Borsodi RC Modell Fórum
Modellépítés, szépítés => Ötletek, tippek-trükkök => A témát indította: Péter - 2010. November 17. - 15:44:58
-
Kezdjük a modellezében gyakran használt aluminium lemez megmunkálásával:
Szép egyenes vágást akarunk? (A bádogvágó olló görbitti a lemezt, stancnink viszont nincs)
Sebaj, egy kiszuperált csavarhuzóból csinálunk egy karcoló célszerszámot. (30-40 fokba fenve)
-A lemezt fémvonalzó mellett bekarconjuk Kb. 20% mélységben.
- A kis idomokat satuban, a nagyokat az asztal szélére rögzitjük asztalos szoritókkal( a szorittó és a lemez közt fém vagy fa lap van.
Egy fa lap segitségével legörbitjük 90 fokban majd figyelmesen visszagörbitjük, egy párszor megismételjük és kész a vágás.
Doboz vagy más célból 90 fokba akarjuk görbiteni( szép egyenes vonalban)?
Azonos bekarcolás és a fentiekkel azonos görbités(de csak egyszer)
Karcos, csuf a felület?
Csiszolópapiral csiszoljuk egyenes vonalban majd a következö csiszolás rea derékszöbgen finomabb papiral, ezt többször meg lehet ismételni a felület karcossága függvényében. (tanácsos olajos vagy petroleumos papirt használni.
Ezek után kepunk egy szép homogén felületet.
A következö lépés az eloxálás utánozása.
Az igy elökészitett idomot 40-50 celzius foku 5-10-15 százalékos marószoda oldatban maratjuk (ha konyhasóval keverjük a szódát szebb kristály felületet kapunk. A szemcsézetség függ a maratási idötöl, a hömérséklettöl és az oldet koncentrációjátol. ( a maratást kötelezöen szabad levegön kell végezni és a keletkezö gázokat nem beszuszogni hisz aluminiumotakarunk marni és nem a tüdönköt)
A maratás után alaposan lemosni enyhén ecetes, citromsós de lehetöleg 1-2% kénsavas oldattal majd tiszta vizzel és szárazra rörülni.
Az igy kezelt öntött aluminium általában megfeketedik (a huzott lemez nem) de közönséges kénsavas (akumulator sav)(De nem használt)) fürdöben eltünik a fekete lepedék.
Képek a következöban.
-
A karcotl csuf lemez darabolás és felgolgozás elöt+ a szerszám.
(http://img149.imageshack.us/img149/5412/p1000046.jpg) (http://img149.imageshack.us/i/p1000046.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)ès darabolv(http://img717.imageshack.us/img717/67/p1000048.jpg) (http://img717.imageshack.us/i/p1000048.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Bekarcolva:
(http://img340.imageshack.us/img340/6504/p1000047ga.jpg) (http://img340.imageshack.us/i/p1000047ga.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
És akész idom, akár mint egy gyári (na ne tullozzak de szép):
(http://img600.imageshack.us/img600/6457/p1000053b.jpg) (http://img600.imageshack.us/i/p1000053b.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
A sorrend valamiért nem lett jó.
-
És 90 fokban görbitve.
(http://img87.imageshack.us/img87/3496/p1000049v.jpg) (http://img87.imageshack.us/i/p1000049v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Csiszolva;
(http://img132.imageshack.us/img132/5117/p1000050db.jpg) (http://img132.imageshack.us/i/p1000050db.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Maratás: (http://img690.imageshack.us/img690/5913/p1000051h.jpg) (http://img690.imageshack.us/i/p1000051h.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
A sorrend valamiért nem lett jó de elméletben mindenki sorba teheti.
A következö: Barkácsolt faeszterga hányodó dolgokból ( puhafém idomokat is lehet esztergálni vele egy pár reszelövel, persze nem közelitti meg a gyári preciziót de hobby célra esetleg megfelel (na azért ne esztergáljunk vele dugattyut a motorba ;D)
-
Nekem személy szerint érdekes és érdeklődve várom a folytatást! :o :o :o
-
Más tipp:
Ha egy fémrudba, például nippel lukat akarulk furni akkor a tokmányba nem a furót fogjuk be hanen a kifurandó anyagot és a fúrót egy fogóval nyomjuk az anyagnak (tanácsos a kézi furógépet az asztalra rögziteni egy asztalos szoritóval) Egy éles szeszámmal például szike pontosan bevéssük a központot. ha ver az állitólagos központ akkor nem furunk hanem addig kisérletezünk a centirozással amig tökéletes lessz. Utána a jol tartott furó a központon halad át egész hosszban (remélhetöleg :D ) Ha a furó van a tokmányban akkor nagy a valószinöség hogy féluton kimászik megnézni hogy ki kinozza.
Pár miliméteres furás után lazitunk a fogón leellenörizve hogy ver-e a furó és korrigáljuk az irányt.
-
Nekem személy szerint érdekes és érdeklődve várom a folytatást! :o :o :o
Inkább kérdésekre válaszolnék (szerény tudásom szerint(mármint ha tudok)) hisz eléggé munkás minden lépést végrehajtani (kidolgozni) azért hogy fotókkal dokumentáljam és képek nélkül nem tudom igazából pontosan leirni egy pár szóval a müveleteket.
-
Az aluminium, sárga és vörösréz felhevitve és vizben hirtelen lehütve kilágyul ellentétesen az acéllal amely edzödik. Tehát tömitö alátétnek hengerfej,Stb. a réz vagy aluminium pakolást felhevitjük majd hidegvizbe dobjuk. Kalapálásra, reszelésre, hajlitgatásra visszaedzödik. Ezt jó tudni.
Ha acélt akarunk kilágyitani akkor tanácsos a hevités után hammuba tenni, igy lassubb lessz a lehülés és sokkal lágyabb lessz az anyag. Edzéskor az acélrudat tökéletesen függölegesen kell a vizbe (olajba
) sülyeszteni egyébként elgörbül. Vésöt. késeket Stb. ugy edzünk hogy csak a vágóél érje a hüttöanyagot. igy megedzödik a vágófelület de a többi rugalmas marad és nem törik el túlterhelés esetében.
Az acéldrót(például futómünek) megypirosra (tehát alig látható) hevitve jól hajlitható és utána rögtön hidegvizbe sülyesztve megközelitöleg hasonló keménységüre edzödik mint az eredeti állapot.(kivéva az önedzödö acélt amely lassú hülés után is törékeny kemény lessz.
