Szerző Téma: HK450TTPRO  (Megtekintve 4170 alkalommal)

extrembmx

  • Vendég
Re:HK450TTPRO
« Válasz #15 Dátum: 2010. Május 11. - 11:19:00 »
Sziasztok


A gép végre visszakerült így vannak képek:

heli: HK-450TT PRO
szabályzó: HobbyKing ( HK-SSHS50A ESC ) 50/65A
moci: Hobbykinges arany moci
szervók: 3x TP sg90  1x Bluebird BMS-375DD digital
gyro:HK401B
vevő:Jeti rex 7 mpd
akkuk: 2x 2200 3s1p flightmax 1x valami noname  ( mind 3 jó még ,de a 2flightmax kifejezetten alig használt )
rádió: Graupner Mx12







további képek:

http://kepkezelo.com/images/rwo7qxsqz8m6sjr9nehg.jpg
http://kepkezelo.com/images/cm99cghyghywdqrexft.jpg
http://kepkezelo.com/images/j8muwo9kiaw2pssgbpk7.jpg
http://kepkezelo.com/images/z3adtslkvy7q0tfou.jpg
http://kepkezelo.com/images/35lsmgra46hos7erg5wr.jpg
http://kepkezelo.com/images/0k1btbh53whwqvoamfq5.jpg
http://kepkezelo.com/images/mqpdxvgb4m3i1zq7g1.jpg
http://kepkezelo.com/images/0q3xfmbe4g4x4f9vj1fd.jpg
http://kepkezelo.com/images/eoqhfsnsu90m04vwocjt.jpg
http://kepkezelo.com/images/45mfzk2jwf7q6kg7l96.jpg



Egyébként:   http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,804.0.html

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19627
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:HK450TTPRO
« Válasz #16 Dátum: 2010. Május 11. - 16:56:07 »
Nagyon mutatós a heli!  :o
Gondolom már berepülted, mi a véleményed?  ???
Ja, videó nincs a repülésről?  ::)


Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

extrembmx

  • Vendég
Re:HK450TTPRO
« Válasz #17 Dátum: 2010. Május 11. - 21:04:50 »
Igen "repültem " már vele... ink állítgatás volt.. De mint a hirdetésben látható igazán még nincs is teljesen beállítva... szóval nem nagyon van róla videó amin akármi figurát is repülnék!
Ami észrevehető,hogy egy bizonyos fordulaton csendes sima a futása és a kardán miatt leállításkor ez is tovább forog mint a szíjas :)

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19627
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:HK450TTPRO
« Válasz #18 Dátum: 2010. Május 11. - 21:41:22 »
Nem tudom, de nekem nem túl bizalom gerjesztőek a kúpos fogaskerekek!  ::)
Attól függetlenül lehet hogy jók.  ;)
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

extrembmx

  • Vendég
Re:HK450TTPRO
« Válasz #19 Dátum: 2010. Május 12. - 08:59:14 »
Az 500 asomban volt h szántottam 1-1 rota közben a farokkal , és túlélte.. Hamarabb ettem meg a főfogast... Nem tudom 450 es méretben mit produkálhat hasonló helyzetben :)

Nem elérhető Garai József

  • Jedi Moderátor
  • Jedi
  • *****
  • Hozzászólások: 438
Re:HK450TTPRO
« Válasz #20 Dátum: 2011. Február 20. - 09:38:03 »
Teljesen ti..x 450 pró
garaijozsef@gmail.com 
Tel:+3620 549 3152

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19627
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:HK450TTPRO
« Válasz #21 Dátum: 2011. Február 20. - 20:12:20 »
Teljesen ti..x 450 pró

Furcsa mód nagy a hasonlóság más típussal is!  ::) ::) ::)
Olyan mint ha egy helyen gyártanák őket.  ;D
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19627
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:HK450TTPRO
« Válasz #22 Dátum: 2012. Július 22. - 19:58:20 »
Sziasztok!

Van-e valakinek szorosabb kapcsolata ezzel a típussal?   ??? ??? ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19627
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:HK450TTPRO
« Válasz #23 Dátum: 2012. Július 22. - 20:01:22 »
Itt kezesnek tűnik!  :o
Amúgy tiszta T-rex meg Copter-X!  ::)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3HTsJln_pxs[/youtube]
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19627
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:HK450TTPRO
« Válasz #24 Dátum: 2012. Július 22. - 20:03:49 »
Itt meg már olyan 3D!  ;D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ytuXgpuWVOI[/youtube]
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 19627
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:HK450TTPRO
« Válasz #25 Dátum: 2012. Július 22. - 20:36:49 »
Rakott már össze valaki egy ilyen helit? ???
Mire kell figyelni, mit érdemes másként eltérőn csinálni a leírástól?  ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:HK450TTPRO
« Válasz #26 Dátum: 2012. Augusztus 29. - 20:37:24 »
Sziasztok.

Tama2000 kolléga részére és kérésére összeraktam egy HK-450TT gépet. Alapvetően csak a váz volt HK, a szervo Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec ,a  szabályzó HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller, a motor egy Copter-X 430-as, a farokszervó Futaba, GA-250 gyro és egy T9X-es táv.
A gépet beállítottam és lebegés után megkértem penobscot kollégát, hogy repülje be. A berepülés kisebb állításokat követően sikeresen lezajlott.
Ezt követően le vettem róla a forgószárnyakat.
Valamikor később - mivel nyaralás miatt nem jött érte még tama2000 - újra visszaraktam a lapátokat és gondoltam, hogy lebegek vele egy kicsit, csak úgy ellenőrzés miatt!  ;D ;D ;D

A kertben felemeltem és a lapátokon akkora volt a nyitás, hogy egy V911 elrepült volna közte.
A lapátokat újra ellenőriztem ( súlypont stb. ) állító rudazatot egy formára állítottam és újra lebegés. A nyitást 3-4 állítás után "kitrékingeltem"  ;D ;D ;D.

