Szerintem túl szűk és kicsit idejét múlt ez a szabályzat. Mondjuk nekem mind a két gépem belefér ebbe a kategóriába, úgyhogy most egy kicsit magam ellen is beszélek.
A 250-es kategóriában minimum a 280-as gépeknek is bele kellene tartoznia. Több gyári racer is nagyobb 250-nél.
A másik, hogy a 4 cella már majdnem alap a racereknél, ha valaki engem megkérdezne milyen gépet kezdjen nulláról építeni, én csakis négy cellás konfigot javasolnék. Azért mert nekünk nem olyan van, nem kéne kizárni.
A propellerek területén a világ már a 4 ágúakat kezdte tesztelni, mi még a hármasat sem engedjük. Fölösleges szigorítás.
Értem én, hogy azt szeretnéd, hogy igazságosabb legyen, és a tudás döntsön, de ez egy szélmalom harc. Ilyen alapon minimum méreteket is meg kellene adni, mert pl hogy versenyezzek én a 250-essel, a sokkal könnyebb, de ugyanolyan erős 150-160mm-es gépekkel. De egy teljesen hasonló de drága motorokkal, propokkal szerelt gép is 1,5 - szer erősebb az enyémeknél.
Tömörebben szerintem 280mm 4 motor 4cella 3 ágú prop ma már életszerűbb lenne.