Nekem egy 220-as Edge-ben van egy 45 ös Moki benzines erőforrásom (hátsókarbis), valamint most rakok össze a fiamnak egy 202 cm-es Protech S200-as Katana-t, amiben szintén 45-ös Moki lesz, de ez már első-karburátoros. Ennek a tömege vagy 200 grammal kisebb, de valamivel gyengébb is.
Mindkét motor rendkívül megbízható, robosztus, meg viszonylag nehéz. Azonban még soha nem állt le, a hangja elképesztő a köbcentihez képest.
Az elsőkarbist szinte újonnan vettem, 50 ezerért, ebben minden benne volt(gyújtás, még gyertya is) A hideget nem annyira szereti, nulla fok alatt egy kicsit többet kell forgatni, de ha beindult, akkor már hamar teszi a pontos dolgát, az alapjáratot nagyon szépen be lehet állítani.
Ezen kívül van még egy 35 ccm-es MVVS mocim is, ez egy Gee-Bee-ben van (210 cm). Ez mínusz 10 fokban is beindul az ötödik forgatásra, és nagyon érzékeny az állítási lehetősége. Imádom, mert nagyon szép a hangja azzal a kipuffal, ami rajta van, de nem egy erőmű (a mokihoz képesdt, amihez jobban hozzá vagyok szokva. Mondjuk a 6,5 kilós gépet igen meggyőzően ráncigálja, nincs okom a panaszra. Egyszer állt le, de az az én hibám volt. Nem jól állítottam be a magas fordulati csavart, így magas fordulaton terhelés nélkül (lendület-repülés során leállt).
Később teszek fel képeket róluk, meg élőben is remélem megmutathatom.
Kordaz