Utolsó felszállás közben hirtelen jobbra indult el a gép. Gondolhatjátok volt egy kis besz...s, a kertben kis helyen.
Toltam neki egy kis gázt, felemelkedett, balra nyomtam a csűrést, visszajött, elengedtem, de rögtön jobbra indult el. Ezt követően, magam sem tudom, hogy hogyan sikerült, de letettem. Nem túl simán sikerült a leszállás, de nem tört a gép. Húúúúúúúúúúú....
( Mi lett volna, ha tama első felszállásakor történik ezt, még gondolni is rossz rá. )

Ezt követően ellenőriztem a gépet és kiderült, hogy a baloldali szervó nem annyira működik. Tettem a vevő 1-es csatornájára egy másik ugyanolyan szervót és működött.
A szervo igen hamar megadta magát. A 3 szervót egyszerre vettem, de már összerakáskor kiderült, hogy az egyik rossz, de azt sikerült megcsinálnom, le volt szakadva egy vezeték benne ( ???? ).
Viszont ami most ment tönkre, nem azonos a fent említettel.

Így sajnos hétvégén nem tudja tama kolléga elvinni a gépét, bár megpróbálom addigra kicserélni a szervót.
Gondolom már nagyon szeretne már vele lebegni.
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:HK450TTPRO
« Válasz #27 Dátum: 2012. Augusztus 29. - 20:42:34 »
Helyesbítek HK-450GT heliről írtam.
És persze a szervo miatt szét kell szedni teljesen a helit, mert a vázat bontani kell a csere miatt és a tengelyek ellenőrzése sem maradhat el, a kicsit " erősebb " leszállás miatt.

Javítás után megírom, hogy mi lett az eredmény!
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető wagzo

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 543
Re:HK450TTPRO
« Válasz #28 Dátum: 2012. Szeptember 02. - 20:28:21 »
Sziasztok!

Tegnap kicseréltem a ( kicseréltük tama2000-val ) a hibás szervót. Ezt követően újra beszabályoztuk a középpontot, ellenőriztük a lapátállásszöget " padon. " Minden jó volt -4 0 +10 és -10 0 +10.  :)

Ezután teszt lebegés, de a lapát megint "nyit". Sikerült beállítanom ismét, de azt vettem észre, hogy nem a gázkar középpont felett kezd emelkedni a heli, hanem egy kicsit felette ( utólag kiderült, hogy a "tréking" állítás közben jócskán elmászott a lapátállásszög.
Mivel nem volt olyan vészes, így ráraktam a "paratalpat" és irány próbarepülés . Kimentünk egy nagyobb, szabadabb légtérbe, mint az udvar. Tama2000 megkapta a szükséges instrukciókat és indult a heli. Lassú pörgetés után emelni próbálta a helit, de nagyon elindult neki balra és letette szépen ( földhatás). Ezután próbáltam szóban ösztönözni, hogy egy kicsit intenzívebben emelje fel és így nem fog kúszni a föld felett, de nyilván nem merte ( én sem mertem még ilyen "idős " koromban). Ezt követően újabb felpörgetés, de ekkor a farok elfordult jobbra, újabb próba és újra jobbra fordul ismét. Ezután én átvettem a rádiót, felemeltem a gépet és nem fordult semelyik irányba sem. Sőt intenzív farok kitéréseket követően is a bot elengedése után stabilan állt abban a pozícióban, ahol elengedtem a botot.

Sajnos ránk sötétedett és így befejeztük a mutatványt.

Van valakinek ötlete arra, hogy miért fordul el a gép farka jobbra földön felpörgetés közben, olyan 85 %-os gáznál? ( egyébként az CX450-es is Futaba Gyróval, ugyanezt csinálja néha ??!!!)


Mai napon újra ellenőriztem az állásszöget és állítottam rajta úgy, hogy mindkét lapátot megmértem azonos bot állásoknál és addig állítottam, amíg egyforma lett. A kitérések is egyformák lettek  minden tartományban és a nulla pozícióban nulla volt az állásszög mindkét lapáton.
Remélem, hogy így nem lesz nyitás a lapátokon forgás közben. ( Vagy ez csak hiú ábránd??)

Holnap teszt!!!

üdv
Buddy 380 - Futaba T8J

Élj lazán, ne dolgozz túl sokat, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy a templomban mindenki énekel, csak te fekszel a hátadon.

"A megbocsátás nem változtat a múlton, de a jövőt meghosszabbítja."

Nem elérhető lacifiju

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 450
Re:HK450TTPRO
« Válasz #29 Dátum: 2012. Szeptember 02. - 21:24:09 »
Szia!
Az elfordulás teljesen természetes jelenség,mivel a farokrotor még nem érte el az üzemi fordulatot,így nem is tudja teljesen ellensúlyozni a főrotor forgatónyomatékát. baj akkor lenne,ha ezt már rendszerfordulaton csinálná!
T-rex 500dfc PRO / 600 EFL pro
 Tel:06-70/9-355-373