Más de sokan nem tudják:
Sokan forrasztanak de kevessen tudnak forrasztani. A cint nem a pákára olvasztjuk és utána forrasztunk vele hanem rea tesszük a forrasztandó idomra és reanyomjuk a pákát, igy nem párolog el idönap elött a cinben levö gyanta. (tanácsos elöre mindkét anyagot cinnel grundolni majd a szárazra törölt pákát reanyomni a a forrasztandó anyagra ugy hogy közte legyen a friss forrasztó ón.
Ha a cin kihülés után matt felületü nem jó a forrasztás, ebben az esetben meg kell ismételni a forrasztást. Hibalehetöség: Kevés vagy elpárolgott fojasztószer (gyanta és modern társai) rossz minöségü cin (túl sok vagy túl kevés ólom az ötvözetben), nem megfelelö hömérséklet.
Összefoglalva: A jó forrasztás felülete miután lemostuk (például acetonnal) a fojasztószert fényes kell legyen és semmiképp sem szabad szemmel látható kristályos szerkezete legyen.
-
Ha forrasztás akkor felmerül a felület kezelés(tisztítás és előkészítés). Erre a célra forrasztóvizet használhatunk. Ezt úgy készítjük. hogy egy üvegcsébe sósavat öntünk és horganyzott lemezt apró darabkákravágva beledobjuk.
Vigyázva hogy ne kerüljön a szemünkbe a lötty. A keletkező gőzökez NE szívjuk be és a spangli se lógjon a szánkban mert a keletkező Hidrogén kellemetlen meglepetést tud okozni.
Forrasztás előtt a felületet ecsettel vagy mártásos technikával kezelhetjük.
Forrasztás közben se szívjuk be a gőzöket.....
Túl lehet élni de nem ez a hosszú élet titka ;)
-
Hozzáteszem hogy eletromos- elektronikai forrasztások esetében semmiképp sem használunk ugynevezett forrasztóvizet (Cinkklorid) hanem gyári folyasztószert vagy közönséges fenyögyantát (persze miután el van távolitva a terpentin és társai) (kolofonium) beszerezhetö többekközt a hangszer üzletekben mint hegedü gyanta. Forrasztás után le kell mosni a folyasztószert (a gyantát acetonnal vagy szesszel(habár az utobbit inkább megiszom :)) A cinkkloridot ami savas azt enyhén lugos oldattal, például szappanos viz.
utána öblités vizzel (nem az elektronikában) és száritás. Az elekronikai forrasztásokat lakkal védjük.
Acélt, vasat nem a legjöbb eredménnyel lehet gyantával forrasztani hanem a gzax által javasolt cinkkloriddal (forrasztóviz), feltétlenül kell a forrasztás után semlegesiteni szappan vagy egyhe amoniák oldattal és lakkal vagy olajjal levédeni a felületet mert elöbb-utóbb rozsdásodni fog az acél- vas.
A cinkkloridot ermetikusan rárva kell tárolni és ha egy pár csepp a munkaasztalra kerül gondosan semlegesiteni mert ellenkezö esetben a mühelyben minden minden acél-vas szerszám gyönyörü barna szint kap- azaz megrozsdásodik.
A sosavba anyi cinket kell tenni hogy megszünjön a vegyi reakció, tehát cink darabkák maradnak az edény alján és megszünik a hidrogén képzödés. Az ellemek - polussa , tehát a külsö háza cinkböl van és alapos mosás után kitünöen használható a cinkklorid elöállitására.
-
Bocsánat !
Péter teljes mértékben igazad van!
Mivel az elektronikai forrasztásokat én is gyantás cinnel csinálom a megszokás miatt eszembe sem jutott ídeírni, hogy nem ehhez kell a forrasztóvíz. A gyanta megteszi helyette.
Ha nagyobb dolgokat akarok forrasztani akkor szoktam használni. És síma gyantanélküli cinnel. Van, hogy olyannal mint amivel a bádogosok forrasszák a csatornát. Ez valamivel keményebb is... Legílábbis nekem úgy tűnik.
Legutóbb egy CD meghajtóból kivett és feltunindolt motorra forrasztottam felfogatást ezzel a módszerrel.
És igen a semlegesítés nagyon fontos mert a sav maradványok és a kipárolgásuk érdekes dolgokat tudnak művelni...
-
Bocsánat !
Péter teljes mértékben igazad van!
Mivel az elektronikai forrasztásokat én is gyantás cinnel csinálom a megszokás miatt eszembe sem jutott ídeírni, hogy nem ehhez kell a forrasztóvíz. A gyanta megteszi helyette.
Ha nagyobb dolgokat akarok forrasztani akkor szoktam használni. És síma gyantanélküli cinnel. Van, hogy olyannal mint amivel a bádogosok forrasszák a csatornát. Ez valamivel keményebb is... Legílábbis nekem úgy tűnik.
Legutóbb egy CD meghajtóból kivett és feltunindolt motorra forrasztottam felfogatást ezzel a módszerrel.
És igen a semlegesítés nagyon fontos mert a sav maradványok és a kipárolgásuk érdekes dolgokat tudnak művelni...
Nem kell bocsánat mert nagyon lényeges dolgot irtál le (és jó hogy leirtad) amit sokan nem tudnak, nem kijavitani akartalak, csupán hozzátettem egy pár tippet.
-
Egy jó és egy rossz forrasztás, a kép magáért beszél:
(http://img26.imageshack.us/img26/104/forrs.jpg) (http://img26.imageshack.us/i/forrs.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Nem csak Gzax és én vagyok a forumon, biztos mindenki tud 1-2 tippet, tessék leirni, ha csak mi szövegelünk akkor tárgytalan a topik és törölendö. Kérdések és tippek özönét várjuk Gzax és én.
-
Úgy van!
Persze nem kell azért törölni a topikot mivel lehet annyira kimerítő amit írkáltunk, hogy majd úgy járkálnak ide mint a közértbe, ha kell valami... denéznek és megkeresik ami kell ! ;)
-
Kis faeszterga házilag:
(http://img404.imageshack.us/img404/9149/p1000065.jpg) (http://img404.imageshack.us/i/p1000065.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Kis 50-150 Wattos aszinkron villanymotor (mindenüt hányodik) tengelyére 1-1,5 fokos konuszt kell esztergálni (esztergáltatni) , ennek a negativ megfelelöjét agy nagyobbméretü fúrógép tokmányba é esetleg 1-2 ugynevezett" futert" azaz a képen látható fém csövet amely konuszosan talál a tengelyre és konuszos a benvilága. Az esztergáladó fát konuszosra kell faragni és kalapáccsal beütni a csöbe. A motorral szemben egy állitható konusz kell ami centrálja az anyagot és egy késvezetö amin az eszterga kést taszitjuk ( a kés lehet közönséges fa vésö vagy lágyfém esetében reszelö)
Ha nagyon le akarjuk egyszerüsiteni akkor az alkatrászeket asztalos szoritóval lehet rögziteni a munkapadra.
