Borsodi RC Modell Fórum
Rc modell repülőgépek => Motoros repülés => A témát indította: stanci - 2011. Július 24. - 15:00:28
-
Sziasztok!
Bár a tapasztaltabb modellezők nem ajánlották, én az alábbi videón felbuzdulva,
mégis belevágnék egy MK-17-es motorral, rádiós modellt építeni:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nUf_BEXPkyM&feature=player_embedded[/youtube]
Mivel ez lesz az első modellem, szívesen fogadnám az építő jellegű kritikákat.. ;D
-
Az első amiben a segítségeteket szeretném kérni, hogy csűrősre szeretném építeni a gépet,
de nem tudom, hogy mekkora csűrőt rakjak rá. A gép főbb méretei:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/tariner.jpg?t=1311513014)
-
Jelenleg ott tartok, hogy nagyjából megvan az elektronika:
-FlySky FS CT6B 2.4Ghz 6Ch (Ezt át kellett szerelnem mod1-ből mod2-be)
-Turnigy 2200mAh 2S 20-30C Lipo akksi
-Lipo Balancer töltő
-HK Analog Servo 10g/1.4kg/0.09s 4db
Meg még ezekhez rendeltem egy U-BEC 4A szabályzót.
-
Nyodtan lehet használni az Mk17 motort Rc- ben is. A fordulatot nem tudod szabályozni de azért nyugodtan lehet repülni. Ha nagyon akarod biztonság kedvéért egy szervó segitségécel elzárhatod az üzemanyag ellátást, tehát némi köhögés után leáll a motor és vitorlázva folytatod a repülést vagy kényszerleszállást hajtassz végre motor nélkül (ami egy kedvezö tényezö)
Viszont a Li-Po távvezérlébeni használatát teljesen értelmetlennek tartom. A li-Po elönye a nagy telyesitmény/ kis tömeg tehát akkor van értelme ha egy nagy telyesitményü motort akarunk táplálni. például elektromos meghajtású modellt, segédmotoros vitorlázó, teremrepülö, Stb. de egy normális méretü Rc modellben a rádió berendezés Li-Po val táplálása abszolut nem lényeges mert minimális az átlag suly csökkentés és ugyanakkor drágább a Li-Po mint a Ni-Cad, lényegesn rövidebb az élettartalma viszont lényegesen drágább, figyelmesebb töltést igényel, sérülés esetén tüzveszélyes, Stb.
U BEC szabályzó, 1+ felesleges hibalehetöség, na meg + pénzkiadás, balancer töltö egy vevöakunak? Egyenessen luxus kurva. Na de mindeki az izlése és pénztárcája szerint dönt.
A konfigut alyannak látom mintha a Trabantból limuzint épitenénk GPS.,légpárna, riasztórenszer ami figyelmezet hogy 200 Km/h felett vezetünk Stb.
-
Ne érts félre nem lebeszélni akarlak vagy kritizálni, csupán fel akartam hivni a figyelmedet a felesleges pézkiadásra ami ugyanakkor + rizikó faktor.
-
Ne érts félre nem lebeszélni akarlak vagy kritizálni, csupán fel akartam hivni a figyelmedet a felesleges pézkiadásra ami ugyanakkor + rizikó faktor.
Na, akkor úgy látszik, a tanuló pénzt már befizettem, pedig én abban a tudatban voltam, hogy mindenből a minimumot,
és a legolcsóbbat vettem meg..
Remélem úgy fogja hasítani a levegőt, mint ahogyan egy tuning Trabant gyűri az aszfaltot.. :D
-
Namost az elektonika összeállításával kicsit elakadtam.
Nem tudom, hogy kell rákötni az U-BEC szabályzót az akksira, mert odáig oké,
hogy a piros a +, a fekete a -, de a fehér, az meg csak lóg a levegőben? :)
Vagy lehet, hogy teljesen hülyeséget csinálok?
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/IMG_1022.jpg?t=1311656448)
Kicsit úgy vagyok ezzel, mint szőke nő az autóvezetéssel, három pedál van, meg két lába.. ;D
A szervók vezetékeit meg ilyen sorrendben kell csatlakoztatni? (sárga-narancs-barna) Vagy éppen fordítva?
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/IMG_1030.jpg?t=1311656725)
-
A szabályzód ebben az esetben ha bec-ként használod jól van bekötve. ;)
-
Ha megnézed jobban a vevődet ott van rajta a bekötés....
A középső piros mindíg a + az egyik szélső ami lehet fekete, barna(többnyire) a -
A fehér vagy sárga pedig az S amin a jel megy.
-
Köszi!
Összeállt az elektronika, úgy néz ki működik,
most már csak gépet kell építeni köré. :D
-
Szóval valami ilyesmi formát kellene kihozni:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/Vlado.jpg?t=1311745180)
Úgy tervezem, hogy a testet 3 mm-es hárs rétegelt lemezből,
a szárnyat Balsából építem, és japánpapírral borítom.
-
Szóval valami ilyesmi formát kellene kihozni:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/Vlado.jpg?t=1311745180)
Úgy tervezem, hogy a testet 3 mm-es hárs rétegelt lemezből,
a szárnyat Balsából építem, és japánpapírral borítom.
Irtad Julius 27- edikén majd jött Augusztus 27, most szeptember ötödike van remélem nem kell Szeptember 27-ig várjunk amig irsz valamit a tevedröl . Vagy esetleg Szeptember 11 kihat a tervedre is?
-
Az hogy nem lehet gázt szabályozni nem a világ vége. Az antik modellek mint igy müködtek és szép eredményekkel.
