Borsodi RC Modell Fórum

Rc modell repülőgépek => Elektromotoros repülés => A témát indította: Bence89 - 2011. Október 19. - 20:27:13

Cím: Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 19. - 20:27:13
Hello!

A helyzet az, hogy még kezdő vagyok, de határidő sürget ezért nyitottam egy új témát. Szórakoztató elektronikára kell építenünk valamit és én a modell repülőt választottam.
Maga a repülő a vaskacsa lesz (Seaduck vagy Conwing L-16)
Depronból kezdtem el építeni a törzs már Nagyából megvan még egy két élen megy az agyalás.
A távirányítóm már meg is érkezett ma egy Turnigy 9X.  Veterán egész olcsón sikerült hozzá jutnom.

És innentől szeretném a tanácsotokat kérni.
A gép fesztávja 160 cm a hossza pedig 107 cm lesz.
Mindenképp dupla motorosra és lehetőleg 3 ágú légcsavart szeretnék.
Még a gép súlyát alkatrészek nélkül nem tudom.

Milyen motorokat nézegessek, hogy lehet őket összekötni milyen szabályzó, aksi, szervók kellenek?
Később majd mivel fessem?

(http://kepfeltoltes.hu/111019/DSCF6466_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/111019/seaducktechnical_161cm_146_www.kepfeltoltes.hu_.gif)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: eduardo - 2011. Október 19. - 20:44:40
Hello, ár én is kezdőnek számítok, de szerintem a motor az majd ha kész lesz akkor a mért súlytól fog függeni, vagy ha tudsz egy hozzávetőleges sújt, akkor annak függvényében... szabályzó pedig a motor függvényében , szint úgy, mint a prop :D
Aksi hát az ilyen súlypont, terhlhetőség, és méret függvénye....
szervó, látva a fesztávot, és hogy miből építed, a súly nm lesz olyan rettenetesen nagy, bár a két motor megdobja.....a szárnyxfelületekhez képest elenyészőek a kormányfelületek. szóval szerintem standard szervo jó bele, sőt, szerintem mivel 2-es a csűrő, oda a 9g-s is, de ezt csak én próbálnám ki, szerintem maradj a standardnál....
most kicsit kényes dologhoz ér az ember... az anyagiak... szóval a pénztárcád kérdése, hogy mennyire komoly belsőszerveket adsz neki ;)
Ha egy kicsit is segítettem, akkor örülök :D
Vannak itt hatalmas építők, szerintem segítenek neked ;)
üdv: eduardo
Szép időt, jó repülést!
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 19. - 20:51:04
Igen igen a pénz.... hát szerintem egy 30-40-et tudok még rááldozni.... (remélem)

Igazából egy 3 ágú 27 cm átmérő körüli propellerrel nézne ki jól. És akkor ehhez kéne nézni gondolom.
Csak hát hogy-is kezdjem el?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2011. Október 19. - 21:06:50
Hali A felülnézeti  képen látszik a motor :Kétsoros eltolt dugós 12 hengeres csillag moci ;D
 Szia. Komolyra fordítva dolgot , jól belevágtál a lecsóba, kezdésnek nem rossz.  A depronos téma nagy szakértője :"tocsahifi "ő szerintem sokat tud majd segíteni.
Valóban nehéz motort méretezni , amíg nem alakul ki egy közelítőleges gépsúly. Hagyd a test megépítésének végére.
 Mi a cél "szórakoztató elektronika "-- Csak egy bemutatóra kell, amikor végig gurulsz a nagyérdemű előtt-- vagy fel is kell emelni és repülni -- főleg vízről ???
Csöpögtess egy kis infót, hogy tudjunk segíteni.
 Szerintem kb két kiló lesz a végére, a prop 10 * 4.7 három ágú és 70 gr körüli brashless motor (*2 ) +legalább 3300mAh akksi .
 Attól is függ majd milyen lessz a repcsi -- egyszerű modell , vagy makett minőség.
Toljad az infót , segítünk .
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 19. - 22:12:02
Hát mindenképp repüljön :)
Szeretnék ebbe jobban elmélyülni és csak kapóra jött, hogy órára is kell valamit készíteni.
Az alját V alakra lett csinálva szóval jó volna ha vízről is feltudna szállni :)
Minél jobban próbálom élethűre csinálni, de persze ez számomra nem lehetséges.
Ahogy haladok rakom felfele képeket és infókat.Ű

És előre is köszönöm mindenkinek...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. Október 20. - 08:36:31
Naszóval!!!!:)

EZ valóban egy komoly gép lesz. De arra számíts hogy a motorod megválasztásánál lényeges az hogy vízről akarod e indítani. Mert ha igen akkor másfélszer nagyobb moci kell bele mint ha csak ugy simán aszfaltról küldenéd fel. A viz nagy úr!!!! ha a géptörzs alja nincs rendesen kialakítva az életben fel nem téped a vízfelületről, és csak hajókázni fogsz vele. Azért azt tudd hogy a depron szívja magába a vizet, mindenféle képen  vízhatlanítanod kell, szinte a teljes gépet, ez pedig súlyban nem kevés akár 20-30 deka is lehet plusz súlyban, nekem erre van egy baróti szerem, ha aktuális lesz, mármint a vízhatlanítás, akkor szolj. És ahogy pittu kolléga is mondta, írj adatokat, hogy ha kell tudjunk segíteni.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 20. - 13:53:21
Hello!

2 kérdésem volna.

1.
Szerintetek melyik legyen a magassági kormány? Azt szeretném hogy jól lehessen irányítani a gépet.
a, verzió
(http://kepfeltoltes.hu/111020/2_www.kepfeltoltes.hu_.png)
b, verzió
(http://kepfeltoltes.hu/111020/3471667891_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

2.
Vettem műanyag zsanérokat.
A szárnyak dupla depor rétegből lesznek, merevítéssel. És elég e ha csak közé ragasztom a zsanérokat?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. Október 20. - 15:14:42
mindenképp az első legyen a magasságid, tehát a középső elem. és annyi elég is.
A szárnynak pedig profilt kellene adni,nem csak úgy összeragasztani e depront, persze a merevítés az kell. Ha nem adsz profilt a szárnynak akkor arra készülj hogy motorral nem fogod bírni.                               http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=849098
itt egy szösszenet a szárnykialakításhoz. Én ezt a gépet építettem meg és nagyon jól szuperál, kezdőnek is ajánlom.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 20. - 18:53:11
Én arra gondoltam, hogy a karboncső adni fog neki egy profilt. Az alja közel egyenes lesz s a cső a szárny elejéhez lesz közel így aztán még lehet jó is. S csiszolni is tudom egy keveset.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 20. - 22:01:36

Elkezdtem csinálni hátulját is persze merevítés lesz még bőven...
(http://kepfeltoltes.hu/111020/DSCF6565_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. Október 21. - 01:21:59
Egy hasonlón már én is gondolkodtam. De még nem igazán érett meg a terv. De ha a tiéd beválik építek egy hasonlót én is.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: eduardo - 2011. Október 21. - 07:14:02
Szintúgy :D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. Október 21. - 08:32:25
A karboncső ami a merevítést adja azért a súlypont közelében legyen. És egy párdarab merőleges merevítőt rakj bele balsa fából.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Tettike - 2011. Október 25. - 14:14:49
Hy!

