Szerző Téma: Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!  (Megtekintve 6407 alkalommal)

compcenter

  • Vendég
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #30 Dátum: 2010. Május 17. - 20:27:42 »
Nem szeretnék vitatkozni ez nem arról szól  ez csak az én személyes tapasztalatom

Szakmai tudásod nem akartam megkérdőjelezni ha számodra ez sértő akkar elnézést kérek

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #31 Dátum: 2010. Május 17. - 21:59:21 »
Nem szeretnék vitatkozni ez nem arról szól  ez csak az én személyes tapasztalatom

Szakmai tudásod nem akartam megkérdőjelezni ha számodra ez sértő akkar elnézést kérek
Senkivel sem akarok személyes vitát és a szakmai tudásom sem becsülöm különösen sokra( lévén hogy nem szakmám a benzin/polietilem.) Viszont sok éves tepasztalatból tudom hogy a benzin nem támadja a polietilent, és ha námileg megteszi is akkor sok évek után lehet elképzelhetö változás az anyag strukturájában.
Lévén hogy sem nekem sem neked nem szakmám a vegyészet felteszem a kérdést egy modellezök által ismert vegyésznek és fogadjuk el az általa kiadott verdikumot. addig is tarsunk szünetet, mint mondtam, nam akarok senktit sem megsérteni de ha véletlenül igazam van akkor ragaszkodok ahhoz.
Nehéz öregemberekkel vitatkozni mert az ÖREGEMBER NEM VÈNEMBER, de az telyesen mindegy :-[

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #32 Dátum: 2010. Május 17. - 22:33:00 »
Ezt a privát levelet küldtem a sokunk által ismert és tisztelt Vegyész kollégánknak, természetesen a válasszát is becsültesen felteszem ide mihelyt megjö. Nem az én igazamat akarom bizonyitani, csupán a mitoszokat tartom elkerülendönek.
Szervusz
Bocsánatot kérek azért hogy egy idióta vitának az eldöntésében irok.
Egy más forumon kis nézetteltérésem volt egy kollégával a polietlen tank benzin türésével kapcsolatban. Szerinte az ismert polietilen tank amit metanolos motoroknál használunk nem megfelelelö a benzinnek mert szerinte elnyúlik( olvad vagy mittudom mi) Nem a gomidigóról van szó.
A kis vita után megirtam hogy kikérem a véleményét egy más forumon aktiváló vegyésznek akinek szakmája a téma és Ö majd kimondja a verdiktumot.
Tehát ha vállaszolsz azt majd szó szerint fel fogom használni és beirom abban a bizonyos forumban.
Ezt a privátot is felteszem oda a félreértések elkerülése végett. Nem az igazamat (elképzelésemet)akarom kisztázni, csupán jó lenne ha egy szakember öntene tisztvizet a pohárba a mitoszok elkerülése végett. Tehát a kérdés?: A metanolosoknál használt polietilen tank (csupán a tank) használható-e benzines motorok esetében.
Elnézést hogy ki akarlak használmi mint döntö birót de a szakember véleményét remélem mindenki elfogadja.
Üdv. Péter

Nem elérhető Péter

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 817
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #33 Dátum: 2010. Május 18. - 09:41:55 »
Kedves Péter!
Fantasztikusan aktív vagy. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi fórumon osztod bölcs tanácsaidat. Remélem, hogy az elvetett mag mindenütt kicsirázik.
A fenolgyanták és az erős oxidálószerek ártanak a polietilénnek, ezen kívül hajlamos a feszültségkorrózióra. (A feszültségkorrózió azt jelenti, hogy a termék gyártása során befagyott belső feszültségek idővel lehetnek nagyobbak, mint a terméket összetartó erők, ilyenkor a termék megreped. (Zsurkov szabály – öregedés).) A polipropilén nem hajlamos a feszültségkorrózióra, és hőállóbb is.
A polietilén vegyszerállósága a fenti kivételektől eltekintve kitűnő, ellenáll az acetonnak, metanolnak, benzinnek, gázolajnak, savaknak, lúgoknak, stb. Ha egy flakon nyúlik (duzzad) az üzemanyagban, akkor vagy nem polietilén, vagy valamilyen kopolimer. A flakon alján lévő recikling jelben kell feltüntetni a flakon anyagát.
Egyébként a modell tankjában lévő üzemanyagot illik kivenni akkor, amikor befejeztük a repülést (hajózást, autózást).
Ránéztem a fórumra, és meglepődtem az árakon. Az a néhány vacak a flakon mellett biztosan nem ér négyezer forintot. A többi nyilván a doboz ára.
Üdvözlettel:
Molnár József
(Vegyész)
 
 

compcenter

  • Vendég
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #34 Dátum: 2010. Május 20. - 14:42:22 »
tubi

fényképet akarunk a motorrol ??? ??? ???

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #35 Dátum: 2010. Május 20. - 14:56:47 »
Holnap meg lesz! ;D
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #36 Dátum: 2010. Május 21. - 22:04:34 »
Üdv!

Haladok lassan.

Itt vannak a képek:
Egy kicsit kupis a pince, de még nem rendezkedtünk vissza az árvíz után.
http://www.rcpilot.hu/gall/repulo/873/20100521214048/yak_54_1610mm_26ccm_benzines_2t_motor.html

Pár kérdésem lenne.

1. A karbin két üzemanyag cső van,. Az egyik a tetején, a másik az alján. A képeken is jól látszik. A kérdés az, hogyan kel bekötni az üzemanyag csöveket?
A tankon három cső van! Tankoló, túlnyomás, üzemanyag.

2. A tank helyzete miatt, amire a súlyelosztás miatt volt szükség, az üzemanyag cső hossza 20cm. Számít ez, vagy hogyan befolyásolya a motor stabil működését?

