D
Sikerült egy kb 0.5mm-rel erősebb balsa lemezt is beleaprítanom. Ez jól látszik a kép baloldalán lévő szárnyon...
De majd a csiszolásnál kialakul.
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/15/21/11/www.tvn.hu_80c7e063957c62f03b31c227bb7fc654.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/15/21/11/www.tvn.hu_49f702439772729186cd095b2004f64a.jpg)
-
Megint haladtam egy kicsit...
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/16/21/16/www.tvn.hu_ede6f573abd0fe05c1da35ff3901b402.jpg)
Bocsi ez fordítva van... Elfelejtettem megfordítani.
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/16/21/16/www.tvn.hu_550ac727e1eb0ea04ed2a1d414fafd63.jpg)
-
(http://s11.images.www.tvn.hu/2011/03/16/21/17/www.tvn.hu_fc9a2515dd78941a8aa2e61011bb3e8e.jpg)
-
A súlya 650g üresen.
Péter nem találod soknak? Azt hittem meg áll valahol 400g környékén....
Motoral, proppal,felfogatással és kész kabin elejével együtt 727g
közel 1 kg lesz mire repkész lesz...
-
Valaki?
-
A súlyhoz nem tudok okosat hozzászólni, mert nem ismerem ezeket, de amúgy nagyon tetszik, és szépen alakul!
-
A súlya 650g üresen.
Péter nem találod soknak? Azt hittem meg áll valahol 400g környékén....
Motoral, proppal,felfogatással és kész kabin elejével együtt 727g
közel 1 kg lesz mire repkész lesz...
'Egy kilogram nem kevés egy elektromosnak de ez nem mond semmit.
A felületi terhelés a lényeges, tehát jó lenne ha kiszámitanád és közölnéd.
Nem tudok semmit a méreteiröl (fesztáv- hur) A felület kiszámitása nem egyszerü de vaheted az átlag szárnymélységet szorozva az aránylag párhuzamos rész fesztávjával és a keményen ivelt füleket mint háromszöget vagy esetleg trapézt(leszámitva egy pár centit a a végétöl) 1négyzetdeciméter tévedés nem okoz nagy külömbséget a tippelésben. Kérlek add meg a fesztávot, az átlag szárnymélységet a nagyából párhuzamos részen és a fesztávot a párhuzamos résztöl a szárnyvégig. Ha CAD- ban van a rajzod akkor egyszerüen leolvasható a szárnyfelület.
Természetesen a motor telyesitménye (huzóereje a döntö)
Ha túl nehéz lessz akkor érdemes robbanósra gondolni mert egy szép és komoly épités amit kár lenne diszitöellemnek használni.
-
Ha kicsi a fesztáv (70-80 cm.) akkor a balza boritást le lehet csiszolni 1mm alá elektromosnak hisz csak a formatartás miatt lényeges (a szilárdságot megadja folia)
1 méter körül már megfelel egy 2-3 ccm. robbanósnak.
-
Szia Péter
Köszönöm a választ. Ma lesz időm és kiszámítom a felületi terhelést.Sajnos nem CAD-ban rajzoltam hanem manuálisan körző, vonalzó,stb.-vel. Aztán átrajzoltam (sütőpapirra mert az elég vastag és átlátszó) az alkatrészeket.
Igazából csak körülbelülre gondoltam, hogy nem sok e a 100cm fesztávhoz a súly. A motor amit rábiggyesztettem 1200-1500g körül van a vonóerő. Tehát a motornak el kell vinnie az 1000g körüli felszálló súlyú gépet. Persze nem lesz egy rakéta.
A másik Spit-en van a kissebbik 3,5cm2-es motorom. És mivel elektromos motor méreteihez terveztem ar orr részt így jócskán át kellene szabni, hogy fel tudjam tenni rá.
Meg a súlyon is emelne.
-
Péter a te gépednél mennyi lett a felületi terhelés?
-
Hy
Osztottam szoroztam és a8.745dm2 és megközelítőleg szárny felületet számoltam össze.
