Ebben a témában keveset találtam a fórumon, remélem mást is érdekel.
Mi is az a KF szárnyprofil? A lényege, hogy a szárny lépcsőzetes kialakítású, és repülés közben a lépcső mögött örvénylés alakul ki. Normális esetben a szárny fölötti örvénylést el akarjuk kerülni, mert megtöri az áramlást, a szárny elveszti a felhajtó erőt és átesik. Ebben az esetben viszont a folyamatos örvénylés alacsony nyomása adja a felhajtóerőt, ráadásul a légellenállást is csökkenti. Gyakorlatilag egy légpárna képződik a szárny felületén.

Dióhéjban ennyit tudtam kihámozni videókból és a wikipediából. Nekünk modellezőknek elsősorban az egyszerűsége fontos (nagy szó egy kezdő számára

). Ráadásul akár helyben a mezőn is megépíthető.

A négy főbb KF dizájn. A KFm1 tipus fogalmam sincs milyen gépre jó.