Egyébként manapság is (amikor Rc karburator van) rengetegen felszálnak telyes gázzal és utána elfelejtik hogy a gázt is lehet szabályozni Max fordulaton bömbölö motorral repülnek az utólsó percig független attól hogy a modell órra 40 fokot fel vagy 60 fokot le mutat, vagy a bukfencben a modell a kör elsö negyedében (fel) vagy a harmadik negyedében (le) repül-e.
-
Irtad Julius 27- edikén majd jött Augusztus 27, most szeptember ötödike van remélem nem kell Szeptember 27-ig várjunk amig irsz valamit a tevedröl . Vagy esetleg Szeptember 11 kihat a tervedre is?
Nem, szeptember 11. nem hat meg, vagyis nem hat ki a tervemre..:)
Most úgy áll a projekt, hogy nagyjából minden meg van a modellhez, kivéve a vászonfeszítő lakkot és a
3mm-es rétegelt lemezt (erről esetleg ha valaki tudna beszerzési forrást megköszönném).
Alumíniumból készítettem sablont a szárnybordákhoz, bicikli küllőkkel vannak átszúrva, csináltam 3db próba bordát,
úgy néz ki jók lesznek.
Most kis időre szünetel a projekt, amint vége a motoros szezonnak, folytatom az építést!
-
Helló!
További sok sikert, és várom a fejleményeket,képeket.
-
Hy!
Nem lehet az azért olyan rossz.
-
Hy!
Nem lehet az azért olyan rossz.
Hát, majd látjuk, bízom benne..:)
-
Nos, folytatom ahol abbahagytam, tehát a legelején..:)
Kilogosztikáztam a csűrő méretét, mégpedig úgy, hogy egy hasonló méretű
gépről koppintottam. Remélem jó lesz. Az eredeti terv elég hiányos,
most azt próbálom kiegészíteni, a szárnyborda kiosztás sem volt rajta, féltorziósra építem
a szárnyat, szerintem ennyi borda elég lesz.
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/szarny.jpg)
-
A szárnyborda:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/borda.jpg)
-
Alumíniumból készítettem borda sablont (ezen még lehet finomítok kicsit)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/aluborda.jpg)
Meg csináltam 4 db próbabordát, hogy ne az összes anyagot rontsam el egyből,
hanem inkább csak apránként..:)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/probaborda.jpg)
-
Szai stanci!
Nagyon szép munka!
A borda készítés megoldása is nagyon ötletes mer így, ezzel a megoldással rövid idő alatt elkészül a szárny bordázata. :o
-
Sziasztok!
Újult erővel nekivágtam az építésnek.. :D
Először is javítottam egy 'apró' hibát a terven és a sablonon:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/borda-1.jpg)
Aztán elkészítettem a bordákat.
Még be kell szereznem a vászonfeszítő lakkot és a rétegelt lemezt.
Rétegelt lemezből szerintetek nyár, vagy nyír fát használjak? Olvasgattam a témában,
de csak összezavarodtam..:D (Eredetileg hársból akartam, de 70 cm hosszban nem igazán találok..)
-
No beszereztem a vászonfeszítő lakkot, a rétegelt lemez még függőben van..
Haladtam a szárnnyal:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0333.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0335.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0340.jpg)
Biztos nem hibátlan, de elsőre ennyit tudtam kihozni..:D
Következő lépésben felragasztom a féltorziót (ettől kicsit félek..),
aztán a kilépő élet, szervókat, csűrőket, végül jöhet a japán papír.
(sajnos csak két hét múlva tudom folytatni)
-
Sziasztok!
Volt egy kis előrelépés, felkerült a szárnyra a féltorzió meg a kilépő:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0805.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0813.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0818.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0824.jpg)
Közben neki kezdtem a törzsnek is, sajnos csak 4mm-es nyír rétegelt lemezt kaptam,
elég gyenge a minősége meg nehéz anyag, megpróbálom annyira kikönnyíteni amennyire csak lehet..
Egyébként jól haladtam vele, jövő hétvégén rakok fel róla képeket!
-
Minden elismerésem!
Viszont..... eltelt a hétvége, hol vannak a beígért képek? ;D
:P
-
Minden elismerésem!
Viszont..... eltelt a hétvége, hol vannak a beígért képek? ;D
:P
Köszi! :)
A képek el lettek felejtve, meg nem is úgy haladtam ahogy terveztem,
elég szívás ez a 4 mm-es anyag, nem győzöm kikönnyíteni..
Holnap dobok fel képet..!
-
Ez a jelenlegi állapot, maszkolószalaggal szárazon összerakva:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0007a.jpg)
Tudja valaki, hogy a japánpapírozásra kb mekkora súlyt számolhatok?
A terv szerint 1 kg-osra kell építeni a gépet, ezt túlléphetem valamennyivel úgy,
hogy még biztonságosan repüljön a gép?
-
Elvileg 10% súlynövekedés nem okoz semmi gondot, de nehezebbre is építheted mert biztosan fog repülni.
Maximum magasabb lesz az átesési sebessége, következtetés képen gyorsabban kell repülni vele majd.
Ez nálad meg nem gond, mert tőgázon fogsz repülni, mivel ennél a motornál nem oldható meg az elektromos fordulatszám vezérlés.
Azért én 1200g alatt maradnék.
-
Köszönöm a választ,
akkor ezek szerint, ha jól gondolom, a leszállásnál lenne gond a súlytöbblet?
Mert ugyebár csak addig megyek teljes gázon, amíg ki nem fogy az üzemanyag (jobb esetben..:))
aztán le kell vitorlázzak..
