Sziasztok!
Én ajánlom az elektromos hajtáslánc kombináció leellenőrzéséhez ezt a netes oldalt:
https://www.ecalc.ch/motorcalc.phpA használatával megspóroltam már egy keveset hogy nem vettem feleslegesen légcsavart egy adott motorhoz.
Ha nem regisztrál rá az ember akkor korlátozott tipusú adat választható csak, de igy is hasznos lehet. A végül kiválasztott és megvett meghajtást mindig leellenőrzöm Watt mérővel felszállás előtt. Igy tudom mennyi amperrel terhelem a szabályozót és az akkut. Nem csak a repülés utáni szabályozó, motor és akku melegedéséből vonok le következtetést.
További tipp amit olvastam, hogy ha 3 ágú légcsavart választ az ember akkor legyen 1 collal kisebb átmérője, mint az adott motorhoz megfelelő kétágú légcsavar.
Egyébként az mindig jó iránymutatás, hogy a motor gyártója milyen légcsavart javasol. Robbanós motorokra pl egy ábra:
Az elektromos hajtásláncnál sok függ az adott szabályozó és akksi paramétereitől is, nem csak a motortól. Nyilván két cellához nagyobb emelkedésű és átmérőjű légcsavar választható ugyanahoz a motorhoz, mintha 3 celláról járatnánk. Természetesen az elektromotoroknál megadják mennyi a javasolt cellák száma és max áramerősség aminél nem ég le. Szabályozókban is sok eltérés lehet miként szabályoznak. Előfordulhat hogy nagy fordulatszámokhoz egy szabályozó alkalmatlan, mert nem képes megfelelő gyors sebességgel kapcsolni a motor tekercseit, pólusait.
üdv: Roli