Szerző Téma: Első Off-road robbanósnak, de melyiket?  (Megtekintve 10517 alkalommal)

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #45 Dátum: 2011. Március 08. - 01:17:54 »
A legegyszerűbb kivenni a motort és lefújni külön erre való motor tisztítóval, ajánlatos egy használaton kívüli fogkefét is használni. Nem csak por és olaj van rajta, hanem nitró maradványok ami összességében egy igen makacs dolog. A kocsi többi részét lehet egy másik fogkefe és WD-40 használatával pucolni, a maradékot pedig sűrített levegővel lefújni. Legalábbis ez az én módszerem.
Ha nagyon retkes (márpedig miért ne lenne az  ;) ) akkor nem úszod meg a szétszedést. Szépen odafigyelve leveszed a kerekeket, a felfüggesztést, a motort, az elektronikát, külön odafigyelve a teleszkópokra szépen lekeféled a sarat, lefújod WD-40-el, lefuvatod vagy letörlöd, és nagyon-nagyon odafigyelve visszacsavarozod az alkatrészeket még véletlenül sem megtépve, nehogy a műanyagban megszakadjon a menet. A WD-40 annyiban is jó, hogy utána könnyebb leszedni róla a sarat, mert mindig marad rajta egy vékony réteg. Nálam egy teljes karbantartás fél napot is elvehet, mondjuk két autóra.
Egy kis tipp: rakj egy 5mm-es üzemanyagvezetéket a teleszkópszárakra, akkor nem fog olyan csúnyán felütni. Ha nagyon óvni akarod a teleszkópot, akkor a legegyszerűbb belufizni, viszont havonta le kell cserélni a lufit mert elérik.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #46 Dátum: 2011. Március 08. - 07:56:11 »
Köszönöm gyors, és pontos válaszodat!Megfogadom!

Üdv!

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #47 Dátum: 2011. Március 15. - 14:33:11 »
Üdv!

Cen Premier 1:10 es truggym van. Használtan vettem. Az iránt érdeklődnék, hogy jó-e a 6-os gyertya használata, vagy inkább még 4-eset használjak hűvösebb időben?
Illetve mi a teendő, ha pár tank autózás után alig tudom beindítani a motort.Van hogy magától leáll, nem tudom miért?

Ismerősöm rendesen beállította a karburátort.Szerinte nincs benne elég kompresszió, illetve 4es gyertyát kellene használnom a mostani 6-os helyett. Köszönöm a választ!


Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #48 Dátum: 2011. Március 15. - 17:14:28 »
Illetve még egy banális kérdés:

Milyen időközönként kell pihentetni az autót?

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #49 Dátum: 2011. Március 15. - 17:45:33 »
Érzésre mekkora ellenállása van indításnál? Berántós vagy indítódobozos?
Nekem van egy régi NitroStar T15-ös mocim ami agyig van koptatva, és hidegen is simán átfordul, alig van ellenállása.
Pihentetés mint olyan esetleg ha nagyon melegedne, de akkor inkább érdemes állítani a keveréken, bővebb naftát adni neki hogy legyen több kenése. Nekem a Rush (ha rendesen be van állítva) csak annyi időre áll meg hogy tankoljak, aztán mehet tovább. Valószínű hogy még sincs teljesen beállítva a géped, de ez az alacsony kompresszió hatása is lehet. Ha kopott a persely, akkor bizony lehetetlen eltalálni a beállítást, és csak frusztráció lesz a vége. Ha nincs elég kompresszió, akkor új javítószett kell hozzá (dugó/persely/esetleg hajtókar) ill. csapágyak, ha nincs a szettben. Ez a művelet viszont már némi hozzáértést igényel, inkább keress valakit aki meg tudja neked csinálni. Utána újra bejáratási procedúra.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #50 Dátum: 2011. Március 15. - 20:37:38 »
Köszönöm precíz válaszát!

Nos elég nehéz indítani a mocit, /mármint a startert rángatni/van ellenálása bőven.....Mondjuk, ha melegszik akkor már könnyebb. Adtak hozzá 3 db új dugattyú gyűrűt, de még azt 1 darabig nem cserélném le.Megkíméltem vettem a kocsit. Ez az első nitrós autóm. Sztem inkább a beállítással van a gond.Illetve a 6-os gyertyával.Rendben, több üzemanyagot adok neki a következő alkalomkor, h jobban hüljön a motor.

Üdv!

ui.:volna esetleg elektromos mocihoz 20 -as és 14 -es pinionja?
a másik autóm 1 Maverick Strada buggy, ahhoz kellene, mert tettem bele 20 TSaturnt, de még nem elég gyors. Ezért szereztem hozzá 15T mocit, de annak meg sok a z eredeti 18aspinion

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #51 Dátum: 2011. Március 16. - 11:05:49 »
Ugyanaz a hobbink, nyugodtan tegeződhetünk.
Ha van ellenállása a motornak, akkor a kompresszió rendben van. Feltételezem hogy kéttűs karbi van rajta. Első próbának érdemes a magas fordulatin nyitni egy keveset, olyan 10°-ot. Apránként állítgatva és próbálva beállítható a gép. Először mindig a magas fordulatit kell állítani, és utána az alacsonyt. Ne lepődj meg, karburálás közben hajlamos lefulladni a motor. Ha nem indul, akkor vissza kezdő pozícióba és lehet újra próbálgatni. Ezen minden nitrósnak át kell esni, a karburálás egy monoton lassú munka, türelemjáték, de egy idő után hang után könnyen be lehet állítani.