Ezzel ha elosztom a tervezett 1000g-os repsúlyt akkor 53.34 g/dm2-re jön ki a szárny terhelés.
Itt egy oldal szárnyterhelés számításra.http://personal.osi.hu/fuzesisz/wlc/ (http://personal.osi.hu/fuzesisz/wlc/)
Persze ez esetünkben nem használható tökéletesen mivel a szárny íveltsége miatt elég nehéz lenne az átlagot eltalálni. De az alján található kis összehasonlító táblázat elárulja hogy milyen kategóriában milyen érték körül kell lennie a felületi terhelésnek.
Terhelés Modellfajta
30 g/dm˛ Vitorlázó
45 g/dm˛ Trainer
60 g/dm˛ Sportrepülő
75+ g/dm˛ Warbird, Fighter
-
Szal ahogy elnézem még a sport kategóriában is elfér bőven.
Mondjuk a vadászgép kategóriánál lehet, hogy nem konkrétan erre a fajta gépre hanem a mai modern delta szárnyú gépekre gondol a készítője. ::)
-
Nincs nehéz gép, csak magasabb átesési sebesség! ;D
-
Péter a te gépednél mennyi lett a felületi terhelés?
Közel 100 gram de 1800mm fesztáv (kb 0,5négyzetdeciméter és 5 kilogram)
Nagy modelleknél nem tulzott a 100 gramos terhelés, azonkivül emelö profilt használtam (http://img146.imageshack.us/img146/9602/spprofil.jpg) (http://img146.imageshack.us/i/spprofil.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
és meglepöen lassu repülére is képes.
A Tied 50 gram körüli terheléssel és 1000 gram feletti huzóerövel jó lessz, nem túl lassú de nem is kell hisz nem teremrepülö. Egy vadászgépnek kell egy kis sebesség és a szelet is jobban birja.
-
Köszönöm a választ.
A szárny profil az enyémen is ilyen. Nem is akartam túl lassúra hisz egy vadászgépről van szó. Viszont leszálásnál nem árt ha ki tudom lassítani rendesen mivel nem vagyok még túl gyakorlott, mondhatni nem repültem még fa géppel....
Ma megycsináltam a fuóművet. Még szárad a ragacs. Holnap kerítek rá valami kereket amíg nem tudok venni rá valami klasz cumót. Megcsinálom még a hátsó futóművet kormányozhatóra, megy bele az elektronika és már repülhet is.
Mihelyt elál a szél...
Csóré AN-2-es is már lassan egy hete várja, hogy fel tudjon szálni.... Meg csináltam a törött orrát de még nem volt alkalmas idő a berepülésre.
Már két hete olyan szél van felénk, hogy csak egyszer repültem akkor is a trénerrel amit építettem. Amikor padlógázon kúszott előre a szembe szélben felhúztam az orrát és megrándult a nyakam ahogy utána kaptam a fejem, ahogy vitte a szél. ;D
-
Nagyon jó ez a program. (szárny felületi terhelési kalkulátor) De mivel kezdő vagyok meg kell, hogy kérdezzem azt, hogy tulajdonképpen mire megyek vele? A különböző típusú gépeknél írt értékek (g/dm) mire jók ? A feltüntetett értékeket nem haladhatja meg az adott géptípusnál a g/dm érték? (gondolom ez így van)
A kérdés mindenképpen azt mutatja, hogy elméleti ismereteim értéke = 0
Kérdezni viszont megkérdezem, mert eddig csak tapasztalati úton tudtam a gépeimet berepülni. (több kevesebb szerencsével)
-
Nagyon jó ez a program. (szárny felületi terhelési kalkulátor) De mivel kezdő vagyok meg kell, hogy kérdezzem azt, hogy tulajdonképpen mire megyek vele? A különböző típusú gépeknél írt értékek (g/dm) mire jók ? A feltüntetett értékeket nem haladhatja meg az adott géptípusnál a g/dm érték? (gondolom ez így van)
A kérdés mindenképpen azt mutatja, hogy elméleti ismereteim értéke = 0
Kérdezni viszont megkérdezem, mert eddig csak tapasztalati úton tudtam a gépeimet berepülni. (több kevesebb szerencsével)
Maghaladhatja vagy kisebb is lehet de legjobb ha az adott érték közt mozog ne legyen sokkal nagyobb/kisebb a javasoltnál.