Hogy áll a kacsa?  ???


T
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Richy - 2011. Október 25. - 15:08:40
Hy!

Hogy áll a kacsa?  ???


T

Hy!

Én is ez után érdeklődnék!
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. Október 25. - 15:44:49
Nem tudom mi az elképzelésed, de egy 1600mm-es fesztávú habgép két motorral biztosan több lesz mint 1200g!
Az építést  a vázszerkezet és a merevítőkkel kellett volna kezdeni, nem a borításokkal!
Ezt még szét kell merevíteni karbonnal, vagy fenyővel, esetleg balsa-val, mert kudarc lesz az első repülés!
Mivel nincs elvileg modell verziója, így tapasztalatok sincsenek.  Első körben kéne valami részletesebb terv a gépről!
Legalább nagy vonalakban meg kéne tervezni a merevítések helyét, az elektronika elhelyezését, stb.
Én úgy gondolom, hogy te ezt elkapkodtad!

Az ötlet nagyon jó, de itt fokozottan igaz a mondás! " Kétszer mérj, egyszer vágj"



Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. Október 25. - 15:52:03
Javaslom, hogy keress valami hasonló repülő modellt, pl B-25.

(http://im.quirao2.com/qimage/p/moy300/p2/miniature-belairmodels-avion-bombardement-bimoteur-north-american-b25-mitchell-1940.jpg)

Ennek tervét átalakítva, biztosan elég merev és repülőképes lesz!
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 25. - 16:55:57
Hello!

Hát most kicsit lassan sok a zh-m lesz.
De csütörtöktől megint tudok építeni.
A két farok rész elkészült már.
Ha tartok egy kicsi szünetet tanulásban, akkor rakok fel képet is :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 25. - 18:41:00
Nem tudom mi az elképzelésed, de egy 1600mm-es fesztávú habgép két motorral biztosan több lesz mint 1200g!
Az építést  a vázszerkezet és a merevítőkkel kellett volna kezdeni, nem a borításokkal!
Ezt még szét kell merevíteni karbonnal, vagy fenyővel, esetleg balsa-val, mert kudarc lesz az első repülés!
Mivel nincs elvileg modell verziója, így tapasztalatok sincsenek.  Első körben kéne valami részletesebb terv a gépről!
Legalább nagy vonalakban meg kéne tervezni a merevítések helyét, az elektronika elhelyezését, stb.
Én úgy gondolom, hogy te ezt elkapkodtad!

Az ötlet nagyon jó, de itt fokozottan igaz a mondás! " Kétszer mérj, egyszer vágj"




Hello!

Majd keresek egy ilyen modellt. (Köszönöm)
De ami eddig meg van építve, az elég stabil.
A géptörzsben bőven van hely elektronikának s súlypontól függően fogom tudom majd véglegesíteni a helyét.
Persze tudom, hogy nem lesz egyszerű.

Igazából amit láttam neten egy ilyet csak a szárnyban volt merevítés és elég stabilan repült.

Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 26. - 22:24:12
Hello!

Na egyenlőre így áll a hátsó rész.
(http://kepfeltoltes.hu/111026/DSCF6726_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 27. - 22:38:19
Hello!

Erről a motorról tudtok nekem mondani valamit mert semmit nem találtam róla    Brushless motor B20-25 5300RPM
Szerintetek elegendő volna ebből 2 db? Mekkora propit bír el (3 ágút)??
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. Október 27. - 22:41:31
Ez a merevítés iszonyat kevés!
Sajnos ez a konstrukció úgy fog össze csuklani a levegőben mint egy colostok!
Látom, hogy nem vagy egy gyakorlott modellező. Ez nem is baj, mert mindenkinek el kell kezdeni valahol.
Mi is hasonlóan próbálkoztunk anno.
Javaslom neked, hogy kezd valami lapgéppel, mert ez így nem lesz jó, bármennyire is meg vagy róla győződve.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. Október 27. - 22:45:23
Hát, ez a motor ebbe nem való!  ;D
5300rpm/v  ;D

Szerintem valami 100g körüli  800-900 rpm/v  kellene.

Előbb építsd meg, ha megtudod!  ;) Azután lehet filózni az elektronikán.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 27. - 23:02:25
Nem tudom... ennek a srácnak se tűnik merevebbnek a gépe. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=467293&page=2 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=467293&page=2)
De amúgy mire gondolsz?
Mert pl a törzset meg a hátsó részt se tudom kézzel meghajlítani tehát merev az egész. Persze egy egész nagy erőre törne. De ahhoz tényleg erőlködnöm kéne.
Persze biztos igazad van, csak így nem tudom elképzelni, hogy ennél merevebb kéne...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 27. - 23:13:30
Meg ha jól olvastam akkor ő egy ilyen motort használ igaz 2 ágú propival http://www.rcsmart.com.my/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=796 (http://www.rcsmart.com.my/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=796)
Én úgy tudom, hogy ha 3 ágúra váltok akkor amit a motor elbír propellert első számot eggyel csökkentem s megkapom milyen 3 ágú kell.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. Október 27. - 23:18:31
A két megoldás azért nem ugyanaz, és a linken fóliázva van a hab.
Minden esetre azért azt is kissé gyengének tartom.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. Október 27. - 23:21:00
Meg ha jól olvastam akkor ő egy ilyen motort használ igaz 2 ágú propival http://www.rcsmart.com.my/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=796 (http://www.rcsmart.com.my/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=796)
Én úgy tudom, hogy ha 3 ágúra váltok akkor amit a motor elbír propellert első számot eggyel csökkentem s megkapom milyen 3 ágú kell.

Én ehhez buta vagyok.  ;D Nem értem  ;D
Kezd valami egyszerűbbel, mert bele fog törni a bicskád!  ;)

Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 27. - 23:37:40
Nem nem :D :D
Nem kell mindenkinek az egyszerűt választania :D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. Október 28. - 11:40:40
A lelkesedés JÓ

Csak nehogy elfogyjon !  ;)

Valóban nem kell egyszerűbb gépet választani csak ne kapkodj és szívled meg a jótanácsokat.
(Majd berepülés után úgy is megérted miért is kötözködünk... )  ;D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. Október 31. - 17:19:25
Hello!

Tudtok adni valami leírást, hogy azt alkatrészeket mi alapján válogassam össze? Mire figyeljek?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. Október 31. - 17:23:07
Amit belinkeltél fórum oldalt ha ott körülnézel megtalálod, hogy mivel is repült.

Ha nagyon nem tértél el akkor a tied is fog ezzel (vagy ehet hasonlóval) repülni.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 03. - 21:13:57
Hello!

Szárny tervezésnél hallottam egy olyat, hogy a  gép gramm beli súlya osztva szárny felületének négyzetdecimétere . És ez a viszony szám 30 alatt legyen.
Ez dupla motoros gépnél is igaz?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 03. - 21:39:57
Vagy erősebb motorral megoldható?
Mert ugye dupla motor így nem tudja elcsavarni..
Vagy rosszul gondolom?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. November 03. - 22:05:45
Szia Bence!

Szerintem ne variáld túl. Nézd itt van a tocsahifié.
Elég egyszerű.

