Azért nézd meg, hogy gyárilag hogy van kötve....
Amikkel én találkoztam az mind csillagba volt kötve. Így nagyobb erőt lehet kicsikarni belőlük...
Talán a nagy fordulatú mocik vannak deltába kötve...
Ugy van ! A gyáriak általában csillagba vannak kötve de a delta sem rossz, viszont amire gondolni jó az az hogy a csillagkötésben a feszültség 2 soros tekercsen megy át, a deltában viszont teketcsenként kapja a feszültséget. De még agy érdekessége van a dolognak:
Ha a kivezetéseket (negnevezzük A B C nek akkor csillagbban az AXB vagy BXCvagyCXA (az X alatt a közösitö ponkot értem tekercsen) van az áram a komutáció függvényében, tehát egyszerre 2 soros tekercs kap feszültséget ami az Ohm törvénye szerint a 2 tekercs soros impedánciájával (váltóáramu ellenállás)számitható ki a feszültség függvényéban.
A deltában ha szintén A_B_C nek nevezzük a kivezetéseket akkor ha például feszültséggel tápláljuk az AB tekercset akkor az áram az AB tekercsen folyik de ugyanakkor vele párhuzamosan áram folyok a BC és BA sorbakötött tekercs páron is.
Azek szerint magától érthetödö hogy a motor lényegesen nagyobb áramot vesz fel tehát deltában nagyobb menetszámmal tekercselünk mint csillagba.
A kiszámitás végtelenül komplikált mert az impedáncia többek közt a fordulattól is függ thát magunkfajta embereknek nem marad más hátra mint a kisérletezés.
Tapasztalatom szerint 10-20% al kell növelni a menetszámot, viszont ennek arányában lehet csökkenteni a huzal keresztmetszetét.