Vezérlés, elektronika > Töltők, akkumulátorok és töltésük

Hogyan tároljuk?!

(1/5) > >>

BK_Attis:
Mivel, itt a tél és kevesebbszer adatik meg, hogy használjuk a modell akkúmlátorait!
felmerül tehát a kérdés, hogyan tároljuk őket?
Én, úgy tudom van két szakavatott kolléga köztünk!

Remélem megosztják velünk, az akkúval kapcsolatos tudni valókat! 

BK_Attis:
Bízom benne, hogy pittyu kolléga ír egy pár sort e témában!  ;)

pittyu:
Szia. Nem  vagyok profi én csak a Li-Po ABC -t olvastam el, amit ajánlok mindenkinek. Van pár egyszerű szabály amit érdemes betartani. Először is: ne töltsük az akkukat autóban, motortérben. Én a terepen szinte mindig ott töltöm. ::)A kezdeti időkben félve a tragédiától ,cserépedényben töltöttem az akkukat de arról is leszoktam. DEEE: felügyelet nélkül nemhagyom a töltés alatt, és töltés után egy fémkazettában ( metrós kódzáras széf,amiből az elektronikát és szerkezetet bejárati ajtóm zárjának használom)tartom.Ha tudom , hogy pár napig nem fogok repülni akkor egy 3.8 V os kisütő -- balancerrel beállítom a cellákat -- és úgy tárolom hüvösben --hosszabb ideig önzáró tasakban hűtő normál térben.Fontos  az, hogy a feltöltött akkut ne hűtsük, mert"" nem fér el benne a töltés ""Kevesebbet tud tárolni hidegen. Téli repülésnél a feltöltött akkukat az utastérben szállítom és kint zsebben tartom.A gépben meg melegedni és merülni fog.Mindenki "szabványosítja "magának a csatlakozókat- nekem a 3.5 ös aranyozott rugós jött be.Mivel már volt véletlen összeérésem és jó nagy szikrám , mindig húzok a csatikra előre elkészített védő dugókat.Kis rekeszes sortiment dobozban egymástól elkülönítve hordom ki magammal alukofferbe pakolva.Szeretek elektronikával foglalkozni, csináltam már pár SK balancert és töltőt-- a legutóbbi PL: atmega 8 -as processzorral és beépített balancerrel simán veri a legjobb gyári töltőket pontosságban.Kapcsolási rajzokkal, kiforrott nyákrajzokkal nem akarlak benneteket untatni, akinek kell szóljon.                     
öSSZEFOGLALVA AMI SZERINTEM FONTOS:A Li-Po akksik töltési végfeszültsége 4.2 V cellánként.
                                  A megengedett legnagyobb töltőáram :1C de meghálálja , ha otthon 0.5 C vel töltjük (ha van idő)
                                  Tárolás ha hosszabb ideig nem használjuk:3.8V ra beállítva -balanszolva.
                                  Mindig figyeljük a cellák feszültségét egymáshoz képest, és az eltérést azonnal korrigáljuk.0.1 tized eltérés már hiba.
 Bár az elrettentő filmeket amiket láthatunk irányzottan durva töltés, rövidzár, mechanikai beavatkozással tudták előidézni, jobb félni alapon ,gondos kezelést és odafigyelést igényelnek ezek a  kiváló segítőink....hiszen a hatalmas energia sűrűség könnyű súllyal párosul. ( és persze az élettartam ... egy szezon.!!! ki nem tölti fel az akkuját kb. 50-szer. 100. a max. amit kibírnak)Gyárilag 100 töltést garantálnak de a fele sem igaz !!
 EZ a kis diszkurzus a saját véleményem.felelősséget nem vállalok.... ::)

BK_Attis:
Szerintem kimerítő választ kaptam, kaptunk!  ::)
De azért ha bármi kérdés felmerülne, pittyu kolléga válaszaival  biztosan segít!  ;)

BK_Attis:
Pittyu a privát üzeneteidet elszoktad olvasni?

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

Teljes verzió megtekintése