Szerző Téma: Off-road kezdőknek, de melyiket?  (Megtekintve 16642 alkalommal)

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #75 Dátum: 2012. Április 21. - 07:15:19 »
Üdv!

Most vettem használtan 1 HPI Firestorm E 10 T-t, tettem bele 8T-s BL mocit a gyári 15T kefés helyett.Száguld mint az állat.
A gyári leírásában észrevettem, h állítólag azt javasolják, h a csontok végét kenjük meg zsírral?ennek van értelme, mert így az össszes koszt felszedi?
ez hülyeség a gyártóktól!!!

Más:

A diffibe , a bolygóba legbelül hőálló zsírt, vagy erre szolgáló sűrű diffi szilikon olajat pakoljak?





Nem elérhető Zsopy

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 219
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #76 Dátum: 2012. Április 21. - 07:32:35 »
Szia!

Olyat már olvastam,hogy az első és hátsó difibe szoktak rakni eltérő sűrűségű olajat. De szerintem ez csak driftelésnél ér valamit.(az meg nem off-road). Ha bekenjük a súrlódó alkatrészeket akkor a port össze szedi és még jobban fogja koptatni az alkatrészeket ;) Szerintem csak tisztán kell tartani az alkatrészeket.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #77 Dátum: 2012. Április 21. - 07:36:08 »
Ezek  szerint Te is a diffi szilikon  olaj mellett voksolsz, akkor azt teszek bele, és szerintem is a csontokat tisztán kell tartani.

Nem elérhető Zsopy

  • Padawan
  • ***
  • Hozzászólások: 219
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #78 Dátum: 2012. Április 21. - 07:44:38 »

Igen ,szerintem a diffibe az olaj segít. ;) máshol árt! ;D

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #79 Dátum: 2012. Április 21. - 12:33:39 »
Köszi a tippet!Megcsináltam.

HPI firestormnál a csúszókuplungon meddig húzzam meg a csavart?
A gyár 6 kört javasol. Ha túl meghúzom, akkor azonnal 2 kerékre áll és eszi a gumit, ha nem akkor nem megy bikásan:)?

Illetve hátsó kereket kompletten honnét lehetne olcsón szerezni.Köszi a választ.

Nem elérhető csancsi

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 487
    • Best-Autórent
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #80 Dátum: 2012. Április 22. - 14:37:16 »
Nem zárt fém alkatrészeket csak annyira kenj meg, hogy ne rozsdásodjon. Ha túl sokat raksz rá, akkor beleragad a kosz, és elkoptat mindent!
Diffiolaj: a profik előre rakják a leghígabbat, hátra pedig a legsűrűbbet. Így olyan lesz, mint az önzáró diffi. Kanyarban gázadásra a seggét fogja tolni.
20/943-6455

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #81 Dátum: 2012. Április 28. - 18:15:45 »
Sziasztok!


Triviális kérdésem lenne:

Motorhűtőre való ventilátort házilag barkácsoltam össze.

A fém bordák megvoltak csupán a ventilátort, egy pc videókártya ventije adta.Ez   DC 12V-os , max 0.13 A-es.
 Nézegetem, h az alapventik gyárilag 5v-osak, üzemi feszültségük 6-7.4 V.
Abban bizom, h a vevőt és a szabályzót nem teszi tönkre a 12 v-os venti/ vagy csak 7.4 v-ot ad le neki a vevő a ventinek?/, illetve nem meríti jobban le a 2s lipo akksimat?



Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #82 Dátum: 2012. Április 28. - 18:22:29 »
Semmi gondot nem fog okozni, csak lassabban fog forogni!
A fogyasztása meg jelentéktelen.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Tapsi

  • Vendég
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #83 Dátum: 2012. Április 28. - 19:47:10 »
Csak 7,4v-ot ad le a vevő a ventinek. Az akkuról vedd le a feszültséget, kapcsolóval. Nagy előnye a megoldásnak, hogy álló helyzetben is tudod hűteni a motort, egy húzósabb autózás után.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #84 Dátum: 2012. Április 29. - 07:34:06 »
Köszi a tippet!


