Sziasztok!
Végig olvastam az eddigi hozzászólásokat. Jó ötlet az a csévélős szerkezet, tetszik nekem. Még nem láttam ilyet.
Ha elfogadjátok leírok néhány saját tapasztalatot erről a gumis startról.
ARC-V kategóriában ( Antik vitorlázó) 30m gumit 100 m damillal kötnek össze és ezt használják a versenyeken is.
Nekem 8mm vastag 30m gumikötélhez 100m vékony ( kb 2mm) reluxa zsinór van kötve.
A gumikötél végét az F3J ben használatos cövekhez kötöm ( ez kb 50 cm hosszú acélszög) a másik végén én a versenyen is használt kis ernyőt használok. Ez a gumi kicsit brutális, 3,5 m-es fesztávolságú 2,5kg os repülőt is fel lehet vele húzni.
Az antikosok vékonyabb kb 6mm vastag gumit használnak és lágyabbat, amit akár háromszorosára is kihúznak.
A gumis startnak van egy olyan kockázata, hogy ha a modellt elengedted, akkor a guminak hiába kiabálsz ha baj van, a gumi az nem ál meg. Kezdő koromban egy balsa modellt gumiztam és a vevőt elfelejtettem bekapcsolni. A modell a fölhöz csapódott és elég nevetséges volt, ahogy a törsz mint egy sikló cikázva elsuhant és sorba pattogott le róla minden, szárny, magassági, függőleges.
Én meg meredten álltam az adóval a kezemben. Szerencse volt, hogy a szárny gumival volt rögzítve, így csak a többi dolgot kellett ragasztani.
Antikos versenyen láttam egyszer egy kicsi modellt ( kb 100- 200 grammos és 800 mm fesztáv) modell ( vagy kalap) gumival és vékony könnyű horgászzsinórral felhúzni.
A kilövésről . A nagy modell felhúzásakor a gumi az elengedés után brutálisan húz, rákapaszkodva meredeken emelkedek, ( ívelőt a szokottnál én nagyobbra állítom )de ha közepes a szél, akkor figyelni kell és egy ponton kicsit rányomok (ívelő el ) mert átesne. A szél erejétől függően kapaszkodok fel kb vagy 80- 100 méterre.
A kézi vagy csörlős húzásnál megszokott kilövés nem jellemző. A húzás tetején szépen leesik a gumi. Egy lágyabb gumival és kisebb modellnél lehetséges, hogy a szélben kifeszítve a gumit az F3J ben megszokott kilövést produkáljon az ember.
A csörlőzéshez nekem egy barkas önindítóval szerelt szerkezet van kb 50mm átmérő és 300mm a hossza a tengelynek. Nem brutális erővel húz, ( egy kicsit lehetne erősebb) de szép csörlésekre képes és ki lehet lőni a modellt. Barátom csörlőjén egy Diesel Merci önindítómotor van és bizony félelmetesen hajlik a Stork szárnya is.
Ha profi csörlőt szeretne valaki, annak tudom javasolni a Modellmixben található tervrajzot. Ez a német F3B válogatott által használt profi csörlő rajza. A Modellmix 1998-2001 teljes sorozatból van még vagy 400 csomag. Lehet nálam rendelni.
Talán tudtam hasznosat írni.
Üdvözlettel
Miklós
Teszek fel fotókat hamarosan.