3. Kérdésem még az, hogy a kipufogó nagyon kilóg! Szeretném átalakítani. Tehetem ezt bárhogy, vagy számít a kialakítás?

4. A kapcsolót a BEC és az akku, vagy a BEC és az elektronika (vevő, gyujtás) közé kell bekötni?

5. Az utolsó egyenlőre!
Hol lehet a súlypont, 1/3?

Előre is köszönöm a választ.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #37 Dátum: 2010. Május 22. - 10:32:10 »
nem akarok beleugatni a dolgokba, csak egy - illetve kettő - valami:  ;)

én az egyik benzines gépembe a benzintankot egy fél literes Ice Tee flakonból csináltam, rendkívül megbízható, a kocsim súlyát is kibírja, a csavaros tető teljesen megbízható, és évekig bírja a benzint, meg bármit. Az átvezető csöveket egyszerűen megvettem olcsón kis hazánk bármelyik modellboltjában.


Más, sokkal fontosabb: láttam az egyik képen, hogy a bukóhümér olyan szűrőt tartalmaz, ami filcből (préselt) van. Nekem ez dugulást okozott, szépen lassan leváltak a szöszök a filcről, és a karburátor szűrőjénél megakadtak. -------motorleállás.

Ledobtam a filcet a hümérről, vettem sima 6 cm hosszú átfolyós benzinszűrőre, amit a kisgépcentrumban bármelyikben lehet kapni. Ezt beiktattam a karbi és a tank közé.


Kordaz
70/381-0875

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #38 Dátum: 2010. Május 22. - 10:43:07 »


A 20 cm-es csőhossz nem jelent problémát.

A tankon valóban 3 nyílás van, ahogy írtad. A túlnyomás csövet tekerd 1-2-szer körbe a tankon, és úgy vezesd ki oldalra, hogy amikor figurázol a géppel, ne folyjon ki a benzin.

Szerintem a kipuffhoz ne nyúlj, ha gyári, akkor az jó. Legfeljebb a kilógó hosszú csövekből vághatsz, ha zavar, de inkább azt se bántsd. A fiam Katanájában lévő 45 ccm-es Moki azért nem ment rendesen, mert nem volt megfelelő hozzá a kipufogó. Fontos hogy megfelelő öblös legyen, ne törjön meg a gáz iránya (könyök pl.), és még sok összetevő van. Elvileg 20-szorosának kéne lennie a motor térfogathoz képest a kipufftérfogatnak.

A súlypont valószínűleg 1/3-nál jó, de első repüléskor érdemes kicsit előrébb tenni, a biztonság kedvéért. Aztán ha már ismered a gépet, tedd hátrébb, ha akarod.
70/381-0875

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #39 Dátum: 2010. Május 22. - 10:49:45 »
Idézet
A 3. képen látható kis fekete "csöcs"-re kell kötni a tankot, ott kapja a benzint.

A másik csöcsöt kösd össze a hengeren lévő csöccsel. Azon nem fog folyni üzemanyag.

Ezt nem igazán értem. :(

A karbin van két üzemanyag kivezetés, vagy legalább is annak néz ki, máshol a motoron nincs!
A tankon üzemanyag cső és túlnyomás. Akkor alúl a feketére kötöm az üzemanyagot, a felsőre a túlnyomást?
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #40 Dátum: 2010. Május 22. - 10:54:27 »
próbálj csinálni egy olyan kéopet, ahol látszik az általad leírt két csöcs a karbin.

Az én MVVS mocimon a hengeren is van egy nyílás, oda kell kötni a karbi egyik csöcsét. A másikon jön a benzin.
70/381-0875

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #41 Dátum: 2010. Május 22. - 11:05:55 »
Tubi!

A fekete derékszögű kimenettel ne foglalkozz, hagyd úgy, ahogy van. A rézkimenetű csöcsre kösd rá a tankból kijövő csövet.

A korábbi hozzászólásomban nem volt jó, hogy a feketére a benzint. Azt a kimenetet akkor kell használni, ha olyan motorra teszed rá, ami a túlnyomást a hengerből kapja.

A sárgák is beindították már egyszer a gépet, most is menni fog.

Kordaz
70/381-0875

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #42 Dátum: 2010. Május 22. - 11:13:37 »
Köszönöm a segítséget.

Akkor a réz az üzemanyag cső.
A fekete meg valami túlfolyó?
Honnan kapja a tank a túlnyomást? Valami túlnyomásnak lenni kell nem?
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #43 Dátum: 2010. Május 22. - 11:18:56 »
A benzinesnél nem kell túlnyomás a tankba, mert nem azon az elven működik, mint az alkoholos. Ott a kipuff adja a nyomást, és fújja föl a tankot.

A benzinesnél egy membrán van a karbiban, az szívja a tankból az üzemanyagot.

Éppen ezért nem szabad repüléskor a túlnyomás csövet elzárni (én is csak akkor szoktam egy csavarral eldugaszolni, ha otthon a szobában van a gép, hogy ne bűzölögjön a benzinszag)

Úgy képzeld el, mint egy nyitott fűtésrendszer.
70/381-0875

Nem elérhető kordaz

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 104
Re:Segaull Yak 54 összeszereléséhez kérek segítséget!
« Válasz #44 Dátum: 2010. Május 22. - 11:20:33 »
A karbin lévő fekete csövecske nem túlfolyó, hanem abban az esetben lehet beüzemelni, ha a hengeren is van egy kis nyílás, akkor azzal kell összekötni.

Viszont van olyan karbi is, amin ez a kis derékszögben megtört cső valóban túlfolyóként funkcionál.

Utánanézek, hogy ezen a motoron mi lehet a funkciója. Majd írok.

Kordaz
70/381-0875