Sziasztok!
Nem bírtam magammal és beneveztem egy ilyen kis csodaszerbe.
http://www.modellhungaria.hu/news.php?newsID=23Nagyon kellemes a fogása és jó helyen vannak a kezelőszervek (az Eclipse 7-en nagyon zavart a potméterek elhelyezése, ezen már tuti)
A menüjéről van fent videó érdemes megnézni, szerintem nagyon jól áttekinthető.
http://www.youtube.com/results?search_query=aurora+9+hitec&search_type=&aq=f Modulos rendszerű, ezért a "hagyományos" 35, 40, 72 Mhz-n is. Sajnos csak a saját moduljai jók bele ,így pl. a jetit nem tudom használni vele.
Szimpatikus a 30 modell memória.
Nekem a külső is elnyerte a tetszésemet.
Az árkategória pedig szerintem nagyon jó.
Az első meglepetésem hogy jobb oldalt volt a gáz. Na mondom ez fasza, szethetem szét.
Kicsit kérdően néztek rám a boltban, majd a segítőkész kolléga a pult másik oldalán kb 1 perc alatt átállította (mechanikusan) a rádiót. Nagyon egyszerű! Nem kell szétszedni a rádiót csak a hátoldalán lévő csavarokkal beállítható!
Ezúton is köszönet a Modell Hungária dolgozóinak!
A programozhatósága az nagyon tetszik, világos átlátható!
Elektromos repülőknél nagyon nagy előny, hogy a vevőt az SPC csatlakozóján meg lehet táplálni a főakkuról (35V-ig!). Ilyenkor nem a bec működteti a vevőt hanem a főakku, ráadásul a kijelzőn azonnal megjelenik az meghajtó akku feszültsége ami nem egy elhanyagolható momentum!
A hatótáv teszte nagyon kíváncsi voltam, mert a gyártó a rendszer főbb jellemzői között ezt írta:
"Aktív többirányú antenna - BODA ( Boosted Omni Directional Antenna) . Az Optima 6 és 7 csatornás vevőkön mindössze 1 ilyen antenna van ami a használt technológiának köszönhetően eléri sőt meg is haladja az eddig ismert 2 antennás rendszerek vételi tulajdonságait."
Azért biztos ami biztos, az Optima 9 vevőn már 2 BODA antenna szolgálja a biztonságos vételt.
Előrebocsátom a lehető legrosszabb feltételeket biztosítottam neki.
Az antenna elhelyezés katasztrofális: a skorpió törzsében maradt, ami egy kicsit szenezett.
Az antenna mindvégig az adóra mutatott (elméletileg a legrosszabb helyzet, bár a hatótávot a gép forgatása jelentősen nem befolyásolta)
A lényeg: csökkentett adóteljesítménnyel 146m!!! (leírás szerit 30m elegendő)
Sík terepen adó és vevő derékmagasságban 497m!
Az vevő antenna elhelyezéssel, ezen biztos lehetne javítani (a jeti 2,4Ghz-es tapasztalataim alapján), de levegőben ez így is jóval a látóhatáron túl van!
Érdekessége (mint már utaltam rá) hogy amikor elvesztette a jelet, forgattam a gépet hogy az antenna merőlegesen legyen az adóra, de 2 lépés után ismét elvesztette a jelet. Ha a fejem fölé emeltem újra zökkenőmentesen működött minden.
Az adót a motorháztetőre tettem és szervóteszter üzemmódot kapcsoltam, hogy folyamatosan mozogjanak a kormányok, és a géppel egy kellemes őszi sétát vettem.
Majd a teszt után egy kellemeset repkedtem, és konstatáltam vége a nyárnak, mert k...a fázott a kezem (is).
Sajnos a jeti párhuzamos tesztelése elmaradt, mert nem vittem másik adót, de ígérem bepótolom!
Mindent összevetve, nagyon elégedett vagyok a tapasztaltakkal!