Én alapnak egy régi black&decker furógép eszterga tartozékot használtam de kis ugyességgel fémböl/fából házilag is elkészithetö.
Egy jobbacska modellzö mühely kötelezö ólcsó tartozéka, elképzelhetetlen hogy mit el nem lehet müvelni ezzel a primitiv szerszámmal.Amikor nem volt fémesztergám ezzel gyártottam kefenélküli modellmotorokat.
(http://img545.imageshack.us/img545/5259/p1000067z.jpg) (http://img545.imageshack.us/i/p1000067z.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
A képen egy kerékagy elkészitése látható (csupán bemutatás céljából, az anyag bükkfa, a szerszám közönséges favésö)
-
Más tipp:
Akinek fáj a foga és fogorvoshoz jár, kérje meg a fogorvost hogy a használt marókat ( népiesen fúrót) ne dobja el hanem ajándékozza a fájófogu modellezönek(nekem lagalábbis örökké fáj a fogam ezekre a finom szerszámokra :D és van is belölök egy jó gyüjteményem) Kis Dremmel tipusu gépekkel kitünöen használhatók modellezés céljára. Többekközt van gyémántporos csiszoló amivel kitünöen lehet dolgozni a legkeményebb acél idomokban is és finom polirozó korongok is. Ne haggyuk ki a lehetöséget ök ugyis eldobják és amugyis sok pénzt kapnak a fájófogu modellezöktöl.
-
Basszus ezt akár én is elmesélhettem volna... ::)
Nekem is van egy két ilyen cumóm... Az egyik haver neje fogtechnikus.... Tőlük is lehet használható cumót zsákmányolni a Dremmelhez...
Van egy papírra emlékeztető csiszoló vágó korongjuk, az 100x többet ér a készletben található korongokhoz képest...
Persze au új állati drága de a kopottabakkat el lehet kunyizni.
-
Basszus ezt akár én is elmesélhettem volna... ::)
Nekem is van egy két ilyen cumóm... Az egyik haver neje fogtechnikus.... Tőlük is lehet használható cumót zsákmányolni a Dremmelhez...
Van egy papírra emlékeztető csiszoló vágó korongjuk, az 100x többet ér a készletben található korongokhoz képest...
Persze au új állati drága de a kopottabakkat el lehet kunyizni.
Na meg a csodálatosan finom gumiszerü rugalmas csiszolókorongok amelyekkel nem csak köszörülni hanem egyenessen polirozni is lehet.
-
Kis faeszterga házilag:
(http://img404.imageshack.us/img404/9149/p1000065.jpg) (http://img404.imageshack.us/i/p1000065.jpg/)
Az eszterga alapja nem egy csempevágó véletlenül? :-[
T
-
Nem! Egy kézifúró faeszterga adapterje.
-
Azért nem kell túl komolyan venni egy életunt, kivánült modellezö tippjeit mert a mühelye igy is nézhet ki;
(http://img4.imageshack.us/img4/4362/p1000072pb.jpg) (http://img4.imageshack.us/i/p1000072pb.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
De talán holnap igy is...................
Képek majd.
-
Fájó szivvel söprök ki sok elektronikai kütyüt aminek hasznát lehetne venni;
(http://img220.imageshack.us/img220/1038/p1000074q.jpg) (http://img220.imageshack.us/i/p1000074q.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Viszont örömmel nyugtázom hogy a szemét alól elökerült az 50CCM. benzines Tiger- Moth törzse, valahogy ugy mint amikor a cigánypurdé fürdés után felfedezte hogy a 2 éve elveszett póloja rajata van. :D
(http://img812.imageshack.us/img812/694/p1000075i.jpg) (http://img812.imageshack.us/i/p1000075i.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Te Péter nemlehet, hogy mi rokonok vagyunk.... ::)
[move];D ;D ;D
[/move]
-
Te Péter nemlehet, hogy mi rokonok vagyunk.... ::)
[move];D ;D ;D
[/move]
Háát................................
Egyébként van egy jó hirem, elökerült munkaasztal is, ott volt a helyén csak nem látszott a szeméttöl. ;D
-
Van még valami okosság? ???
T
-
Van még valami okosság? ???
T
Okosság az sok van, csak mi nem vagyunk eléggé okosak :D de ha valakinek van kérdése akkor nagy a valószinüség hogy valaki meg tud válaszolni a kérdésre.
-
De ha valakit érdekelne:
Unimat 3 hoz automatikus elötolást készitettem egy kiszuperált szervóból ( az elötoló csiga/orsó eredeti), csupán a szervót adaptáltam hozzá.
Ha valakit érdekel teszek fel képeket.
Standard szervót használtam(persze kissé megbuherálva), az ereje megfelelö viszont kissé lassú, végsö megmunkálásra tökéletesen megfelel. Tanácsos egy nagyobb teljesitményü gyorsabb "elektronika döglött" ;) szervót használni de a standard is megfelel.
A következö lépés egy szabályzott feszültségü tápegység lessz az elötolás sebesség szabályzására,´(a szabályzó potméter a müszerfalon a kapcsoló alatt lessz elhelyezve.
(http://img444.imageshack.us/img444/1961/p10000830.th.jpg) (http://img444.imageshack.us/i/p10000830.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Az egészben az a jópofa hogy több külömbözö leátteélezet motorral szíjmeghajtással kisérleteztem de hól elszakadt a fogasszíj (amiböl természetesen csupán egy példányom volt :'( ) hòl ledobta a kerek gumiszijjat és zajosak is voltak, nos a sok duma lényege az hogy gondolkodván a megfelelö meghajtó szervón maga a szervó szó adta az ötletet az Rc szervó használatára
-
A tönkrement nyomtató alkatrészeiböl kitünö kis köszörüt lehet épiteni, adva van egy nagyfordulatu motor és a tápegység.
Epson Stylus C66- ból készül a kis szerszám (nem az eredeti motort használom mert az épitést megkeztem agy hasonló karakterisztikáju motorral). Az eredeti motor legalább anyira megfelelö.
Képeket ahogy haladok ugy teszek fel.
-
A táp és az eredeti motor:
(http://img602.imageshack.us/img602/7554/p1000086.th.jpg) (http://img602.imageshack.us/i/p1000086.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Az általmam használt motor köszörükövel ellátva:
(http://img89.imageshack.us/img89/2750/p1000088.th.jpg) (http://img89.imageshack.us/i/p1000088.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
A két motor telyesiményre, feszültségre és fordulatszámra naggyábol azonos.
