Üdv Mindenkinek
Akkor folytassuk a sólyát.
Mindenek előtt, a továbblépéshez elengedhetetlen ez a két darab támasz. A magassága, a tervezett alsó fedélzet szintje, mínusz a gerendázat és a fedélzetvastagság.
A jelölés a jobb és a bal oldalé, bár elméletileg egyformák, mégis elég egy két tized eltérés, és máris csavarodás lép fel ha felváltva felcserélődnének.
És hogy mire is való ?
Íme:
Az alsó fedélzet csak a 6, 7, 8, 9, és 10-es bordát érinti. A fogópárok felragasztása után a két támasz kap egy hosszabbítást, a fedélzet fogópárjaihoz.
Értelemszerűen itt a legmagasabb ponthoz igazodva, bordánként csökken a magassága.
Lehet hogy kicsit macerásnak tűnhet a dolog, de ez a legpontosabb eljárás.
Az első három bordánál nem fogópár van, mert nem indokolt, illetve a négyes borda fogópárja nem egy szinten van. Itt van egy kis lépcső a fedélzetben, illetve ugyan ez lesz a nyolcas bordától a fartükörig.
Végül egy közeli kép Attilának, hogy még ezek a lécek is csiszoltak.
Itt jól látszik ( jobb felsó sarok ) a negyedik borda fogópár szinteltolása.
Folyt. köv: Manópapa