(http://www.rcpilot.hu/users/438/10357/b_201107232003334316.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: smithbandi - 2011. November 03. - 22:11:52
Milyen suliba kell órára repülőt építeni?Jó suli lehet:)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 03. - 22:33:47
Milyen suliba kell órára repülőt építeni?Jó suli lehet:)

Hát én Kandós vagyok.
Igazából úgy van, hogy szórakoztató elektronikán van kiadva valami.
Csak intelligens roboton meg beszéltünk rc repülőkről így jött a kettő össze.
Később még akarok bele építeni valami okosságot :)

Hát nem akarom túl variálni csak akkor legyen már jó is :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: smithbandi - 2011. November 03. - 22:45:07
értem.sok sikert hozzá.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. November 04. - 09:07:47
Ha valóban kezdő vagy miért nem a járt utat választod??? Azt amit már többen is megépítettek, rendesen archiválva van minden lépés a készítésről. A munka attól szép hogy a te kezed álltal készül, az egyediség pedig ráér.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 04. - 11:51:50
Mert az csak egy robot munka.
Így jobban megértem a dolgokat.
Persze lehet, hogy kudarc lesz ,de inkább kérdezek minden hülyeséget s az agyatokra megyek :P
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: smithbandi - 2011. November 04. - 12:04:07
 ;D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. November 04. - 12:09:37
Idézet
az agyatokra megyek

 ;D  ;D  ;D

Ne hallgass a tapasztaltabbakra! Nem olyan jó az.  ;D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. November 04. - 12:56:18
Nekem 2 nagyfiam van . Mind a 2 köröket fut a semmiért, a világot akarja megváltani. Végeredmény pedig nincs.
Nem hiszem hogy attól kisebb értékü lesz a munkád ha az unalmasnak tűnik mert már mások
megépítették. Építésnél arra gondolj inkább hogyan tudnád valami célra használni az eszközt.
Pl. ha 1 hidroplánt készítesz legyen rajta vízkiöntő egység amivel tüzet lehet oltani. Aztán ezen agyalj hogy hogyis valósítod azt meg. Vagy ha már hidro akkor aszfalthasználat, le és felszállás, ---behúzható futómű.
Jó agyalást.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 04. - 17:03:06
Ja, a világváltás nem új jelenség, mi is azt hittük hogy technikai reformot fogunk csinálni a modellezö körben, Petöfinek is világváltó elképzenlése volt és az áldozatok után is maradt minden a régiben, viszont volt egy jó verse, a cimét megirom akkor amikor lecseng ez a topik. Addig is lehet találgatni, aki kitalálja az megnyrei a födijat (a kalapemelést ;))
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 04. - 17:28:55
Ja, a világváltás nem új jelenség, mi is azt hittük hogy technikai reformot fogunk csinálni a modellezö körben, Petöfinek is világváltó elképzenlése volt és az áldozatok után is maradt minden a régiben, viszont volt egy jó verse, a cimét megirom akkor amikor lecseng ez a topik. Addig is lehet találgatni, aki kitalálja az megnyrei a födijat (a kalapemelést ;))

Nem akarok vitázni, (mert ez nem az a topik) de nem értek veled egyet.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 04. - 17:55:00
Ja, a világváltás nem új jelenség, mi is azt hittük hogy technikai reformot fogunk csinálni a modellezö körben, Petöfinek is világváltó elképzenlése volt és az áldozatok után is maradt minden a régiben, viszont volt egy jó verse, a cimét megirom akkor amikor lecseng ez a topik. Addig is lehet találgatni, aki kitalálja az megnyrei a födijat (a kalapemelést ;))

Nem akarok vitázni, (mert ez nem az a topik) de nem értek veled egyet.
Gondoltam :D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 04. - 18:03:35
Én arra gondoltam, hogy a karboncső adni fog neki egy profilt. Az alja közel egyenes lesz s a cső a szárny elejéhez lesz közel így aztán még lehet jó is. S csiszolni is tudom egy keveset.

Na és ennek a profilnak milyen lessz a Reynods száma?
Valóban találó lessz ehhez a géphez?
http://hu.wikipedia.org/wiki/Reynolds-sz%C3%A1m
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2011. November 04. - 18:03:52
Hagyni kell építeni, hisz manapság csak kevés ember veszi a fáradtságot - hisz ott az olcsó kínai.(amivel olyan büszkén döngetik a mellüket )
 Nekünk " csak "annyi a dolgunk , hogy okos tanácsokkal nem hagyjuk zátonyra futni. Okos kérdésre könnyű felelni , egy kezdő kérdéseinél kell türelmesen, okosan válaszolni.  ;)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 04. - 18:19:05
Hagyni kell építeni, hisz manapság csak kevés ember veszi a fáradtságot - hisz ott az olcsó kínai.(amivel olyan büszkén döngetik a mellüket )
 Nekünk " csak "annyi a dolgunk , hogy okos tanácsokkal nem hagyjuk zátonyra futni. Okos kérdésre könnyű felelni , egy kezdő kérdéseinél kell türelmesen, okosan válaszolni.  ;)
És az épitönek az lenne jó ha meg is halgatná a tanácsokat. A repülö nem totemoszlop hogy kifaragjuk és kész, ha már munkát ölünk bele akkor legyen értelme is és alkalmazzuk a több mint 1 évszázad alatt felgyült repülési elméleteket. Megértem hogy ambiciós és magabiztos  de azért nem ártana okosan gondolkodni sem.
Tehát belevágok egy tervbe, anyagot és munkát fektetek bele de a minimális repülési elméletekre fittyet hányok, Pontositva. Sok munkával épitek agy modellt ami nagy szerencsével ugy ahogy repülhet is pedig azonos munkával és anyagi befektetéssel ha kissé okosan gondolkodok ( egy normális szárny épitése, mert az a lelke a repülésnek) akkor sikerélmény is lehet.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 04. - 18:26:09
Na még hozzátenném hogy minden segiteni akaró kolléga kellet volna reagáljon erre az egyéni szárnyprofil vállasztásra, nem lebasz...ként hanem segitö készségböl.
Lehet hogy most és itt rondának tünök de nem kizárt hogy a megjegyzéseimmel többet segitek egy kezdönek mintha azt irnám: Tetszik, csodálatos, csak igy tovább, fantasztikusan jól fog repülni Stb.
A kritika nem mindig rosszindulatú és több haszna van mint a bólogatásnak.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 04. - 18:50:22
Én arra gondoltam, hogy a karboncső adni fog neki egy profilt. Az alja közel egyenes lesz s a cső a szárny elejéhez lesz közel így aztán még lehet jó is. S csiszolni is tudom egy keveset.