-
Most ekövetem :D a motorburkolatot amely egyben köszörü alvány is.
Érdemes megfigyelni a primitiv egyszerü görbitö szerkezetet amely tulajdonképpen 2 vinklivas, pár helyen átfurva és M6 os csavarral öszeszoritva (persze köztük van a megmunkálandó darab is)
(http://img51.imageshack.us/img51/8544/p1000091v.th.jpg) (http://img51.imageshack.us/i/p1000091v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Most vissza a mühelybe mert telik az idö, ha haladás van jövök. :D
-
Ha figyelmesen végig olvasom mindig tanulok valami okosat! ::)
THX Péter!
T
-
2 óra munka után igy néz ki az álvány:
(http://img841.imageshack.us/img841/7077/p1000092u.th.jpg) (http://img841.imageshack.us/i/p1000092u.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Folytatás következik de ha még sokáig maradok a mühelyben akkor az én megfojtásom következik. :D
De azért remélem hogy még ma este kész lessz a kis köszörü.
-
És végre kész van a kis köszörü, illetve majdnem kész merte a kapcsolót holnap vásárolom meg.
(http://img820.imageshack.us/img820/4493/p10000970.th.jpg) (http://img820.imageshack.us/i/p10000970.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
És üzemben:
(http://img443.imageshack.us/img443/7645/p1000094z.th.jpg) (http://img443.imageshack.us/i/p1000094z.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Na ezt azért nem kell komolyan venni. :D
Ezt viszont igen:
(http://img440.imageshack.us/img440/5820/p10000960.th.jpg) (http://img440.imageshack.us/i/p10000960.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Az egész épitést azért fényképeztem élö idöben ( ahogy végeztem egy munkafázissal feltettem a képet) hogy mutassam azt hogy nem vesz fel sok idöt egy kis szerszám készitése kidobni való anyagokból, gyakorlatilag ingyen van és nagyon hasznos, ugyanakkor az épitése annyira élvezetes mint a modellezés.
-
Hy Péter
Nagyon jó a kis köszörűd.
A korongot miböl vagy honnan szerezted.
Amúgy ez melyik motorja a nyomtatónak?
-
Hy Péter
Nagyon jó a kis köszörűd.
A korongot miböl vagy honnan szerezted.
Amúgy ez melyik motorja a nyomtatónak?
A követ egy barátomtól kaptam, és ami a legjobb hogy videa lapkák köszörülésére is megfelel (piszok kemény és nagyon finom szemcséjü)
A motor az amelyik fogasszijjal futtatja a festékpatronokat ( egyébként amelyiket használtam az egy Elektolux porszivó kefe forgatója. Gyakran megy szarrá a kefe és kidobják a szemétbe.
A nyomtató motorja lehet hogy még jobb a célnak de mielött rea gondoltam volna már kiesztergáltam a kö tárcsáját a másik motorra és lusta voltam mást csinálni.
-
A nyomtatókban léptető mocik vannak.... Azokhoz elektronika kell.
Már ha jól tudom. De majd HC kolléga kijavít ö jobban képben van e téren.
-
Van léptetö motor is de ez nem az.
(http://img413.imageshack.us/img413/2620/p10000990.th.jpg) (http://img413.imageshack.us/i/p10000990.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Baloldalt az általam használt motor egy más példánya (beépitve egy kis balzavágó körfürészbe) és jobb oldalt a nyomtató motorja, közönséges szénkefés motor ( képen látszik hogy csak 2 kivezetése van, és azonkivül letesztáltam a táp 40 volt körüli egyenáramu kivezetésével) Meglepöen erös és jó nagy fordulatú. A neve: RS-455PA-15200
Megtaláltam a motor adatait: http://www.compucanjes.com/manuales/RS_455pa.pdf
65 Watt azért nem semmi egy ilyen kis motortól.
-
Adva van a motor és nem tudom mit kezdjdek vele: Azon gondolkodok hogy például fogászti furóval (ami tulajdonképp maró) lehetne csinálni egy kis felsö marót, például bordavágásra.
Tehát a marónak lenne egy felsö rámája amelyre lehetne rögziteni a vágandó idom fém vagy rétegeslemez negativját és ezen kézzel taszitani a marót ugy hogy a maró szára érintse a sablont.
Az alsó szinten lenne a balzalap, tehát a marót leengedjük a balzába és kézzel körbetaszitjuk a sablonon.
Nem CNC de viszont egyedi példányoknak tökéletesen megfelelne.
Tehát ara kérek minden forumtagot akit érdekel a téma hogy gondolkodjon az ötleten és ha van valami ötlete irja le eben a topikban. Minden akármilyen egyszerü ötletet/ vázlatot, rajzot örömmel fogadok. Természetesen az ellenvéleményt is örömmel fogadom. Próbáljuk meg, hátha összejö egy jó kis szerszám.
Pár nap mulva törlöm mert nem hozta a várt eredményt.
-
Közben megcsináltam a motorra a maró adaptert és szabadkézböl csináltam egy próba vágást követve egy fém sablont. Az eredmény igéretes de nem tökéletes, 1. 40 volt helyett 12 voltal tápláltem a motort tehát nagyon kevés volt a fordulatszám . 2. Szabadkézzel nem lehet pontosan függölegesen tartani a marót, nem beszélve a marási mélységröl.
De azért majdnem tökéletes lett a vágás, és amugy is tanácsos kissé negyobbra vágni a végleges csiszolés érdekében.
Ime a próbavágás:
(http://img440.imageshack.us/img440/2509/namnlst1kopia.jpg) (http://img440.imageshack.us/i/namnlst1kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Pár nap mulva törlöm mert nem hozta a várt eredményt.
-
Határozottan nem rossz!
Ennek a cuccnak a megépítésébe csak azért nem vágok bele mert van gyári cumóm.
Mindössze annyi problémám van ezzel a dologgal, hogy a marófej nem elég széles és nem éri át az anyagot a vágófelületével... Szal álltalában 1-2 alkalommal végig kell mennei a bordán vagy amit vágok épen.
-
Én igazából a lomb vagy másnéven fonalfűrészem átalakításán agyalok.
De igazából nem találtam még olyan megoldást ami megbízható lenne.
Arra gondoltam, hogy az egyik felét egy tengellyel rögzítem az asztalhoz a másikfelén meg egy excenterrel cibáltatnám. Minössze az oldal irányú mozgást kellene valahogy minimalizálni. Ezt a gyári berendezékeken robosztusabb kivitellel oldják meg. Hehez kellene egy újj keretet szerkesztenem zártszelvényből és Azt már elég stabilan lehet rögzíteni...
