Üdv újra!
A tegnapi versenyen sokan érdeklődtetek a Jeep-"ekkel" kapcsolatban. Igazából ezt a témát csak egy, a legutóbbi trial autóm építésének szántam. Időközben azonban úgy döntöttem, valaimcskét bemutatok az előző autómból is. Remélem ezáltal tudok adni ötleteket, kedvet az építéshez.
Tehát az előző trial autóm egy Jeep JK Rubicon volt. Hogy miért választottam ezt a kasznit? Nagyon egyszerű, mert tetszett. És mindemellett úgy gondoltam ezt el tudom készíteni házilag is. A 2 ajtós változatot választottam a rövidebb tengelytáv miatt. Nos, ennek is megvan az előnye és a hátránya is. Előnye, hogy kisebb a fordulóköre, hátránya hogy emelkedőkön, kaptatókon hamarab vágja magát hátra. Ahol tudtam spóroltam. Ennek tudatában a karosszéria FÁBÓL! készült. Repülő és hajó modellezők körében ismert az úgynevezett "banános-doboz", ez alkotja a kaszni java részét. Az autó 3 nézeti rajzait méretarányosan felnagyíttattam és kivágtam sablonnak.
Pl.:
http://carblueprints.info/eng/preview/jeep/jeep-wrangler-rubicon-2007.png(jééééé pont ez volt az
)
Az íves részeket 6x2 mm-es fenyőlecekből alakítottam ki akárcsak egy hajó palánkolását. (gépháztető) És hogy miért nem sztirol? A fával ellentétben sztirolom nem volt itthon és sohasem dolgoztam vele, palánkolt fa hajótestet viszont már készítettem.
Miután összeállt a kaszni formája normál autógittel finomítottam az egyenetlenségeket (megjegyzem ehhez is hozzá tudok férni munkámból kifolyólag tehát az eddigi költség 0 Ft
) Ezt megismételtem még 1x majd 80-as papír, majd 1 réteg nitrós szórógitt következett aztán finom csiszolás legalább 400-as papírral. Ezután már csak a festés és cicoma van hátra. A szélvédők 2 es plexiből vannak, a bukókeret 8-as alurúdból hajlítva és csavarozva. A csavarfejeket besűlyesztettem és alumínium tartalmú autógittel tűntettem el őket.
Egy érdekesség amire nagyon büszke vagyok
! A lámpabúrák 1:1 autó 21wattos izzóiból készültek. A foglalat pereme mentén Dremellel gyémánt tárcsával elvágtam és egy egy rizsszem izzó került bele. Azért nem led mert szerintem az izzó sokkal élethűbb. Hmmm... Erről valahol még vannak képeim. Majd megkeresem és felteszem. Ja a sárvédő szélesítései 1mm vastag mittoménmilyen műanyaglemezből készültek, öngyújtóval hajlítva és eporapiddal ragasztva. A gallyelvezetők bicikli váltóbowdenből vannak egy egy M2-es csavar fejére forrasztva.
Összegezve: azt lehet mondani hogy ha valaki ügyes kezű és nem dob ki semmit ami másnak szemét, akkor az otthon fellelhető anyagokból szinte 0 Ft-ból ki lehet hozni egy ilyen élethű terepjáró karosszériát. De ha belegondolunk egy Land Rover D90 vagy egy Cherokee sem bonyolultabb. Azért egy két hátránya van a sztirollal szemben: 1. a gittől viszonylag nehéz lesz és ez nincs jó hatással az autó súlypontjára. 2. koránt sem olyan masszív mint a sztirol vagy lexan, mivel a ragasztásoknál törik, reped 3. A vizet magába szívja olyan helyeken ahol a festék már lepattogzott és így máshol is elkezdi ledobálni magáról.
Folyt. köv. az alvázzal!