Az elektromoshoz: Ha sok a 15T-nek a 18-as pinion, akkor ne erőltesd, én nemrég olvasztottam le a 15T motorom armatúráját. 15-16-os pinion, esetleg egy nagyobb spur párban, de a 15T-t tartsd meg, jó leosztással bika gép lesz belőle. Sajnos nincs fölösleges 48p-s fogaskerekemt.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #52 Dátum: 2011. Március 16. - 12:27:47 »
Köszi! Nos igen két tűs karburátora van+ az alapjárati csavar. Haverom, sztem az alacsonyfordulati csavart állította el.De korrigálni fogom!
Rendben megfogadom a tanácsodat a 15 T-s motort meghagyom tartaléknak, szerzek hozzá 16os piniont.


Apropó....eddig 2 szervót tettem tönkre..a gáz-fékről volna szó. Lakásban próbálgattam a féket beállígatni, behúzva nézegettem, húzogattam, h erősen fog-e...nos ezek után ki a szabadba és 10 perc mulva füstölgött a szervó! :)
Vettem bele másikat, az is dettó, persze megint fékezgettem vele üres járatban.
No, erre rendeltem a sylkáról szervó elektronikát, beleraktam, most működik.Gondolom, ha erősen fog a fékem, akkor a szervó és a gumi is jobban kopik, melegszik. Milyenre állítsam be a féket?Most már nem tudok vele satufékezni, gondolom, így megfelelő!?

Láttam az autódat fényképen, bivaly kis gép! Tetszik a kasznija, hátul üres, nem kell mindig levenni, behúzáskor.

Másik: Vannak kisebb méretű kerekeim, azt ha rápakolom remélem gyorsabb lesz a gép!

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #53 Dátum: 2011. Március 16. - 15:03:42 »
Tudnál mellékelni képet az említett szervóról? Mechanikával, mindennel, úgy ahogy benne van az autóban. Lehet hogy a gázkar és a fékkar nincs jól beállítva. A szervó tipusa is érdekelne, ilyen elfüstölésről még nem is hallottam. Remélem nem valami olcsó digitális vacak van benne, azoknál sokkal jobbak és megbízhatóbbak a régebbi analóg szervók mint pl. Futaba S3003, S3004.
Még egy hasznos tipp: a fékkar rugója helyett érdemes üzemanyagvezetéket használni, keményebben húzza a féket és gyorsabban vissza is rántja.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #54 Dátum: 2011. Március 16. - 15:40:51 »
Rendben küldök képet, csak most van egy kis influenza a-m:(
Analóg mindkét szervóm, a digitális drága, meg ezek szerint rossz is.Holnap ha javulok küldök képet!Köszi  a sok tippet. Vannak barátaim akik ezt űzik évek óta, de tippeket, no azt egyet se mondanának.Csakhogy "majd rájössz mindenre", na okosnak hiszik magukat.Apropó, esetleg 1:10 es offroad használt kasznit tudnál vkinek.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #55 Dátum: 2011. Március 16. - 15:43:27 »
Most jut eszembe a fékkel kapcsolatban!!! Annyira lehet, erős volt a fékem, hogy a rajta lévő kis üzemanyagcső/kb 5mm/ elszakdt, a sok fékezés miatt, azt ki is cseréltem!!!Egyébként ismerőseim sem hiszik el, hogyan tudtam 2 szervót leégetni:(

Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #56 Dátum: 2011. Március 16. - 17:09:50 »
A digitális szervók nagyon jók, de azoknak borsos ára van. Az olcsók vagy nagyon lassúak, vagy gyengék, mindkét esetben oda a gázreakció. Azokra mondtam hogy vacak, amik most vannak helyileg divatban, párezer forintos csodák.
Ha a szilikoncső elszakadt, akkor bizony a mechanika beállítása rossz. Addig erőlködött a szervó fékállapotban, amíg leégett. Nullpozícióban állítsd be a rudak rögzítését, majd teljes kitérésnél nézd meg mennyire erőlködik. Addig kell ezekkel játszani amíg el nem találod, a távirányítón is lehet állítani a kitéréslimitet (már amelyiken lehet). Eddig kép nélkül kb. ennyit tudok mondani.
Mindezekre nekem is magamtól kellett rájönnöm, ill. van egy köteg 2001-2003-as RC Car Action újságom, teli vannak jó tippekkel és ötletekkel. Az elektromos rovatban leközöltem pár linket az újabb újságokról, érdemes olvasgatni.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #57 Dátum: 2011. Március 17. - 12:58:39 »
Ilyen üresben:

Fékezéskor:

Gázadáskor:



ismét fék:



Nem elérhető sterby

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 360
Re:Első Off-road robbanósnak, de melyiket?
« Válasz #59 Dátum: 2011. Március 17. - 19:18:53 »
1. Le kéne takarítani azt a szegény autót
2. A fékhez sokkal hosszabb szilikoncső kell, kb 3-4cm, így csak erőlteted a szervót. Ezenkívül érdemes berakni egy hőterelő vagy hőszigetelő lapot a szervó és a motor közé hogy kevésbé fűtse fel.
3. Tényleg le kéne takarítani az autót. A nitrós retek megeszi a fémet, akár féktisztítóval, de le kell szedni azt a cuccot róla. Utána azonnal WD-40, nem tudni mit csinál a féktisztító a karbi gumi részeivel. A beszívó nyílásból ne felejtsd ki a rongyot.
Legközelebb használat után mindig ápold le, az autó is jobban fog menni, és magadat is megkíméled a hasonló suvickolásoktól. A friss kosz sokkal könnyebben lejön mint a régi érett retek.