Egy ilyesmi szerkezettel derékszögre lehet vágni az éleket. Persze csak ha jó a beállítás.
És egy áttételen keresztül talán még az excentert is jól meglehetne hajtatni a Péter álltal bemutatott motorral.
-
Határozottan nem rossz!
Ennek a cuccnak a megépítésébe csak azért nem vágok bele mert van gyári cumóm.
Mindössze annyi problémám van ezzel a dologgal, hogy a marófej nem elég széles és nem éri át az anyagot a vágófelületével... Szal álltalában 1-2 alkalommal végig kell mennei a bordán vagy amit vágok épen.
Próbálj beszerezni fogászati marót, van olyan amelynek a marófej átméröje 1-1,5mm és a hossza 5-6 mm.
A képen levö 1mm és 4mm hosszú.(http://img441.imageshack.us/img441/7792/namnlst1kopiax.jpg) (http://img441.imageshack.us/i/namnlst1kopiax.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Lombfürészgépet egy barátom épitett, az excenter egy modellmotor fötengely.
Nehéz leirni, inkább készitek egy vázlatot.
(http://img826.imageshack.us/img826/5058/namnlst2kopia.jpg) (http://img826.imageshack.us/i/namnlst2kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Van már fogászati marófejem de csak a gömb kiképzésűből tudtam szerezni.
De ez ami a fotón van jónak tűnik... :)
-
Van már fogászati marófejem de csak a gömb kiképzésűből tudtam szerezni.
De ez ami a fotón van jónak tűnik... :)
Ez hengeres és axiálisan és radiálisan is mar.
-
Adva van a motor és nem tudom mit kezdjdek vele: Azon gondolkodok hogy például fogászti furóval (ami tulajdonképp maró) lehetne csinálni egy kis marót, például bordavágásra.
Sok tanácsot nem kaptam, tehát megyek a saját fejem után. Gondolkodtam a 2D tehát X Y mozgatáson ( egymára derégszögbe álló tengelyeken fut a motor) amit könyen lehetne fejleszteni CNC-nek, viszont nem szériagyártás hanem szórakozés/ idötöltés a cél. Igy lemondtam eröl és a pantográf melett döntöttem, a karok meg vannak épitve, csináltam próbát (nem maróval hanem kezdetben ceruzával rajzoltattam papirra a profil körvonalát) Nagyon jónak tünt az eredmény, tehát most a maró motor rögzitésén gondolkodok.
Képeket késöbb teszek fel. A kovetkezö terv a fent ábrázolt lombfürészgép elkészitése lessz.
Pár nap mulva törlöm mert nem hozta a várt eredményt.
-
Kipróbáltam élöben, a 3mm vastag félkemény balzát végtelenül lassan vágja, tehát lemondtam a tervröl viszont jól szorakoztam az épitéssel. Amikor idöm lessz megépitem a lombürészgépet, törölöm az egész marásos projektet és helyette a lombfürész épitésével untatlak titeket. A maró nem vált be és reajöttem hogy jobb ha nem marakodunk (mint egy bizonyos meg nem nevezett forumon divik) hanem inkább haveri alapon szép lassan fürészelgetünk. :D
-
Tényleg baj van az emeleten :D. Megkeztem a lombfürászgép épitését, elkészült a felsö éltartó a lengöcsuklóval (a használt szerszám vasfürész, reszelö, furógép , köszörü,menetmetszö és menetfuró tehát semmi profi célgép)
(http://img193.imageshack.us/img193/8375/lomb.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/lomb.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Az acélkék szint ami egyuttal korozió védelem ugy kapta hogy olivaoljba mártottam, gázlángon alig látható megypirosra hevitettem és olivaolajban hütöttem. Gépolaj és minden más olaj megfelel a célnak, csupán a szinárnyalat változik.
A képen az él duplázása az árnyék :).
Az excenter egy szomoru látvány, egy megboldogult GP motor (kissé megbuherálva) de lévén hogy létezik a reinkarnáció továbbra is a modellezést fogja szolgálni a tulvilágon is. Az elsö életében egy vidáman pörgö motor volt és most kis fordulaton fogja szomoruan rángatni a lombfürészlapot.
(http://img338.imageshack.us/img338/1987/dsc00180k.jpg) (http://img338.imageshack.us/i/dsc00180k.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Ha ez működő képeslesz megcsinálom én is... ;D
Ha már belefogtál kivárom mi lesz a vége, hátha megkímélem magam egy-két utólagos javítgatástól....
ELég profi ötleteid vannak , lehet neked könnyebben megy majd mint nekem menne... ;D
Sőt biztos. De ha elakadnál belőlem mindíg dőlnek az ötletek, csak a megvalósítás döcög néha ;)
Jó munkát és sok szeretettel várjuk a beszámolót ;D
-
(http://img29.imageshack.us/img29/5026/dsc00181rd.jpg) (http://img29.imageshack.us/i/dsc00181rd.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
M10 acélcsavarból esztergálom az alsó éltartót ami egyben a mozgató idom is.
Acél csavarból mert mást nam találtam ithon (csakugy fustöl az eszterga kése) de valahogy csak elkészül.
A baj most kezdödik mert a fogászati maró nem szereti az acélt ( szépen leég)és bele kell marjam a nutot. De ugy is megcsinálom, foggal, körömmel , vasfürésszel és reszelöve vagy gyémántporos csiszolókorongal.
-
Mintha már láttam volna ilyesmit valahol.... ;) ;D
-
Nagy keservesen megszületett a fürészt üzemeltetö rud, m4mm menettel lessz rea rögzitve az él tartó idom. Kemény munka volt, nem csodálkozom hogy a fogászati maró alig birta elvégezni a marást, amikor a csapszeg helyét furtam 5 ször kellet fenjem a furót holott kis fordulaton furtam és kentem és hütöttem a furót. A lényeg hogy megszületett az egyik leg lényegesebb alkatrész, a hajtókarral csatlakozó rész az M10-es csavar fejéböl lett kiköszörülve (na meg egy kis fürészelés és reszelés és az a ronda fúrás)
(http://img192.imageshack.us/img192/2126/dsc00182hu.jpg) (http://img192.imageshack.us/i/dsc00182hu.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Na azt még idönap elött elárulom hogy a szijtárcsa a lehetö legnehezebb legyen, (a motor és a gép fordulata közt hatalmas külömbség van tehát szijtárcsák segitségével csökkentjök a fordulatot) müködjön mint egy lendkerék hisz amikor a fürészlap lefelé halad terhelésnek van kitéve, részben hogy a laprugót feszitti és részben az anyag vágásának az ellenállása terheli, ugyanakkor fölfelé haladva a vágandó anyag nem terhel és reaadásul a laprugó nagyobb fordulatra kényszeritti a motort.