Na és ennek a profilnak milyen lessz a Reynods száma?
Valóban találó lessz ehhez a géphez?
http://hu.wikipedia.org/wiki/Reynolds-sz%C3%A1m

A szárny ez alapján lett megépítve..
http://www.youtube.com/watch?v=-z_mBiPw6z0&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=-z_mBiPw6z0&feature=related)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2011. November 04. - 19:49:54
Igazad van Péter. A válasz az , Hogy én így csináltam. >:( Pl : most a szárny.)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 04. - 20:00:44


A szárny ez alapján lett megépítve..
http://www.youtube.com/watch?v=-z_mBiPw6z0&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=-z_mBiPw6z0&feature=related)
[/quote]
Ettöl sem estem hasra, még akkor sem ha angolul beszél.
Egy pontosan kinyomtatot profil alapján megépitett balza szárnyban sem bizok (amit én épitek) mert a balza bevonat csiszolása közben deformálodik a szárny profilja tehát nem azt az eredményt hozza amire vártam.
A videón egy hasraütös ismeretlen nevü profillal épül egy szárny ami lehet elfogadható vagy türhetö minöség de jó semmi esetre sem. Egy profilt mérnöki számitásokkal terveznek és légcsatornában kisérleteznek és finomitanak hónapokon-éveken keresztül amig nyilvánosan megjelennek az adatai.
Azonkivül amit irtam, célszerüen tervezik, tehát sebesség, méret, felhajtóerö, frontális ellenállás, Stb. függvényében.
Tessék megnézni például egy Eppler profil sorozatot (megtalálható a Profili2 programban), nagyon sok, szemre majdnem azonos de más és más karakterisztikákkal rendelkeznek.
Akkor meg hogy lehet egyszerüen hasra ütni és kijelenteni: márpedig ez megfelel az én modellemnek?
http://theknowledgeworld.com/world-of-aerospace/RC-Airplane-4.htm
Airfoil shape is the key to the wings ability to provide lift and is airfoil selection and design is an important criterion in the design of RC Airplanes.

Ezzel bucsuzok.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 04. - 20:59:27
Péter  Igazad van.

Mindazon által a lapszárnyú gépek is repülnek. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha nem is a legtökéletesebb a szárny profil választás attól még repül ha valami nincs nagyon eltolva. És egy kezdőnek nagyon nem fog feltűnni.
Jó néhány gépet építettem különböző szárnyakkal és repült mind. Eleinte fel sem tűnt a hibája. Igazából csak most kezdek rájövögetni, hogy mekkora különbség van szárny és szárny között. Persze nem a lapszárnyakra gondolok.
A videón látható technikával is építettem már(nem pontosan így) és egész jó lett. Egyszerű gyors és elég masszív is. Köszönhetően a fóliázásnak, az sokat merevít rajra.

Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 05. - 10:02:47
Kedves Péter!

A szárny kiválasztásánál ez segített: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1117276 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1117276)
Ezért választottam azt amit.
Sajnos a koleszban nincs CNC gép amit átalakítva precíz szárnyat tudnék építeni, de azért remélem ez is megfelel majd számomra.

Persze értem én a te gondodat. De most az elsődleges cél, hogy vaskacsa legyen és repüljön.

Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 05. - 18:41:45
Remélem én is hogy repülni fog.Sok sikert.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 08. - 00:13:54
Készülget...

(http://kepfeltoltes.hu/111108/LGIM0264_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 08. - 07:33:25
Valóban alakul jól néz ki.....   :D


Egy kis segítség a képek beillesztéséhet, hogy ne kelljen görgetni a képeket az oldalban...  ;)


KATT IDE ! (http://borsodircmodell.hu/index.php/topic,25.0.html)


Még egy kis segítség. Ha ezzel a felbontással fényképezel a helyes érték 650 lesz. Így teljes kép jelenik meg beillesztés után.

Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. November 08. - 08:17:23
Egy oldalsó képet is készíts légyszi.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 09. - 00:59:27
Igen bocsi az előzőért nem figyeltem...

(http://kepfeltoltes.hu/111109/IMG_20111109_005659_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. November 09. - 08:39:58
Jól néz ki.  ;) ;) ;)   
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 09. - 14:34:11
Elég széles lesz vajon a szárny?

Lehet csak a kép csalóka de nekem egy kicsit keskenynek tűnik hidroplán viszonylatban...

Persze csűrő lapok még nincsenek rajta.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 09. - 19:33:20
Hát igen mi is néztük de elvileg jónak kell lennie.

A gép súlya eddig 1100g.
Ebbe benne vannak a  szervók és a 2db aksi  a maradék depron ami még kelleni fog és a ragasztó súlya is..

Már csak a 2 db motor és szabályzók kellenek.
Tudom először motort kellet volna kiválasztani de olcsón tudtam aksit venni így azokat megvettem.

Motorban tudtok ajánlani valamit? Mondták a Hacker motort de darabja 22e s a szabályzó se olcsó hozzá. Majd 90e volna 2motor 2 szabályzó.. :S
Nem kell full extrás de ráfaragni sem szeretnék. És a szabályzóból sem kell a fullos..

Én most ezt a kettőt néztem ki, esetleg valakinek valami tapasztalata?
http://www.origomodell.hu/ray-cd353608-kulso-forgos-kefe-nelkuli-p-5765.html (http://www.origomodell.hu/ray-cd353608-kulso-forgos-kefe-nelkuli-p-5765.html)
http://www.origomodell.hu/power-hd353605-kv1520-p-6197.html

A három tollú légcsavarnak tényleg jelentősen rosszabb a hatásfoka?
Esetleg valakinek valamilyen tapasztalat?


Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2011. November 09. - 19:59:13
Van ilyenem :     
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F5688%5F%5FTurnigy%5F2213%5F20turn%5F1050kv%5F19A%5FOutrunner.html.

Add meg a posta címedet és elküldöm A motort és hozzá a szabit.  Negyed áron jó lessz. A többit Pü ben.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2011. November 09. - 20:05:23
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/TR2213.jpg
 Ha igy bejön, ha nem jelöld ki és illeszt be a keresőbe.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 09. - 20:32:50
Pittyu 2
Előre is bocs nem akarok bele rondítani az előző hozzászólásodba.


Vagy kettő ebből:
http://www.sarkanyellato.hu/termek/1200kv-59-gramm-221520-emax (http://www.sarkanyellato.hu/termek/1200kv-59-gramm-221520-emax)

És hozzá a szabályzó:
http://www.sarkanyellato.hu/termek/30a-brushless-szabalyzo-rc-timer-hobbywing (http://www.sarkanyellato.hu/termek/30a-brushless-szabalyzo-rc-timer-hobbywing)

Ez a moci duplán biztos jó ütős lenne bele...

Az ár meg sztem verhetetlen.

Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 09. - 20:39:49
Hm...

De mivel vízről is fel kéne szállnia nem lesz egy kicsit gyenge?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 09. - 20:44:06
Ha megnézed 1000g körül simán húz darabja.
Ha kettőt teszel....
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 09. - 20:55:25
Csak azért kérdeztem mert boltba nagyon fikázták a többi motort. Hogy nem igazán adják le azt ami rá van írva s stb...
Persze minden boltos maga áruját dicséri s drágábbat akarja eladni..

De akkor remélhetőleg ezzel is jó lesz
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 09. - 21:01:01
Nekem van ebből a mociból és jól hasít...

Efendi barátom extáját is tépi rendesen. Az olyan 8-900g körül van.

Mivel erre a gépre 2-t is felbigyesztessz ha csak a 800g -al vesszük darabját akkor is 1600g- ot húznak....
Ha hozzá adod a gép súlyához a szabik és motorok súlyát még akkor is jóval alatta vagy a motorok teljesítményének.

