Köszönöm a választ!
Mivel ezek a motorok is kétüteműek, akkor nemtérnek el mondjuk egy hagyományos kétütemű motorjától
bejáratás és egyéb opciókban?
Így ahogy tetszik mondani.
Bejáratás lényege régvolt talán igaz sem volt tanulmányaimból (de nagyon jó volt
):
A motor mikor még "nyers" az illesztési pontatlanságokból adódóan nem "fekszenek fel" megfelelően.
Pl a gyűrű kör alakja nem egyezik a henger köralakjával ezért csak 3 ponton érintkezik a hengerfallal, itt értelem szerűen nagyobb a kopás és a hőfejlődés. Ha a gyűrű eléri a kritikus hőmérsékletet akkor a szövetszerkezet módosul azaz elveszti a rugalmasságát, magyarul nesze neked kompresszió. Extrém esetben a dugó extrém felmelegedése miatt annyira megduzzad hogy beragad, besül a moci.
Ritkán előfordul hogy siklócsapágyakkal szerelik a motorokat (főleg metiles motoroknál pl OS LA motorok) ott a csapágyfémet tudja "elkenni" a főtengely.
Ezért kell több olajjal járatni a motorokat, hűtés kenés céljából, amíg egymáshoz kopnak az alkatrészek.
A kopás természetesen a bejáratás után is folytatódik, de jelentősen lecsökkenve a mértéke amíg "elhasználódik" a motor.
Modell motoroknál az elhasználódás ellen a földbe fúrással védekezünk
.
Viccet félretéve ezek a motorok elhalálozása inkább töréssel végződik, ritka a normál használat melletti szétkopás. Nem használjuk azért olyan sokat mint pl. egy robogót.