Ez az a jelenség amire a gyártók is sz@rnak és a piac tele van egyre zajosabb csörömpölö, vibráló gépekkel.
Egy jól kiegyensulyozott lombfürészgép simmán vibrációmentesen és halkan kell müködjön.
-
Közben jött egy hülye ötletem (vagy esetleg nem is túl hülye?), ha felsö laprugó magasságát könyüszerrel meg változtatjuk 2-3-4 pozicióban akkor az elszakadt fürészéleket újra és újra lehet használni.
A löket 2-3 centiméter (még nem mértem meg) tehét itt kopik az él amely közel 20 cm. hosszú, tehát a szakadt él Kb70-80%-a kopásmentes és ujrahasznositható. Vélemény??
-
Nem hülyeség de a vágási magasságod csökkenti majd erősen.
Arra gondoltam ha ovális kereket csinálsz a hajtáshoz mint a mountenbike-kon akkor egyelletesebben kapja a terhelést a motor. Mert amikor a "főtengely" lefelé halad csak akkor végez munkát amikor oldal irányba akkor az szinte semmi ellenálást nemn tanúsít. Ezért ha a lefele menő szakaszhoz illesztjük az ovál csúcsát az oldalt menőkhöz a kissebb keresztmeccetet akkor a kölönböző elökarok miatt a tengelyen fellépő erők egymáshoz közelegnek. Meghát a végholtpont felé közeledve lassul is a fűrész mozgása. Persze csak minimálisan.
Bár végig gondolva nem is biztos, hogy akkora a jelentősége. Azért mint műszaki megoldás érdekes lehet.
Ha nem előfeszített rugó végzi a visszahúzást (és a lap feszítését)hanem keret közé van rögzítve a vágóél akkor még a felfelé mozgásnál is van jelentősége a dolognak.
-
Gyakorlatilag elkészült minden mozgó alkatrész (élszoritók, tolórud, vezetö hüvely és az excenter), a felületek végsö kezelése közvetlen összeszerelés elött lessz.
(http://img253.imageshack.us/img253/4692/dsc00183kopia.jpg) (http://img253.imageshack.us/i/dsc00183kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Közben reakerült a hajtómü az alaplemezre.
(http://img602.imageshack.us/img602/6033/hajt.jpg) (http://img602.imageshack.us/i/hajt.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
és elkészült a felsö kar amely a tervtöl eltéröen nem laprugú hanem aluminium profil amely 2 csapágyon mozog ás spirálrugó feszitti a lapot. (az alsó lepfeszitö még nincs rögzitve mert elveszett a 4mm-es memetfuróm de holnapra megolodik a probléma)
(http://img822.imageshack.us/img822/9279/dsc00186kopia.jpg) (http://img822.imageshack.us/i/dsc00186kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Klasszul alakul ! :D
-
Kezd végleges formát ölteni a fürész.
(http://img812.imageshack.us/img812/9621/frszkopia2.jpg) (http://img812.imageshack.us/i/frszkopia2.jpg/)
(http://img59.imageshack.us/img59/1352/frsz2kopia2kopia.jpg) (http://img59.imageshack.us/i/frsz2kopia2kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ami még hátra van : a motor inditó kondenzátora, a kapcsoló, hálozati zsinor, még egy jó pár popnitszeg a végleges rögzitésekhez és egy kis finom felületi ( esztétika) idomitás.
Próbavágást végeztem és meg vagyok elégedve az eredménnyel.
Külön köszönet Gzax- nek mert Ö adta az ötletet.
Ha valakit érdekel akkor küldök részletes leirást az egyes munkafázisokról és a használt anyagról. Ha minden jól megy akkor holnap telyesen kész lessz.
-
Hy Péter
Garatula nagyon jó lett !
Az ötlet az csak egy dolog meg is kell valósítani!
Egy igazi buheramókus vagy ! A lehető legjobb értelemben!
Ha repülne még a fából vaskarikán is indulhatnál vele!
Ahogy elnézem mindenfélét felhasználtál ami az idők folyamán felhalmozódott ;) ;D
-
Hy Péter
Garatula nagyon jó lett !
Az ötlet az csak egy dolog meg is kell valósítani!
Egy igazi buheramókus vagy ! A lehető legjobb értelemben!
Ha repülne még a fából vaskarikán is indulhatnál vele!
Ahogy elnézem mindenfélét felhasználtál ami az idők folyamán felhalmozódott ;) ;D
Na igen, az ember gyüjtögetö életmodot folytat az ösidök óta és én minden szemetet öszegyüjtök, vas, aluminium. réz, motorok Stb. Gyakorlatilag a rámának használt vinkli profil került pénzbe (6 euró és az is azért mert nem szedtem össze több alu profilt például a bolhapiacokról) a többi mind összegyüjtött anyag, tehát a fürész 6 euróba került és egy kis munkába ami anyira élvezetes volt mint egy modell épités. Közben reakerült a farka is :D azaz a tápkábel. Kapcslóm is van de a hanyagságomnak köszönhetöen nem találom meg.
Teszek fel egy képet az öszes házigyártmányu szerszámról, csupán azért hogy felcsigázzam az épitökedvet. Egyszer kell megépiteni és egy életen keresztül használod ( persze ha közben nem megy/ mennek tönkre)
(http://img140.imageshack.us/img140/358/szerszmok.jpg) (http://img140.imageshack.us/i/szerszmok.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Nem gyenge!!! :o :o :o
-
Kész a fürész, fantasztukosan jól müködik. Csináltam egy rövid demó videót de nem tudom hogy kell feltenni a forumba. Ha esetleg kapok egy email cimet egy hozzáértötöl megpróbálom elküldeni.
-
Szia Péter!
Gratulálok, nagyon jól sikerült ez a barkácsgép! ;)
A videót feltöltheted a YoutTube-ra is, ide csak a linkje már elég. :D
-
Nem vagyok képes regisztrálni a You tube-ra , kéri a jelszót de sehol sem adja meg hogy milyen jelszót akarok használni. Ha elküldenéd a Borsodi................... you tube adatokat akkor talán sikerülne.
-
A következö terv egy sziszológép épitése kiszuperélt mosogatógép pumpa motorjából.
Az elképzelés az hogy egy fa tárcsát esztergálok a telgelyre és rearagasztok 6 tépözáras csikot.