Még lógni is fog...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 10. - 00:59:41
Pittyu2 írtam megint remélem megkaptad mert többször is elküldtem, de nem jelzi nekem a kimenő üzenetek között.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 10. - 06:16:02
Bence 89


Ha privát üzit küldesz alul van egy kis négyzet amit ha kipipálaz menti az elküldött üzit a kimenők közé.
Alapban nem menti...  ;)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 10. - 10:59:25
Ahaaa..
Köszöntem
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. November 12. - 09:21:36
Haladtál vele?  ???
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 12. - 10:06:34
Egy picit.
Sulis dolgok ... :S
De majd MA :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 13. - 22:20:14
Csak gyors 2 db kép...

(http://kepfeltoltes.hu/111113/7882252921_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

(http://kepfeltoltes.hu/111113/2855427362_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 14. - 18:38:48
Kezd formát ölteni....   :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 14. - 18:48:06
Hogy valóban fog-e repülni az késöbb döl el, viszont egy kezdö modellezötöl valóban szép munka és mint iskolai project (ösmagyar szavakkal ::) " TERV"" :P biztosan sikert fogy aratni.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2011. November 14. - 19:12:19
Ha a budzsé megengedi és G.D.P. (dzsidipi) ís jól  alakul akkor a projektrealizálható hisz nem egy World War 2 Fly modellröl van szó hanem egyszerüen a egy qvazi[/b] flying modell realizálást kell solve-ni.
With respect Piter Noble ;D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: smithbandi - 2011. November 14. - 19:12:55
jó lesz az!:)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 14. - 21:31:01
Na ez a nap is eljött Pittyu 2 -nek köszönhetően megvannak a motorok és a szabályzók is.
Szóval már csak a propik és egy-két csatlakozó kell. :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. November 14. - 21:33:31
Költhetnél egy kicsit karbon lapokra is!  ;D
Szépen halad a gép, de merevítéseket nem látok!
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 14. - 21:42:32
Ezen a képen még nem látszik, de depronból vannak ilyen 3 szög merevítések beragasztva.
Meg se moccan...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 15. - 10:44:07
Tubi sztem a szárnyra gondolt...

Ami még jó lehet a karbon lapok helyett azt megtalálod az ablaktörlő lapátokban mint a gumi mellé fűzött acéllap...
Valamivel nehezebb de ingyen hozzá lehet jutni. Ha hól van beépítve brutál merev.

Egy ekkora gépnél ennyi plusz súly nem olyan veszélyes talán.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 15. - 16:22:09
Hello!

Megvettem a légcsavarokat is egy toló és egy húzót ha mindkettő befele fog forogni a gép törzse felé akkor a toló kerül jobb oldalra?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 15. - 16:31:05
A normál esetben ha szemből nézed balra forog a prop.
Az hogy melyik kerül jobbra és melyik balra nem tudom van e egyátalán jelentősége.
A lényeg hogy mind a kettő húzzon. "motor bekötés"
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 15. - 23:17:57
Mai nap a rohangálásé volt..

(http://kepfeltoltes.hu/111115/456_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 15. - 23:52:18
A hátsó szárnyba is került egy karbon cső...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 16. - 22:49:07
Ma vissza fele haladtam mert szétkellet bontanom a hátulját....
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. November 17. - 07:13:53
A hátsó szárnyba is került egy karbon cső...
Mi a hátsó szárny????? Talán a vízszintes vezérsík???? vagy valóban 2 szárnya lesz????
Nem igazán szeretnék okvetetlenkedni, de én sem látok merevítőket a gépeden. A
Fenyőléc olcsó és erős. A test hosszanti vonalán alulról engedj végig legalább kettőt. Így a kezedben a depron erősnek, merevnek tűnik, de leszállásnál egy rossz mozdulat és megroppan. Próbáld ki!!!
Fogj 1db anyagot a kezedbe és kezdd meghajlítani. Egy darabig bírja aztán roppppp.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 20. - 19:30:00
Hello!
Hát akkor nyilván  a szakszó az a vízszintes vezérsík.
Majd akkor következő ösztöndíj arra megy el..
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: eduardo - 2011. November 20. - 20:26:12
PEdig gondolom megdolgoztál érte  ::)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 21. - 02:46:50
2 db szervó beépítve. És a csürlő lapátok is felrakva.
Készül a világításnak és a villogoknak az elektronikája is...
Képeket majd reggel...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 21. - 08:30:37
Már reggel van... !  ;D ;)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 23. - 01:32:36
Hát egy kicsit megkésve....

(http://kepfeltoltes.hu/111123/DSCF7319_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/111123/DSCF7332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 23. - 08:24:39
Javítson ki valaki ha rossz a megfigyelésem !!!

Ha ez a gépnek a végleges alja akkor annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy a hidroplán gépeknél az úszótalpon "jelen esetben a törzsön" Szokott lenni egy lépcső. Méghozzá ha jó a megfigyelésem ez a súlypont közelében valahol.
Ez a víztől való elszakadást és a siklást is segíti.
Nem látom ezt a képen.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. November 23. - 08:31:43
Hát vannak gondok.
-Kicsinek találom a szervókat.
-Még mindig semmi merevítés.
De hát a puding próbája....  ;D

(http://branyi.hu/elfnet/images/stories/hadikep/repulok/bv138/blohm_und_voss_bv_138_terv.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 23. - 08:32:01
Erre gondolok:
(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMoWzhexah6O95bp1wuAmvUupiLF1IvuDNAy2axm7_-MiORKq9Cg)

Meg ezen a képen is látszik, bár itt egy kicsit csalókás a kép mivel kissé hátulról van fényképezve, így úgy látszódhat mint ha hátrébb lenne a lépcső a törzs alján.:
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTpEgp8VlLXjTViLzQUBXejDATTikuXjYUQrNz0vlZj2k79Hi-HQ)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. November 23. - 11:13:18
Erre gondolok:
(http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMoWzhexah6O95bp1wuAmvUupiLF1IvuDNAy2axm7_-MiORKq9Cg)

Meg ezen a képen is látszik, bár itt egy kicsit csalókás a kép mivel kissé hátulról van fényképezve, így úgy látszódhat mint ha hátrébb lenne a lépcső a törzs alján.:
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTTpEgp8VlLXjTViLzQUBXejDATTikuXjYUQrNz0vlZj2k79Hi-HQ)

Sziasztok!

jaja ez igaz, bár ennek a vadkacsának a lépcső után a "törzsnek" nincsen a vízbe érő része. (jó esetben :) )

De ha már így belekalamoltam a topicba:

Bence89  Grat a géphez, bárhogy sikerül eredmény!
Van kitartásod és megfelelő makacsságod az építéshez!

Ha ezt a rengeteg jó tanácsot megfogadtad volna amit kaptál, a feléig sem jutottál volna el.  ;D (egy kis fanyar humor).

Félre ne értsetek sok jó tanács elhangzott, de így képekről anélkül hogy kézbe vennénk, nehéz megállapítani elég erős-e, jó-e .......

Ez a repülő meggyőződésem szerint  repülni fog! Lehetne jobb is szebb is, de mutasson valaki ilyet pl. a saját munkáját!

Grat Bence!
Nagyon tetszik a hozzáállásod!!!!!!






Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. November 23. - 11:17:21
Értem én hogy gőzgép, de mi hajtja  ???  ;D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 23. - 11:37:49
Hello!

