Hát erről lenne szó.
Már rég belekezdtem. Most elérkezettnek látom, hogy tovább haladjak vele és befejezzem. Már van megfelelő távom is, meg szervók. Könnyű projektnek indult, de most is, nem a könnyebbik utat választottam
Az alapelv egyszerü, de már megvalósítani elég bonyolult. Csak meg kell hajtani a négy kereket, meg két kart mozgathatóvá tenni motor segítségével. Persze van erre több megoldás is. Hát lássuk az enyémet... Elöször is, a kerekekbe súlyt helyeztem. Mind a négybe gipszet öntöttem. Az akksit hátra fogom elhelyezni, hogy hátul legyen a súlypont, a kiegyensúlyozottabb emelés miatt. A rakodást végző két szervót átalakítottam. Mert nem akartam, hogy amikor a kar középen áll, akkor az emelő kar is fent álljon, és ha lenti helyzetbe akarom tartani, akkor állandóan tartsam lent a kart is a távon, hogy lent maradjon. LED-eket is építek bele. A sebességét is lehet majd szabályozni. Nem tudom mikor lesz teljesen kész, mert jelenleg csak egy 8 csatis vevőm van, azt meg a MAN F2000-be fogom belerakni. De belepróbálom, hova tudom eltenni majd. Eredetileg egy 4 csatis távot terveztem bele. Csak az nagyobb helyet is foglalt volna el.
Töltőcsatlakozó az alján lesz.
Nehéz volt szétszedni, az eredeti pontok sérültek, új összefogatási kapcsokat kell majd készítenem. Nagyon sok válaszfalat, merevítőket, műanyagokat távolítottam el a gép belsejéből, a helycsinálás miatt. A merevsége még most is elég erős. A kerekeket nem szedtem le a gyári tengelyről, hanem a tengelyt középen fűrészeltem ketté. Ezáltal tud forogni a két oldal külön, és a fogaskerekeket is fel lehet helyezni. A kerekek meghajtását műanyag fogaskerekekkel oldottam meg réz megerősítéssel. Vastag réz lemezt ragasztottam a fogaskerékhez, átfúrtam 4-es átmérőre ezeket, és tettem bele 2 vas stiftet, hogy a fogaskerék és a réz lemez ne mozduljon el egymáshoz képest, ne forogjon be az erő hatására. A tengelyre úgy rögzítettem ezt a fogaskerék szerkezetet, hogy a tengelyt egy helyen átfúrtam és bele tettem egy stiftet, ami a réz lemez egy kivágásába illeszkedik. Így megakadályozza azt is, hogy a kerék lecsússzon a fogaskerékről és a hajtást is elvégzi. Elég bonyolult egy szerkezet és meghibásodhat, de működik. Utána jön a derékszögű hajtás beépítése. Maga a hajtás úgy nézz ki, hogy középen egy fogaskerék meghajt még 3 áttételes fogaskereket. Gyárilat a motor szemben állt a fogaskerekekkel, de úgy nem fért volna bele, így merőlegesen áthelyeztem. Így került bele 2 derékszögű hajtás is. A motor foglalat helyébe egy adaptert vágtam ki műanyagból és bele tettem egy réz perselyt. Bele illő tengelyre a gyári fogaskereket tettem, a másik végére egy derékszögű hajtást, amit a motor meghajt. A motor alá is kellett egy távtartót tennem. Az áttételek számát nem tudom, de kb 1:50. A motorok hajtásáról egy szervó elektronika fog gondoskodni. Festésnek meg szeretném hagyni a gyári színt.
Már csak a ledezés van hátra. A napokba beépítettem a emelő kar motorját is. Ez már a második verzió, mert az első befuccsolt. Két szervóval oldottam volna meg, de sose mozgott egyszerre
Ha meg az egyik motor lejjebb volt, többet emelt, le is állt, ezáltal visszafogva a másikat is
Az újnál a legfontosabb elv, a legegyszerübb a legjobb. Így egy szervóval simán mozgatom a kart. Az erejét még nem tudom, mennyit lehet majd vele emelni, de elvileg elég lesz. A lapátot mozgató szervónál is hasonló elven jártam el. A lapát hátuljára simán felrögzítettem a szervót, a szervó karját meg az emelő karba tettem. Nagyon ügyes megoldás, azért válaszottam ezt. Bár... Én úgy veszem észre, így nagyon gyenge. Hosszú az erőkar és így az a kis motorba az a kevés áttétel nem elég ahhoz, hogy megtartsa. Ellen kell majd tartani. Vagy két szervót felrögzíteni oda. De akkor meg elég kevés a hely.
És beszéljenek a képek.
A következő Bobcat-em már ez az elv alapján építem
Meg lehet a következő már ez lesz
De ezt még meg kell vennem, a kerekes bobcat-ből meg már van még kettő.