Hi Skacok!
Egy hete boldog tulajdonosa vagyok egy Traxxas Gymkhana Fiestának.
Első benyomások a kocsiról; El kellene törni annak a karját annak, aki ilyen matricázást csinál (biztosan nagyon unhatta, vagy nem fizették meg). A matricák nagy része légbuborékosan, az ívekre nem rendesen rányomkodva került fel a kasztnira. Egy szike és egy kis hajszárítózás azonban megoldotta a problémákat.
A járgány tulajdonképpen egy mini E-Revo alváz, a lengőkarok és féltengelyek rövidebbek benne, és a kasztnitartók is mások. Ugyanúgy megépíthető duplaszervósra, ugyanaz az idegbeteg 380-as VXL szett hajtja, akár kettő akkuval is.
A készlethez kapott 1db akkuval eléggé rövid (kb. 10 perc) etapokat futhatunk, az 1200-es Nimh pakk nem tartozik a történelem legerősebb áramforrásai közé. A gyári töltő sem kapkodja el a dolgát. A géphez kapott táv a Traxxas TQ 2.4 Ghz-es modellje, amerikai stílusban bolondbiztosra készítve. Viszont a pepecselős a beállítgatása, az egyszerű csatornafordítás is villogókódok figyelésével és a setupgombbal (!) történik.
A vevője érdekes darab, sokkal több kimenet van rajta, mint amit a táv megkívánna. Pl. rögtön van 2db (!) CH1 is, nehogy má' a dupla kormányszervóhoz kelljen venni Y kábelt...
A rossz dolgok el is fogytak, jöjjenek a pozitívumok! A kocsi nagyobb, mint vártam; nagyon hunyorítva (
) szinte mellé lehet tenni egy 1:10 kocsi mellé is.
A nyomtáv, a kasztni szélessége, a kerekek átmérője is megegyezik a nagyobb kocsikéval, viszont a tengelytáv mintegy 6 cm-el kisebb az 1:10-eseknél. Ezek az arányok kölcsönöznek a gépnek egy kellemes, karikatúra-szerű megjelenést, ami viszont nem áll "neki" rosszul. Aki előben látta,annak nagyon tetszett, de lehet, hogy egy kevésbé látványos kasztnival már nem jönne vissza a Gymkhana-Feeling.
Aszfalton nagyon vadállat a gép, szerintem elsősorban oda is szánták.
A gumik első tapintásra keménynek tűnnek, használat közben viszont zseniálisak! Ezek az abroncsok tényleg csak annyira tapadnak, hogy félgázon nagyon látványos íveket lehessen rajzolni. Gázelvételnél megtapadnak, koppgáznál megcsúsznak, szinte visítanak. Nagy feeling a kocsi terelgetése, az hogy a kanyarokba gázzal kell betenni és hogy "izomból" lehet driftelni.
Végre olyan érzése van az embernek, hogy ezt a gépet TÉNYLEG tesztelték a tengerentúlon a kiadás előtt.
Érdekes a jármű beállítása; a kormányösszekötők és nyomtávrudak fixek (a közepükre azért tettek egy alibi hatszög-lapolást...), igazából a lengéscsillapítók rúgóelőfeszítésével lehet szépen behangolni a viselkedését. Öt akkut toltam ki eddig belőle, de ezalatt a rövid idő alatt is sikerült alul- és túlkormányozottá tenni a Fiestát csak a lengéscsillapítók tekergetésével.
A VXL szettnek meg sem kottyan a nyári forróság egy akkuval, hiszen a 12 cella nikkelt és a 6 cella LIPO-t is elviszi (nah, ott már melegszik)
A fő negatívum a gépnek az ára, a majd' 100e Ft-ot a Velineon szett és a Gymkhana feeling csak kicsit indokolja. Viszont strapabíró a gép az tuti, az összes differenciálmű és a középső kihajtások is teljesen fémből készültek. Ez az alváz már nekem bizonyított az 1:16 E-Revóban, az idegbeteg kerekezések, és 12 cellázval való gyilkolászások alkalmával.