-
Pontosan! :)
-
Köszönöm a választ,
akkor ezek szerint, ha jól gondolom, a leszállásnál lenne gond a súlytöbblet?
Mert ugyebár csak addig megyek teljes gázon, amíg ki nem fogy az üzemanyag (jobb esetben..:))
aztán le kell vitorlázzak..
Altalában a diesel motoros Oldtimmer modellek ugy múködtek mint egy segédmotoros vitorlázó, tehét telyes gázon sem tépték el a hámfát :) és utána szépen vitorláztak. A japánpapir. feszitölakk nem növeli számbavetöen a gép tömegét. Amit hozzátennék, a motorágyat mereviteném egy-egy alulhelyezett rétegeslemez háromszöggel mert ezeknak a motoroknak nagy a nyomatékuk és könnyen beremeg az aránylag vékony motorágy. Teszek fel razjot. (Nem kritika)
-
(http://img341.imageshack.us/img341/7514/motxhy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/341/motxhy.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
..a motorágyat mereviteném egy-egy alulhelyezett rétegeslemez háromszöggel..
Ez nagyon jó ötlet, ezt a részt én is gyengének találtam, de nem jutott volna eszembe kimerevíteni, pedig kézenfekvő..:D
Kiszerkesztettem a súlypontot a WinLaengs nevű programmal, kaptam három értéket. A középső lenne az optimális?
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/suly01a.jpg)
-
Én a 64.8mm-et használnám!
Ha egy kicsit orr nehéz, még lehet vele repülni.
Konkrétan a szárny első harmadához tenném a súlypontot.
-
Esetleg igy: (http://img21.imageshack.us/img21/725/motcj.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/motcj.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Megfelel a keménybalza is (esetleg bevonva 0,8mm rétegeslemmezzel) Jó ha 1cm. hosszán lecsiszolsz 0,8milimétert a törzs 2 oldalából és a bevonó rétegesnemz átfedi. Igy keményebb koccanásoknál sem törik le a motorágy és föképp vibrációmentes lessz.
-
Alul, (esetleg körbel is) be lehet vonni keresztszálu1-2mm balzával, esztétikusabb, szilárdabb és csökken a frontális ellenállás. Sulyban nem sok(ha esetleg órrkönyü akkor mindenképp ezzel érdemes kiváltani az ólom egy részét)
-
(http://img21.imageshack.us/img21/1474/motnvc.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/motnvc.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Reaszerelt motorral kartonból kivágod a sablont a megfelelö formára hogy majd kozzá lehessen férni a motorhoz és a hüttést se rontsa le. A tüzfal mellet a 2 sarokban kell furni 1-1 4-5 mm furatot hogy az olajcsepegés tudjon távozni és az egész szerkezetet jól át kell lakkozni és természetesen a törzset boritó japánpapiral ezt a részt is bevonni.
-
Köszönöm a hozzászólásokat,
azon gondolkodom, inkább újra gyártom a két oldalfalat, (ez egyébként is megfordult a fejemben a súly miatt..),
és az elejével közrefogom a motortartót. 8)
-
Valahogy így:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/orr.jpg)
-
Valahogy így:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/orr.jpg)
Az is egy jó megoldás de munka és pénzigényes. Persze he kevés munkával el tudod távolitani a régi oldalfalat akkor jobb megoldás mint hozzábütykölni az órrburkolatot.
Ugyanaz a mese csak lógó motorral (alul 0,5mm alulemz); (http://img195.imageshack.us/img195/4532/p1010035sw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/195/p1010035sw.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
És egy kis elektromos hasonlóan mint ahogy Te gondoltad, (http://img256.imageshack.us/img256/6623/p1010036k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/256/p1010036k.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ne nézd hogy koszosak és porosak, évek óta nem modellezek. :-[
-
Az is egy jó megoldás de munka és pénzigényes. Persze he kevés munkával el tudod távolitani a régi oldalfalat akkor jobb megoldás mint hozzábütykölni az órrburkolatot.
A gép még nincs összeragasztva, csak ragasztószalaggal fogattam össze,
anyagom meg van bőven, mert egy egész tábla lemezt meg kellett vennem,
csak a munkát sajnálom, amit eddig beleöltem.. Lehet, hogy a vezérsíkokat
is lecserélem 3mm balsa lapra (a súlypont miatt), van még annyi balsám amennyi elég rá..
-
Az is egy jó megoldás de munka és pénzigényes. Persze he kevés munkával el tudod távolitani a régi oldalfalat akkor jobb megoldás mint hozzábütykölni az órrburkolatot.
A gép még nincs összeragasztva, csak ragasztószalaggal fogattam össze,
anyagom meg van bőven, mert egy egész tábla lemezt meg kellett vennem,
csak a munkát sajnálom, amit eddig beleöltem.. Lehet, hogy a vezérsíkokat
is lecserélem 3mm balsa lapra (a súlypont miatt), van még annyi balsám amennyi elég rá..
Szerintem ne tedd mert az épitett formatartóbb mint a balzalap. Ha órrnehéz akkor inkább torziózd a vezérsikokat 1-1,5mm balzával.
-
Egyébként a vevöaku poziciónálásávaljól lehet egyensulyozni sulytöbblet nélkül. ( volt amikor a szárnykiépö mögé toltam az akukat. Egy más jó megoldás az a magassági vagy oldalkormány szervót (esetleg mindketöt) a vezérsik közelében a törzsön helyezed el. Rezgémentesebb és pontosabbb müködés sulytöbblet nélkül.
