Aki inkább terv alapján építene, az innen táplálkozhat:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=620974
Az USA-beli építők valami 10 mm-es anyagból csinálták 1000 mm-es fesztávúra.
Én 5,5 mm-es Diego-gazdaságosból 790-re építettem (ezt adta ki egy tábla). Az 1000-es tervet átméreteztem, és kis agyalással úgy vágtam ki, hogy 2 táblából kijött az egész (talán 2,5-ből).
Lap szárnyak, dobozolt törzs, egy rétegű vezérsíkok. Csak egyszerűen.
A törzs felső részét a fülke hátuljáig 3 ajtóval nyithatóra készítettem, így könnyű benne bütykölni. Sok helyen raktam bele háromszög merevítést (a törzsbe).
A felső szárnyat nálam nem bambuszpálca tartja, hanem Diego-hab. Ez a gyenge pont, érdemes két rétegből készíteni, vagy a szárnyakat átlósan kimerevíteni bambuszpálcával.
Én az alsó szárnyba 4, vagy 5 mm-es karboncsövet raktam teljes hosszban. A felső belépőélére pedig 4 mm-es karbonlapot ragasztottam ívesen. Ezt lehet, hogy fordítva kellene, és akkor fűálló lenne az alsó szárny.
Óccsó 2830, 1100 kV-s TGY motor húzza 3 cellán, 10x4,7-es propival. Szintén óccsó 9 g-os szervók vannak benne, a csűrők oldalanként rudazattal vannak mozgatva. Gyönyörűen repül lassan, félgázon megrepül majdnem mindent. Zsopy 2 m-es körön megfordítja. Háton magassági nélkül repül, és isteni kávét főz dugóhúzóban. Aki nem hiszi, építse meg!
Egy (súlyos) hibát követtem el: takonypisztollyal ragasztottam spórolási szándékból. Mert hülye vagyok! Nyáron jó, de hidegben megdermed, törik, elenged, ázik-fázik. Nem jó, ne csináld. Fúj!
Használj UHU POR-t, és neked is jó lesz!