Sziasztok, íme a leírás.
Tehát két változatot csináltunk belőle egy eredeti 60 centis változat, 6-os depronból, ill. egy 50 centis változat 3-as depronból, igazi indoor modell viszont kis technikát igényel hogy minimális legyen a súlya.
A szárnyal kezdem, 60*60 (50*50)centis depront vágunk, majd megkeresve a közepét egy körzővel vagy egy cérnára kötött ceruzával egy ívet húzva kialakítjuk a szárny elejét, belépőt.
A szárny két oldalán a kilépőnél befelé felmérünk 3-3 centit mindkét oldalon majd felétől ( ahonnan az ív indul ) egy vonalzó mentén levágjuk. Ezzel megvan a szárny „buditető” alakja.
A szárny alján felrajzoljuk középre a hossztengelyt, erre merőlegesen a kilépőtől 10 centire
( az ötvenesnél 7 centire ) meghúzzuk halványan a kormányok vonalát, majd a középről kifelé 2-2 centit mérünk párhuzamosan a hossztengellyel, itt kell a kormányokat levágni. A kivágott kormány belső oldalából le kell vágni kb. 2 mm, hogy tudjon mozogni. A kormány alján 45 fokban le kell csiszolni, én úgy szoktam, hogy először szikével levágom és csak utána kell csiszolni finoman. Fel lehet ezután zsanérozni a kormányt eddig 2 centi széles celluxal csináltam, de mostanában egy sokkal egyszerűbb és eddig úgy tűnik jobb megoldást alkalmazok, sima a4-es papírlapból 2*3 centis csíkokat vágok kormányonként 4-et és Uhu-por ragasztóval felülről felragasztom a 3 centis oldalával merőlegesen. Gondolom nem kell az uhu-port bemutatni, a pálmatexhez hasonló ragacs, nem eszi meg a habot, be kell kenni mindkét ragasztandó oldalt várni kell kb.5 percet míg meg nem szárad és össze kell nyomni, viszont utána nem lehet korrigálni tehát pontosan kell dolgozni.
A kormány közepére a zsanérozáshoz persze fel kell ragasztani 1-1 kormányemelőt, én 1,5-ös nyáklemezből szoktam csinálni. Ezzel kész a szárny.
A törzset 2 centi vastag szigetelő habból ( kék, zöld, rózsaszín) szoktam csinálni, de lehet lépésálló nikecellből is csak akkor üvegszálas ragasztóval végig kell ragasztani az alját, hogy ne tudjon eltörni. A rajz szerinti alakot kell kicsiszolni, figyelve arra, hogy a teteje, ahová a szárny kerül merőleges legyen az oldalára különben lógni fog a szárny. Az elejétől kb. 10 centire szoktam tenni 1,5-2 mm-es balsát mindkét oldalára. A motortartót 1,5-ös nyáklemezből szoktam csinálni és a törzs elejére szoktam ragasztani persze előbb a lehúzatást be kell csiszolni. A motortartó és a balsa lap találkozásához lehet tenni balsa 3 szöget erősítésnek.
Jöhet az összeállítás, a szárnyra a közepétől felrajzoljuk az 1-1 centit ( a törzs vonalát) bekenjük uhu-porral mindkét oldalt és pontosan középen összenyomjuk.
A függőlegest szinte csak szemre szoktam csinálni Cápauszony szerűen majd a szárny tetejéhez kell illeszteni, szintén középre és merőlegesen a szárnyra. Ezt is uhu-porral ragasztom fel. Jöhet a technika.
A szabályzót, vevőt öntapis tépőzárral teszem fel, a szervókat kétoldalú ragasztóval kb. a szárny közepére kábeltől függően, hogy a vevőig elérjen. A törzsön kell egy kis lik a szervó vezetéknek. A tolórudat 1,5-ös carbon rúdból csinálom, vagy gömbfejjel a végén, vagy csak 1-es, 1,5-ös acéldrótból hajlítok egy Z alakot és kb1 centi hosszan a tolórúdhoz cérnázom és átitatom pillanatragasztóval.
A légcsavart propsaver-rel szoktam feltenni, hogy ne sérüljön.
Az akkut is tépőzárral teszem fel és ezzel szoktam beállítani a súlypontot.
A magasságinak kb. 5 mm-ert lefelé kell állni az első startnál.
Technika a 60-asnál 40-45 g-os motor 20-25 A szabályzó 2 db 9 g-os szervó 2 cella ( bátrabbaknak 3 cella) 1000-1500 mAh akku. Kb.280g a repsúly technikátol függően.
Az 50-esnél 20-25g-os motor 8-10 A szabi 2 db 6-9 g-os szervó 2-3 cella 450-850 mAh akksi. Ez kijön 150-170 g-ból.
Háát kb. ennyi. Ha van kérdés bátran. Teszek majd fel fotót az enyémről.
Sok sikert hozzá.
Üdv. PaSky