(http://img717.imageshack.us/img717/9987/p1010038ji.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/717/p1010038ji.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Inkább az volt a baj, hogy orrkönnyű volt a gép (vagyis baromi nehezek voltak a vezérsíkok..)
most összepróbáltam az új oldalakkal, sikerült kb. 100 grammot könnyíteni,
meg beleraktam a motort és az akksit, nagyjából helyére került a súlypont.
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0899a.jpg)
Valószínű a balsalapok bütüibe középre bevágok egy hosszanti szálirányú kb 1 cm széles
furnércsíkot merevítésnek.
A motortartó két szélének húztam egy hornyot az oldalakba (igaz, ezért motortartót is újat kellet csinálnom, ami annyival szélesebb..)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0962.jpg)
Lassan oda jutok, hogy az egész gépet újraépítem.. ;D
-
Sziasztok! Újabb lendületet vett az építés, a fórum motor szerint, már épp ideje volt.. ezt a figyelmeztetést kaptam a rendszertől:
"Figyelem: ebbe a témába legalább 120 napja nem írtak.
Ha mégis válaszolni akarsz, kérlek fontold meg egy új téma indítását. " ;D
Szóval beépítettem az üzemanyag tankot:
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0028_zps4cdbe70e.jpg)
Kész a zsanérozás (még csak szárazon összepróbálva)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0070_zpsb8bae4ac.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0085_zps3c7f6df1.jpg)
A törzset összeragasztottam (a vezérsíkok még nincsenek beragasztva)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0069_zps854ce16d.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0086_zpse4e5241f.jpg)
-
Szerintem pazar lesz! ;)
Mivel borítod majd? ???
-
Szépen építesz! Követendő példa.
-
Szerintem pazar lesz! ;)
Mivel borítod majd? ???
Japán papírral, szigorúan retro stílusban nyomom.. 8)
Szépen építesz! Követendő példa.
Köszi, igyekszem.
Ha minden jól megy, idén még meglesz a töréspróba is! :D
-
Remélem továbbra is részletesen publikálod és majd látunk videót is a berepről. ;)
-
Remélem továbbra is részletesen publikálod és majd látunk videót is a berepről. ;)
Természetesen mindent dokumentálok, ahogy eddig is! :)
-
Beépítettem a szervókat.
Szerintetek hány fok vagy mm legyen a kormányfelületek kitérése?
Itt egy nem túl jó videó, eddig jutottam vele a hétvégén:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2oJlSfY06Aw&feature=youtu.be[/youtube]
-
A csűrő kicsit sok! A mostani fele is elég szerintem.
A magassági rengeteg! A fele is sok, de ez a kezed függvénye is.
Az oldalkormány maradhat.
Figyelembe kell venni, hogy tőgázon fog repülni, mivel nem szabályozható a fordulatszám.
Pont ezért a kormányok sokkal hatásosabban fognak működni.
Szerintem:
Csűrő: fel 5mm, le 3mm ( a vezérsíkok végén mérve a szárny síkjától)
Magassági: fel 8mm le 5mm ( a vezérsík végén mérve a magassági síkjától)
Oldalkormány: 10-10 mm ( a középvonaltól)
Expo: -70 % (le kell butítani)
Csűrő és oldalkormány mix 50%
A megfelelő súlypont beállításnál szerintem elég barátságos lesz.
-
Köszönöm!
Egyedül ezt nem értem:
Expo: -70 % (le kell butítani)
Ez mit jelent?
-
Feltéve, hogy tudja a rádiód az EXPO beállítást.
Az Expo-val a kormánygörbét tudod eltolni egy exponenciális görbe felé pozitív és negatív irányban.
A legtöbb rádiónál a mínusz értékbe való tolásával lehet úgymond, érzéketlenebbé tenni a karokat.
Nem fog nagyon bukdácsolni a géped, ha remegős a kezed! ;D
-
Feltéve, hogy tudja a rádiód az EXPO beállítást...
Szerintem nem tudja. Majd óvatosan rángatom a karokat.. ;D
-
Sziasztok.
Nekem is van egy ilyen motorom. Tudnátok segíteni? Milyen üzemanyag kell bele és hol lehet venni?
Köszi !
ati
-
Sziasztok.
Nekem is van egy ilyen motorom. Tudnátok segíteni? Milyen üzemanyag kell bele és hol lehet venni?
Köszi !
ati
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,612.0.html
-
Sziasztok!
Elkezdtem papírozni, a szárny két soron le van lakkozva, sajnos néhány helyen foltos maradt,
remélem a következő két réteg eltakarja. Még egy réteg vászonfeszítő, meg egy réteg parketta lakkot tervezek rá.
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0731.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0732.jpg)
-
Szerintem jó! ;) ;) ;)
Így legalább olyan réginek fog majd tűnni. ::)
-
Sziasztok!
Megint haladtam a géppel, japánpapíroztam a törzset, sajnos más fajta japán papírt kaptam mint amit a szárnyhoz használtam,
ennek elkenődött a színe, így elég undorító lett, de most első szempont, hogy repüljön a gép, szóval túltettem magam rajta.
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0057.jpg)
Már nagyjából látom a végét, még két sor lakk jön rá, aztán lehet összeszerelni.
Remélem lesz még idén reptetésre alkalmas idő.. :)
Egy profi bajai modellező felajánlotta, hogy segít berepíteni, így még az sem kizárt, hogy nem fogom összetörni az első alkalommal.. :D
-
Szis!
Most a papír szine nemszámit.... ::)
Szépen és gondosan megépítettél egy gépet! :o
A lényeg, berep. :)
Gratulálok hozzá! :D
-
Köszi! :)
-
Parketa lakk nem feltétlenül szükséges (nem kasználnám) mert ez az üzemanyag nem oldja a feszitölakkot.