A törzs alja nagyjából ilyen marad. De csak azért mert ugye ott a másik kacsa ami már megépült s repül s annak teljesen sík az alja és pár méter után már rántja is fel.
De majd ha törik akkor én is kicserélem olyanra amit mutattál.
De merevítés belülről van :) Meg ahogy jön a pénzem lesz még fenyőléc.
A szervókat meg attól vettem aki 90e ért akart eladni 2 motort 2 szabályzóval ezért remélem elég lesz..

A szervó
(http://www.fireflyhobbies.co.za/images/towerpro%20mg90s%20servo.JPG)

Méret: 22.8 x 12.2 x 28.5 mm 
 Tömeg: 13,4 gramm 
 Feszültség: 3.0-7.2 V
 Nyomaték: 1.8 kg/cm (4.8 V), 2.2 kg/cm (6.0 V) 
 Sebesség: 0.10sec/60° (4.8 V) 0.08sec/60° (6.0 V) 
 Működési hőmérsékleti környezet: -30~ +60 Celsius
 Kábel: 150 mm
 Fogaskerék: fém

De ha többen mondjátok, hogy nem jó akkor 2 rakok be jobbat nem tudok...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 23. - 11:42:05
Értem én hogy gőzgép, de mi hajtja  ???  ;D

Hát elvileg majd ők ketten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5688__Turnigy_2213_20turn_1050kv_19A_Outrunner.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5688__Turnigy_2213_20turn_1050kv_19A_Outrunner.html)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. November 23. - 11:47:04
Ez a szervó jónak néz ki, főleg, hogy fémfogas. Én valami gagyi 5g-os szervónak néztem.
A Motorok szintén jók szerintem, csak az ajánlott légcsavarral használd!
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 23. - 11:49:32
Ez a szervó jónak néz ki, főleg, hogy fémfogas. Én valami gagyi 5g-os szervónak néztem.
A Motorok szintén jók szerintem, csak az ajánlott légcsavarral használd!

Ott vétkezni fogok mert 3 águ lesz...
9*5 balos jobbos...
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. November 23. - 11:53:59
Ez a szervó jónak néz ki, főleg, hogy fémfogas. Én valami gagyi 5g-os szervónak néztem.
A Motorok szintén jók szerintem, csak az ajánlott légcsavarral használd!

Ott vétkezni fogok mert 3 águ lesz...
9*5 balos jobbos...
Pont  jó :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 23. - 16:56:05
Félre értés ne essen nem fikázni akartam hanem próbáltam már felszállni vízről.

Igaz csak egy snowballal de elég nehézkesen ment. Első nekifutásra azért mert nagyon hátul volt a csúszó talp.
Később meg már azért mert a hab olyan mennyiségű vizet vett fel a felületére, hogy már repülni is alig tudott pedig szárazon tépte a motor mint froti a lábtörlőt.

Szóval ha esetleg nehézkesen szakad ki a vízből esetleg gondolj majd erre is.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 23. - 17:48:00
Félre értés ne essen nem fikázni akartam hanem próbáltam már felszállni vízről.

Igaz csak egy snowballal de elég nehézkesen ment. Első nekifutásra azért mert nagyon hátul volt a csúszó talp.
Később meg már azért mert a hab olyan mennyiségű vizet vett fel a felületére, hogy már repülni is alig tudott pedig szárazon tépte a motor mint froti a lábtörlőt.

Szóval ha esetleg nehézkesen szakad ki a vízből esetleg gondolj majd erre is.

Persze persze tudom, hogy csak a jó szándék meg nekem is jobban tetszik az a megoldás.
De hátha így is jó lesz... :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 23. - 20:03:06
Azt mondják, hogy a puding próbája az evés...  ;)
Minden esetre nekem is nagyon bejönnek ezek a kétéltűek.
Ha nem is ugyan ebbe a modellbe de bele csapok egy ilyen építésébe.

Már nagyon várom a géped berepülését és a tapasztalatokat.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. November 24. - 08:28:40
Hát idén a gép már nem fog vízről felszállni az tutti. Inkább sítalpat szerelj az aljára. :)
A depron imádja a vizet , és lehetőség szerint fel is szív belőle legalább annyit mint én szoktam a sörböl.
Ezt elkerülendő -----dekupázs ragasztó!!! az enyém is ezzel van impregnálva. Ha érdekel akkor majd írok róla. Amúgy minden depron géphez ajánlom nem csak a hidroplánhoz.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. November 24. - 09:58:03
Félre értés ne essen nem fikázni akartam hanem próbáltam már felszállni vízről.

Igaz csak egy snowballal de elég nehézkesen ment. Első nekifutásra azért mert nagyon hátul volt a csúszó talp.
Később meg már azért mert a hab olyan mennyiségű vizet vett fel a felületére, hogy már repülni is alig tudott pedig szárazon tépte a motor mint froti a lábtörlőt.

Szóval ha esetleg nehézkesen szakad ki a vízből esetleg gondolj majd erre is.

Sziasztok!

Így van Gzax! 1 évet szívtam egy robbanós hidroplánnal, a vége egy teljesen új törzs építése lett, de sikerült:)
A motor elhuzatás megint sarkalatos pontja a sztorinak.
Nem annyira egyszerű ez a dolog mint amennyire először hittem.
De ha összeáll a kacsa, akkor majd a tesztek után kiderül hogy mi a szitu :)
Ha esetleg nem szállna fel vízről akkor majd jön az ötletparádé:)
legújjab szerzeményem (miután Bear kollégáét láttam repülni) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16548 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16548)
Na ezzel nincs bibi, hihetetlen mennyire tuti a repcsi :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. November 24. - 14:01:18
Hmmm, Altima szép kis gépet vettél!  :o :o :o
Ezzel nincs sok munka....  ::)

(http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/CL-415-KIT.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 24. - 17:03:19
Hát idén a gép már nem fog vízről felszállni az tutti. Inkább sítalpat szerelj az aljára. :)
A depron imádja a vizet , és lehetőség szerint fel is szív belőle legalább annyit mint én szoktam a sörböl.
Ezt elkerülendő -----dekupázs ragasztó!!! az enyém is ezzel van impregnálva. Ha érdekel akkor majd írok róla. Amúgy minden depron géphez ajánlom nem csak a hidroplánhoz.

De fog :D:D

http://kreativdiszkont.hu/spd/unas_957462/Decoupage_ragasztolakk_20_50_100_230_ml (http://kreativdiszkont.hu/spd/unas_957462/Decoupage_ragasztolakk_20_50_100_230_ml) ő lenne az?
Elektronikát vétted valamivel? Na meg a motort?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 24. - 18:18:51
Sztem az elektronikával külön ne foglalkozz. Ha megmeríted a gépet úgyis mindegy.
Annyira dugd el őket hogy a felföccsenő víz ne kapja telibe. Talán nem fogja az orr felfröcsölni a motorokig a vizet.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 24. - 21:59:40
Eleje is készülget.
Ez az a rész ami levehető lesz. Tépőzárras megoldásra gondoltam.