-
Ébresztö!!!!! Elvesztél és hiányolunk.
-
Szia Péter.
Sajnos az elmúlt hónapban történtek miatt nem engedhetek magamnak egy kis lazítást sem főleg ha el akarok menni a jövő hónapi rendezvényre. Úgyhogy meló van ezerrel....
Sajnos nem sikerült mostamában a projekthez nyúlnom.... :'(
Egyik nap kimentem repülni de javíthatok megint.. Függőlegesem száltam le az f-22-essel...
CSak az volt a baj, hogy orral lefelé...
Sajnos nem készült videó róla. Pedig Oszkár gyanús lett volna a történet...
-
Az egyik szemem sír, a másik nevet! :'( / :D
Annak örülök mert eljössz, de viszont a törés az ha mással is történik nekem akkor fáj. ::)
-
Az már javítva van.
A kis Spit viszont lehet nehéz lesz.... ::)
Múlt szolgálatban csináltam guruló próbát és hát...
Elég gyors lesz mire el kezd emelkedni....
Remélem nem úgy fog repülni mint egy kő. Majd meglátjuk.
Még nem szóltak vissza a holnapi meló miatt, ha nem kell mennem akkor holnap berepülőm ha nem lesz orkán....
-
Az már javítva van.
A kis Spit viszont lehet nehéz lesz.... ::)
Múlt szolgálatban csináltam guruló próbát és hát...
Elég gyors lesz mire el kezd emelkedni....
Remélem nem úgy fog repülni mint egy kő. Majd meglátjuk.
Még nem szóltak vissza a holnapi meló miatt, ha nem kell mennem akkor holnap berepülőm ha nem lesz orkán....
Nem lesz nehéz ha a motor telyesitménye elegendö, a sebesség azért is jó mert az ember nem alszik el vezetés közben. Sokan repülnek Jet modellekkel 1-300 Km. sebességgel és minden OK. holott Ök is átlag reflexü modellezök, tehát elöbb-utóbb fel kell kötni a gatyát, fejest ugrani a sebességbe és növelni az önbizalmat. Fog az menni és utána minden megváltozik.
-
????????????????????????????????????????
-
Teljesen igazad van.
A szämitäsok szerint repkepes. Kell egy valamire valo propot vennem mert amit sikerült räbiggyesztenem az tul keves ehhez a mocihoz ami rajta van.
Ha hazamegyek M.o-ra az lesz az elsö.... ;)
-
?????????????????????????????????????????????????? ???
-
Hát igen egy kicsit bele aludtam ebbe a projektbe...
Sajnos az idén már nem sok nap lesz ami repülésre alkalmas és időm is lesz...
De azért megpróbálom elővenni ... :-\
-
Üdv mindenkinek!
Tudom a téma már jó ideje jócskán leült.
De mivel jómagam is kissé kiestem a modellezésből egy időre így talán megbocsájtható ha egy ilyen antik témát keltek életre.
Corollával váltottunk pár privátüzit és neki már említettem, hogy egy ilyen gépet faragok éppen.
(http://s6.images.www.tvn.hu/2010/08/08/18/47/www.tvn.hu_4bc5d447a47768a08ed47fada50c5a17.jpg)
Ma már nincs időm képeket csinálni de hamarosan jönnek a képek is.
Ma kivittem a gépet és hatalmasat repültem vele. Igaz fújt a szél és szembe is sütött a nap kicsit de a gép röpte kárpótolt mindenért.
Csinálok videót és azt is felteszem majd. Legalább megnézhetitek az új remek repteremet.... ;D