Japánpapiron inkább egy pár + réteg feszitölakk.
-
Úgy néz ki, műgyanta lesz az utolsó réteg, de lehet hogy csinálok egy próbadarabot előtte!
Csak olvastam valahol, hogy a parkettalakk jó, de már többen mondták, hogy felejtős.
-
Csak feszitölakk mert a papir elveszti a rugalmasságát.
Metiles üzemanyag esetében kell a védölakk mert a metil oldja a nitrolakkot és a feszitölakk netroceluloz alapu.
-
Meggyőztél, marad simán a feszítőlakk! :)
-
Sziasztok!
Berepítés hamarosan..: 8)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0635_zpse2cfc1ba.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/DSC_0639_zps2e2ece36.jpg)
;D
-
Nagyon szép lett, szép saját építés!
-
Csatlakozom!
Király!
-
Köszi! :D
-
Sziasztok!
Egy rövid videó a berepítésről:
http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=Ba9GGCQ6Vn4
8) :D
-
Jó lett! Szép munka. ;)
-
Gratulálok, nagyon szép lett a géped.
-
Köszi!
Csak reptetni nem mertem még. Először összeguberálok egy hab gépet, amin megtanulok repülni,
aztán visszatérek erre a "trainer"-re.. :D
-
Majd csak bele jösz és majd mered repülni is! ;)
Én meg dzsémsz az elején mi is egy hétig dobáltunk egy gépet mire az porrá tört, még sem adtuk fel... ;D
-
Sziasztok!
Elkészült a hab gépem, tanulgatok repülni. Azt hiszem, a Vlado's Trainer-hez egy darabig még nem nyúlok.. :)
Ő lett a "játszós" gépem: ;D
Corvus Phantom EPP
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/a3_zpse5c3b8d8.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/a2_zpsdce09ae3.jpg)
(http://i1140.photobucket.com/albums/n561/xstancix/a5_zpsa42a6b8d.jpg)
-
Helló mindenkinek.
Úgy látom sajnos régen jártak erre.
Stanci nyomaiban járva, én is szeretnék egy repcsit építeni.
A tervezésnél járok. Rendelkezésemre áll két MK17 moci.
Viszont jobban hajlok valami 2ccm körüli rc diesel motorra.
A valdó típus nagyon tetszik!
Valaki tudna segíteni az elektronikában??? Mi lenne az a minimum amit megvegyek és nem felesleges...
stanci gratula a géphez!!
-
Szia MM!
Egy vevő akku és ha lipo hozzá bec mindenképp kell, négy szervó... ::)
-
Szia BK_Attis!
A gyors választ külön nagyon köszönöm!!
Az aksi értékei mitől függnek? Mennyi volt, mennyi amper?
Elég lehet a legolcsóbb szervó?
Tegnap be is fejeztem a szerkesztést!
Ma beszerzem a faanyagokat.
-
Sziasztok!
1méter fesztávú gépnek elég az 1,6kg húzóerős szervók?
Kivágtam a repcsi nagy részét. Kicsit gyorsítottam a vágást :) (képek)
Motornak a legolcsóbb 2ccm-es rc motorra gondoltam. Azt alakítanám át diesel-lé.
Így feleslegessé vált 2 MK 17 motor. Ha esetleg érdekelne valaki. 1szer voltak beindítva.
-
Sajna a képet nem tudom beszúrni :(
-
Sajna a képet nem tudom beszúrni :(
Szia!
Ezt olvasd el. ;)
http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,25.0.html
-
Nagyon köszönöm:)(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131106_174129_zps9d9694c0.jpg)
-
Jöhet a motor meg az átalakítás.. Addig nem megyek tovább...
-
Hmmm, jó a cucc! :o :o :o
-
Az anyag nagyon könnyű rétegelt.
Így az összes facucc 25dkg merevítőbbel (balsafa).
Örülök, hogy valaki nézi ezt az oldalt:)
-
Szia MM!
Bérmunkát nem válalsz? ??? ;D :)
-
Hali.
Még nem gondoltam rá..
Mit szeretnél? Ha megtervezed, megcsinálom. Nincs lehetetlen! ;)
Csak mindig az idővel van bajom:(
-
Na most b...tam ki a fűrészeket reszelőket .... :o
Így önnyű!!! ;D
-
Milyen formátumban kell a rajz?
Elég ha átküldöm a dwg fájlt?
Az anyagot rendezed?
Postázni tudod?
Mert én egy kicsit idébb vagyok az ország közepe fele... ???
-
Milyen formátumban kell a rajz?
Elég ha átküldöm a dwg fájlt?
Az anyagot rendezed?
Postázni tudod?
Mert én egy kicsit idébb vagyok az ország közepe fele... ???
??? ;D
-
Nagyon köszönöm:)(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131106_174129_zps9d9694c0.jpg)
Na ez fáj nekem is :o most vettem dremmel-t :(
-
Hali mindenki.
Ne kövezzetek meg ti is érte..
Az összes ismerősömtől azt hallgatom "ez így nem modellezés"!
(aztán meg jönnek a kérésekkel:) )
Bármilyen vektoros rajz jó! DWG DXF AI CDR
-
Helló.
Mi nem kövezünk Irígykedünk ;)
-
Helló.
Mi nem kövezünk Irígykedünk ;)
Csatlakozom.... Én is csak tátom a számat és irigykedek....
-
Szia!
mondj valami árat? ???
-
Szia BK_Attis.
Nem tudom. Mit ér meg?
Anyagot én adom?
Nem foglalkoztam még ilyennel.