Fent:
(http://kepfeltoltes.hu/111124/IMG_20111124_215511_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)

Lent:
(http://kepfeltoltes.hu/111124/IMG_20111124_215416_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tocsahifi - 2011. November 25. - 06:31:14
Igen ez az a ragasztó. Ecsettel tudod felhordani. Festés, matricázás után ez az utolsó réteg. Ha felkened olyan mint a faragasztó fehér és opál. De ne izgulj mert száradás után teljesen áttetsző, és vízhatlan.
Az ára nem túl baráti. Egyszer kipróbáltam a faragasztót mondván ez ua, és a tizedébe sem kerül. Addig míg nem volt viz a környéken nem is volt vele gond, de egyszer sikerült egy pocsolyába landolni és akkor láss csodát!!!!!!!! A ragasztó felszívta a vizet és mint a takony olyan volt.
Ezt csak azért írtam hogy nem érdemes kisérletezni, amúgy meg agy doboz dekupázs 2-3 repcsihez is elég.
És hogy mit kenj le vele?? sztem az egész gépet. A motort kivéve persze. Azt nem kell vízhatlanítani.
Viszont az elektronikát (vevő ledvezérlő, stb) érdemes műanyag zacsiba rakni, kivéne a szabályzót.
Az elhelyezése pedig a géptest közepe, az a legtutibb hely mert ha felborul, ami nekem már volt, ott ázik be legkevésbé. AZ akkuház kialakítása a legkritikusabb pont. Oda nem jó a tépőzár!!!!! A megoldás roppant egyszerű, de ha megnézed a linket amit a DRAKE-röl küldtem abban benne van.  asszem.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. November 25. - 09:56:08

Elektronikát vétted valamivel? Na meg a motort?


Sziasztok!

Na rátapintottál a lényegre ;D

Elektronika védelme nem egyszerű dolog, ebből a szempontból a víz nem a barátunk.
A motor a legkevésbé érzékeny rá, max ha vizes lesz megszárítod, beolajozod hogy ne rozsdálljon.
A szabályzó a legnyűgösebb, vizet kap és azonnal tönkremegy!
- Első amit meg kell tenned hogy olyan helyre teszed ahol kevésbé kap vizet (a törzset javaslom). Először a gondolákba tettem, de óhatatlan hogy a prop ne kapjon felcsapódó vizet és azonnal "permetez" naná hogy kapott a szabályzó.
- A második: a zsugorfóliázott szabályzót pluszban szigetelni ahol kijönnek a vezetékek, olcsó egyszerű megoldás hogy szilikon tömítő ragasztóval megoldod

A vevő nem megy tönkre de a vétel ha vizet kap megszűnhet, szárítás után működik, de szépen el kezdhet korrodálni, és hamarosan kukás lesz.
A hajómban úgy oldottam megy, hogy beletettem egy dobozba a csatorna csatlakozásait hosszabbítóval kivezettem és szigeteltem az egészet.
Az elhelyezés itt is fontos (Szintén a törzset javaslom)

Szervók: Ők sem szeretik a vizet. A fogaskerék résznél szilikon zsírral megtömöd és onnan védve lesz, de az elektronikát itt is védeni kell  szilikon tömítő ragasztóval.

A törzsnél úgy érdemes elhelyezni a dolgokat, hogy egy tálcát csinálsz nagyjából középre, széleknél könnyítve furatokkal hogy az esetleges víz lecsurogjon, így ha a törzsbe víz kerülne az alul összegyűlik, messze az elektronikától. 


Egy egyszerű és elegáns megoldás: http://www.modellhungaria.hu/plasti-original-martos-200g-p-13946.html (http://www.modellhungaria.hu/plasti-original-martos-200g-p-13946.html)
 
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 27. - 15:31:13
Eleje alakulóban. Körülbelül 80% osnak mondanám :)

(http://kepfeltoltes.hu/111127/ezt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
(http://kepfeltoltes.hu/111127/ezt2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. November 27. - 17:47:04
Alakul, már lassan itt a berepülés!  :o :o :o
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 27. - 22:12:59
Egy kicsike teszt.

[youtube]lJskcYkj2TA[/youtube]
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. November 28. - 06:26:20
Ha ez törésteszt volt akkor az orr rész túl van erősítve....  ;D ;D ;D

Ha repülés teszt akkor nehéz... ar orr  Bár az elektronikával mél lehet a súlypontot állítani.


Ha egy félkész gépet eldobok az többnyire eltörik mert nincs jóhelyen a súlypont. Ha meg nem akkor nehéz a túl erősítgéstől. BÁr ez az én gépeimre érvényesek biztosan.

Hogy is állsz a sárkánysúlyával?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. November 28. - 08:11:46
 ;D ;D ;D
Hát ezen a videón jót kacagtam!  ;D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 28. - 09:19:11
Csak az orrát teszteltük, hogy fogja e bírni :D

Majd lassan megmérem megint a gépet csak szereznem kell egy mérleget. :D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. November 28. - 11:39:58
Bence!

Nem lesz vele gond, én úgy látom!  ;)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 29. - 11:17:52
Egy gyors kérdés:

A 2 szabályzot külön külön aksiról hajtóm meg akkor a 2 szabályzot y-kábelel összeköthetem a vevővel?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. November 29. - 11:39:58
Egy gyors kérdés:

A 2 szabályzot külön külön aksiról hajtóm meg akkor a 2 szabályzot y-kábelel összeköthetem a vevővel?
Szia!

Ha külön akku ha nem, összekötheted!
DE! Az egyik szabályzó piros (középső +) vezetékét kösd ki a csatlakozóból!
Nem szeretik egymást, lehet hogy nem lenne gond de láttam már így leégni szabályzót.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. November 29. - 11:59:54
Egy gyors kérdés:

A 2 szabályzot külön külön aksiról hajtóm meg akkor a 2 szabályzot y-kábelel összeköthetem a vevővel?
Szia!

Ha külön akku ha nem, összekötheted!
DE! Az egyik szabályzó piros (középső +) vezetékét kösd ki a csatlakozóból!
Nem szeretik egymást, lehet hogy nem lenne gond de láttam már így leégni szabályzót.

Igen igen erre gondoltam én is.
Csak nem tudtam mennyire érzékeny erre.
Köszi
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. December 01. - 18:35:09
Hello!

Egy gyors kérdés :

A motorok mögötti rész elég sokat kitakar a propikból?
Ez mennyire gond? Mennyire szűkítsük?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. December 01. - 21:10:18
Hát az ideális az lenne ha ott sem lenne....
De mivel ez nem megoldható így a minimálisra célszerű csökkenteni a méretét. Persze azért úgy, hogy ne nézzen ki bután.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. December 02. - 15:30:35
Hát elvileg hétfő a határ idő.
És még van dolog rendesen a géppel is  :(
De menni fog.

Bár festeni még majd csak később akarom de depronos festékből eddig még nem találtam olyan árnyalatot ami nekem kellene.
Nem oldható meg hogy hagyományos spray-vel fújjam anélkül, hogy szétmarja a depront?
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. December 02. - 15:50:19
Akkor bele kell húznod!  ::)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2011. December 02. - 16:26:14
A határidő -- Húsvét hétfő ??
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. December 03. - 11:28:09
Hello!

Egy gyors kérdés :

A motorok mögötti rész elég sokat kitakar a propikból?
Ez mennyire gond? Mennyire szűkítsük?

Hali!

