Megpróbálok neked leírni néhány dolgot.
A pinionra például azért nem írják, hogy fogaskerék, mert a heliben több fogaskerék is van, így egyértelmű melyikre gondolt az illtő, ill. még azért, mert ez már egy fajta beidegződés, már mindenki reflexből írja így.
Aileron, Elevator, Throttle, Pitch, Rudder: Ezek a rotorlapát fordulatszámát, térben való mozgását, állásszögét leíró szakszavak.
Aileron: a heli főrotorlapátjai oldalra dőlnek forgás közben, attól függ melyik oldalra, hogy merre áll a távon a bot.
Elevator: a heli főrotorlapátjai előre ill. hátra dől megint a távon a bot állásától függően.
Throttle: más néven gáz, ez a fordulatszámot határozza meg megintcsak a táv botjától függően.
Pitch: a rotorlapát állásszöge, a bot állásától függően változik ez is mint mind.
Rudder: farokrész.
A táv programozásához sajnos még nem értek.
Idle kapcsoló (nem ID): általában kétállású kapcsoló, a gázgörbét lehet kapcsolgatni vele. Írok egy példát (nekem így van a Honey Bee King 3-mas helimnél):
Idle 0: ha a kapcsoló ebben az állásban van, a távon a gáz bot alsó állásban akkor nem pörög fel a heli motorja, de ha tolod felfelé egyre gyorsabban pörög, és az állásszög is nő pozitív irányban. (a távokon általában vannak reverse kapcsolók, amivel meg lehet fordítani a botok működését)
Idle 1/Idle up (ki hogy nevezi): a távon a gáz bot közép állásban van, de a rotorlapát már ilyenkor is pörög 0° állásszögben, ahogy tolod felfelé a botot nő a fordulatszám és az állásszög is pozitív irányban, ha a középállástól magad felé húzod a kart, akkor a fordulatszám nő, és a rotorlapátok állásszöge is negatív(!) irányban. (persze ezt is meg lehet fordítani a reverse kapcsolóval, de általában így használják)
Lehet a gázgörbével játszani, hogy milyen mértékben nőjön a fordulatszám. (pl. egy gázgörbe Idle 0-ban: 0 25 50 75 100, Idle up-ban: 80 70 55 70 80 (ezek csak példák!))
Az autorotálás nem egy mód, hanem egy "figura" a helivel, amikor már a motor nem pörög a heliben, hanem csak a rotorok forognak a lendülettől, és az állásszögeket tudod variálni a távval, így szállsz le, de ezt csak nagyobb gépekkel lehet, mert a kis gépeknek a rotorlapátja kisebb súlyú, felületű, és kisebb a lendület, a levegőre felfekvő felület. (ezzel az autorotációs móddal szerintem arra gondoltál, hogy lekapcsolja a motort és csak az állásszögekkel játszik.)
Én ezeket csak saját fejből írtam, ha Garai József mást ír, akkor neki higgy!
Remélem tudtam segíteni!