-
Szia BK_Attis.
Nem tudom. Mit ér meg?
Anyagot én adom?
Nem foglalkoztam még ilyennel.
Szia!
Szerintem ezt beszéljűk meg privátban vagy telefonon. ;)
Ne off-oljuk szét a témát.... :)
-
Rendben.
Mondjuk ha már itt tartunk, a repcsim sem MK motoros lesz.
Azért megosztom hol tartok éppen vele.
Ma megkaptam a mocit.
Asp-ről valakinek véleménye?
-
Van nekem is ASP-m nincs vele gond. Szépen jár, jó kis müszer.
-
Köszi gzax!
Már tervezem rá a hengerfejet. :D
-
Nem orrkúpot?
Vagy nincs rajta hengerfej?
-
Nem kúpot.
Volt rajta hengerfej, de nem tetszett:)
-
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/1_zps9ddbdb24.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/2_zps9c950abf.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/3_zpsf89dd7f3.jpg)(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/4_zpsda65c0ab.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/5_zps12361371.jpg)
Itt tartok most:D
Sajnos nem nagyon sikerül beállítani..
Beindul könnyen, megy 5-6 másodpercet majd megszívja magát full keményre és leáll...
Ötlet valakinek??
-
Gratulálok, pazar munka!
A muködésről csinálsz egy videót?
-
Természetesen. De előbb jó lenne, ha pár másodpercnél többet menne.
Gond: ahogy indul egyből teli szívja magát...
De majd ez is meg lesz..
-
Szóljatok, ha ezek a dolgok nem ide valók!
-
Szóljatok, ha ezek a dolgok nem ide valók!
A téma nagyon jó, érdekes és gondolom sokunkat érdekel! ;)
Esetleg, egy új témát ez a motor építés megérdemelne... ::)
-
Szia MM
Indulás után szegényíts az anyagon. Lehet az segít.
Ha nagyon döl az anyag túlszívhatja magát. Persze az indításnál meg kell.
És a kompresszión is lehet egykicsit játszani.
Ezeknél a dizeleknél elég vacak behangolni, hogy rendesen fusson a motor.
-
Szia MM
Indulás után szegényíts az anyagon. Lehet az segít.
Ha nagyon döl az anyag túlszívhatja magát. Persze az indításnál meg kell.
És a kompresszión is lehet egykicsit játszani.
Ezeknél a dizeleknél elég vacak behangolni, hogy rendesen fusson a motor.
Szia gzax!
Köszi. Sikerült beindítani.. Most már megy.
Csak a kompresszión nem tudtam eleget állítani.
Kicsit elszámoltam.. így nem pörög eléggé. Majd orvosolom.
Azt hiszem nagyobb légcsavar kell majd.
-
Szóljatok, ha ezek a dolgok nem ide valók!
A téma nagyon jó, érdekes és gondolom sokunkat érdekel! ;)
Esetleg, egy új témát ez a motor építés megérdemelne... ::)
;) ;) ;)
-
Szóljatok, ha ezek a dolgok nem ide valók!
A téma nagyon jó, érdekes és gondolom sokunkat érdekel! ;)
Esetleg, egy új témát ez a motor építés megérdemelne... ::)
;) ;) ;)
Üdv mindenkinek.
A projekt nem állt le.. Csak idő hiányában kicsit szünetel..
-
Üdv mindenkinek!
Sajnos valami galiba csúszott a rendelésembe. Így 10 szervót rendeltem... >:(
Ha valakit esetleg érdekelne 1,6kg húzóerős 9 grammos szeró 800Ft ért tovább adom.
Teljesen új!
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131126_203624_resized_zps5826a157.jpg)
-
Üdv mindenkinek.
Van esetleg valakinek valami használható ötlete, hogy miért nem bírom belőni a kis átalakított motorom???
Eddig kb 20másodperc volt a max amit ment.. Könnyen indul, a kompresziós csavaron állítva el is kezd pörögni, aztán megszívja magát.
Egyre erőltetettebb lesz a hangja majd megáll.
Pár éve csináltam egy MVVS-t ugyan így, az ragyogóan működött...
Van néhány mk-mocim, meg egy fok dieselem. Szal nem az első...
Lassan kezd elmenni a kedvem tőle. Egyedi motort akartam, de lehet megy vissza az eredeti hengerfej....
Ötlet valaki??
-
Hááát, nekem már ötletem sincs... :-\
-
Ez a nagy gond! Nekem sincs:'(
Egye ismerősöm azt javasolta kicsit járassam normálba..
Szal most sirva visszateszem az eredetit...
-
Üdv mindenkinek.
Van esetleg valakinek valami használható ötlete, hogy miért nem bírom belőni a kis átalakított motorom???
Eddig kb 20másodperc volt a max amit ment.. Könnyen indul, a kompresziós csavaron állítva el is kezd pörögni, aztán megszívja magát.
Egyre erőltetettebb lesz a hangja majd megáll.
Pár éve csináltam egy MVVS-t ugyan így, az ragyogóan működött...
Van néhány mk-mocim, meg egy fok dieselem. Szal nem az első...
Lassan kezd elmenni a kedvem tőle. Egyedi motort akartam, de lehet megy vissza az eredeti hengerfej....
Ötlet valaki??
Valószínûnek tartom, hogy túl nagy a fuvóka az új porlasztón. Esetleg indulás után soványíts az anyagon egy adagot.
Elvileg ha sok anyagot kap ilyenkor ha soványítasz egy kicsit el is kezd pörögni plusz a kompresszión is állítasz.
Ezeknek a motoroknak az egyik nagy átkuk, hogy agyon kell állítgatni mire rendesen fut.
