Sziasztok.
Van egy Gee-Bee névre hallgató 7 kilós benzin üzemű gyönyörűségem
A futómű viszont, amivel megvettem, (mivel nyilván a szárnyon helyezkedik el), sima drótból készült, ami egyáltalán nem látta el a funkcióját - mármint állandóan elgörbült - vagy amikor megerősítettem, túl komolyan ütötte a szárnyat alulról.
Ezért terveztettem egy teleszkópos futóművet édesapámmal, amit aztán le is gyárttattam, íme a tervrajzok, hátha valaki kedvet kap (egyébként a komplett futómű oldalanként a merevítésekkel 180 gr):
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA kerék egy 110 mm-es szivacs, az egész futómű keréktengelye 150 mm-re van a szárny aljától, valamint a tengely éppen a belépő él függőleges vetületénél van, így nehezebben bukik orra a gép:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA tengelyfuratnál egy alu dugó van beleillesztve a csőbe, hogy a csavarok ne roppantsák meg a csövet.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huÍme a két "dugó", már felszerelve a kerékkel, mellette a két-két rugótányér, szintén alu-ból esztergálva:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huEz a két rugótányér:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu.................a rugóval:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huA tányérok:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huKülönféle erősségű és méretű rugók, ezeket sikerült a helyi rugógyárban legyártatnom bagóért:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu....és valahogy így néz ki:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huÉn a futóműnek 20 mm mozgást engedélyeztem egy horony marásával (megfelelő helyen a hüvelyben), ezt egy átdugott 4-es imbusszacsavarral határoltam be.
Ez pedig a hüvely, már felszerelve a szárnyra a távtartókkal. Ezek közül egy hátra, egy pedig oldalra támaszt, tart.Tehát ez a rész fix, de a szárnyba korábban beépített tönk (ami a korábbi futóművet is tartotta) maradt a helyén, erre lett rácsavarozva két alu lemez, ami közrefogja a dugó alján lévő kis "pántot":
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu..........vagyis itt csuklós rögzítés van. Ezzel kiküszöböltem azt, hogy egy rossz landolás alkalmával kifordítsa a szárnyból a gyárilag beépített tönköt.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.huMivel a támasztó fülek rézzel lettek heggesztve a "hüvelyre", ez nem lett valami szép ezért az egészet krómoztatni fogom.
Kordaz