Most meg a bl sensorom ment tönkre....többet himotot nem veszek....
Ha húzok a távon egy hátramenetet, meg se moccan, csak újraindul csipogva a szabályzó, mintha le lenne benne toltva a rükverc, érdekes./előre, fék van csak/

DE ha a motorról lehúzom a senzorkábelt, működik rendesen minden, viszont  recseg ropog induláskor.Nem fut simán mint szenzorral.
A leirás meg tót, mivel onnét van....sik ideg vagyok, vki kérem segitsen

Tapsi

  • Vendég
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #85 Dátum: 2012. Április 30. - 21:32:03 »
Lehet, hogy nagyon mellé lövök, de ha előre és féked van, akkor szerintem programozni kéne a szabit. Ebben sajnos nem tudok segíteni, de a neten biztos megtalálod.

Nem elérhető Kortefa22

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #86 Dátum: 2012. Május 15. - 09:31:47 »
Üdvözletem!

HPI E-Firestorm motorfogaskerekeit hőálló zsírral, vagy szilikonzsírral kenjem inkább?Picit nyikorog a 8 körös bl  moci miatt.A hőálló zsir sztem nem eléggé sűrű?

Nem elérhető tubi

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1344
    • Miskolci RC Modellező Egyesület
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #87 Dátum: 2012. Május 15. - 13:06:15 »
Mindegy mivel kened, csak kenve legyen! Én sima gépzsírt használok már néhány éve és bevált. A szilikon zsír is hibátlan.
L. Krisztián telefon:+36304568681 
E-mail: posta@miskolcrc.hu mrcmegyesulet@citromail.hu

Tapsi

  • Vendég
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #88 Dátum: 2012. Május 15. - 20:49:12 »
Ha tudsz keríteni nagy fordulatú gépekbe való zsírt pl fűkasza, ilyesmi, az a legjobb, mert nem rakódik ki olyan könnyen a külső ívekre a fordulattól.

Nem elérhető tljanko

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 147
Re:Off-road kezdőknek, de melyiket?
« Válasz #89 Dátum: 2012. Június 02. - 19:42:45 »
Sziasztok!

Fertőző dolog az rc-zés. ;) ;D Családon belül sikerült a fertőzés továbbadni a fiamnak, igaz ő az autózást választotta. Vett magának egy Carson Max 1:18 XXL-t, vagy másképpen egy Mr Fu-t. Az autó alapfelszereltségű, táv és vevő is az eredeti. NiMh akku van hozzá. Az autó tökéletesen működik, szerintem kezdésnek megfelel, de szeretném kikérni a véleményeteket az alábbiakkal kapcsolatban:

- én nem találok az autóról olyan leírást, hogy az alapfelszereltség pontosan mit is tartalmaz (motor teljesítmény, szabályzó tudja-e kezelni a lipo akkukat, stb) A benne lévő dolgokon meg csak a Carson matricái vannak, semmi tipusszám, vagy valami ami alapján a teljesítményre, tudásra rá lehetne keresni. (bár lehet, hogy csak én vagyok a béna)

- mi a véleményetek az autó felépítéséről, érdemes-e tuningolni, illetve mire kell odafigyelni az alap konfig esetén?

- érdemes-e brushless motorosra átalakítani, ha igen, akkor milyen konfigot javasolnátok - annak figyelembevételével, hogy a mechanikát nem akarnánk átalakítani - ? (motor, esc,)

- főleg arra lennék kíváncsi, hogy a szabályzó kezeli-e a lipót, mert azokból az akkukból van több is, míg a NiMh-ből csak egy.


Várom a javaslataitokat.

Üdv: tljanko
A kezdők repülőgépe is leszáll valahogy, és néha egyben is marad!!!  :):)