Az eldobandó CD lemezekre kölömbözö szemcseméretü csiszolópapirt ragasztok és szintén elláttom tépözár csikokkal. A fa tárcsa közepén kiemelkedik egy centráló rész ami talál a CD lemez furatával, tehát tépözárral lehet majd csiszolókorongot cserélni, a tépözáras rugalmas rögzités kimondottan elönyös a fa csiszolására.
A motor meg van csupán szabadidö kérdése a megvalósitás.
-
Én a helyedben inkább egy szalagos csiszolót építenék belőle.
Bár lehet hogy csak nekem szimpibb. Mert ha a csiszpapir forgását nézzük akkor bemozgathatja a csiszolt dolgot. De ha a csiszoló szemcsék nem körpályán hanem vonalban mozognak akkor szerintem szebben lehet csiszolni. Főleg ha negyobb a csiszolandó felület. Nem tekeri ki a keredből. És ami nem otolsó hogy a készen kapható csiszológépszalagok nem is olyan drágák. De azt is lehet reprodukálni ha ragaszkodsz a teljesen házi kivitelhez.... ;D
A másik, hogy a Te technikai felkészültségeddel símán bele lehet vágni egy ilyen projektbe! ;);D
-
Szallagcsiszolónak túl gyenge a motor (lehet hogy még a korongosnak is) esetleg lehetne gondolkodni egy kis hengeres csiszolón (hasonló a gyalugéphez, csupán kések helyett csiszoló henger van) vázlatot késöbb teszek fel. Egyelöre tesztelem a motor telyesitö készségét és ha túl gyengének találom akkor elmarad a terv.
Szallagcsiszolót azért sem épitek mert párszáz koronáért (15-20 euróért) lehet vásárolni gyárit ( a motortengely egyik végén a meghajtó szijtárcsa van és a másikon egy csiszolókorong.
-
Igazad van az árral kapcsolatban .
Viszont a csiszolóhengettel az a baj hogy ha hosszú egyenes csiszolsz keresztbe kell a csiszolóra tenni az anyagot.
-
Igazad van az árral kapcsolatban .
Viszont a csiszolóhengettel az a baj hogy ha hosszú egyenes csiszolsz keresztbe kell a csiszolóra tenni az anyagot.
Tökéletesen igazad van, Ezelött 25-30 évvel épitettem egy hasonló balzacsiszolót (Kb. 15-20 Cm átméröjü és Kb. 40 Cm hosszú hengerrel) ( a rajzot azt hiszem aZ MHSZ "Modellezés " cimü folyóiratban találtam)
Fantasztikusan müködött, akár 3 kantra öszeragasztótt 10Cm-széles tehát 30 Cm széles balzalapot simma és megfelelö vastagságra lehetett csiszolni. Az is igaz hogy a a porzsovó nem gyözte kiszivni a port a burkolat alól tehát inkább az udvaron üzemeltettem.
Ime egy primitiv egyszerü vázlat amelyen nincsenek feltüntetve a csapágyazások, a porelszivó burkolat, méretek és egyéb apró részletek, csupán a gép alapelvét ábrázolja. :
(http://img27.imageshack.us/img27/5743/csisz.jpg) (http://img27.imageshack.us/i/csisz.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
És az oldalnézet.
(http://img510.imageshack.us/img510/7170/csisz2.jpg) (http://img510.imageshack.us/i/csisz2.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Jól mutat... :D
-
A fürész: Nem a legjobb a videó mert balkézzel vágtam és jobbkézzel filmeztem, nem tudtam megfelelö gyorsasággal elötolni az anyagot mert nézvén a kamerát féltem hogy levágom a bütykeimet :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t7EhOrPsNnk[/youtube]
A tesztvágás 5mm rétegeslemez.
http://www.youtube.com/watch?v=WqKWyLCuQh4
-
Jól mutat... :D
A tengely baloldalára rea lehetne tenni a csiszolókorongot is, igy 2 gép lehetne 1 motorral.
-
Nagyon király a gép !
Komolyan irigykedek ! ;)
-
Egészen precíziós lett, érdemes vele barkácsolni! :o :o :o
-
(http://img228.imageshack.us/img228/5058/namnlst2kopia.jpg) (http://img228.imageshack.us/i/namnlst2kopia.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ez a megoldás is jónak tünik de még rajzolgatok agy keveset mielött döntenék.
-
Milyen szíjat használsz majd a hajtáshoz?
Elég a videó magnó szíja vagy inkább valami fogasszíj mint a kézi gyalugépeken?
-
Ez csak elmélet, fogalman sincs hogy mekkora telyesitményüre épitem meg, ha egyáltalán megépitem.
Ha kis telyesitményü akkor megfelel egy durva videómagnó szij (ez is az alsó határ) tehát kerek szij esetében minimum 3-5mm átméröjü gumiszij kell. Nagyobb méreteknél ipari ékszij vagy fogasszijat tudok elképzelni.
Ha egyáltalán megépül akkor egy mini gépre gondoltam. Kb. 50mm henger átmérö és Kb. 120-150mm hossz.
Ebben az esetben elegendö egy 4-5mm átméröjü gumiszíj,
Tehát ha sor kerül az épitésre akkor elöre kikeresem hogy milyen anyag hányodik , miböl lehet hobby szinten megépiteni tehát a szíj mérete is szerncse kérdése.
Mint fent irtam ez még nem egy terv (ösmagyar szóval: projekt :D :'() hanem csupán elmélkedés és önbiztatás.
Egyébként fantasztikusan jól csiszol, illetve csiszolja a fantáziámat igy CAD rajz formájában is.
-
Hy fiatalok! ;D
Péter élvezet olvasni azokról és látni miket építesz az otthoni cumokból! :o
Jó lenne ha egyszer szétnézhetnék a műhelyedben. :o
Nekem sokat számít mert meg nem fordult a fejemben ilyen gépeket építeni! :-[
De már szeretnék. ;)
Köszike. :D
Tisztelettel: T ;)
-
Töröltem mert nem érdekelt senkit, tehát visszatérek az eredeti témához.
Egyelöre tervezem az újra hasznositható anyagok felhasználását.
A tengely valószinö egy kiégett háztartási gép motor tengelye lesz, valószinü egy kis fürészeléssel a motor deknijét is fel lehet használni csapágyháznak. Egyelöre csupán elméleti tervezés de lassan összejö a terv.
-
Gyül a nyersanyag ;D :
(http://img683.imageshack.us/img683/307/anyag.jpg) (http://img683.imageshack.us/i/anyag.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Az alaplemez egy nyugalmazott aluminium vizmérték és a tengely egy ócska motorból fog kibujni. tehát meguszom az idölopó esztergályozást
-
Némi kalapácsos pofozkodás után a rotor és kollektor ugy döntött hogy eltávozik a tengelyröl és átadja a helyét a háttérben látható bükfa hengernek amely egy kis esztergapados izgatás után boldogan fog egyesülni a csiszolópapirral de a nászig még sok van.
