Tegnap nagyon sokat repültem a géppel,az időjárás engedte,szuper volt,és amit igértem a leirást is elkészitettem:
Extra 300 V2
A modell méretei: fesztáv 900mm, hossz 880mm, repüléskész (az enyémnek) starttömege 280g,de ez változhat a fedélzeti berendezések konfigurációjátol függően. A törzs és a szárny anyaga Epp hab, a vizszintes és függőleges vezérsik anyaga 6mm-es depron.Az alkatrészeket CNC-habvágó segitségével állitják elő.A kivágott darabokat festetlenül kapjuk.Az összeállitás során igy lehetőséget kapunk,saját izlésünk szerint dekorálni a gépet.A készlet tartalmazza továbbá a szárny és a törzs merevitésére szolgáló szénrudakat.Ezek felhasználásával meglepően merev konstrukciót kapunk.A csomagban vannak kormányemelők,zsanérok a magassági ill. oldalkormányhoz,mivel a szárny anyagában van elvéknyitva igy ehhez nemszükséges a zsanérozás.A zacskóba találunk még különféle réteges lemez darabokat.balsa fa és müanyag lapocskákat a kormányok megerősitéséhez és a futó beszereléséhez.Valamint kapunk egy acélszálbol hajlitott futóművet is,amihez persze kereket nem kapunk,és egy farokcsuszót.
Összeszerelés: A művelethez fém vonalzót,és teljesen uj szikét használtam habdarabok kiforditásának elkerülése miatt.Az összeállitáshoz ragasztópisztolyt és epoxygyantát használtam.
A vágásokba beleragasztottam a szénrudakat,ügyelve az alkatrészek egyenességére,ezt utólag már NEM lehet helyrehozni.A két szárnyfelet összeragasztottam majd alul és felül is beragasztottam 1-1 szénszálat,igy jó merev lett.Majd a repülőgék orrát felhajlitva(az utmutató szerint) betoltam a szárnyat a helyére.Beragasztkttam a különböző erősítéseket a futómühöz,illetve a mellékelt motortartót is a helyére ragasztottam.A törzs végére felragasztottam a vezérsikokat,valamint a magassági kormány közepébe is beragasztottam az oda való kis balsalecet. A magassági kormányt a készlethez kapott ragasztószallaggal zsanéroztam,az oldalkormányt szintén a készlethez kapott 3db müanyag zsanérral zsanéroztam.Ezzel a modellem fő darabjai el is készültek.
Végszerelés: Következett az elektronika elhelyezése a gépben.A meghajtásrol egy Hextronik 24grammos 1500Kv-s kefenélküli motor gondoskodik,amely egy gws 8x4-es légcsavart forgat.Itt megjegyzem,hogy szerencsére a többi gyártó által favorizált 400as kefés motort,ami semmire sem való,nem tukmálják ránk,ezáltal a modell ára is csökken.A motor szabályozásárol egy 25Amperes TowerPro szabályzó gondoskodik.A gép mozgatását 2db TowerPro sg90mikroszervó,és a magassági kormányon egy digitális 7.5 grammos szervó teljesiti.A vevő egy Graupner r700,tudom indoor gépbe nem ez a leg megfelelőbb vevő,de csak ezvolt kéznél.Végül az áram ellátásrol egy 460Mah-es 3S 11.1V-os akkumlátor gondoskodik.Az elektronika elhelyezése a törzsön tépőzárakkal történt.Az oldalkormány és a magassági szervó vezetékeit megkellett hosszabitanom,mivel a gyári ajánlás szerint a törzs hátuljába helyeztem őket.A sulypont a gyártó szerint a szárnytőnél mérve 60mm,3D-hez pedig 80mm.Figyelem! A gyártó a gépet max 450g felszálló sullyal szabad megépiteni.
Repités:A gép nagyon könnyen és jól kezelhető,akár egy kezdő kezébe is adható,nagyon szépen lóg,kezes gép.Csak ajánlani tudom bárkinek.