Ez probléma!
De korántsem akkora, mint amekkorának hisszük:)
A "húzóerő" a légcsavaron "keletkezik" azaz a forgás miatt felhajtó erő  ébred (forgó szárny).
Ront a hatásfokán, hogy hogy mögötte turbulencia keletkezik a kitakart rész miatt, de ettől még repülni fog.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. December 04. - 12:28:42
Egy két érdekes dolog. Az egyik akksi amivel tesztelgettük a szervókat meg a motort. Lemerült... Persze ez nem lenne érdekes de elvileg a szabályzónak nem kéne lekapcsolni a motort alacsony feszültségnél?? Mert előtte még ment vele a motor utána álítottuk be a fékszárnyakat s bamm minden meghülyült. Rámértünk akksira egyik cella 0.6 v másik kettő 2.5 körüliek voltak.
Persze az aksi töltő nem akarta tölteni mert túl alacsony volt a feszültség. Fogtuk a másik akksit s összekötöttük vele. Ezeke után sikerült feltölteni..

Másik dolog a szorítóhüvelyes propi rögzítés. Megvolt rendesen húzva de mind kettő lerepült. Igazából az egyiket még megértem mert forgás miatt folyamatosan lazulhat de a másik??? Várom az okoságokat.. :)



(http://kepfeltoltes.hu/111204/CIMG04222_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. December 04. - 13:49:08
Egy két érdekes dolog. Az egyik akksi amivel tesztelgettük a szervókat meg a motort. Lemerült... Persze ez nem lenne érdekes de elvileg a szabályzónak nem kéne lekapcsolni a motort alacsony feszültségnél?? Mert előtte még ment vele a motor utána álítottuk be a fékszárnyakat s bamm minden meghülyült. Rámértünk akksira egyik cella 0.6 v másik kettő 2.5 körüliek voltak.
Nem tudom milyen szabályzó, de a legtöbbet lehet állítani, ha NIxx ben van akkor simán alámeríti.

Idézet
Másik dolog a szorítóhüvelyes propi rögzítés. Megvolt rendesen húzva de mind kettő lerepült. Igazából az egyiket még megértem mert forgás miatt folyamatosan lazulhat de a másik???

Biztos rá való?
Gondolok itt arra hogy a szorítóhüvely 3,17 a motor tengelye pedig 3-as?

Nem lenne szabad lelazulnia.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. December 04. - 14:07:28
Igen a hüvely rá való mert ezt adták hozzá...
A szabályzóval meg igazad lehet lehet mert nem állitottam be az akksi fajtát..
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. December 05. - 22:16:49
Elvileg már csak a simítások vannak hátra...
De a motor néha kattan egyet-egyet forgás közben állandó fordulaton.
Normális vagy ezzel lesz majd valami gondom?
A szabályzó géptörzsön belül lesz. Azt érzem, hogy szépen melegszik, de gondolom birni fogja....
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. December 06. - 07:08:07
Csinált nekem is az egyik motorom hasonló jelenséget.
Csapágyas lett később...

Szintén hab gépben volt, és olyan hangja volt mint ha egy apró kaviccsal dobták volna meg a gépet.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: smithbandi - 2011. December 13. - 10:45:39
Szerintem is csapágy lesz,próbáld meg kézzel a motort megforgatni,ha csapágy akkor érezni.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. December 13. - 14:53:33
Egy kicsit mint ha belassult volna a projekt...  ::)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2011. December 13. - 15:26:33
Húsvét hétfő még messze van. 8)   OFF(az amit küldtem nem lett jó ??) ON
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Bence89 - 2011. December 26. - 19:38:18
Hello!

Először is bocsi de vizsgaszak előtti hajrá meg a lustaság is persze közbe játszott.
A repcsire megkaptuk az 5-öst :P
Na amúgy túl vagyunk az első 2 repülésen 1. -re zuhantunk :D persze tapasztalatlanság és a fiatalok amúgy sem tudnak várni... Később rakok fel videót is.
A kárt kb. 2 óra alatt helyrehoztuk meg venni kellet 2 új propit. Itt már történt annyi változás, hogy nem kaptunk 3 tollú balos jobbost.. Helyette 2 tollú lett s mind 2 egy irányba forog....

2. repülés: Itt is zuhanás volt de már csak a szél miatt. Mikor kiértünk a helyre eléggé fújt a szél, de úgy voltunk vele, hogy most már azért is repülünk. Nem volt kedvünk vissza menni tanulni, meg tudtuk, hogy ha zuhan is hamar kitudjuk javítani a gépet, mivel egész gép fóliázva lett ezért még ellenállóbb. Így a gép 2070 g lett. Még ebbe a nagy szélben is szépen mozgott, de mikor megállt egy helyben a nagy szembe szél miatt és bedöntöttem akkor volt csak baj. Tapasztaltabb ember (aki  ilyen időben  persze fel sem menne) szerintem egybe lebírta volna tenni. 2. repülésről nincs videó.
3. repülésnél már kivárjuk a megfelelő időt.. s fedélzeti kamerát is szereztünk...

(Kedves pittyu2 másik motort használtunk, de majd részleteket privátban megírom)

A gép közel sincs a 100% hoz
Ami nem látszik az a gép hátulja (ahol Kit szokott kiugrálni... :D) Egy külön szervóval ki-be csukható...
(http://kepfeltoltes.hu/111226/LGIM00011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: altima - 2011. December 27. - 16:24:53
Sziasztok!

Grat a masinához!!!

Videót nagyon kíváncsian várom. :)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: BK_Attis - 2011. December 27. - 19:08:57
Szépre sikeredet!  ;)
A videóra én is kíváncsi vagyok...  ;D
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: eduardo - 2011. December 28. - 20:12:42
Szépre sikeredett :o gRATULA  ;)
üdv:eduardo
Szép időt, jó repülést!
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2011. December 29. - 08:42:08
VIDEÓT!  ;D

Úgy néz ki tévedtem a megerősítéssekkel kapcsolatban, mert bírja.
Én nem vagyok ennyire optimista természet mint te.
Azért még megvárom a videót!
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. December 29. - 16:10:41
Kedves barátom Bence !

Jó lesz igyekezned azzal a videóval mert itt már kezd löncs hangulat lenni....  8)



[move] ;D ;D ;D
[/move]
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: gzax - 2011. December 29. - 16:11:12
ui.:  Videót AKARUNK ! ;)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: tubi - 2012. Március 05. - 18:56:21

Kíváncsi lennék, hogy mi lett a gép sorsa.
Repül még, vagy a kukában végezte?
A titokzatos csend miatt gyanítom, hogy az utóbbi.  :(
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: pittyu2 - 2012. Március 05. - 20:11:56
Még a privátra sem válaszolt . ::)
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2012. Március 05. - 20:59:08
Most van a liba és kacsavadász szezon, ilyenkor tanácsos lapitani a sás alatt.
Cím: Re:Vaskacsa project
Írta: Péter - 2012. Március 05. - 21:14:19

Kíváncsi lennék, hogy mi lett a gép sorsa.
Repül még, vagy a kukában végezte?
A titokzatos csend miatt gyanítom, hogy az utóbbi.  :(
Lehet hogy kis javitás alatt van a kacsa:
[IMG=http://img26.imageshack.us/img26/9519/26252941.jpg][/IMG] (http://imageshack.us/photo/my-images/26/26252941.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)