-
Üdv mindenkinek.
Van esetleg valakinek valami használható ötlete, hogy miért nem bírom belőni a kis átalakított motorom???
Eddig kb 20másodperc volt a max amit ment.. Könnyen indul, a kompresziós csavaron állítva el is kezd pörögni, aztán megszívja magát.
Egyre erőltetettebb lesz a hangja majd megáll.
Pár éve csináltam egy MVVS-t ugyan így, az ragyogóan működött...
Van néhány mk-mocim, meg egy fok dieselem. Szal nem az első...
Lassan kezd elmenni a kedvem tőle. Egyedi motort akartam, de lehet megy vissza az eredeti hengerfej....
Ötlet valaki??
Valószínûnek tartom, hogy túl nagy a fuvóka az új porlasztón. Esetleg indulás után soványíts az anyagon egy adagot.
Elvileg ha sok anyagot kap ilyenkor ha soványítasz egy kicsit el is kezd pörögni plusz a kompresszión is állítasz.
Ezeknek a motoroknak az egyik nagy átkuk, hogy agyon kell állítgatni mire rendesen fut.
Hali.
A tű szinte teljesen el van zárva.
Üzit fecskendővel nyomok bele az indításhoz. Párszori átfordítás után próbálom indítani.
Mindenféle próbálkozás után szinte teljesen ugyanaz az eredmény..Mondjuk teljesen elzárva még nem próbáltam.
Mivel teljesen új motor, megpróbálom most normál üzivel.. Bár ezek a motorok elég egyszerűet. "mint a faék"
Most már kíváncsi vagyok normálba megy-e egyáltalán....
Nem nagyon van ötletem.. Lehet esetleg majd vékonyítok a tűn...
Használt valaki diesel mocit??
-
A túlnyomáscső be van kötve a tankba?
-
Nem kötöttem be. Gondoltam úgy még több üzit kapna. Vagy??
Az üzemanyagszint a porlasztó bevezetőcsövével van egy magasságban.
-
Igazából a legtöbb alkalommal kipufogó nélkül próbáltam.
-
Igazából a legtöbb alkalommal kipufogó nélkül próbáltam.
Én erre tippeltem még hogy nagy a túlnyomás a tankban és ezért kap több üzit..... ::)
De hááát nem. :'(
-
Nem kötöttem be. Gondoltam úgy még több üzit kapna. Vagy??
Az üzemanyagszint a porlasztó bevezetőcsövével van egy magasságban.
Szia!
Megpróbálnám azért a tankot lejjebb rakni, és bevezetni a túlnyomás csövet. Ahogy a repülőben is lenne.
-
Leírom a memoárjaim had tanuljanak belőle kicsik és nagyok:) :)
Szal a történet eleje.. Meghozta a postás a rendelt gyertyát. Már alig vártam, hogy legyen egy kis időm kipróbálni normálban a motort.
Ahogy régen láttam: két ceruzaelem párhuzamba forraszt. Rácsíp, üzemanyag, szívatás, fordítás.
Nah, pár másodpercet ment is majd leállt.. Nagy vigyor, gondoltam jó lesz ez :D
Üzi csavar kicsit vissza, pördítés (semmi) megint, megint. Semmi!
Gyertya ki. Semmi izzás :( Mondtam minden szépet. Ennyi volt egy új gyertya :((
Na kotorászás régi dolgok között. Találtam is egy teljesen új Moki gyertyát nah mondom talán ezt mégsem. Tovább keresgélés..
Lett még egy. Teszt indul.. Nagyon szépen megy nagyon jól pörög. Igazából megtetszett. Viszont nem is csodálom, hogy nem ment nekem.
Hát ez zabál a kis mocsok.. 2ccm es diesel felét nem szív. Szal nagyon nagy a porlasztó.
A szaga meg.. Hogy bírjátok ezt?? Brutális..
Mind egy. Ezt már hagyom, Valahol keresek egy kis MVVS motort azzal már vannak tapasztalataim.. Majd bújom a hirdetéseket.
-
Szia!
Mekkora motort keresel? ???
-
Szia!
Mekkora motort keresel? ???
Üdv!
2- 2,5 ccm-es motort keresek..
Csak kis gépet szeretnék...
Van esetleg ismeretségi körben??
-
Sziasztok!
Háromszor megnéztem, hogy biztos a saját témámban vagyok-e.. :D (Nem zavar, hogy folytatva van, nem azért írom)
Elkezdtem agyalni, hogy kellene építeni egy robbanós gépet, a Corvushoz hasonlót balzából, mert ez az elektromos repülés nekem nem annyira jön be. Nem szeretem töltögetni az akkut, jobban szeretnék csak tankolni, aztán csűrni tovább.. :D
A Vlado's Trainer el van rakva későbbre, a Corvussal már megy a háton repülés körbe-körbe. :)
-
Sziasztok!
Háromszor megnéztem, hogy biztos a saját témámban vagyok-e.. :D (Nem zavar, hogy folytatva van, nem azért írom)
Elkezdtem agyalni, hogy kellene építeni egy robbanós gépet, a Corvushoz hasonlót balzából, mert ez az elektromos repülés nekem nem annyira jön be. Nem szeretem töltögetni az akkut, jobban szeretnék csak tankolni, aztán csűrni tovább.. :D
A Vlado's Trainer el van rakva későbbre, a Corvussal már megy a háton repülés körbe-körbe. :)
Üdv!
Bocsánat, hogy beleszóltam.
Azt terveztem, hogy a Te géped alapján építek egyet.