(http://img521.imageshack.us/img521/7879/majd.jpg) (http://img521.imageshack.us/i/majd.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Egy kis Budhista ima után, amit egy kis munka is követett a "motor rotor" mint csiszolóhenger reinkarnálodott. Na de az hogy tényleg müködni fog-e jövö dönti el. Egyelöre a jelenben vagyunk de a jövö???
Addig is Boldog Új Évet kivánok minden " aeromodellokocus vulgaris"baktériummal fertözött beteg társaimnak, remélem nem gyógyitanak ki ebböl a halálos fertözésböl
(http://img411.imageshack.us/img411/9052/cisz.jpg) (http://img411.imageshack.us/i/cisz.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Ámen !
-
Rég nem irtam ide de azért csiszolódott a terv (persze nem a gép csiszolta) Elkészült a csiszolóhenger, csapágyazva lett a 2 oldalfal közt amellyek alulról rögzitve vannak egy 1,5mm vaslemezre. Megkerült az optimálisnak elképzelt motor amely 220V egyenáramu, aránylag kisfordulatu szénkefés motor.
(Bár soha se került volna meg mert a többszáz eurós espresszó gépemböl van amely örök vadászmezökre távozot) Szerencsére szerentségemben a garanciát 3 évre hosszabitották és lévén hogy nincs szervizzük a pénzt visszaadták de a presszót nem kellet viszaküldeni.
Most igy áll a terv amely még lényegesen változhat. Márcsak azért is mert kúl le van áttételezve és azonkivül nem imádom a fogasszíjat, na meg az is elképzelhetö hogy növelem a csiszolóhenger átméröjét:
(http://img529.imageshack.us/img529/6222/47490556.jpg) (http://img529.imageshack.us/i/47490556.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Azt hiszem az ilyen történetekre mondják, hogy öröm az ürömben....
Jól alakul a csiszgéped ;D
-
Ez ugyan nem barkács(gép) , de nem találtam jobb helyet, ha a moderátor tudja, hova tegye, akkor helyezze már át!
Kösz!
ROLAND PNC-2300 3D CNC (gravírgép) eladó! (Ez a gép az EGX-300/350 elődje)
Ára: 399 ezer Ft. (az EGX 350 kb. 1,7millió)
Adatai: 305 mm X 230 mm X 30 mm (3D-t is tud, Roland és egyéb 3D-s szoftverrel együtt van)
Extrák: vákuumasztal (gyári Roland) , vákuumszivattyú, keményfém marótűk, alkatrészek, szoftverek, stb...
Csak műanyag gravírozásra használtuk, tehát nincs elkoptatva, mióta megvan a nagyobb gépünk, ezt alig használjuk.
Kifogástalan állapot, kipróbálható.
(http://www.freeweb.hu/gravomark/Roland-PNC2300.jpg)
email:ernototh@freemail.hu
-
Sziasztok! Segítsetek!
Készítettem egy Alu dobozkát a GoPro kamerámnak amit az FPV gépemre akarok felfogatni. Azért választottam az alut, mert fém kellett az árnyékolás miatt, viszont az acéllemez ekkora méretben már túl nehéz. Szóval a segítségeteket abban kérném, hogy véleményetek szerint az éleknél hogyan ragasszam, forrasszam, rögzítsem össze?
-
Hát a forrasztás nem egyszerű. De ha van megfelelő alu hagasztésre alkalmas aparátod az lenne a leg tökéletesebb.
Ettöl sokkal egyszerűbb valami kétkomponensű aluragaccsal össze ragaszolni. De ha átlapolod a sarkokak Akár még apró aluszegecsekkel is össze lehet ütni.
Nem tudom a méreteit de egész apró szegecsekhez is hozzá lehet jutni és sztem megbízhatóbb mint a ragasztás.
Persze létezik abból is jó csak az megfizethetetlen.
-
Ha csak az esztétika miatt akarod összeforrasztani akkor javasolom öntapadós alufoliával leragasztani, estleg belül az éleket leragastani poliuretán vagy epoxi ragasztóval.
-
az esztétika nem érdekel. ez a dobozka egy téglatest alak aminek nincs teteje. Egy darabból van hajtogatva. 2-2 élén van összeillesztés itt kéne rögzíteni. a dobozka árnyékolásra és rögzítésre is szolgál. A kamera 100g. ez a dobozka 1-1 tengellyel egy villába lesz felfogatva, amiben tud majd billenni.
Ha felcsiszolom, éredsítem, akkor epoxi megfogja szerintetek? nagy terhet nem kell tartania azért. de ha elenged, akkor elejtheti a méreg drága kamerát többszáz méter magasról valahol a senki földjén.
Itt gy kissé körülményes módszer az ali forrasztásra. ötletes
http://www.ezermester.hu/articles/article.php?getarticle=1605
-
Keresd Medvét
-
Sziasztok
Előre is bocsi, hogy ide írok de más nem jutott eszembe hol tudok segítséget kérni. Én inkább makettekben vagyok otthon azon belül is fa hajók.Ehhez szeretnék építeni egy igen kis méretű fúrót. Ezt szeretném egy kis rc model motorral megvalósítani amihez eleve van egy kontroller is :
http://www.ebay.com/itm/30A-BEC-ESC-5000-Helicopter-Outrunner-Brushless-Motor-/120500819081?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1c0e689489
plusz hgy a fordulatszámot is tudjam szabályozni
http://www.ebay.com/itm/12V-24V-3A-DC-Motor-Speed-Control-PWM-HHO-RC-Controller-/320681894932?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aaa216414
Áramforrás pedig egy változatható feszültségű univerzális adapter lenne.
Nem ismerem ezeket a motorokat, hogy alkalmas lesz e ilyen szélra illetve azt sem tudom hgy ez amit kinéztem csak 2 fázisú.?
Szerintetek megvalósítható a dolog?
-
Ahogy elnéztem ez egy 5000kv értékű heli motor....
Ez úgy fog forogni, hogy még egy csigafúróval is elszál a kezedből. Viszont nyomatéka az alig van.
ez a motor egy 3 cellás aksirót hajtva (12volt környéke) 60 000-et forog... Nem tudom mit akarsz fúrni vele de ez egy kicsit sok.
Sztem nézz valami kissebb kv értékű motort. Azok nyomatékosabbak és nem kell agyon áttételezni őket.