Szerző Téma: A benzines motor beüzemelése?  (Megtekintve 1514 alkalommal)

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19626
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
A benzines motor beüzemelése?
« Dátum: 2009. November 27. - 09:46:27 »
Ha már itt a robbanó motorosról repüléssel foglalkozunk, tudjunk meg a motorok kezeléséről is többet!
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19626
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #1 Dátum: 2009. November 28. - 15:38:23 »
Van aki már sokat csinálta, jó lenne ha meg is osztaná velünk!  ::)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

gisti

  • Vendég
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #2 Dátum: 2009. December 01. - 15:22:33 »
Sziasztok!
Van egy ASP 75A mocim
Szeretném jól bejáratni
Egy-két jó gondolatot szívesen vennék

compcenter

  • Vendég
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #3 Dátum: 2009. December 20. - 16:46:57 »
Sziasztok!
Van egy ASP 75A mocim
Szeretném jól bejáratni
Egy-két jó gondolatot szívesen vennék

Bisztos,hogy benzines?

gisti

  • Vendég
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #4 Dátum: 2009. December 21. - 07:25:48 »
Metiles
Azt a tanácsot kaptam, hogy 1% nitrós keverékkel használjam
Vaci új a motor  az érdekelne mennyi a bejáratási idő?
Járatáshoz kell -e külön keverék?  stb


Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #5 Dátum: 2009. December 21. - 15:54:09 »
Metiles
Azt a tanácsot kaptam, hogy 1% nitrós keverékkel használjam
Vaci új a motor  az érdekelne mennyi a bejáratási idő?
Járatáshoz kell -e külön keverék?  stb



Szia!
Nem szükséges külön keverék.
Bejáratást (ugyan ilyen motoromnál) úgy csináltam, hogy 2 tankot alapjáraton kipöfögtem vele, közben figyeltem (tapogatással) ne melegedjen túl a motor (ha nedves kézzel hozzáérsz és serceg azaz 100 fok fölött van akkor le kell állítani (esetleg nyitni a következő indítás előtt a főtűn)).
Utána lehet próbálkozni a karbi beállításával.
Ezután is a magasabb fordulatszám tartományt kerüljük (felszálláskor azért érdemes) 4-5 tank után már jó.

Mivel ez ABC motor így hallani is a hangján. Amíg nyers a holtponton nehezen fordul át és menetközben csúnyán kattog majd alapjáraton ez a kattogás megszűnik és csak magasabb fordulaton jön elő majd teljesen megszűnik.

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19626
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #6 Dátum: 2010. Január 10. - 21:57:29 »
Mik az általános szabályok, előírások egy új motor beüzemelésére?  ::)
Ugyan ezek mint amit leírtál altima?  ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19626
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #7 Dátum: 2010. Február 01. - 11:26:23 »
Mik az általános szabályok, előírások egy új motor beüzemelésére?  ::)
Ugyan ezek mint amit leírtál altima?  ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #8 Dátum: 2010. Február 01. - 13:30:44 »
Mik az általános szabályok, előírások egy új motor beüzemelésére?  ::)
Ugyan ezek mint amit leírtál altima?  ???
Ebben azért nincs nagy tapasztalatom.
Benzineseknél illik a bejáratáskor több olajat használni a keverékben, de erre a használati útmutatóban találni ajánlást. A bejáratás időtartama alatt (4-5 tank) kerülni kell a huzamosabb magas fordulatot.
Próbáltam az enyémet földön bejáratni, de féltem a szomszédok végleges elköltözésétől, (keveset fogyasztanak alapjáraton szinte megjósolhatatlan mikorra ürül ki a tank) így marad majd a levegőben történő bejáratás.
Nagyon eltérőek lehetnek ezek a motorok az olaj mennyiségét illetően, jobb minőségű motorok kisebb olajtartalmú keverékkel üzemelnek (1:20 tól 1:50 ig szórnak).

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19626
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #9 Dátum: 2010. Február 02. - 08:32:58 »
Köszönöm a választ!  ;)
Mivel ezek a motorok is kétüteműek, akkor nemtérnek el mondjuk egy hagyományos kétütemű motorjától
bejáratás és egyéb opciókban?   ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető altima

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 444
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #10 Dátum: 2010. Február 02. - 12:07:33 »
Köszönöm a választ!  ;)
Mivel ezek a motorok is kétüteműek, akkor nemtérnek el mondjuk egy hagyományos kétütemű motorjától
bejáratás és egyéb opciókban?   ???

Így ahogy tetszik mondani.
Bejáratás lényege régvolt talán igaz sem volt tanulmányaimból (de nagyon jó volt ;)):

A motor mikor még "nyers" az illesztési pontatlanságokból adódóan nem "fekszenek fel" megfelelően.
Pl a gyűrű kör alakja nem egyezik a henger köralakjával ezért csak 3 ponton érintkezik a hengerfallal, itt értelem szerűen nagyobb a kopás és a hőfejlődés. Ha a gyűrű eléri a kritikus hőmérsékletet akkor a szövetszerkezet módosul azaz elveszti a rugalmasságát, magyarul nesze neked kompresszió. Extrém esetben a dugó extrém felmelegedése miatt annyira megduzzad hogy beragad, besül a moci.
Ritkán előfordul hogy siklócsapágyakkal szerelik a motorokat (főleg metiles motoroknál pl OS LA motorok) ott a csapágyfémet tudja "elkenni" a főtengely.
Ezért kell több olajjal járatni a motorokat, hűtés kenés céljából, amíg egymáshoz kopnak az alkatrészek.
A kopás természetesen a bejáratás után is folytatódik, de jelentősen lecsökkenve a mértéke amíg "elhasználódik" a motor.
Modell motoroknál az elhasználódás ellen a földbe fúrással védekezünk ;D.
Viccet félretéve ezek a motorok elhalálozása inkább töréssel végződik, ritka a normál használat melletti szétkopás. Nem használjuk azért olyan sokat mint pl. egy robogót.


Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #11 Dátum: 2010. Március 03. - 19:43:32 »
Még csak anyit tennék hozzá hogy bejáratáshoz lehetöleg kis emelkedésü légcsavart hasznájunk, kisebb terhelés kevesebb hötermelés.Például ez a javaslat a Magnum GP 44 motorhoz:
Bejáratás-- 11x5  trener/sport 10x 6,5, 10,5x6, 11x5 Skála modell: 11x6, 10,5x6

compcenter

  • Vendég
Re:A benzines motor beüzemelése?
« Válasz #12 Dátum: 2010. Május 25. - 06:53:06 »
Ha már itt a robbanó motorosról repüléssel foglalkozunk, tudjunk meg a motorok kezeléséről is többet!