Motorom nekem is volt. Az a bajom vele, hogy rc-t szeretnék
és az kipufogóst! A dieselben viszont tetszik a kissebb fogyasztás és a szaga elviselhetőbb számomra.
-
Üdv!
Bocsánat, hogy beleszóltam.
Azt terveztem, hogy a Te géped alapján építek egyet.
Motorom nekem is volt. Az a bajom vele, hogy rc-t szeretnék
és az kipufogóst! A dieselben viszont tetszik a kissebb fogyasztás és a szaga elviselhetőbb számomra.
Örülök, ha az enyém alapján építed, kíváncsi leszek a végeredményre! De szerintem mindenképp olyan motorral építsd, aminél szabályozható a fordulatszám, ha csak nem vagy vérprofi a reptetésben.. :)
-
Üdv!
Bocsánat, hogy beleszóltam.
Azt terveztem, hogy a Te géped alapján építek egyet.
Motorom nekem is volt. Az a bajom vele, hogy rc-t szeretnék
és az kipufogóst! A dieselben viszont tetszik a kissebb fogyasztás és a szaga elviselhetőbb számomra.
Örülök, ha az enyém alapján építed, kíváncsi leszek a végeredményre! De szerintem mindenképp olyan motorral építsd, aminél szabályozható a fordulatszám, ha csak nem vagy vérprofi a reptetésben.. :)
Hát így visszaolvasva elég tekert lett a fogalmazásom.... :-[
Szal: rc-t és kipufogóst szerettem volna, hogy nem taknyolja annyira össze a gépet... (Mint az MK)
Na ná, hogy vérprofi vagyok 8)
Egyszer láttam már egy elektromos habgépet ;D
-
Üdv mindenkinek!
Kellemes ünnepeket!
Úgy látom sajnos, megint kihalt itt az élet!
Volt kis szabadidőm (ezért vártam az ünnepeket). Megosztanám meddig jutottam.
Ha valakinek esetleg ötlete, kritikája, véleménye van, szívesen fogadom.
A szárnynak 3fok helyett 5fokos dőlést adtam (nagyobb stabilitás reményében)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131224_234822_resized_zps04a79cdb.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131230_142114_resized_zpsdaadb559.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131230_142107_resized_zps30718c88.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131230_142021_resized_zps7ca42710.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20131230_142133_resized_zps5de156f0.jpg)
A motorral is haladtam.
Sikerült szóra bírni. Megy rendesen.. Mérésem szerint 13300 köröl pörök (szerintem az nem rossz)
Ha érdekel valakit, megosztom a hengerfej képeit is.
Ami nem tetszik, hogy elég nehézkes az indítása.. Lehet nem bírná, az általam épített test a pofozást.
Az sincs kizárva, hogy én vagyok nagyon béna! Viszont normálban nagyon könnyen indul!
Szal most már biztos, hogy megmarad nitrósnak!
-
Én csak gratulálni tudok, nagyon jól néz ki! :o :o :o
-
Én csak gratulálni tudok, nagyon jól néz ki! :o :o :o
Nagyon köszönöm!
-
Üdv!
A két félszárny csatlakozása nem túl gyenge? Erre van a tervrajzon is egy "V" alakú elem, ami középen merevít. Én az enyémbe ilyenből raktam négyet.
(Nem okoskodni akarok, csak egy észrevétel..)
-
Üdv!
A két félszárny csatlakozása nem túl gyenge? Erre van a tervrajzon is egy "V" alakú elem, ami középen merevít. Én az enyémbe ilyenből raktam négyet.
(Nem okoskodni akarok, csak egy észrevétel..)
Üdv!
Nem veszem okoskodásnak!
Örülök, ha valaki ír a tapasztalatairól! Kérnélek is, ha olyat látsz írd.
Az összekötő fokba vágott könnyű tömör rétegelt. (szerintem többet bír mint bármi)
Miért gondoltad, hogy gyenge lenne?
Ha kérdezhetem, Te milyen ragasztót használtál?
-
Esetleg nem tud valaki, olyan modell rajzot amibe elég 1ccm-es motor?
-
Esetleg nem tud valaki, olyan modell rajzot amibe elég 1ccm-es motor?
Szia!
Szétnézek de, nem igérek semmit....
-
Szia. Nagyob Köszönöm!
-
Miért gondoltad, hogy gyenge lenne?
Ha kérdezhetem, Te milyen ragasztót használtál?
A képen úgy néz ki, mintha a főtartó csak a legvégén lenne ragasztva. Szerintem ez nem túl biztonságos, de lehet, hogy a kép csalóka.
Én Technobond ragasztót használtam, ez egy sima faipari ragasztó.
-
Üdv mindenkinek!
Nagy lassan elkészült a gépem!
Megtankolva 0,85kg a végleges súlya.
Még eldobni nem mertem. Gondoltam kicsit gyakorolgatok szimulátorral.
Viszont elkezdtem tervezni, egy ennél is kisebb modellt. 1 ccm-es motorral.
Ha esetleg valakinek lenne terve, ilyen kis ccm-hez. nagy örömmel fogadnám.
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20140121_220407_zps3a5d56c0.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20140121_220522_zpse5afb98c.jpg)
(http://i873.photobucket.com/albums/ab296/drmindenki/20140121_220346_zpsfee64935.jpg)
-
Sziasztok!
Látom már mindenki eladta az MK-t...
Viszont itt egy kis érdekesség:
https://www.youtube.com/watch?v=Gzpv3aXJe2Q (https://www.youtube.com/watch?v=Gzpv3aXJe2Q)
Üdv.:
gefreiter
-
Szia!
Jó a videó! ;)