Kedves Fórumozók!
Egy érdekes előadásra szeretném felhívni a figyelmet, melyet a NymE Geoinformatikai Karának egyik végzős hallgatója tart Székesfehérváron a Kari Tudományos Diákköri Konferencia keretein belül.
A hallgató bemutatásra kerülő előadásának címe: Adatgyűjtés pilóta nélküli repülőeszközökkel - jogi és pontossági kérdések
További érdekesség, hogy a hexacopter és gazdája is jelen lesz a rendezvényen.
A TDK időpontja: 2013. december 3., 13
00 és 17
00 között
A TDK helyszíne:
NymE Geoinformatikai Kar "B" épülete, Székesfehérvár Budai u. 43., fsz. nagyelőadó
WGS84 (GPS)
N(É) 47° 11' 27.5"
E(K) 18° 25' 37.4"
A GEO Tudományos Diákköri Konferenciájáról írtak megtekinthetőek az alábbi weboldalakon:
http://www.geo.info.hu/portal2007/images/stories/hirek/2013/tdk2013_geo-meghivo.pdfés
http://www.geo.info.hu/portal2007/index.php?option=com_content&task=view&id=1690&Itemid=257A konferencia nyilvános a GEO-ban, minden érdeklődőt szeretettel várunk, akinek kedve/ideje/lehetősége van rá, hogy eljöjjön és meghallgassa a TDK-án résztvevő hallgatók előadásait.
És akkor megjegyzés gyanánt néhány mondatban arról, hogy... ... mi is az a TDK?
A TDK a Tudományos Diákköri Konferencia szavak kezdőbetűiből áll össze, és a diákok önképző, önfejlesztő tudományos munkáját hivatott összegyűjteni, ezen kívül lehetőséget adni számukra a tehetségük megmutatásában. Az OTDT (Országos Tudományos Diákköri Tanács – A kari és országos TDK mozgalmak összefogó szerve) honlapjáról (www.otdt.hu) kiemelem a TDK lényegére vonatkozó sorokat:“A magyar iskolaügyben, a felsőoktatásban mélyen gyökerező önképzőköri tevékenységet, mintegy tovább hagyományozva az ötvenes évek elején a hallgatók egy részében megnyilvánult önképzési szándék, a minőségi képzés iránti igény, a felsőoktatási tudományos utánpótlás elősegítésének szándéka hívta életre. A hazai felsőoktatásban a tehetséggondozás legfontosabb, legjelentősebb formája a tudományos diákköri tevékenység, a TDK.
A több évtizedes múltra visszatekintő tudományos diákköri mozgalom a felsőoktatás terén zajló tehetséggondozás leghatékonyabb formájaként bontakozott ki hazánkban. Az önképzés, az elitképzés és a tudósképzés színtere, ahol a kiemelkedő tudósok, mesterek körül kialakuló, serkentő és demokratikus légkör iránt fogékony, tehetséges hallgatóknak az első tudományos sikerek élményét adja.
Arra, hogy valóban tehetséges, kiváló képességű szakemberek kerülnek ki ezekből a tudományos diákkörökből, igen meggyőző bizonyíték, ha az MTA doktorainak, valamint a rendes- és levelező tagjainak névsorát, és írásos bemutatkozásukat megnézzük. Ekkor kiderül, hogy szinte mindenki diákkörben kezdte tudományos pályafutását, itt írta első dolgozatát, s köztük szép számmal vannak olyanok, akik ma is TDK-témavezetők, s olyanok is, akik kiemelkedő diáktudományos tevékenységet segítő tanári munkájukért Mestertanár Aranyérem elismerésben részesültek, vagy az OTDT egyéb rangos kitüntetéseinek birtokosai.
A tudományos diákkörökben tevékenykedő tehetségekkel való foglalkozás az oktatásért felelős minisztérium számára is kiemelten fontos feladat. Ezen kívül a tudományos diákköri munkát egyre szélesedő támogatói kör segíti: különböző szakalapítványok, minisztériumok, közéleti személyiségek, illetve cégek, vállalkozások."
Köszönöm szépen a lehetőséget a téma indítására és a türelmet a bejegyzésem olvasásához.
Üdvözlettel:
Rella