Sziasztok!
Nem tudom lesz-e ennek valami hatása a törvényekre vagy törvényhozókra avagy ez csak egy halottnak egy csók...
Annak aki nem Face-zik...
" Magyar Modellező Szövetség
FetoaberSfSuárpa o2rSe0r.n,n gnnsmaores1S0:dco3lf8 ·
A tegnapi nap folyamán beadtam a kérdéseket és javaslatokat az ITM-nek egy 17 oldalas anyagban. Az elmult két hónapban elég mélyen beleástam magam (némi ügyvédi támogatással) a törvényi háttérbe, úgyhogy remélem kellően sikerült alátámasztani, hogy miért van szükség arra, hogy minél előbb elinduljon az egyesületek LH-nál történő engedélyeztetése speciális kategóriában, miért nem elég a modellezők számára az nyilt A3 kategória, illetve azt is, hogy ameddig ez az engedély nem születik meg miért kell olyan törvényi hátteret biztositani vagy úgy értelmezni a jelenlegieket, hogy a modellező tevékenység változatlan formában folytatódhasson. Jövőhéten lesz (remélem nem jön közbe semmi) az egyeztetés a javaslataimról. Arra kérek mindenkit, hogy addig is legyen türelemmel. NE nyilatkozzon feleslegesen, NE szaladjon vizsgázni és regisztrálni, NE ássa el nyilvános fórumokon a modellezést, és NE sirja vissza a régmultat... Inkább épitsetek, vagy tervezzetek otthon valamit, és várjátok meg amig egyértelmű állásfoglalást tudok kiadni arról hogyan kell ezt követően repülni.
Az egyesületi vezetőket pedig arra kérem, hogy már most kezdjenek el a gondolkozni a 16. cikknek való megfelelés megteremtésének feltételeiről. Nyilván fogok benne segiteni egy vázzal, de egy csomó helyi eljárást nektek kell majd kidolgozni.
A legjobb az lenne ha azokból az egyesületi vezetőkből akik éreznek magukban késztetést az LH-val való együtműködésre egy adhoc teamet össze tudnánk hozni, hogy minél inkább megosszuk a feladatokat, mert itt NEM egy féloldalas úrlap kitöltése lesz a feladat!
Erről a rendeletről van szó:
2019/947 VÉGREHAJTÁSI RENDELETE 16. cikk Légijármű-modellező klubok vagy egyesületek keretében végrehajtott UAS-műveletek (2)Az (1) bekezdésben említett engedélyt a következők bármelyikével összhangban kell kibocsátani:
a) a vonatkozó nemzeti szabályok;
b) a légijármű-modellező klub vagy egyesület bevett eljárásai, szervezeti felépítése és irányítási rendszere, amelyek biztosítják, hogy:
i. a légijármű-modellező klubok vagy egyesületek keretében működő távpilóták tudomást szerezzenek az illetékes hatóság által kiadott engedélyben meghatározott feltételekről és korlátozásokról;
ii. a légijármű-modellező klubok vagy egyesületek keretében működő távpilóták segítséget kapjanak az UAS biztonságos és az engedélyben meghatározott feltételekkel és korlátozásokkal összhangban lévő üzemben tartásához szükséges minimális kompetencia megszerzéséhez;
iii. a légijármű-modellező klub vagy egyesület megfelelő intézkedést hozzon, amikor arról tájékoztatják, hogy a légijármű-modellező klub vagy egyesület keretében működő távpilóta nem felel meg az engedélyben meghatározott feltételeknek és korlátozásoknak, és szükség esetén értesítse az illetékes hatóságot;
iv. az illetékes hatóság kérésére a légijármű-modellező klub vagy egyesület felügyeleti és ellenőrzési célból dokumentációt nyújtson be.
Látszólag nem bonyolult, de mivel az engedély alapján az egyesületben speciális műveleteket fogunk végrehajtani, valószinüleg az engedély tartalma inkább a EU2020/639 rendelet 1 függelékében található standard forgatókönyvhöz fog hasonlitani, ami azért elég sok követelményt támaszt majd.
Akiket pedig részletesebben érdekel a teljes törvényi háttér kigyüjtöttem azokat a rendeleteket ami érint bennünket:
https://www.modellsport.hu/.../repulomodellezoket-erinto...
Fogok küldeni felhivást levélben is az egyesületi vezetőknek, de itt is érdemes lenne beszélgetni a témáról.
HP ,,